پزشکی و سلامت آناتومی و فیزیولوژی

حافظه بلند مدت و دستگاه عصبی

hafeze-bolandmodat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 22 اسلاید توضیحاتی پیرامون حافظه بلندمدت و انواع آن آشنایی با دستگاه عصبی مرکزی و پیرامونی آشنایی با لوب های چهارگانه آشنایی با نخاع و سیستم اعصاب پیکری آشنایی با سیستم اعصاب خدمختار
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
976 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حافظه بلند مدت و دستگاه عصبی”

حافظه بلند مدت و دستگاه عصبی

اسلاید 1: به نام خدا حافظه بلند مدت و بنیان های زیستی رفتار

اسلاید 2: حافظه دراز مدت (L.T.M)مهمترين ويژگي اين نوع حافظه گنجايش نامحدود آن است، بطوري که مطالب زيادي را در آن مي‌توان نگهداري کرد، بدون آنکه از بين بروند. به عبارتي اطلاعات در اين نوع حافظه از بين نمي‌روند، هرچند ممکن است فراموش شوند. به عنوان مثال کتابخانه بزرگي را در نظر بگيريد که در آن دنبال کتابي مي‌گرديد که قبلا در آنجا قرار داده شده است. اگر نتوانيد به کتاب مورد نظر دست پيدا کنيد، به اين معني نخواهد بود که کتاب مورد نظر در آن کتابخانه وجود ندارد، يا از بين رفته است. ممکن است نحوه قرار دادن آن در محل مناسبي صورت نگرفته، يا پيگردي آن مناسب نيست.  رمزگرداني مطالب در اين نوع از حافظه به صورت معنايي صورت مي‌گيرد، برخلاف حافظه کوتاه مدت که از رمز صوتي و يا ديداري استفاده مي‌کند. به عنوان مثال اگر فهرستي از کلمات به حافظه دراز مدت سپرده شوند، چند روز بعد از آن در حين يادآوري ممکن است کلمات هم معني با آن کلمات يادآوري شوند، نه خود آن کلمات. اگر به فرض کلمه آفتاب در فهرست بوده، شخص ممکن است کلمه خورشيد را يادآوري کند. اين مساله را در يادآوري داستانها ، اخبار و مطالبي که مي‌شنويم و مدتي بعد آنها را بازگو مي‌کنيم، به وضوح مي‌توانيم ببنيم. در حالي که موضوع داستان ، خبر يا مطالب ديگر بطور کامل ارائه مي‌شود، اما لزوما از همان کلمات گوينده يا نويسنده کتاب استفاده نمي‌کنيم. از اين مورد در روشهاي بهسازي حافظه استفاده مي‌شود، مبتني بر اينکه مطالب را با توجه به معاني آنها يادسپاري کنيم. بازيابي در اين نوع حافظه برخلاف حافظه کوتاه مدت با خطا و اشکالاتي همراه است که گنجايش زياد آن و اطلاعات نامحدود موجود در آن و گذشت زمان از دلايل آن مي‌تواند باشد. 

اسلاید 3: مدت و ظرفیت حافظه بلند مدتازطریق فرایند تداعی و مرور، محتوای حافظه کوتاه مدت می تواند به حافظه بلندمدت تبدیل شود. درحالیکه حافظه بلندمدت نیز مستعدِ فرایند فراموشی است، اما خاطرات بلندمدت می توانند به مدت چند روز تا چندین دهه حفظ شوند. عواملی وجود دارند که می توانند بر مدت زمان باقی ماندن اطلاعات در حافظه بلندمدت تاثیر بگذارند. اول، روش کدگذاری خاطره در وهلۀ اول می تواند نقش مهمی ایفا کند. اگر شما هنگام یک تجربه بسیار آگاه و هوشیار باشید، درآن صورت آن خاطره بسیار شفاف تر خواهد بود. همانطور که قبلا ذکر شد، تعداد دفعاتی که شما به یک خاطره دسترسی پیدا می کنید نیز نقش مهمی در قدرت و طول مدت یک خاطره ایفا می کند. تعجب آور نیست که خاطراتی که مجبورید مرتب به یادآورید در همان اطراف می مانند و بسیار قوی تر می شوند. به همین دلیل است که تکرار اطلاعات بطور مرتب در حین درس خواندن باعث می شود در حین امتحان بهتر اطلاعات را به یاد بیاورید.  از مهمترين راههايي که انتقال مطالب از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت را سبب مي‌شود، ايجاد پيوند بين مطالب موجود در حافظه کوتاه مدت با مطالبي است که از قبل در حافظه بلند مدت وجود دارد و روش ديگر مرور ذهني است. مرور ذهني تحکيم و انتقال اطلاعات را به حافظه بلند مدت با سهولت انجام مي‌دهد. 

اسلاید 4:

اسلاید 5: تغيير شکل اطلاعات جديد براى جايگزينى آنها در حافظه را رمزگردانى يا به‌رمز در آوردن مى‌نامند. اطلاعات براى ذخيره‌سازى در حافظهٔ درازمدت به سه صورت عمدهٔ زير رمزگردانى مى‌شوند:حافظهٔ روندی (procedural memory)حافظهٔ رویدادی (episodic memory)حافظهٔ معنائی (semantic memory)

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید