علوم پایه شیمی

خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی

khosusiyate_abhaye_asshamidani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی”

خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی

اسلاید 1: خصوصیات شیمیایی آب های آشامیدنی

اسلاید 2: PH: غلظت یونهای هیدروژن، اسیدیته یا قلیایی بودن را مشخص می کند.PH آب معمولاً در حدود 7 (خنثی) است.جامدات محلول در آب: آلی و یا غیر عالی هستند.مواد رادیواکتیو: مقدار مجاز در آب شرب برای ذرات آلفا و بتا به ترتیب 1 /0 و 1 بکرل از سوی WHO اعلام شده است.سختی آب Hardness of water: از آن می توان به صورت نیروی خراب شدن صابون در آب تعریف کرد. اگر مقدار زیادی آب لازم باشد تا صابون کف کند، آب سخت است

اسلاید 3: سختی آب معمولاً سبب حل شدن جزء بیکربنات کلسیم و بیکربنات منیزیم، سولفات کلسیم و سولفات منیزیم است.جدول سختی آب بر اساس میزان کربنات کلسیمآب آشامیدنی باید سختی متوسط داشته باشد اگر سختی آب بیش از 3 بود باید سبک شود.

اسلاید 4: معایب سختی آبمصرف بیشتر مواد پاک کننده و صابونرسوب کربنات ها روی ظروف و مصرف سوخت بیشترتغییر رنگ و بوی غذادوام کمتر پارچه ها و عمر کوتاه لوله ها و اتصالات

اسلاید 5: روشهای از بین رفتن سختی آبسختی موقت آب: از طریق جوشانیدن، افزودن آهک و کربنات سدیمسختی دائم آب: از طریق افزودن سدیمبین میزان سختی آب و ابتلا و مرگ و میر به علت بیماریهای قلبی رابطه معکوس وجود دارد.

اسلاید 6: اختلالات ناشی از ناخالصی آب سرب: در اثر آلودگی آب به فاضلاب صنعتی وارد آب می شود. موجب اختلال خونسازی، آنزیمها، استخوانها و اعصاب می شود.بیش از نیم میلی گرم در لیتر مسمومیت می دهدو ایجاد خط سیاه کنار لثه، درد شکم، جنون و بیماریهای قلبی و عروقی می شود.جیوه: باعث آلودگی آب و حیوانات آبزی شده و ایجاد درد، اختلالات شدید عصبی، صدمه کلیوی و نقص های مادرزادی می شود.

اسلاید 7: فلوئور: میزان طبیعی در آب5 /1- 0/5 میلی گرم در لیتر است. کمتر از5 /0 ایجاد پوسیدگی دندان و بیشتر از5 /1 سبب فلوئوروزیس شده که با شکنندگی دندان ها، زرد و لکه دار شدن آنها نمایان می شود.کادمیم: ایجادضایعات دردناک استخوانی و شکنندگی استخوانها می شود.نیترات: آلودگی آب با نیترات معمولاً در اثر تماس با کود شیمیایی روی می دهد.نیتریت بهتر است برابر با صفر و آمونیاک آزاد و املاح آب از 50 میلی گرم در لیتر بیشتر نباشد.دی اکسید گوگرد: ترکیب دی اکسید گوگرد با آب ایجاد اسید سولفوریک می کند که اثر تحریکی بر مجاری فوقانی تنفسی دارد.

اسلاید 8: روشهای تصفیه آبرسوب و حوضه های ته نشینیانعقاداستفاده از صافی هاهوادهیجوشانیدنگندزدایی

اسلاید 9: روشهای گندزدایی آبحرارتی: به مدت 20-5 دقیقه در مواقع فوری کاربرد داردپرتو افکنی: با استفاده از نور خورشید، لامپهای UV که لامپهای UV به علت گرانی مورد مصرف کمی دارند.شیمیایی: برم، ید، ازن و کلر و ترکیبات آنها

اسلاید 10: جدول آب آشامیدنی بر اساس تعداد کلی فرم

اسلاید 11: طرز تهیه کلر مادر300 گرم پرکلرین 20لیتر آب محلول کلر مادربرای یکماه اعتبار دارد.فواید کلر : ضدعفونی کردن آب - ازبین بردن اجزای مولد بو و طعم(از رشد جلبکها و لجن جلوگیری می کند)- کمک به انعغاد آب،آهن و منیزیمآب در حدود 7 باشد بیشترین اثر گندزدایی کلروجود دارد . Ph بیشتر از5 /8 باشد گندردایی کلر نا مطمئن است. Ph

اسلاید 12: خصوصیات آب چاه1)محل استقرار چاه آب برای جلوگیری از آلودگی میکروبی حداقل 15 متر با فاضلاب فاصله داشته باشد.فاصله کف چاه فاضلاب تا سطح آب زیرزمینی حداقل 3 متر فاصله باشد.هیچیک از مصرف کنندگان بیش از 100 متر فاصله نداشته باشند.از طناب یا سطل شخصی نبایستی برای کشیدن آب استفاده نمود.

اسلاید 13: کلرعوامل میکروبی بیماریزا را می کشد اما بر هاگ میکروبها و برخی ویروسها(هپاتیت،پولیو،تخم کرمها و کیستها اثر ندارد مگر اینکه مقدارش زیاد باشد)کلر بایستی حداقل یکساعت بماند تا با ویروسها و میکروبها تماس داشته باشد.آبی که کلرزنی میشود باید صاف و بدون کدورت باشد چون اثر کلر کم میشود.متداولترین ماده برای کلرزنی هیپوکلریت کلسیم است .مواد دیگر شامل ازن،ید،برم،اشعه ماورا ء بنفش خورشید است. مقدار آمونیاک آب نشانه خوبی از آلودگی آب به فاضلاب از یک منشا تازه است.

اسلاید 14: تعریف فاضلابانواع فاضلاب:1)فاضلابهای خانگی2)فاضلابهای صنعتی3)فاضلابهای سطحی

اسلاید 15: مقایسه فاضلابهای خانگی و صنعتیبا شناخت خواص فیزیکی،شیمیایی و بیولوژیکی فاضلابها می توان از روشهای مناسب جمع آوری و تصفیه فاضلاب استفاده کرد.

اسلاید 16: خواص فاضلاب1)رنگ فاضلاب2)بوی فاضلاب3)درجه حرارت فاضلاب فاضلابPh4)5)مواد جامد فاضلاب6)موجودات زنده فاضلاب

اسلاید 17: روشهای تعیین درجه آلودگی فاضلاب (Biochemical Oxygen Demand) BOD( 1(Total Organic Carbon)TOC2) (Chemical O2 Demand)COD3)

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید