سایرتحقیق و پژوهش

حیطه های پژوهش در آموزش

صفحه 1:
و

صفحه 2:
حیطه های پژوهش در آموزش

صفحه 3:
تعریف و اهمیت پژوهش در آموزش کاربرد روش های علمی در مطالعه مسائل آموزشی مجموعه فعالیت های منظمی که محقق به منظور شناخت و تبیین پدیده های آموزشی انجام می دهد. *پژوهش آموزشی, زیر بنای توسعه و سرمایه گذاری برای آینده است. پژوهش آموزشی, راهنمای مدیران برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان است.

صفحه 4:
مواتع ومشکلات پژوهشن #فقدان تفکر پژوهشی #عدم توازن بین سبد هزینه‌ها و سبد پاداش‌ها #فقدان نقشه‌های پژوهشی و پایگاه‌های سازمان پژوهشی #عدم طراحی روشهای آموزشی مبتنی بر پژوهش (نگاه پرسش محور) عدم توجه به کار جمعی در فعالیت های پژوهشی عمده ريشه مشکلات کمبود تقاضاست تا کمبود اعتبارات

صفحه 5:
۱۳ اهداف واولويت هاى :

صفحه 6:
اجزاء و عناصر نظام آموزشی (ادامه) (input) ohsig,2° ‏یادگیرندگان» معلم/ مدرس, برنامه درسی, مواد آموزشی فضا و تجهیزات» مدیر»‎ .. ‏تشکیلات بودجه و‎ © فرايند ( 55 ©72106): فرایند یاددهی- یادگیری, فرايند ساختى - سازمانىء فرايند يشتيبانى © برونداد /01110111/: نمره های نیمسال تحصیلی, گزارشهای پیشرفت تحصیلی از پایه ای به پایه بالاتر دانش آموختگان, دانش تولید شده/ اشاعه یافته. خدمات علمی/اتخصصی عرضه شده © ييامد: استغال بیکاری, ادامه تحصیل, تقويت ارزشهاى اجتماعى» اقتصادی و فرهنگی وس

صفحه 7:
< ‏جو]‎ ‎performance >Upgrade skills >Cope up with development challenges Performance Gaps Dynamic world >Policy and strategy >Reforms >Technology

صفحه 8:
نیازسنجی آموزشی (ادامه) نبا زسنجی: فرایند شناسایی دانش, مهارت و نكرش مورد نياز افراد براى انجام وظايف حرفه اى خود روس هاى نيازسنجى: الگوهای هدف محور (الگوی کافمن و ...4 تکنیک‌های ایجاد توافق (دلفی» فیش باول و ...)» تکنیک‌های مساله محور (رویداد بحرانی» تجزیه و تحلیل شغل وس اولویت بندی نبا زها: اهمیت. زمان. تعداد افراد درگیر هزینه ار تباط با سیاست ها

صفحه 9:
۴بررسی محتوای آشکار پیام های موجود در یک متن ۴در آموزش: بررسی مربوط به محتوای کتاب های درسی مراحلة ©آماده سازى و سازمان دهى ۴بررسی مواد پیام ely ‏*پردازش‎

صفحه 10:
انواع آزمون های پیشرفت تحصیلی (از نظر هدف و زمان) آزمون ورودی: ؟آگاهی از سطح آمادگی و یادگیری های قبلی فراگیران #ييش از شروع به تدربس آزمون تکوینی: #سنجش آموخته هاء بررسی نارسایی ها و مشکلات یادگیری *به طور مستمر و همگام با تدریس آزمون تراکمی: #اتخاذ تصمیم برای ار تقاء فراگیران #در پایان نیمسال تحصیلی, در پایان مقاطع تحصیلی

صفحه 11:
انواع آزمون های عملکردی آزمون كتبى عملكردى: ® سنجش اطلاعات مقدماتی فرد درباره کاری که انجام خواهد داد #سنجش مهارت تشخیص و تجویز در رابطه با بیماران فرضی آزمون شنناسایی: سنجش توانایی فراگیر در تشخیص ویژگی ها. محاسن, معایب و موارد استفاده امور مختلف شناسایی نمونه های مختلف جانوران در اتاق آزمایش شناسایی نمونه های مختلف بیماری های پوستی در بیماران

صفحه 12:
انواع آزمون های عملکردی (ادامه) 7 آزمون شبیه سازی: ؟ارزشیابی از توانایی ها و مهارت ها در انجام کارهای مختلف #سنجش عملکرد در انجام آزمایش های شیمی در آزمایشگاه نمونه کار: ؟انجام اعمال معرف عملکرد واقعی #آموزش دانشجویی

صفحه 13:
اقدام پژوهی *شناخت مشکلات آموزشی و پی بردن به راه های کاهش این مشکلات به صورت انفرادی و گروهی ؟ارایه بازخورد لازم برای بهبود امور بزو شكر براساس نتایج حاصل می تواند تعدیل یا تغییر لازم را بلافاصله به آورد *معمولا خود معلم پژوهشگر است #هدف رسیدن به شناخت علمی درباره مساله يا مشکل است نه تعمیم ‎SHY‏ *مبتنی بر استدلال عملی است ۴بررسی مشکلات فرایند تدریس در طول یک دوره معین

صفحه 14:
تحقيق قوم نكارى © توصيف رويدادها و فرايندها در شرايط طبيعى #شناخت عميق بافت يديده يا سيستم مورد نظر #مشاهده در شرایط طبیعی * توصیف رفتار و تفسیر رفتار از دیدگاه افراد مورد مطالعه #مشاهده گر بر کل بافت مورد مطالعه تاکید دارد (کل گرا) #بررسی فرایند یاددهی- یادگیری در پایه اول ابتدایی #بررسی فرایند تصمیم گیری در دانشگاه بررسی تعامل میان اعضای هیات علمی یک دانشکده

صفحه 15:
ژوهش در آموزش انواع يزوهشس :در امو

صفحه 16:
Survey and Scoping Questions i -0 ‏ا‎ #نیازهای یادگیری دانشجویان کدام اند؟ #دانش, مهارت ها و نگرش های موردنیاز دانشجویان کدام اند؟ پیامدهای یادگیری روا و مناسب برای دانشجویان کدام اند؟ تسواهد #پژوهش های پیمایشی *تکنینک های مشاوره ای *روش های ایجاد اتفاق نظر

صفحه 17:
Goal Attainment (Effectiveness) Questions سوالات *آيا نیازهای دانشجویان محقق شده است؟ ‎UIP‏ دانش؛ مهارت ها و نگرش های موردنیازدانشجویان به طور موثر و کارا به او آموخته شده است؟ ‏*آیا پیامدهای یادگیری مناسب تحقق یافته است؟ شواهد ‏#تحقيقات پیمایشی ‏* بزوهش هاى قبل و بعد کنترل ثنده ‏© تحليل داده هاى آزمون ها و شايستكى ‏© تحليل عمل/ مشاهده اى

صفحه 18:
Comparative Effectiveness Questions الات #كدام روش آموزش در تحقق اهداف مؤثرتراست؟ ‎ule‏ روش آموزش 5 در مقایسه با روش آموزش ۷ در تحقق اهداف از پیش تعریف شده موّثرتر است؟ شواهد *مطالعات کنترل شده یا مطالعات شبه تجربی #کوشش های کنترل شده تصادفی *مطالعات مقایسه ای جورشده *مطالعات مداخله ای سری های زمانی #طرح های ناپیوسته رگرسیونی

صفحه 19:
Constitutive Evidence سوالات *چگونه روش آموزش : اثر مى کند/ نمی کند؟ *چرا روش آموزش «اثر می کند/ نمی کند؟ *تحت چه شرایطی روش آموزش :اثر می کند؟ شواهد #مصاحبه ها *كروه هاى متمركز (تمرکز) *مطالعات ييمايشى (به صورت ميزكرد) *مطالعات قوم نكارى #مطالعات مشاهده اى (جامعه شناختی) #ارزشيابى تئورى برنامه

صفحه 20:
Perceptual Questions سوالات *ادراک دانشجویان/ اساتید در رابطه با روش آموزش یا ۷ چگونه است؟ ؟چگونه دانشجویان / اساتید برای روش آموزش يا لا ارزش قائل هستند؟ تحقیق قوم نگاری *مطالعات مشاهده ای (جامعه شناختی) #پیمایش اجتماعی

صفحه 21:
Communication Questions يي ‎a‏ ‏سوالات ‏# چگونه اساتید می توانند به طور مور با دانشجویان ارتباط برقرار نمایند؟ *چگونه اساتید می توانند به طور موّثر با یکدیگر و سایر ذینفعان در نظام سلامت ارتباط برقرار نمایند؟ شواهد #تحليل مكالمات #جامعه شناسى زبان ؟قوم نگاری

صفحه 22:
Economic Appraisal سوالات #هزینه- اثربخش ترین روش آموزش کدام است؟ یا روش دانشجو محور هزین - اثربخش تر است یا روش استاد محور؟

صفحه 23:
Ethical Questions ‎eee‏ )سس ‏سوالات ‏#آیا برای اساتید/ دانشجویان انجام ايا لا درست است یا اشتباه است؟ ؟آیا حق داریم برای مطالعه یک موضوع اجازه یک فعل خاص را بدهیم؟ شواهد ‏تحلیل اخلاقی ‏*مشاوره عمومی (با مردم) ‏۶ تحلیل نیازهای اخلاقی ‎ ‎

صفحه 24:
Research Synthesis سوالات #درباره روش يا لا از گذشته تاکنون چه می دانیم؟ ‎LI?‏ مى توانیم راجع به یک روش آموزشی به یک پیام نهایی یا توصیه نهایی برسیم؟ شواهد بررسی های نظام مند فراتحلیل فراقوم نگاری

صفحه 25:
Educational Policy Analysis ans (_) | *آیا سیاست آموزشی ۶ بر سیاست آموزشی ۷ ارجحیت دارد؟ شواهد تحلیل مساله #تحلیل موقعیت © تحليل جو سياسى #مطالعات امكان يذيرى # تحليل هزينه كزينه هاى سياست كذارى #تحليل مناسبت كزينه ها

صفحه 26:
Research Synthesis ® Educational Policy Analysis ® Survey and Scoping Questions ® Goal Attainment Questions © اولویت متوسط Comparative Effectiveness Questions ® Communication Questions ® Economic Appraisal ® Ethical Questions ® Constitutive Evidence ® ؟اولویت کم Perceptual Questions ®

صفحه 27:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان