پزشکی و سلامت بیماری‌ها

خستگی دائم بدنی

khastegi_daemi_badani_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خستگی دائم بدنی”

خستگی دائم بدنی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: خستگی دائم بدنی

اسلاید 3: خستگی دایم، کمبود انرژی، زود خسته شدن از کار، کم آوردن در کار، کوفتگی بدن و مانند آن اصطلاحاتی هستند که در محاورات روزمرّه با آنها زیاد برخورد می کنیم.در واقع، خستگی مزمن، همراه و همنشین بسیاری از مردم در این روزهاست.

اسلاید 4: این همراهی برای عده ای از آنها به قدری عادی شده است که آن را به عنوان بیماری اصلی خود ذکر نمی کنند. یا آنکه اعتقادی به وجود درمانی موثّر برای آن ندارند.در حالیکه درمان اینگونه بیماران در اغلب موارد بسیار آسان است. برعکس؛ در طبّ کلاسیک، سندروم خستگی مزمن: chronic fatigue syndrome» » از معضلات و مشکلات تشخیصی و درمانی محسوب می شود.

اسلاید 5: علل خستگی مزمن:۱- بیماریهای روحی و به ویژه افسردگی، به ویژه در موارد خفیف آن که برای بیمار قابل تشخیص نیست.۲- یبوست.۳- کمبود ریز مغذّی ها در رژیم غذایی(کلسیم، ویتامین ها و …).۴- نامنظّمی های خواب.۵- کمبود فعالیت بدنی.۶- غلظت خون(ازجمله بالا بودن چربی خون).۷- عفونتهای مزمن(مثل سینوزیت، عفونتهای رحمی و …).۸- مصرف غذاهای نامناسب(عمدتاً غذاهایی که سرما یا رطوبت زیادی دارند).۹- افزایش میزان بلغم در بدن.۱۰- کم خونی.۱۱- مسمومیت های مزمن و به ویژه مسمومیت با سرب که این روزها بسیار شایع است.12- و ...

اسلاید 6: درمان:با توجه به فهرست فوق، در هر مورد باید به اقتضای علت بیماری، نسبت به درمان اقدام کرد. اما به طور کلی می توان این اقدامات را انجام داد:۱- درمان یبوست:در صورت وجود یبوست، حتما آن را درمان کنید.۲- درمان افسردگی:با توجّه به این که اکثر این بیماران، درجاتی از افسردگی دارند؛ تجویز داروهای ضدافسردگی نظیر جوشانده(گل گاوزبان، سنبل طیب و عناب) مفید است.

اسلاید 7: ۳- درمان مشکلات خواب:مصرف داروهای ضد افسردگی ( بند 2) شبها یک دستمال پارچه ای را با گلاب آغشته کرده در کنار بالش خود قرار دهد. بوی گلاب به عنوان خواب آوری قوی عمل می کند، یا :خوردن نصف استکان گلاب، نیم ساعت قبل از خواب.نوشیدن یک استکان از مخلوط عرق طارونه و بهارنارنج، نیم ساعت قبل از خواب.عرق های اسطوخدوس و سنبل طیب نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند.

اسلاید 8: 4- درمان غلظت خون:اگر بیمار علایم غلظت خون دارد؛ حتما نسبت به حجامت اقدام کند.توصیه به تمام این بیماران این است که اگر علایم غلبه واضح بلغم ندارند، در هر صورت حدّاقل یک بار حجامت را امتحان کنند.۵- افزایش مصرف غذاهای با طبع گرم:به جز بیماران با طبع گرم، که اکثراً غلظت خون، عامل اصلی مشکل آنهاست).

اسلاید 9: 6- مصرف مکمل های غذایی:پودر کلسیم ( پودر پوست تخم مرغ) :روزی یک یا دو بار، نصف قاشق چایخوری از این پودر را با کمی عسل مخلوط نموده روی زبان ریخته ببلعند.این دارو در رفع خستگی و کاهش کوفتگی و دردهای اسکلتی عضلانی، دارویی کم نظیر است.جوانه گندم:روزی یک قاشق مربّاخوری پودر جوانه گندم(یا ۵-۴ قاشق جوانه گندم تازه) را به هر نحوی که مایلند؛ مصرف کنند.شربت عسل:در رفع طیف وسیعی از مشکلات ازجمله کم خونی، خستگی های مزمن و کمبود انرژی، انواع مشکلات گوارشی، درمان بیماری های عفونی، بهبود سینوزیت، کمک به تحمّل بهتر روزه داری و … بسیار موثّر است.

اسلاید 10: 7- عوض کردن تشک خواب:عوض کردن تشک خوابی که محتوی پنبه یا مواد مصنوعی است و استفاده از تشک محتوی پشم:درمان خستگی در بیماری که به علت مصرف غذاهای سردی بخش یا تجمع بلغم در بدن دچار خستگی است.

اسلاید 11: نکته ویژه: خستگی یکی از علایم شایع در بیماران تالاسمیک است.پس از رفع سایر عوامل زمینه ای، مصرف طولانی مدت جوانه گندم و آب عسل، یک راه بسیار ساده و عالی برای درمان خستگی این بیماران است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید