تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 32 اسلاید بسیاری از حیوانات در طول حمل و نقل آسیب می بینند و یا حتی می میرند بسیاری از لاشه های به مقصد رسیده برای کشتار آسیب می بینند تلفات کبودی در گاو در استرالیا 42 میلیون دلار در سال است و …

arash

صفحه 1:
يها به نام خدا ع6

صفحه 2:
15 ‏منایع:‎ iy 9 ب تکاس در ره تعصی از مات گربرس راز هالت فصل 6 حمل و تقل جیوانات و رفتار آنها NOTES ON SOME TOPICS IN (۴ APPLIED ANIMAL BEHAVIOUR ۰ Judith K. Blackshaw, BSc, MAEd Wash. (St. Louis), PhD School of Veterinary Science University of Queensiand St. Lucia, Brisbane Queensland, 4067, Australia

صفحه 3:
ria ™ ‏له مقاله حمل ونقل راه دور كوساله ها براى كشتار: اثر تراكم‎ ‎x‏ بر فیزیولوژی, رفتار و کیفیت لاشه ‎Livestock Production Science, 30 (1992) 223-238 223 Elsevier Science Publishers B.V.. Amsterdam ‎3 Long distance transportation of steers to ‏ّي‎ ‎slaughter: effect of stocking density on physiology, ‘ behaviour and carcass quality ‎P.Y, Tarrant’, F.J. Kenny*, D, Harrington’ and M. Murphy” “The National Food Centre, Teagasc, Dunzinea, Castleknock, Dublin 15, freland “Departmen: of animal Husbandry and Production, Faculty of Veterinary Medicine, University College Dublin, Balisbridge, Dublin 4, Ireland ‎(Accepted 4 July 1991) ‎

صفحه 4:
ابد اثر حمل و نقل بر روی ضربان قلب و رفتار گوسفند Applied Animal Behaviour Science, 28 (1990) 15-39 15 Elsevier Science Publishers B.V., Amsterdam Effects of handling and transportation on the 3 heart rate and behaviour of sheep N.M. Baldock* and R.M. Sibly* Department of Pure and Applied Zoology, University of Reading, Whiteknights, Reading, RG6 247 (Gi. Britain)

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
0 0011 rpesrnee vir e Re reser veges he rerer. Ml vires eaten ey ‏شاخ عامل نيمى از تمامى صدمات در كاوهاى شاخ دار است.‎ 1 گروه های حیوانات باید برای حمل و نقل هم اندازه باشند. 0

صفحه 8:

صفحه 9:
111 ا اا ‎Serre‏ ‎cls.‏ ا ا لل ۲۳ ها مانع انتقال آرام و تدريجى هستند 4 ‎ents Recta wr re Ber Beer]‏ ا ل ا ا يك يك بن ۱ ‎4L jl oy‏ 5135« ا ل ا 9 ‎Jai‏ ‏تا 0 7 ‏ل ا ا‎ Pd eer) ACRE Ren ree Ter SEE Se enya bs rear Sere ee Re ‏ا‎ ea)

صفحه 10:

صفحه 11:
‎Fs. =‏ = ‎Vibes - 9 — y‏ - = جابه جایی شامل : ۴ ۷ تفییرات از یک محیط شناخته شده به جایی با درجه خرارت , تهویه , سطح سر و صداء بوی متفاوت ‏«تغییرات در اندازه گووه و تراکم میباننه ‏حمل و نقل کوتاة مذت باعت افزاله و ول لاسما گوسفند میشود.. حمل و تقل طولانی مدت و یک محیط جدید باعث تفییرات پیچیده در سطوح کورتیکواستروئید میشود . ‏حمل و نقل می تواند باعث : ‎ ‏كار ميش , کاو و اسب مشتریار۳! ‏۰ 3. ظهور یک عفونت باکتریایی (پاستورلا) در حیوانات خسته, و به ویژه در گاو, گوسفند که باعث تب | ميشود ‏4. خستگی (کوفتگی ) و مستعد شدن به بیمار . ‏1. قرمزی پوست به علت خیس خوردگی در ادرار. ‎Kk‏ ‏8 2. ناراحتی متابولیتی تشنج حمل و نقل ناشی از عدم مصرف آب و غذاء دراز کشیدن و در نتیجه کما ‎ ‎1

صفحه 12:
| رفتار خبواتات در طول حمل و تقل و در هنگام ورود به محیط جدید : ‎uM > =‏ سس ‎are: ‎7 ‏حمل و تقل جار‎ et. ‏پس از اتمام ‎aslo pau‏ بری وی ول 3:2 شتاعت) کرخت است ورطی 23:ساعت استراحت, توال جود !! ديت ‎algae‏ كه حيوانات قادر به ذرار كشيدن نبوده است, استراحت مدت بیشتری طول می كشد واين عمل بر تغذيه مقدم تر بوده ‎ual, ‏و از اترات پرواز در گوسفند یا بره شناخته شده است.‎ ۱ ١ ‏اكه * 2. حمل و نقل هوابى‎ ‏لآر جغنه هاى دوتايى كوسفندان در حالى كه هوابيقا‎ 230 ٠5 ‏اما یکی از تحقيقات‎ ۱ ‏يران نفیکرد راشای اد ‎

صفحه 13:
3. حقل و نقل دربایی : مشکل اصلی درل ریت تفذيه گوسفند است. گوسفند باید - نسبت به خوردن پلت عادت داده شده باشد بهداشت کشتی و خسارات ناشی از سالمونلا تهویه صعنفع "ترجه حرارت ورطویت بالا . نوسان و تغییر رژیم غذاین همكى مى توانندباعث مشکلات شوند . 3 ۱۳۷ ۳۳۳ 4 .حمل و نقل ریلی : گوسفند مرینوس بالغ یه ندرت در کابین های قطار دراز ميكشد.هنكامى كه بعد از سفربة مت "2 ای 4 روز بدون آب و غذا استراحت کرد از لحاظ : ذيه هيج اولویتی برای مصرف آب وغَذا نتشان نداد اما بعد از 5 روز اولویت با rE 7 اكر زمان كافى براى نوشیدن آب در غذادهی گوسفند لحاط نشده باشد به علت مذ رف رباد كاه حشى | ‎Lec‏ 50071 آب بدن مى شود يس براى رسيدن به حداکثر نتیجه, گوسفند نیاز به یک دوره 8 ساعته 1206 دارد. ‎ ...‏ در طول حمل و نقل جاده ای آنها کمتر غذا خوردند و کمتر نشخوار کردند.اگر قادر به استراحت و دراز کشیدن باشند عمل نشخوار بیشتر خواهد شد. ‏رانندگی خشن تر باعث کبودی می شود که در نهایت منجر به افزایش سطح کورتیزول ‏میشود ‎

صفحه 14:
سي ی ‎Fe cet ee‏ پات از سفر درستت تمزال ووی همچنین الگوهای غذاخوری بره تا 16 ساعت یا حتی 24 ساعت بعد از سفر از سر گرفته نمیشود. ط کشت وی که فرار اشت از طی ربا کمتر از 8 ساعت ال ذاده شوند بهتر است ( 18 ساعت قبل از خروج) به منظور کاهش بروز بیماری و مرگ و مير از دادن اب و غذا ‎a‏ انها خودداری کرد در سفرهای طولانی, گوسفند باید 3-2 ساعت قبل از شور دی زود . معرفى ميش جديد به كله جديد موجب حداقل شدن چرا و افزایش راه رفتن و افزايش سروصدا ( آواز خواندن ) می شود. گوسفند تازه معرفی شده تمایل دارد در اطراف گله بماند . قرار گرفتن در معرض یک خوراک آشنا (به عنوان مثال, یونجه) موجب افزایش غذا و آب مصرفی (تا 4.9 برایر) در گوسفند انتقال یافته به یک محیط جدید خواهد شد. ا ا ‎TE‏

صفحه 15:
‎v‏ گاو ‏حمل و نفل جاذه ای + آگر به گاو ها در آغارتتت۵ ۳ جازه ى استفرار ۰1۱5 ۳۱۳9زا 2 مشکلی نخواهند داشت. ‏پایین آمدن سر گاوها برای استفراظ را شین ای ان ای و وان امر مشکن است ‏در 30 دقيقةى اول سفر رخ ده سنا 7 اتيز ایام اس ال تام یز خوردن باید ‏سر خود را بالا نگه,دارد که این 127075916 01" ‏دوجو( نما تانم ام تشن انا یت چرکت متا دا ای رامین پستی و بلندی (جاده کوهستانی ) آنها به صورت خطی در جهت حرکت جا به جا مى شوند اه ادن ودک درست در جهت حرکت عوض میکنند.) 1 وقتی گوساله ها ,بعد از 25 ساعت از شرایط بسته به چراگاه رها شوند ,ابتدا نیاز به ورزش دارند سپس در درجه ی دوم نیاز به چرا کردن و در درجه ی سوم نیاز به اب دارند. ‏شایع ترین جهت گاو عمود به مسیر جاده و یا در جهت مسير جاده است , این جهت ها و مواضع برای بهبود ‏ا د سال د طول مسر انه بكار سرود ‏در آغاز سفر به طور کلی گاو بی قرار است و اضطراب دارد و ادرار و مدفوع میکند ‎

صفحه 16:
wey له اسان ‎sist‏ تمیکشد و در طول سفر می ایستد که باعث,خستتگل ریک ,در گاو میشود در حالی "که یر شوک و کوسفتد خست کی دید ماو 2 از دست دادن تعادل غامل اصلی صدمات دک یک سوم صدماث که ذر گاو دیده شد تال ]انم تعلال ‎Iola‏ > و اس زمانی که‌یک يا تعداد بیشتری جوا (در ۳ قق( اسان تافی ل وت درگرتعیوانات مشکل ایجاد کرده و چندین حقال تعادل راز دنت و اناك فضا برای حیوانات در طول حمل و نقل می تواند به طور قابل توجهی وزن لاشه. سطح کبودی ‎ot aL SOC ea en‏ 1 7 ‎la l:2‏ 15 شكا که پروار طولانی بود یک آفزایش در تعداد جیواناتی که دراز, میکشندوجود ‎iz‏ ‏داشییث . وقتی پروازطولانی ادامه داشت تعداد بیشتری گاو دراز کشیدند: 5 یل ول دبای درم حمل,ونقاه99نا نت از رفتار آنها در طول سفر اطلاعات چندانی وجود ندارد. هیجان حمل و نقل میتواند مقدار زیادی استرس ایجاد کند 4: حمل و نقل ریلی : گاو ها تا پنج ساعت بعد از شروع سفر توسط واگن های راه آهن بدون آرامش بودند, آنها لرزش عضلانی نشان دادند,جنبش قابل توجهی داشتند و دفع ادرار و مدفوع کردند. 21 در هر زمان از سفر به طور متوسط 10 درصد از گاوها استراحت میکردند .

صفحه 17:
۰ _ گوساله بلافاصله بعد از آغاز سفر غذا خوردن و نوشیدن را آغاز میکنند. تا 75 درصد از گوساله ها توانستند دراز بکشنددر حالی که کوپه در حرکت نبود. (14.4 ساعت از سفرگذشته بود) و آنها در سرعت.80 کیلومتر در ساعت ایستاده بودند در حالی که به خوردن و نوشیدن خود ادامه میدادند. تهمار کردن متقابل و ود ری ( آراستر/. زیبا کردن ) در حالی که سقر با سرعت 40 کیلومتر دز سایت ی میداد شلات تیگرفت و۱ لاس میجوردند و مینوشیدند. آنها همجنين در حفظ تعادل خود ما دول زمایت که مقر بتبار قلگ ۶ فطالیت های طبیعی خود زا ام میدادند دروطلول,جملورنعل ریلی/ گاوی که آغل, استراحت میکرد اولوبت برای مضرف آب و غذا زا زشنان آدادرو دیاز لو آن راه رفتن در اطراف , خوردند و نوشیدند تا 40 الی 100 دقیقه وسپس دراز کشیدند. مسافت طولانی از ۴ و تقلا ری ۲ ار ای متراند باعت افزایش ۵8 حون گردد , که میتواند با تغذیهعیوانات ‎Gp poss Dey‏ رس ۷ سد كرات شود به جای اولش. حمل و نقل جاده ای و ریلی با تراکم زیاد به طور قابل توجهی کبودی را زیاد میکند ,وزن لاشه را کم میکند و اثرات منفی زیادی در رفاه حیوانات دارد. وزن زنده با افزایش مدت زمان سفر(بیش از 31 ساعت) کاهش میابد. اسمولاریته پلاسما وغلظت اوره افزایش میابد و بدن دچار کم آبی میشود .

صفحه 18:
خوک: خوک های در حمل و نقل شبیه سازی شده به مدت* 30 هه آقرات را که 9 ‎]١‏ ضربان / دقيقه در مقایسه با سطح کنترل استراحت که 100 ضربان در دقیقه است دارند. ‎Y‏ وقتی خوک در معرض حالت شبیه سازی شده قرار گرفت, در تکرار حمل و نقل افزایش وان قلب کاهش باقته بود. و هیچ تغبیر قابل توجهی 9 1 ۲۰ 022141 2155 2152 ‏و نقل جاده اى : در تمام طول سفر بهتر انك‎ dase ‏اكر كم باشد كه به منظور تسهيل جهت كيرى و روابط اجتماعى است. اب بايد در فواصل‎ # ‏توقف ارائه كردد .تا زمانى كه تهويه هوا نباشد و خوك ها از تنش كرمابى رنج ببرند آرام‎ | : ‎١5‏ نخواهند شد. ‏2 حمل و نقل هوایی: ‏تعدادی سفرهوایی کوتاه حدود.1.5 الی 2.5 ساعت که خوک های پرواری صادر شده اند ‏مانیتور شده است. نرها به طور ویژه در معرض تنش گرمایی قرار میگیرند که بررسی این امر " برای حمل و نقل حیوانات در گروه های اجتماعی برای جلوگیری از روش آنتاگونیستی ( مجادله ‏ای , مشاجره ای ) مهم است ‎Sa‏ ‎ ‎ ‎ ‎aa

صفحه 19:
(SSL ۰ / خوک ها در سفر های هوایی مسافر های نجیب (خوب , دلپسند) هستند. در مواردی آنها نیاز به اسپری آبن یز برای کاهش درچه حرارت دارند , و مواقعی كه در نتیجه ی ازدحام مرگ و میر رخ میدهد توصیه هایی براق تزا هوایی انها ارائه میشود شامل: اجتناب از استفاده از آرامبخش ‎ile‏ مخلوط کردن خوک ها یک هفته قبل از پرواز به منظور جلوگیری از درگیری و کاهش مبارزه , تامین آب کافی , نگه داشتن در نور کم در طول پرواز , کنترل گرد و غبار , جلوكيرى ترس گرمایی و رعایت دستور برای جلوگیری از ارسال دام های مرده 1 و نقل ريلى : 8 خوک زمانی که از انگلستان به فرانسه و از آنجا به ايتاليا فرستاده شد در مدت هفت روز تنها عامل بى قراری آنها گرسنگی و تشنگی بود ۳ حمل و نقل در خوک استرس ایجاد میکند. شرایط آب و هوایی, تراکم در بارگزاری, مدت زمان حمل و نقل, تنش گرما, استرس اجتماعی, ارتعاشات و سر و صدا تمام شرایط خوک را در طول حمل و نقل تحت تاثیر قزار میدهد. افزايیش کوچک دمای طبيعي بدن خوک از 39-42 درجه منجر به مرگ ميشود به طوری که تهویه کافی در وسایل نقلیه حمل و نقل و آب و هوا از روزاول باید در نظر گرفته شود .خوک هایی که در یک موقعیت استرس زا هستند در حضور هم پنی ( هم سلولی ) خود آرام خواهند بود ‎L‏ حمل و نقل خوک در دوران قبل از بلوغ اغلب به هیپوترمی (کاهش دما ) بعد از 30 دقیقه از سفر منجر ‎no‏ شود. حمل و نقل در مسافت های مختلف و در شرایط ناشتا در خوک هیچ اثر مضر بر روی کیفیت گوشت را نشان تداد.

صفحه 20:
2002715 200 2 1ل كه مار یاوه جلو حمل و ‎Udi‏ ‏ميشود شرايط جسمى , روانى , امنيت و آسايش بيشترى براى اسب فراهم ميكند. حمل و نقل رو به ا ۱ ۰ ۱ ۰ ۰۹ 11يف داشتن يك ميانكين.بايين تر 2 ‎{ANGE‏ ‏نشان داد. .اسب کفل خود را به دیوار و سر خود را کمی پایین تراز موقعیت طبیعی قرار میدهد و استراحت میکند. هلال بل ای اس و را يم های خالی ‎Schl‏ را كم كا كد ‎ie‏ ای جانی ,کت ان ۱ رال تاركي پوشیده شحف ‎Cece‏ ‏ا رك اراس ها ای وی موتوزدر پاستاو ات رد 2 عقب تمايل بيدا ميكنند. اس تر ار ای ایا مین ای ار حالی که اسب بسته:دربی قرار کمتری است و در بسیاری از مواقع سم خود را دائما در سراسر پرواز به زمین میکوبند ویس

صفحه 21:
حمل و نقل دریایی : بهتر است جعبه های کف برای جلوگیری از لغزش با طناب مهار شوند.اگر اسب ها ظرف یک ساعت اول سفر تغذیه و سیرآب شوند نیاز به هیچ چیژی تا 12 ساعت بعدی ندارند. ورود به خودروی حمل و نقل ‎yl‏ گسترده , به خوبی روشن و بدون عارضه باشد ,و به حساب ترس طبیعی باید در محدوده ی بینایی صورت گیرد. مصرف آب و غذا در طول حمل و نقل و بعد از ورود برای حفظ عملکرد طبیعی بدن حیاتی است و این یک مشکل به رسمیت شناخته شده, به ویژه, برای اسب های مسابقه است در مقایسه با اسب های با تجربه ( سن بالا ها) اسب های یکساله ساده و بی تکلف تر با یک سطح شیب دار وارد ماشین حمل و نقل میشوند پس نرخ ضربان قلب پایین تری دارند .

صفحه 22:
گوزن : ‎resists Scere lei‏ ری اک سای حطل شر له رک حور زر شرس کال دنه شود.در طول حمل و نقل بهتر است گوزن ایستاده باشد, در نتيجه کبودی, دنده شکسته و یا استخوان شکسته که در اثر راز کشیرناشت کمتر میشی وقتی که گورن میتواهد از جعبه اراد شود پمتر الست به چراگاد بر شو با جداكتر قفاضلة . ممكن ار حصار (قنس) كه اكز كورن وحشت رده و بای رن اس را ‎Bes‏ ‏د ‏عدار این که در جعبه باز شد کشاورز بهتر است در جایی که از دید خارج باشد بایستد. اجازه داده شود گوزن ‎sly‏ سیاحت ( اکتشاف ) چند روز دست نخورده باقی بماند. ‏گوزن ترجیح میدهد خود را در جهت سفر حفظ کند و از جهت گیری های اریب دوری می نماید . تراكم كورك](اهد ) در هنكام سفر بابد 0.42 متر مریم برای هرکدام بانشد تا در سر پیچ ها بتواند كاذل خود را حفظ کند در سفرهای طولانی ترتراکم باید کاهش داده شود تا گوزن ها بتواند دراز بکشند. ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
مسافت طی شده تاثیری بر رفتار های خشونت(مشاجرت) آمیز دارد. وقتی در گروه , حیوان های بزرگ رفتار خشونت امیز را شروع میکنند معمولا تاثیر مستقیمی بر کوچولو های گروه دارند. سطح جاده رفتار های گوزن ها را در طول سفر شکل میدهد اما افزایش فاصله ی سفر اثر دیگری بر رفتار و سطح ۵ نهایی ندارد. کبودی ناشی از استرس در طول سفر به طور متوسط باعث کاهش 26.9 درصد از ارزش لاشه میشود مدیریت دام قبل از کشتار (شامل حمل و نقل هم میشود) باعث افزایش سطح کراتین کیناز () ) ,آسپارتات آمینوترانسفراز (۸۵5۲), گلوکز, کورتیزول, لاکنات و کاهش منیزیم میشود حمل و نقل) طولانی مدت در مبجط تاآشنا جداقل اثر بز کیفیت گوشت آهو و گوزن را دارد

صفحه 24:
۳ ‏توصیه ها‎ y 1 ‎x‏ از بحث مشکلات حمل و نقل و مشکلات مرتبط دیگر , آشکار است که مدیریت روش خاصی است که کل فرایند را برای انسان و حیوانات آسانتر میکند . توصیه ها شامل: 1آشنا کردن حیوانات با محیط (جعبه) و بررسی محیط 2:گروه بندی حیوانات قبل از حمل و نقل تا رفتار های انتاگونیستی کاهش ‎seb,‏ ها 3اگزوه دی حیواتات: بز این «جتین نو انذازه ۴( 4:شاخ سوزی یا بدون شاخ کردن گوساله یا گاو برای افزايش آسایش آنها (۷۷۶۱۱ ۸۱۷۱/۸۵۱۲ ‎(FAR‏ ‏5:طراحی مناسب برای جعبه های حیوانات (همونایی که باهاشون انتقالشون میدیدم). توصیه میشود باریک و بلند باشد و حیوانات بتوانند از یک در وارد و از درب دیگر خارج شوند. 6:طراحى مناسب براق وسايل حملو نقل 7:طراحی مناسب برای بارگیری و تخلیه: حداکثر زاویه برای سطح زیری که شیب دار است برای گاو ,گوسفن , خوک 25درجه توصیه میشود.

صفحه 25:
لك << 1 = > 8:توجه كافى به درجه حرارت محیط ,رطویت , غذا و آب و سایر موارد. 9:باید برای دوره استراحت اجازه داشته باشد ‏ 0 مدیریت مناسب: تتایچ به دست آمده از (آزفایش ) آمروزه بسیاری از جنبههای رفاه جتوانات در ات رالبا را شامل زمیشود. از خمله جادهتزاه آهن :وحملو‌نعل دام,دز ارو توضیه‌های مصایهی بزا حمل وتتقل جتوانات وجوه داردر مدير ها بابد.يه دريسين به ورمان اس :ها وكاو ما بيرذاديد براي جلذكيرى ال اتفال اتاز بزبین جمراه با |) استرس: كه أبن معوابد-عيين كيد در ابتد حيوان جكوته نه تجوية: مجرس :ياسخ مدهت 1 ۴( گاو هایی که به ارامی اداره شده اند نسبت به گاوهایی که تقریبا با خشونت اداره شدند مدیریت آسانتری ‎ab!‏ ‏در پن های دسته بندی حتی باید نور منتشرشده را هم کنترل کرد تا سايه به حداقل خود برسد. كاوها ,خوک و گوسفند در یک محیط کم نور نسبت به یک محیط پر نور تحرک کمتری دارند تاسیشات بارگیری گوزن باید بة انذازة کافی گسترده باند. جقنه باید از جنببذن گروهی جلوگیرق گنة و ‎Blais‏ فتوانت بچرخده در گاو بهتر است هتگام حمل و تقل جاده ای وریلی تراکم مناسب در تظر گرفته شود تا افت لاشه و ‎Casal‏ های فنزیک بهاجداقل ترسذ. ‎os! 0999‏ زیکاوری و اسجراحته رن آن24 ‎cack‏ هدر آیست یه جدور 33-14 مساعت هنود يائة.

صفحه 26:
‎a 9 95‏ فل گم هه اثر حمل و نقل بر روی ضربان قلب و رفتار گوسفند 7 ۱ ۲ | -۲ ۲ ‎eS ۳‏ ۱ ‏افرامكن ,صريان قلب ( صربات دردقيقه) 55 جداسازى فضايى : 0 , انزوا بصرى : 28 , تريلر ثابت : 0 , حمل و نقل : 12 , معرفی به یک گله جدید : 49 و بعد در نود دقیقه بعدى به 30 و 22 كاهش يافت. با این حال برخی از تغییرات با تغییرات رفتار همراه بود, اما این می تواند باعث افزايش "غير موتور" ضربان قلب به شرح زيرشود : 4 ‏جداسازى فضايى : 0؛ انزوا بصرى : 20 ؛ تريلر ثابت : 0 ؛ حمل و نقل : 14. معرفى به يك كله جديد 30 در 30 دقيقه اول كاهش به 14 در 90 دقيقه بعدى. ‏ما بيشنهاد مى كنيم كه افزايش نرخ غير موتور ضربان قلب يك ارزيابى بهتر از شرايط استرس زا از اين روش است ‎

صفحه 27:
۳29 ۰ ۸ ~ 2 4 8 oe = ۳ ۷ wy” eA ND ape . اثرات ضربان قلب و رفتار گوسفند و مدیریت سگ بر روی گوسفند بررسی شده است. اثر هدایت یک گله به وسیله یک چوپان و سگ به 163 ضربه در دقیقه که احتمالا نشان دهنده حداکثر ضربان قلب پایدار برای اين نژاد گوسفند است. ضربان قلب به آرامی بهبود یافتن , و هنوز هم پین از 2 ساعتبال بود. اثر نزدیک شدن به گله 5 گوسفند برای یک سری از افزایشهای ضربان قلب گذرا بود , به طور متوسط 79 ضربه در دقیقه برای روش های مرد با سگ و 45 ضربه در دقیقه برای مرد به تنهایی. اين افزايش در غياب رفتازهای فعالا 2 ۱5

صفحه 28:
حمل و نقل راه دور گوساله ها یرای کشتار: اثر تراکم ‎x‏ بر فیزیولوژی, رفتار و کیفیت لاشه كوساله 5165130 'از طريق جاده به مدت 24 ساعت در تراکم کم, متوسط و بالا برای ارزیابی رفاه و اثرات اقتصادی سفر طولانی منتقل شدند. کورتیزول و گلوکز پلاسما بعد از انتقال (01. 0> ۴) به خصوص در تراکم بالا افزايش یافته بودند. تعداد گلبولهای سفید خون و نوتروفیل ها افزایش یافته بود(0.001> ۴) و تعداد لنفوسیت ها و . ائوزینوفیل ها کاهش یافته بود (0.001> ۴) حجم سلول بسته بندی شده و تعداد سلول های قرمز خون همانند غلظت پروتئین کل, هموگلوبین و فیبرینوژن افزايش یافت (0.001> ۳)

صفحه 29:
1 3 شاعتزين اسعادن جهت #يرى بصورت عهود ير احيك شعر بود ‎gamer‏ از حيوانات :وز طی حمل و نقل در تعام تراکم ها لم میدهند ‎ae Tel‏ بالا حيوانات به دام افتاده و قادر ‎a‏ بلند شدن نمی باشند کبودی لاشه, و فعالیت پلاسما کراتین کیناز با تراکم افزایش می یابد . تعداد عضلات با با 0 نهایی بالاتر از 6 افزایش یافت و این تاثیر هیچ ارتباطی با تراکم ۴ نداشت. نتایج نشان می دهد که تراکم ب 0 کیلوگرم بر متر مربع برای حیوانات 5 در این محدوده وزن در سفرهای طولانی غیر قابل قبول است. در حد متور تراکم ,داده فیزیولوژیکی نشان می دهد که هر گونه افزايش در زمان سفر یا بدتر شدن در شرازظ ‎Jas‏ و نقل براق وفاهستر خواهت ود

صفحه 30:
31 1 0 7 رفاه حيوانات و كيفيت كوشت و عملكرد , مسائل مهم در انتقال گاو از مزرعه تا كشتاركاه مى باشد. در سفر کوتاه, ملاحظات اصلی تراکم , اندازه گروه و روش بارگیری / تخلیه است حتی در سفرهای کوتاه.احتمال کاهش وزن زنده بالا است. به علت از دست دادن محتویات شکمبه (۱۱اباو), اما از دست دادن بافت های بدن و در نتیجه بازده پایین تر لاشه و مواد زائد ناچیز در تشخوارکنندگان عادی می باشد صدمات و کبودی لاشه نگرانی های اصلی هستند. تقسیم حیوانات به صورت سلول در کامیون در حال 7 حرکت یکی از استرس زا ترین فرآیند حمل و نقل بود. در وسیله نقلیه در حال حرکت تراکم پارگیری بي مهمترین موضوع مورد توجه بود. تراکم بالا با پاسخ استرس بیشتر, نمره کوفتگی, از تراکم کم و يا ؟ متوسط , بیشتر است, ۱

صفحه 31:
1 3 ) اطلاعات کمتری در سفر‌های جاده ای طولانی وجود دارد, هر چند که عوارض جانبی حمل و نقل در رفاه حیوانات, پشت و عملکرد انتظار می رود که با طول سفر افزایش یابد. از دست دادن وزن لاشه در نشخوارکنندگان پس از روز اول حمل و نقل آغاز می شود و ممکن است به طور متوسط پس از آن حدود 70.75 باشد در تلیسه باردار, محرومیت از غذا و آب در ترکیب خون پس از 18 ساغت از حمل و نقل منعکس شده است. در مقررات حمل و نقل اتحاديه ارويا (77/489 / 6ع2) لازم است كه حيوانات خانكى نبايد بيش از 24 4 ساعت بدون غذا و آب بماند. اين مقررات در حال حاضر تجديد نظر شده است درباره رفاه اقتصادی و عواقب ناشی از حمل و نقل مسافت طولانی برای کشتار نگرانی وجود دارد برای کشتارهدف از اين کار تلاش برای کمیت این اثرات بود.

صفحه 32:
1 3 نتيجه كيرى *شواهد ار دست دادن آب بدن و خستكى بس از حمل و نقل جاده به مدت 24 ساعت نشان می دهد که هر افزایشی در زمان سفر و با بدتر شدن شرابط حمل و نقل مخل رفاه حیوانات خواهد بود. *تراکم بالاء حدود 600 کیلوگرم بر 1.05 متر مربع حیوانات , رفاه گاو در طول حمل و نقل کاهش 4 داعت افرايش باس استرس بعداد سعو و عفد ار کیودیمی تلود ۴ دست دادن تعادل با حوادث رانندگی به ویژه ترمز, تغییرات دنده و پیچ مرتبط بود 3 *هنگامی که بتواند, گاو ترجیح می دهد که همسو در جهت سفر, و با موازی با جهت سفر باشد . *کیفیت گوشت با توجه به ۵1۱ بسیار بیشتر (برش های تیره) عضلات کاهش یافته بود.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان