خبرنامه الکترونیک
اسلاید 1: خبرنامه الكترونیك
اسلاید 2: خبرنامه چیست؟خبرنامه ابزاری برای اطلاع رسانی به مخاطبین خاص با علایق مشترک درباره رویدادها ،گزارش ها یا اخبار مرتبط با يك موضوع يا حوزه سازماني است . يك نشريه داخلي ، يك بولتن سازماني ، يك مجله دوره اي و يا حتي يك اطلاعيه خبري در سازمان ، خبرنامه به شمار مي رود با ظهور اينترنت ، نوع جديدي از خبرنامه ها با عنوان خبرنامه الكترونيك هم رايج شده است . 2
اسلاید 3: انواع خبرنامه به لحاظ محتوا1- خبرنامه یا گزارش هاي کاری که به عنوان ابزار ارتباط داخلی یک سازمان ، اطلاعات مربوط به اعضا سازمان را منتشر می کند.2- نشریه یک سازمان غير انتفاعي یا سیاسی که خوانندگان خود را به یک اقدام خاص ترغیب می کند.3- نشریه ای که به عنوان ابزار تبلیغاتی روابط عمومی یک سازمان تهیه می شود.4- خبرنامه ای که مبتنی بر مقاله است و اطلاعاتی را درباره یک موضوع خاص به مخاطبین به خصوصي ارايه می دهد.5- خبرنامه اي كه حاوي دعوتنامه براي اشخاص يا خبرنگاران براي حضور در يك نشست يا كنفرانس و رخداد است 3
اسلاید 4: گامهاي اساسي در نوشتن خبرنامهاگر بتوانيد يک نامه يا يادداشت براي شخصي بنويسيد، مي توانيد خبرنامه هم بنويسيدبايد مطمئن شويد که مطالب ارزشمندي را در خبرنامه قرار مي دهيدتحقيق و مطالعه و جمع آوري مطالب سودمند برای تهیه خبرنامه ضروری است4
اسلاید 5: تهيه يك الگو براي خبرنامههر نشريهاي بخشهاي ثابتي دارد كه در هر شماره ارايه ميشود. بخشهاي ثابت خبرنامهها شامل سرعنوان ونام، نوع حروفچيني، سرصفحه وفهرست مطالب ، شماره پياپي، تاريخ، سر ستونها ، لگوها ، كليشه ها و شناسنامه خبرنامه است. معمولاً در نشر روميزي، نخست يك الگوي كامل از نشريه را در رايانه تعريف ميكنند تا بدين ترتيب صفحهآرايي شمارههاي بعدي راحتتر باشد. اين الگو ساختار وكاركرد بولتن را مشخص ميسازد. هرگاه الگو را در اختيار داشته باشيد به آساني ميتوانيد نسخههاي مشابهي ازآن تهيه كنيد5
اسلاید 6: صفحه بندي و قالب خبرنامهخبرنامه باید قطع، شکل و هویتی مشخص و منحصر به خود داشته باشد.هر شماره باید مشترکاتی با شماره های قبل داشته باشد. خواننده باید هر ستون را به سرعت در جای خود مشاهده کند اما هر شماره باید واجد برخی مشخصات جدید و غير منتظره باشد6
اسلاید 7: طراحي خبرنامهخبرنامه نيز همچون ديگر نشريات، بايد كانونهاي سردبيري و تحريريه مبتني بر مخاطب خود را داشته باشد. پيچيدگي طرح يك خبرنامه مستقيماً به مخاطب وهدف نشر بستگي دارد7
اسلاید 8: نام خبرنامهنام خبرنامه بايد هماهنگ با فعاليت سازمان و در ارتباط مستقيم با آن باشد . واژه هاي با حروف اندك و جدا از هم ايده آل است8
اسلاید 9: مفهوم نشريه داخليانتشار نشريه درون سازماني يكي از ابزار مهم براي رسيدن به تفاهم در درون دستگاه استماهيت نشريات درون سازماني تعبيه كانالهاي مبادله اطلاعات ميان مديريت و كاركنان است 9
اسلاید 10: عوامل موفقيت نشريه داخلي 1- صداقت در انتشار اخبار درون وبرون سازماني ، به نحوي كه همگان در جريان رويدادها قرار گيرند و خود بتوانند درباره آن قضاوت بپردازند.2- حذف تشريفات در ارايه اخبار ، گزارش ها و مصاحبه ها ، به نحوي كه اين احساس در همگان به وجود آيد كه نشريه متعلق به آنها است.3- نشريه نبايد ارگان تبليغاتي مديران يا براي سرپوش گذاشتن بر عيب ها باشد .4- نشريه نبايد به بخش خاصي از كاركنان توجه كند يا درواقع مخاطب ويژه اي داشته باشد، بلكه همگان بايد آن را متعلق به خود بدانند10
اسلاید 11: کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور11
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.