پزشکی و سلامت

حاکمیت بالینی و بهبود کیفیت خدمات درمانی

hakemiate_balini_va_behbode_keifiate_khadamat_darmany

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حاکمیت بالینی و بهبود کیفیت خدمات درمانی”

حاکمیت بالینی و بهبود کیفیت خدمات درمانی

اسلاید 1: حاكميت باليني و بهبود كيفيت خدمات درماني رفسنجان آذر 91

اسلاید 2: كيفيت خدمات درماني و سيستمهاي بهبود كيفيت

اسلاید 3: چرا كيفيت؟افزایش دانش و آگاهی گیرندگان خدمتافزایش تعداد و تنوع ارائه دهندگان خدمتارتقاء سطح استاندارد های ارائه خدمتوضع قوانین و مقررات سخت گیرانه ترتوجه افکار عمومی و رسانه های جمعیافزایش سرعت ارتباطات و مبادله اطلاعاتافزايش قدرت انتخاب و تصميم‌گيري بيماران

اسلاید 4: كيفيت؟دقت؛ ايمنيانجام درست كار درست در بار اولمنـاسب بودن خدمت براي هــدف مشخصمطابقت يك محصول يا خدمت با الزامات از پيش تعيين شدهتامين نياز اعلام شده و اعلام نشده مشتري و كاستن از دامنه تغييرات فرآيندهادرك اهميت و توجه به ساختارها، فرآيندها و پيامدها

اسلاید 5:

اسلاید 6: BeneficenceNon-malefienceAutonomyRespect to DignityQuality in Health Care(WHO Statement)

اسلاید 7: درجه‌اي از خدمات سلامتي براي افراد و جوامع است كه احتمال دستيابي به پيامدهاي مطلوب سلامتي را افزايش‌داده و در تطابق با دانش حرفه‌اي روز باشد(IOM, 1990, Medicare: A Strategy for Quality Assurance)كيفيت خدمات درماني؟انجام كار درست؛ براي افراد درست (انتخاب‌شده)؛ در زمان درست؛ و انجام درست تمام اين موارد در اولين مواجهه

اسلاید 8: نکاتی که از تعریف IOM استنباط می شود:کیفیت دو حالتی نیست، درجه ای استکلیه جنبه های خدمت است (Health Services) هم فردی است و هم جمعیتیبرای نتیجه مطلوب مخاطب تعیین نکرده : بیمار، پزشک، مدیر، رئیس، معاون درمان، دانشگاه ، وزارتخانهرابطه احتمالاتی بین کیفیت و نتیجه مطلوب و نه علت و معلولیبر اساس دانش فعلی سنجیده می شود، پس نسبی است و می تواند فردا عوض شود

اسلاید 9: ابعاد کیفیت بر اساس تعریف Maxwell:1- Effectiveness (اثربخشی):آیا کاری که انجام می دهیم اثر مورد نظر را دارد؟Does it more good than bad?2- Efficiency ( کارآئی): آیا نسبت خروجی به ورودی حداکثر است؟در مقایسه با سایر مداخلات – Is it work ?3- Acceptability (مقبولیت): چقدر جنبه های انسانی رعایت می شود؟مردم در مورد خدمت چه فکر می کنند؟ ناظر بیرونی چه قضاوتی دارد؟ اگر Nearest , Dearest بود چه؟محرمانه بودن و حریم شخصی رعایت شده است؟چقدر با انتظارات تطابق دارد؟4- Access ( دسترسی): سدی وجود ندارد؟ مثل عدم اطلاع، مسافت، عدم توانائی پرداخت زمان انتظار Can people use it? 5- Equity(عدالت): آیا بین افراد فرق وجود داردIs it fair ?6- Relevance (مناسبت)با توجه به نیازها و خواسته های جمعیت به عنوان یک کل ، آیا این ترکیب خدمت بهترین است یا اولویت ها رعایت شده است؟

اسلاید 10: ابعاد كيفيت خدمات درماني؟ايمن بودنبهنگام بودنكارايي داشتنعادلانه بودناثربخش بودنبيمار-محور بودن

اسلاید 11: احترام به ارزشها، ترجيحات و نيازهاي بيان‌شده از سوي بيماردسترسي به مراقبتهاحمايت عاطفيارائة اطلاعات، برقراري ارتباط و آموزشهماهنگي مراقبتهاراحتي و آسايش جسميبرقراري تعامل با خانواده و دوستانپيوستگي خدمات و تغيير موجه و مناسب مراقبتهاThe Picker Institute, Based on 12 years of research, and more that 450,000 interviewsكيفيت خدمات درماني از ديد بيماران؟

اسلاید 12: نگرش قديم يا qنگرش جديد يا Qكيفيت به محصول مربوط است كيفيت يك موضوع فني است كيفيت مسئوليت بازرسان است كيفيت توسط كارشناسان راهبري مي شود كيفيت رسيدن به بالاترين درجه است كيفيت بايد كنترل شود كيفيت به عملكرد سازمان مربوط استكيفيت يك موضوع استراتژيك است كيفيت مسئوليت همه كاركنان است كيفيت توسط مديريت راهبري وهدايت مي شود كيفيت نيل به درجه معيني از مطلوبيت است كيفيت بايد بهبود داده شودرويكردهاي مربوط به کیفیت

اسلاید 13: تلاشي گروهي است براي شناسايي فرصت‌هاي بهبود، اندازه‌گيري عملكرد و درگير‌نمودن كاركنان خط مقدم براي يافتن راههايي براي بهبود عملكرد.بهبود كيفيت، از طريق چرخه‌هاي تكرارشوندة اندازه‌گيري عملكرد، آزمون تغييرات و ارزشيابي مجدد دستاوردها امكانپذير مي‌گردد.بهبود کیفیت؟

اسلاید 14: بهبود کیفیت

اسلاید 15: شش سيگماكنترل آماري فرآيند (SPC)توسعه عملكرد كيفي (QFD)PDCAمديريت كيفيت (ISO)5sتوليد نابالگوگيريجايزه بنياد اروپايي براي مديريت كيفيتجايزه دمينگجايزه مالكوم بالدريجاعتباربخشيحاكميت بالينيتحليل شيوه‌هاي بروز خطا و اثرات آنتحليل علل ريشه‌ايمني بيمارسيستمهاي بهبود کیفیت

اسلاید 16: سیستم هایی برای مسابقه کیفیت(جایزه دمینگ، جایزه مالکوم بالدریج،جایزه ملی کیفیت ایران، (EFQMسیستم هایی برای استقرار کیفیتISO, 5S, TPM, QFD, 6 Sigma, Lean, TQMسيستمهاي مرتبط با بهبود کیفیت

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید