صفحه 1:
حمل و ثقل دریایی
اميرحسام دول rae} دقیق
ore دانشکده عاق قلی
رل ۳
من
7 تهران
صفحه 2:
اهمیت:
مهم ترین روش مبادلات پین المللی است و یکی از مناسب ترین روش های حمل کال پدلیل حچم پسیار پالای چابجایی کل وئیژ صرفه اقتصادی
۱ ay COBY Mele EOIN a0
3
مزايا.
00 ا ل at ae Sen EN
۱ ST RY لا
۳) حمل کالا پا حچم پالا است. ار طریق آپ های آژاد محموله های سیتا سنگین تا حدود ۲۰۰ تا 5۰۰ هزار تن راپه سپولت می توا پا یک
0
A ريب اطمينان و ايمئى حمل ارْ طريق آب هاى آزاد يالا است
كينل
ی
زمان زياد تحويل كلا
صفحه 3:
9
Ae Bed
aol ,lebl
sVis JIL>5!
عبوری
صفحه 4:
3مرحله ى مهم
اماده
ABS
۳7۹
صفحه 5:
۱ حداكثر بار مجاز يا (بى ) | تا
ظرفيت ويزه ۳
TEU (twenty foot equivalent
unit)
ا بار | ۱ بار استثنایی |
صفحه 6:
تالاب | | اراضى ar
صفحه 7:
اصطلاحات
اداره كمرى
(Oa راه
گمرک
مبدا
كمرك
صفحه 8:
wl olles a bgsyo ol>Wwol
55۳775 ee
eS | a)
صفحه 9:
صفحه 10:
۱ ات ی DILL OF
3 دریایی aol gb ylSsi,l
صفحه 11:
دريايي
صفحه 12:
حساب هزینه ونرخ کرایه حمل
-گیرنده کالا تام و آدرس کامل گیرنده و احتعالا در وجه با به حواله کرد
ee ee
eee cane eee 1 نان
2 و لسر rc ee مكل WUE
mer) nen Es ee 177771۳۳17۳۳
0
er eee
7(
لتحت ی
Se Oe ae ore)
Ree ee SN ee ee RO Meee a ۱
شرح کالاء تعداد و نوع بسته بندی و علایم آنها وزن محموله: درج وزن کالا به کیلو گرم
ee ۱
تاریج صدور و امضاء بارنامه درح تعداد نسحه های اصلی صادر شده امضاء تعداد تسح اصلی
تایه
صفحه 13:
صفحه 14:
ساير اصطلاحات:
]0 1 كا ركرار حمل +ع دا ام /الا (OPN IRN] فو rg tape ve)
(STALE) 5 wb)G (GSN pereg rieyse)
PARTIAL SHIPMENT TRANS SHIPMENT
yee sevinye) 0700 oe)
| قورواردر
coke al) مرخصی ساحلی
کارت صُمائت : بست هاى كوشه ای.
SES) CH et 9 ترخیصیه کالای عیور:
.6۲۵55 ۲08۳۴296 9۲ تناژ اخلس Overall Length oal 6 (sb
Deadweight Tonnage dwt s.. 47533
Pe Psversrpeyee sien es رت
صفحه 15:
سرویس ترافیک دریا
(VESSEL TRAFFIC SERVICE) ۸
صفحه 16:
5( چه اپزّاری استفاده ميکند؟
صفحه 17:
0
ل د
نسية
000
را هاى eee هو و و
Cw Pa Nae ee
تجهیزات جهت یاب
۳0
(Direction Finder)
صفحه 18:
ل ا
صفحه 19:
5 وجود داشته با بزنامه زبزی
شده است
صفحه 20:
صفحه 21:
الق) ام نظر مسير حمل
)١ كشتى حاى لايثر ( خطوط منظم ) :اين كشتى ها در خطوط دريايى مشخْص و يا برنامه معيئى فعاليت مى كنئد.
۲) کشتیهای ترامپ ( شلوط امثئلم) : این کشتی ها درشطوط معینی فعالیت ثم کنند و محمول ها را په هر نقطای که صاحب کالا پشواهد
حمل مى كتئد
ا م
ل 00
الف) كشتى هاى رح 0
ب) كشتى هاى( :لاه ال! /ادا لاطا اباظرفيت باركيرى ٠٠ت «ا تاء.ءءة تن
ج) کشتیهای (PANAMAX):
(CAPE SIZE): cere
ی
رن
abd ا
یا گندم پاسنگهای معدئی
صفحه 22:
PS ROR LOR tone PTO Yer nD dO NOD acre RG
OES Pew VEE CTEN Eyre Oc CTTN CW Cla co OVS HONEY heme OR TEPOE SY VU [Da
FRCS ear Seve pyibe ain Comper ra peveRaITCOEsICH Pr CPe tres
وسایل تقلیه می توائند به طور مستقّیم به این کشتّیها وارد و یا ار آن خارج شوند.
۱ ار
0 NOM OKC)
RO-MAX (@
ee eae eed UO MONS som
0۸ كشتى هاى wi منظوره ی جدید (MULTI PURPOSE): | هن و
Ey PTC Cs Cae Pes Ce es ee eee OPEC ERY EE f EES 1۱9
500
صفحه 23:
1
۳ و0 MACHER mila See vOnLTa
سرعت حدود ۱۸گره دریایی
ورن مرده اجاوز6 ۷ 060)) آنها ۳۶۵۰۰ تن می ياشد تمايئد.
قادر يه حمل تا٠٠٠٠كانتيئر روى عرشه.
معمولا دارای حدوداء(۴ سلول که ل ل
لت وت ب لها Aca rey peLovey دا
ب) كشتى هاى aU) ا ا 0
چ) کشتیهای (۲۱۸۵۱۱0۷) 10 yey erate 0 دنا
د) كشتى عاى TEU Pere 6 PeeeceuS jb Gu8 5 4 (SUB PANAMAX)
ه) كشتى عاى LEK WLW) ا
TEU rece’) a و PEC pine)
صفحه 24:
|
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
EGYPTIAN REED BOAT
see yy re TIC) ل
alle J) crate bce
احتمالا اولين قايقٌ هاى تاريخ
ie ۹ ۱
i
I
صفحه 28:
اا | 2
0
صفحه 29:
DHOW (LATEEN SAIL SHIP)
كوش )كشت يكدكى 1
000 ا ا RYE)
صفحه 30:
قرون وسطی
ات
weer Ce Ceca eR CES See TS ea 00
DT coi Ko RD ere cael ko Rear ate a a err
PLC See Pete Ta ENC CISC PCE Sy Sy COP Re Crete
ثغْر راداشتئد ٠٠١ حمل
صفحه 31:
حدود ۰۰( سال پس ار میلاد بآ
0 حمل و ثقل و جنك در اروپای شمالى
۰ تفر ادم پرای ا
صفحه 32:
صفحه 33:
200 2 century)
er.
Ow.
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
Ss savanna لام
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39:
۲۱۳5 ۱۱296 2 )
صفحه 40:
صفحه 41:
شود یاو
ل لوك
PURE CAR
CARRIERS
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
صفحه 46:
17
4
صفحه 47:
۱
صفحه 48:
1970-1980
صفحه 49:
The world’s largest cruise ship
Harmony of the Seas
Titanic
صفحه 50:
Burj Dubai
(Duba’
Empire
State
(New York)
3
صفحه 51: