پزشکی و سلامت

حاکمیت بالینی

hakemiat_balini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حاکمیت بالینی”

حاکمیت بالینی

اسلاید 1: حاكميت بالينيClinical governance

اسلاید 2: نارضايتي و شكايات مردميانتظارات مردمیخدمات درمانی

اسلاید 3: مدل مطلوب ارتقاي کيفيت خدمات سلامتي جامعيتانعطاف پذيري ( امکان تطابق با شرايط و سياست هاي بيمارستاني در ايران، تغييرات آينده در سياست هاي سلامت کشور) قابلیت کاربری گستره بین کارکنان بيمارستاني ( اعم از باليني و غير آن )قابليت پياده سازي با حداقل حمايت بيروني ( امکان توانمند سازي کارکنان در جهت پياده سازي مدل )پوشش نيازهاي نوين سيستم هاي سلامت (مديريت خطر، پاسخگويي به استفاده کنندگان، خدمات مبتني بر شواهد...) پاسخگويي به مشکلات جاري نظام ارايه خدمات (حذف فرآيندهاي مزاحم)

اسلاید 4: حاکمیت بالینی چیست؟عبارت است از یک چارچوب برای ارتقای کیفیت و استانداردهای خدمتدر سال 1983گزارش گریفیت (Griffith) در باره عدم مسئولیت پذیری سیستم سلامت در قبال کیفیت خدمات منتشر شد در سال 1997 اولین گزارش رسمی دولت انگلیس در معرفی حاکمیت بالینی رابرای حصول اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت بالا منتشر شداز سال 1998 حاکمیت بالینی در مرکز ثقل اصلاحات در NHS انگلستان قرار گرفت حاکمیت بالینی یک مکانیسم جامع و قدرتمندی است برای تضمین باالاترین استانداردهای خدمت و ارتقای مستمر کیفیت خدمات

اسلاید 5: تعریف حاکميت بالينيچارچوبي که در آن سازمان هاي ارايه کننده خدمت در قبال بهبود دايمي کيفيت پاسخگو بوده و با ايجاد محيطي که در آن تعالي در خدمات باليني شکوفا مي شود به صيانت از استانداردهاي عالي خدمت مي پردازند.

اسلاید 6: Clinical Governance is about doing the right thing, at the right time,in the right way, in the right place, for the right patient With the right outcome حاكميت باليني انجام صحيح كارها، در زمان درست، با متد صحيح و در جاي درست براي بيمار مورد نظر همراه با نتيجه مناسب است

اسلاید 7: Procedureشناسائي و تعريفاستانداردهابكار گيري استانداردهاپايشاستانداردهاما چگونه به کيفيت دست مي يابيم؟QualitySeal

اسلاید 8: کیفیت خدمات !

اسلاید 9: چرا به حاکميت باليني نيازمنديم؟افزايش اعتماد عمومي به خدمات بيمارستانياستفاده بهينه از منابع محدودکمک به جلوگيري از اشتباهات در مسير ارايه خدماتاطمينان از اينکه موضوع کيفيت مراقبت هاي سلامت، با استفاده از بالاترين استانداردهاي مراقبت ممکن در قلب اين موضوع جاي دارد براي تحقق مسئوليت هاي سازمانهاي سلامت که توسط دولت برنامه ريزي شده است و لازم الاجرا شده است

اسلاید 10: حاکميت باليني چه چيزي نيست؟حاکميت باليني يک فرآيند تجسسي و تنبيهي نيستحاکميت باليني شکل جديدي از مديريت بيمارستان نيستحاکميت باليني يک سيستم جادويي که همه مشکلات را حل کند نمي باشد حاکميت باليني ليستي از قوانين و مقررات براي پيروي افراد از اين قوانين نمي باشدعناصر حاکميت باليني مفاهيم جديد نيستند

اسلاید 11: حاکميت باليني به زبان ساده :رهبريتوجه به عملکرد ضعيف بالينيعملکرد مبتني بر شواهدتشخيص عوارض جانبيدرس آموختن از شکايتکاهش ريسک بالينيانتشارفعاليت هاي خوب ، ايده ها و نوآوريبرنامه هاي توسعه حرفه اينگهداري سوابق و داده هاي با کيفيتبهبود کيفيت

اسلاید 12: در حقيقت حاكميت بالينيچيزهائي است كه ما هر روز انجام مي دهيم و يا بايد انجام دهيم.

اسلاید 13: حيطه هاي اصلي حاکميت خدمات باليني

اسلاید 14:

اسلاید 15: Patient & public involvementStaff & StaffManagementEducation & TrainingRisk ManagementClinicalEffectivenessUse of InformationClinical AuditClinical Governance

اسلاید 16: 1- تكريم ارباب رجوع و بيماران Patient and Career Involvementمشاوره به بيماران و مديريت خدمات ارتباطي (PALS)Patient Advice and Liaison Service بيماربه عنوان شريک Patient is partnerفرهنگ انعطاف پذير و مشارکتي Open and participative cultureبيمار ، محور ارائه خدمت باشد و هر كاري در جهت بهبود نتايج درمان ، رضايت و مطلوبيت وي صورت گيرد.بيمار حق دارد خدمت را محترمانه و با رعايت شان انساني خويش دريافت كندبايد نظرات و ملاحظات آنان در خدمات به شكل سيستماتيك جمع آوري و به شكل معقول و منطقي در سيستم لحاظ گردد

اسلاید 17: خدمت بدون مديريت صحيح و علمي نيروي انساني، كيفيت نخواهد داشتانتخاب نيروي انساني دانا ، با انگيزش و با مهارتآشنا سازي افراد با شرح وظائف ، مقررات ، ارزش ها و هنجار هاي سازماننيازسنجي آموزشي و فراهم كردن آموزش براي كاركنان جديد الورودبرقراي نظام مناسب انگيزشي و جبران خدمت ارزشيابي و باز خورد عملكرد شغلي ( اعم از حضور و غياب ، حضور در شيفت ها تا رضايت رئيس ، همكاران ، زير دستان و ارباب رجوع و ....)تامين رفاه ، امنيت و سلامت كاركنان رسيدگي به تخلفات اداري با رويكرد تحليل ريشه اي وقايع و ارتقا سازمان و نه تنبيه صرفخروج محترمانه و آبرومندانه از خدمت كاركنان در پايان دوره كاري 2- مديريت کارکنان Staff Management

اسلاید 18: مديريت کارکنان Staff Managementپايش عملکرد کارکنان توانمند سازي كاركنانايجاد تعلق سازمانيخط مشي ها، روش هاي اجرايي به روز شده و قراردادهااز طريق

اسلاید 19: «سازماني كه در آن به آموزش و يادگيري بها داده شود مي تواند ايجاد و استقرار كيفيت را تضمين كند»3- آموزش و يادگيري Education and Training آيا سازمان از آموزش هاي در راستاي اهداف و رسالت خود حمايت مي كند آيا بودجه آموزش به شكل خاص براي ياد گيري كاركنان وجود دارد آيا نيازهاي آموزشي در بيمارستان شناخته شده است آيا افراد داراي شناسنامه آموزشي هستند

اسلاید 20: آموزش و يادگيري Education and Trainingتخصيص زمان آموزش جهت کارکنان استراتژي و برنامه عملي مشخصدسترسي مناسب و مرتبطمديريت آموزش استفاده از نتايج PDPجهت برنامه ريزي آموزشي

اسلاید 21: 4- مديريت ريسک Risk Management عملكرد ما در بيمارستانها نبايد براي بيماران خطر آفرين باشد . اقدامات زير در اين راستا است :سلامت و ايمني (Health & safety) کاهش ريسک باليني (Clinical Risk Reduction)پايش شكايات (Complaints Monitoring) خط مشي ها و روش هاي اجرايي به روز شده (Policies and Procedures Updated)سيستم هاي گزارش دهي (Reporting Systems)رويدادهاي نامطلوب (Adverse Events)

اسلاید 22: وجود و استفاده از دستورالعمل هاي بين المللي در اين راستا است : بيمارستاني كه در آن بهترين و آخرين شيوه هاي درمان موثر بيماران هر روز بررسي و بر اساس آن عمل مي شود ، خدمت را با كيفيت ارائه مي دهد .5- اثر بخشي باليني Clinical Effectiveness

اسلاید 23: اثر بخشي باليني Clinical Effectivenessاستفاده از بهترين دانش ، برگرفته از پژوهش ، تجربه باليني و ترجيحات بيمار براي دستيابي به فرآيندها و نتايج مطلوب مراقبت از بيماران

اسلاید 24: اگر هر تصميمي در بيمارستان بر پايه اطلاعات و بر اساس داده هاي معتبر جمع آوري شده از محيط باشد، همچنين اطلاعات در هر جا توليد مي شوند بلا استفاده رها نشده و مورد تجزيه و تحليل و مميزي قرار گيرند، كيفيت خدمت تضمين خواهد شد استفاده از فناوري اطلاعات مديريت جامع اطلاعات ايجاد و ارايه اطلاعات به بيماران ارتباط با برنامه هاي آينده6- استفاده از اطلاعات Use of information

اسلاید 25: 7- مميزي باليني Clinical Auditبه طور مرتب منعکس کننده آنچه در حال انجام است مي باشدمعرفي فعاليتها و واحدهاي عاليواقع گرايانه نشان دادن سيستمبررسي منابع مورد نياز

اسلاید 26: بيمارستاني كه در اين حوزه هاي استراتژيك ، برنامه و فعاليت داشته باشد ، ....صاحب دارد

اسلاید 27: حاکمیت بالینی یک تلاش تیمی است

اسلاید 28: بايد توجه داشت که استقرار حاکميت باليني و تفکر ارتقاي کيفيت نيازمند يک تغيير بزرگ سازماني است پس بايد بدانيم که چگونه مي توانيم سازمان و تيم خود را براي اين تغيير آماده کنيم.بايد از تيم خودمان در مسير تغييرات ، حمايت کنيم

اسلاید 29: We’re very good…

اسلاید 30: در کف دست زمين گوهر ناپيدايي است که رسولان همه از تابش آن خيره شدندپي آن گوهر یکتا باشيمبا تشکر از حسن توجه شما

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید