علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

خلاصه بخش دوم(فصل دوم) کتاب انقلاب اسلامی ایران

enghlab-eslami1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاصه بخش دوم(فصل دوم) کتاب انقلاب اسلامی ایران”

خلاصه بخش دوم(فصل دوم) کتاب انقلاب اسلامی ایران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمدرس : انقلاب اسلامی ایرانموضوع : بخش دوم (فصل دوم) - انقلاب اسلامی ، نظام بین الملل و آینده غربگفتاراول : نظام بین المللی دو قطبی از استحکام تا فروپاشیگفتار دوم : انقلاب اسلامی و آینده غرب

اسلاید 2: توضیح دو مفهوم  قبل از ورود به مباحث این فصل لازم است درباره دو واژه نظام بین الملل و راهبرد توضیح مختصری داده شود.  یک ) نظام بین الملل   واژه نظام هم برای بیان نوع نظم و ساختار داخلی کشورها و هم در بیان شرایط بین المللی به کار می رود هر چند این دو کاربرد باهم تفاوت های آشکاری دارند.

اسلاید 3: نظام بين الملل، داراي تعداد زيادي از بازيگران مستقل يا ظاهراً مستقل دولت ها، سازما ن هاي بين المللي و غيره است كه با توجه به ايدئولوژي و قدرت خود و بر مبناي تعريف خود ازمنافع ملي، داراي تعامل يا درگيري با يكديگر هستند. بدين ترتيب، برخي از صاحب نظران انواعي از نظام هاي بين المللي در دوره جديد مانند نظام هاي ، مورتون كاپلان مانند چند قطبي، دوقطبي و تك قطبي را بر شمرد . در نظام هاي دوقطبي و چندقطبي، استفاده ازواژگاني مانند توازن قوا، جنگ سرد، تشنج زدايي و غيره مرسوم است.

اسلاید 4: يكي از ويژگي هاي بارز نظام بين المللي در قرن هاي اخير، سلطه استعماري دولت هاي غربي بر كشور هاي جهان سوم آسيا، آفريقا و آمريكاي لاتين در نظام هاي بين المللي چند قطبي يا دوقطبي بوده است. ممكن است نظام هاي بين المللي در اثر تغيير و تحولات سياسي جهاني، تغيير در روابط قدرت در سطوح منطق هاي جهاني و پيدايش قدرتهاي چالش گر بزرگ از طريق رخداد انقلاب و غيره، دست خوش تغييرات در ابعاد گوناگون شده و اين امر پيام آور يك نظم جديد مبتني بر يك آرمان و ايدئولوژي جديد در روا بط بين الملل است.

اسلاید 5: ممكن است يك نظام جهاني با توجه به قدرت منطق چالشگراني كه نقاط ضعف وآشفتگي هاي نظري و عملي انديشه حاكم بر آن نظام را به خوبي افشا ميكنند و خواستارجايگزيني يك نظام بهتر و كاراتر به جاي نظم موجود هستند، مقبوليت خود را در افكارعمومي جهاني از دست بدهد و اين امر شرايط را براي تغيير كلي نظام جهاني باز ميكند. بايد تأكيد كنيم كه تغيير در نظام هاي جهاني ممكن است با تحولات و الزا م هايي آغازشود كه به پذيرش تغيير در راهبرد و سياست دولت ها وبازيگران عمده نظام بين المللي ميانجامد و اين تغييرات در نهايت، سبب يك تغيير كلي در نظام بين المللي شده، نوع و شكل آن را تغيير دهد.

اسلاید 6: دو ) راهبرد اين واژه كه ابتدا در امور نظامي به كار مي رفت و امروزه براي هر ساختار و سازمان داراي اهميتي و به معناي روش و راه دستيابي به ويژه روابط بين المللي به كار ميرود، معادل كلمه strategy به هدف يا اهداف تعريف شده است. دولت ها و قدرت هاي تأثير گذار در نظام بين المللي براي دستيابي به اهداف پيش گفته، سعي مي كنند كوتاه ترين و كم هزينه ترين راه را برگزينند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید