مهارت‌های شخصی

خطر پذیری ناشی از زلزله، در آتش نشانی، هلال احمر، محیط زیست

khatar_paziri_zelzeleh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خطر پذیری ناشی از زلزله، در آتش نشانی، هلال احمر، محیط زیست”

خطر پذیری ناشی از زلزله، در آتش نشانی، هلال احمر، محیط زیست

اسلاید 1: (همیاری شهرداری)موضوع : خطرپذیری زلزلهاستاد : مهندس عابديانمحقق :مریم ذولعلی بهار 91

اسلاید 2: وش‌هاي كاهش و كنترل خطرپذيري ناشي از زلزلهپیشینه : استقرار کشور ایران در میان دو صفحه اروپا – آسیا و عربستان، باعث شده است که در طول تاریخ خود زلزله‎های متعددی را تجربه كند.تنها در قرن بیستم 130 زلزله شدید در نقاط لرزه‎خیز کشور اتفاق افتاده است که علاوه بر تلفات انسانی و خسارات اقتصادی– اجتماعی، آثار تخریبی بلندمدتی را به جا گذاشته است.با عنایت به مسائل فوق و ضرورت توجه به ایمنی لرزه‎ای کشور از یک سو و وجود متخصصان برجسته ایرانی در زمینه زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله از سوی دیگر، براساس پیشنهاد سازمان یونسکو و تصویب هيات محترم وزیران، موسسه بین‎المللی زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله براساس قطعنامه 205/DR در بیست و چهارمین مجمع عمومی یونسکو و با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در آذر ماه 1368 تاسيس شد. این موسسه در پاییز 1378 براساس مصوبه چهارصد و هشتمین جلسه شورای گسترش آموزش عالی به پژوهشگاه ارتقا یافت و در مرداد ماه 1380 اساسنامه جدید پژوهشگاه تصویب شد.در حال حاضر 45 نفر دانشجو در رشته مهندسی عمران، مهندسی زلزله و 6 نفر در رشته ژئوفیزیک، زلزله‎شناسی در مقطع کارشناسی‎ارشد و 43 نفر دانشجو در رشته مهندسی عمران، مهندسی زلزله و 26 نفر در رشته ژئوفیزیک، زلزله‎شناسی در مقطع دکترا در این پژوهشگاه مشغول به تحصیل هستند.

اسلاید 3: اهداف : پژوهش، فناوری، آموزش و ارائه خدمات مهندسی و مشاوره‎ای در تمام زمینه‎های مرتبط با زلزله‎شناسی، مهندسی زلزله، بحران‎های ناشی از زلزله، ارائه پیشنهادها و راهکارهای عملی، کمک به اجرای آنها برای کاهش خطرپذیری و گسترش فرهنگ ایمنی در برابر زلزله در کشور از اهداف پژوهشگاه است.

اسلاید 4: زمین‎لرزه‎های سال 1369 منجیل – رودبار و سال 1382 بم به عنوان دو رویداد مهم لرزه‎ای در کمتر از دو دهه صدمات و تلفات سنگینی را به کشور وارد كرده‌اند. هر چند این شهرها در مقایسه با کلان شهرهای کشور از تراکم جمعیتی کمتری برخوردار بودند؛ ولی عدم توسعه بهینه این شهرها و مشکلات موجود در سیستم مدیریت خطرپذیری لرزه‎ای باعث شد که در هر دو مورد، صدمات و تلفات فراوانی به کشور وارد شود.

اسلاید 5: کاهش و کنترل خطرپذیری ناشی از زلزله با محوریت جان انسان‌ها از مهم‌ترین چالش‌های پیش‎رو برای توسعه پایدار کشور محسوب مي‌شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات به عمل آمده جهت ساماندهی مدیریت خطرپذیری، تدوین سیاست‎های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه با رویکرد ویژه به زلزله و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری است که مهم‌ترین محورهای آن به شرح زیر است:- ‌ایجاد زمینه‎های لازم به منظور آموزش و افزایش آگاهی، گسترش فرهنگ ایمنی و آمادگی مسوولان و مردم در برابر سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه بویژه خطر زلزله؛ - ‌گسترش و تقویت مطالعات علمی و تحقیقاتی همه جانبه و هماهنگ برای شناخت و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادثیرمترقبه با اولویت خطر زلزله و ساماندهی و حمایت از مراکز علمی و تحقیقاتی؛ -‌پیشگیری و کاهش خطرپذیری ناشی از زلزله در شهرها و روستاها و افزایش ضریب ایمنی در ساخت‎و‎سازهای جدید؛ - ‌ایجاد مدیریت و سازماندهی لازم برای آمادگی، مقابله و اقدام موثر جهت کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی - ‌تدوین و اجرای برنامه‎های علمی به منظور بازتوانی روانی و اجتماعی آسیب‎دیدگان و بازسازی اصولی و فنی مناطق آسیب‎دیده.

اسلاید 6: خطرپذیری زلزلهبرآورد خطرپذيري و خسارت، اركان اساسي مديريت بحران هستند. در برآوردهاي هر چه واقعي تر بايد به گردآوري اطلاعات شهري، به روز رساني آنها و از طرفي شناخت آسيب پذيري مستحدثات و به طبع آن آسيب پذيري انسان ها اشاره كرد.     بر اين اساس، كاربرد فناوري هاي پيشرفته سنجش از دور RS و GIS در هر دو مورد قبل و بعد از زلزله اهميت مي يابند. استفاده از اين روش ها بخصوص در دهه اخير و در اغلب كشورهاي پيشرفته رو به گسترش است. در بسياري از نقاط ايران نيز سيستم اطلاعات جغرافيايي به كار گرفته شده و اطلاعات شهري در حال تكميل و توسعه است. همچنين، الگوريتم ها و فضاهاي محاسباتي مطلوبي براي به دست آوردن تخمين هاي مورد اشاره مهيا شده است.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید