علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

خلاصه فصل ۱۱ کتاب روان شناسی دکتر زارع

naghsh-sanjesh-dar-yadgiiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
این پاور پوینت پولی است اما اگر میخواهید می توانید از لینکی که اینجا گذاشتم رایگان دانلودش کنید فقط دعا برای بنده حقیر یادتون نره اگرم دوست داشتین میتونین از این سایت بخریدش هر طور مایلید . لینک دانلود :https://b2n.ir/901226 خلاصه فصل ۱۱ کتاب روان شناسی تربیتی دکتر زارع شامل ۲۱ اسلاید
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1262 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاصه فصل ۱۱ کتاب روان شناسی دکتر زارع”

خلاصه فصل ۱۱ کتاب روان شناسی دکتر زارع

اسلاید 1: به نام خدا موضوع:نقش سنجش در یادگیری خلاصه فصل11کتاب روانشناسی تربیتی دکتر زارع تهیه کننده:امید بختیاری زیر نظر استاد سیدان پاییز98

اسلاید 2: مقدمههدف اصلی سنجش فراهم آوردن اطلاعات ضروری برای قضاوت درباره کیفیت عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان است.در نتیجه قضاوت معلم درباره پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به اطلاعات جمع آوری شده در این زمینه بستگی دارد.هر چه اطلاعات فراهم شده دقیق تر وکامل ترباشدقضاوت به عمل آمده برپایه آنها نیز معتبر تر خواهد بود.سنجش به معلم کمک می کند تا بفهمد کدام بخش از آموزش به یادگیری دانش آموزان منجر شده است،و دانش آموزان از کدام بخش از آموزش بهره لازم را کسب نکرده اند.آگاهی از موثر بودن فعالیت ها وکوشش های آموزشی مشوقی برای تداوم فعالیت های یادگیری-یاددهی معلم و دانش آموز است.

اسلاید 3: هدف های سنجشکاربرد های سنجش-به معلم این امکان رامی دهد تا اثر بخشی برنامه تدریس را ارزشیابی کندو سپس تغییرات لازم در روش ارائه منابع یا فعالیت های یادگیری ایجاد کند.-شناسایی دانش آموزانی که در تسلط یافتن برمحتوای دوره مشکلاتی دارند._فراهم کردن اطلاعات در مورد دانش اموزانی که لازم است به مدرسه دیگری منتقل شوندیا به کلاس های آموزشی خاصی ارجاع داده شوند.-پاسخ گو بودن در برابر والدین با ارائه شواهدی از یادگیری دانش آموزان.-پاسخگو بودن در قبال مجریان آموزشی از طریق ارائه شواهد محکم از سطوح پیشرفت در مدرسه.

اسلاید 4: جهت دهی به آموزش از طریق طراحی سوال خوب از طریق طرح سوال ها و استفاده از روش و ابزار مناسب ، می توان به محدودیت ها و نارسایی های موجود در عناصر نظام آموزشی پی برد و بر اساس نتایجی که از تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده به دست می آید در جهت اصلاح و بهبود امور وفعالیت های آموزشی معلم و یادگیری دانش آموزان اقدام کرد . اگر از سنجش برای نمره دهی به دانش آموزان استفاده کنیم ، آن ها به این نتیجه می رسند که باید برای قبول شدن و کسب نمره بالا تلاش کنند. در نتیجه به جای تاکید بر یادگیری ،به مطالبی توجه خواهند کرد که معلم از آنها سوال خواهد داد . بدین ترتیب ، چگونگی مطالعه و یادگیری دانش آموزان ، تحت تاثیر ماهیت سنجش عملکرد تحصیلی آنان قرار می گیرد. اگر عملکرد تحصیلی دانش آموزان را با سوال های سطحی بسنجیم ، به پرورش یاد گیرندگانی با یادگیری کم وعمق و سطحی کمک کرده ایم و این همان آفتی است که نظام آموزشی را دچار چالش می کند . ویلگینز می گوید : اگر آزمون ها تعیین می کنند که معلمان چه چیزی را آموزش بدهند و دانش آموزان چه چیزی را یاد بگیرند ، پس راه اصلاح آموزش ، راهی مستقیم ولی سربالا است، توانایی ها و عادات اساسی و مهم را آزمون کنید .

اسلاید 5: ویژگی های ابزار سنجشبرای تشخیص میزان دقت اطلاعات جمع آوری شده،باید به ویژگی های گوناگونی به ویژه روایی،پایایی و عملی بودن ابزارسنجش توجه کرد.زیرا اگر سوال های ابزار سنجش(مثلاآزمون)هدف های آموزش را اندازه گیری نکند،نتایج بدست آمده از آن برای آگاهی از تحقق هدف های آموزشی،بهبودوتوسعه یادگیری دانش آموزان مفید نخواهد بود.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید