علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

حسابداری سنجش مسئولیت مبانی حسابداری مدیریت

hesabdari-modirit

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 68 اسلاید ارائه فصل نهم کتاب مبانی حسابداری مدیریت
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
601 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حسابداری سنجش مسئولیت مبانی حسابداری مدیریت”

حسابداری سنجش مسئولیت مبانی حسابداری مدیریت

اسلاید 1: فصل نهم استاد ارجمند: جناب دکتر طباطبا‌‌‌ئی ارائه دهنده : وحید مرادیان (ترم سه کارشناسی ارشدحسابداری) پائیز99مبانی حسابداری مدیریت

اسلاید 2: حسابداری سنجش مسئولیت ( نظام مسئولیت سنجی یا مسئولیت پذیری )امروزه بسیاری از واحدهای اقتصادی به بخش ها و زیربخش های کوچکتری تقسیم می شوند و به هر یک از آنها اختیارات و مسئولیت های خاصی داده می شود . مدیران رده بالا در هر شرکت باید به منظور افزایش مسئولیت پذیری و بهبود کنترل و نظام پاداش ، این تقسیم بندی و تفکیک را انجام دهند و در عین حال باید از هماهنگی اهداف مدیران زیرمجموعه اطمینان حاصل نموده و این امر به طور مستمر مورد کنترل و نظارت قرار گیرد . عدم هماهنگی اهداف بخش های زیرمجموعه ، می تواند شرکت را از دستیابی به اهداف کلی و کلان خود باز دارد هماهنگی اهداف زمانی حاصل می شود که مدیران بخش ها در جهت همان اهدافی گام بردارند که مدیریت ارشد شرکت ، برای آنها تعیین نموده است . در این صورت با توجه به تدبیر و دقت نظری که مدیریت ارشد در خصوص تعیین اهداف هر بخش از خود نشان می دهد ، می توان به هماهنگی اهداف و عدم تضاد و تناقض در بین اهداف زیرمجموعه ، اطمینان حاصل نمود .

اسلاید 3: تعریف مسئولیت : عبارت است از تعهد منطقی در قبال اختیارات تفویض شده به یک فرد یا گروهی از افراد که در تصمیم گیری ها و فعالیت های سازمانی شرکت دارند .مفاهیم اساسی حسابداری سنجش مسئولیت مفاهیم ارائه شده در ذیل ، پیش فرض های لازم برای ایجاد و حفظ یک سیستم حسابداری سنجش مسئولیت می باشد :1 - طبقه بندی مسئولیت های مدیریت در سطوح مختلف سازمان به منظور بودجه بندی برای هر یک از سطوح ، پایه و اساس حسابداری سنجش مسئولیت می باشد . چون در حسابداری سنجش مسئولیت ، مسئول هر قسمت با توجه به اختیارات تفویض شده باید جوابگوی هزینه های قسمت خود باشد لذا هزینه ها باید به هزینه های قابل کنترل و غیرقابل کنترل توسط رئیس آن قسمت ، طبقه بندی گردد .مفاهیم اساسی حسابداری سنجش مسئولیت

اسلاید 4: معمولا هزینه های متغیری که به یک دایره تخصیص می یابد توسط رئیس آن دایره قابل کنترل است در حالی که هزینه های ثابت منظور شده به حساب یک دایره عموما توسط وی قابل کنترل نیست .2 – نقطه شروع سیستم اطلاعاتی سنجش مسئولیت را باید در نمودار سازمانی که در آن ، قلمرو اختیارات تعیین می شود ، جستجو کرد . اختیار ، به مسئولیت کنترل پاره ای هزینه ها و مخارجی که در بودجه به کمک دانش و مسئولین دایره پیش بینی شده است ، منجر می گردد .3 – بودجه هر قسمت باید هزینه های قابل کنترل توسط سرپرست آن قسمت را به روشنی مشخص کند . فهرست حساب ها باید به گونه ای تنظیم شود که ثبت هزینه های قابل کنترل را در حوزه اختیارات ، امکان پذیر سازد .

اسلاید 5: ساختار سازمانی و سنجش مسئولیت با توجه به مفاهیم اساسی که در قسمت قبل اشاره شد ، برای دستیابی به هدف های بیان شده در بودجه ( بودجه جامع ) ، یک سازمان باید وظایف همه کارکنان ( از مدیریت ارشد اجرائی تا مدیران همه سطوح سازمانی و کارگران تحت سرپرستی ) را هماهنگ کند . هماهنگ نمودن فعالیت های سازمانی بدان معنی است که مسئولیت ها را به مدیران واگذار کرد تا در برابر عملیات خود ، از نظر برنامه ریزی ، کنترل نیروی انسانی و منابع فیزیکی پاسخگو باشند . اصولا مدیریت یک نوع فعالیت انسانی است . بودجه ، به خودی خود هدف نیست ، بلکه هدف آن کمک به مدیران است .

40,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید