علوم مهندسی معماری و عمران

خلاصه کتاب طراحی با طبیعت یان مک هارگ

Design-with-nature-book

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاصه کتاب طراحی با طبیعت یان مک هارگ”

خلاصه کتاب طراحی با طبیعت یان مک هارگ

اسلاید 1: نام کتاب: طراحی با طبیعتنویسنده: ایـان مک هـارگمترجم: عبدالحسین وهاب‌زادهانتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

اسلاید 2: متن خلاصه کتاب از وبسایت معمار منظر به آدرس زیر برداشته شده است.https://landscaper.ir/20001/report-of-second-book-reading-sessionفونت استفاده شده در این فایل ایران سنس و ایران یکان می‌باشد.

اسلاید 3: بخش اولشهر و بیروندریا و بقا

اسلاید 4: شهر و بیرون، دریا و بقایان مک هارگ تلاش می‌کند تا ضمن توضیح و تشریح منظر گلاسکو و منظر طبیعی و خارج از بافت شهری آن، به توضیح و تشریح یک بیوگرافی از خودش هم بپردازد. او منظر و خودش را از یکدیگر جدا نمی داند.در واقع با استراتژی که ایشان در پیش گرفته علاوه بر اینکه توضیح می‌دهد که من کجا زندگی کردم، اعلام می دارد که زندگی من بین منظر شهری و منظر طبیعی قرار گرفته بود.بعد از جنگ جهانی دوم و تحصیل در هاروارد به عنوان یک معمار و برنامه ریز شهری وارد جامعه شهری می‌شود توسعه شهری و گسترده شدن بافت شهری و میزان آسیبی که به منظر طبیعی وارد شده است او را متعجب می‌کند مهاجرت و انقراض گونه های گیاهی و جانوری و تبدیل شدن و جایگزینی گونه های گیاهی و جانوری. و در بخشی از کتاب اشاره می کند که روباه و گورکن رفته بودند و به جای آن ها سگ و گربه و موش آمده بودند.(صفحه 1 الی 17)

اسلاید 5: شهر و بیرون، دریا و بقامک هارگ حتی عامل بهبودی خود را در دورانی که در بیمارستان  بستری بود، طبیعت کنار بیمارستان می‌داند چه از لحاظ روحی و چه جسمی.انسان خود را در مقابل خشم طبیعت، سیل، طوفان و هر آن چیزی که باعث تخریب انسان ساخت های غیر طبیعی می شود خلع سلاح کرده و خودش خودش را در طول زمان از بین خواهد برد. به عقیده مک هارگ انسان باید در جاهایی از طبیعت سکنا گزیند که بعد از این تپه ها و سیل بندها باشد و باید از دامنه پشتی تپه ها که در واقع  دارای سایه درختان و آب شیرین است برای زندگی استفاده کرد.بیش از هر چیز دیگری در این فصل به تاثیر انسان در محیط طبیعی پرداخته است و توسعه‌ای که انسان به ظن خود مفید می‌داند باعث تخریب طبیعت می شود و در بلند مدت موجب از بین رفتن جامعه انسانی میشود. (صفحه 1 الی 17)

اسلاید 6: شهر و بیرون، دریا و بقامک هارگ یک سری استانداردهایی را بنا به شرایطی که وجود دارند برای زندگی در محیط طبیعی مطرح می‌کند. از جمله اینکه تفریح در اقیانوس را ملزوم به رعایت و کنترل آلودگی می‌داند و ساحل هم باید از آشغال های انسانی پاکسازی شود چون اگر جزر و مد اتفاق بیفتد زباله ها وارد آب می شوند و ساخت و ساز به هیچ عنوان در ساحل جایز نیست. تردد در کوه ها و  تپه های پس از ساحل مطلقاً ممنوع است از دیدگاه ایشان برای گذر کردن از آن باید از پل استفاده کرد و هرگونه ساخت و ساز در آن هم ممنوع است در واقع این تپه ها خط دفاعی اول محسوب می شوند.شیار پس از تپه های اولیه می تواند برای انسان مطلوب باشد و ساخت و ساز در آن جایز است در صورتی که از آب شیرین این منطقه برداشت غیر متعارف نشود. و...(صفحه 1 الی 17)

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید