صفحه 1:
آفربنی» خوداشتغالی
خلاقبت » کار آفر بنی» حو
صفحه 2:
و هب
راز بقا
* هر روز صبح غزال آفریقایی از خواب بر می خیزد و با
خود می كويد كه امروز بايد سريع تراز سريع ترين
يلتك ها بدوم و كرنه فردا اينجا نخواهم بود....
* هر روز صبح بلنكك آفريقايى از خواب بر مى خيزد و با
خود مى كويد كه امروز بايد سريع تراز كند ترين
غزال هابدوم و گرنه از گرسنگی خواهم مرد. مه
صفحه 3:
آینده غیر از گذشته است
صفحه 4:
بيائيد لحظانی با هیم درباره آینده بيانديشيم ...
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
فرمول جدید موفقیت
علهل ۰0,204
صفحه 12:
۷ اصل موفقیت کارآفرینی
۱- همگام بودن با تغیبرات جهانی
۲- کسب و کار كرا بودن اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی
۳- بازا گرا بودن (مهارتهای کسب و کار)
۶- مدیریت استراتژیک
جامعه صنعتی به جامعه اطلاعات
۵- دانایی - مدیریت دانش 1 3" 0
(مهارتهای دانش محود)
*- نوآوری
۷- رشد انقلاب کار آفرینی
(مهارتهای کار آفرینانه)
صفحه 13:
مدل های شایستگ
يستكى در كلا ;
J س جهانى
٠» مد شت نیسف
۱ ی ت جها
ازمان جهانی کار مه ee
صفحه 14:
صفحه 15:
مهارت های ارتباطی و ترییتی
شایستگی اشتراکت پذیری با دیگران
همدلی
توجه به دیگران
بديرش تفاوت
حل اختلاف
مهارت هاى اجتماعى
تعاون» تشریک مساعی
ارتباطات
صفحه 16:
امور خیریه داوطلبانه
رهبری
مسئولیت پذیری شهروندی
شرکت در فعالیت های گروهی
مهارت های خرید و فروش
کار گروهی
خود انگیزی
صفحه 17:
ارزش و احترام به خویشتن
مسئولیت پذیری
مدیریت احساسات و عواطف
نظم خود جوش
انتخاب الگوی زندگی سالم
مدیریت بحران و مهار استرس
پیش گیری از پیماری ها
سلامت فردی
صفحه 18:
انعطاف پذیری
ثبت وقايع
بهره برداری از منابع
طراحی و سازمان دهی
هدف گذاری
تسهیل در ید گیری
تفكر ارزشى
حل مسثئله
تصميم كيرى
یاد گیری چگونه یاد گرفتن
صفحه 19:
صفحه 20:
چالش های پیش دو
بحران جوانان(امنیت.اشتغال.ازدواج.اسکان,آ بنده)
بحران ارزش های بشری
بحران اقتصاد جهانی
بحران جهانی شدن
بحران زیست محیطی
بحران هویت ها و ارزش های اجتماعی :به دنیا
آوردن فرزندان مادی و به دنیا نیاوردن کودکان
معنوی
بحران جمعیت
صفحه 21:
دالش چرانی
۳
انجام کار درست
(ثربخشی)
انجام دادن درست کارها
درست انجام دادن کارها
(abs)
صفحه 22:
کلید های موفقیت درآینده
ژول آرتوربار کر در کتاب هنر کشف آینده
مینویسد: در قرن بیست و یکم. کلید طلایی موفقیت
در صحنه اجتماعات امروزی سه عامل است:
۱. پیش بینی و آیندهنگری
۲ نوآوری
۳ برتری کیفی
صفحه 23:
نردبان موفقیت
روی هر پله نباید بیش از حد معمول مکث
کرد
پس از پیمودن پله اول. نوبت به پله دوم
فى رسك
از نردبانى كه بايه اش شكسته است نبايد
استفاده کرد
باید ابتدا جای پا را محکم کرد و سپس قدم
بعدی را برداشت
صفحه 24:
جنبش نرم افزاری
ساختن آینده از دید گاه مقام معظم رهبری
te
+ <x uom
منظور از جنبش فرم افزاری عبارت است از:
نهادینه سازی رویکرد کیفی به مقوله دانش و تولید علم
بازسازی تمدن اسلامی و احیای دوران طلایی تولید علم در
جوامع اسلامی
ارائه الگوی روشن . ابعاد نگر و موفق به جامعه بشری
تربیت نسلی پژوهشگر و مولد دانش
تغیبر موازنه قدرت در عرصه جهانی به نفع دين
جبران عقب ماندگی ها از قافله دانش
کسترش علم پژوهی و آزاد اندیشی با نقد نظریه های موجود
به خدمت گرفتن نرم افزار براى انجام سريع تر ء شفاف تر و
بهتر کارها و فرآیند ها
صفحه 25:
بایستههای جنبش نرمافزاری در نامهی مقام معظم رهبری
ایجاد نشاط اجتهادی
توليد فكر علمى و دينى
شجاعت نظريهيردازى و مناظرهى روشمند
وفاداری به اصول, اخلاق و منطق
آزادی, مناظره, نقد و انتقاد
تعیین حد و حدود آزادی, اخلاق و منطق
Wot استفاده از آزادی
آزادی بیان مقید به منطق و اخلاق
رواج حریت. تعادل. عقلانیت و انصاف. در مباحث علمی
te تضارب آرا و عقول
ل هذ هد عن ا لعز جث لز هل
صفحه 26:
بایستههای نهضت نرمافزاری در نامهی مقام معظم رهبری(۲)
شناختشبهات و پاسخگویی به شبهات و پرسشهای نظری
حمایتحکومت اسلامی از نهضت نرمافزاری
تولید نظریه در چار چوب اسلام
تبدیل «تولید نظریه و فکر» به ارزش عمومی در حوزه و دانشگاه
تقدیر از نظریهپردازی و نظریهپردازان
اعادهی هویت و عزت جهان اسلام
بهرهگیری از مساعدت مراجع عظام
همکاری و مشار کت «اساتید و محققان برجستهی حوزه»
نقد متون ترجمهای
دوران خلاقیت و تولید در عرصهی علم
نهادینه شدن «جنبش پاسخ به سوالات» . «مناظرات علمی» و
«نظریهپردازی»
صفحه 27:
ALO Jao
۲ شایستگی های سه گلنه در کلاس جهانی:
!. شایستگی فنی و حرفه ای ) (Vevkacd Ovwpetruy
۲ شایستگی فردی ) (OorTeckusd Oowpetrwy
- یادگیری مهارتهای زندگی ( کار گروهی . خودآتاهی» برقراری ارتباط
90 « توان حل مسئله . کنترل خشم و آسترس . توان حل اختلاف )
- کسب مهارت کاربرد هوش هیجانی در کار و زندگی
- کسب مهارت های ارتباطی ( ارائه مطلب ب رگزاری جلسه . ارتباط تلفنی ؛
کاربرد زبان بدن ان 2(
۳ شایستگي ياد كيرى ( بصح م0
یله موم و سكل مادام با 5 كيرى
چگونه ياد كرفتن انفرادی Teas
پرورش نگرش کل نگر » SE dt cae oan ke توان
طرح سوال خوب و توسعه و آرتقاء قابلیت
شهروندى ؛ براى قثي فرینی و تولید ait و وی ۰ و
توانایی حل مساله و فهم پدیده ها
صفحه 28:
پارادایم
٠ در رو زگاری که :
* تغييرات ناكهانى و سريع
* آينده سيال و غير قابل بيش يبنى
* رقابت فشرده و بى رحم
* منابع ( زمان ؛ مکان ؛ سرمایه انسانی و مادی ) محدود و گرانبها
* تصمیم گیری پیچیده و چند سویه
* مسئولیت ها سنگین تر
کشوری موفق تر است که انسانهای ( منابع انسانی )
توانمند دراختیار داشته باشد . زیرا هیچ کشوری نمی
تواند پیش تاز تر از مردمان خود حرکت کند
صفحه 29:
آینده موفقیت
آینده موفقیت ازآن کسی است که ارزش های مطرح در عصر
شبکه ها را درک کند
آینده موفقیت از آن کسی است که محصول او ضمن داشتن نو
S297 « دارای بازاریابی جهانی و مبتنی بر اقتصاد وب باشد
* نوآوری
* بازاریایی جهانی
* اقتصاد مبتنی بروب
تغییر نوع نگاه از آنچه نیست به آنچه که می تواند باشد
تشخیص فرصت ها
ایجاد تغییر در فر آیندها
ثبت نوآوری
صفحه 30:
آینده از آن کیست ؟
۰ از آن کسانی است برای %
لحظه های زند کی طرح و ۱
برنامه دارند
* از آن کسانی است انتخاب |
می کنند که کجا باشند. کجا
بروند» چگونه بروند و کدام
راه را انتخاب کنند
* از آن کسانی است که
تکلیف خودشان را با زندگی
خودشان تعیین می کنند
صفحه 31:
موفقب فقبت از آن کیست؟
٠ از آن کسانی است که به
جای ایستادن در برابر
امواج. بر آن سوار می شوند
٠ از آن کسانی است که با
جای ساختن سد در برابر
امواج قایقی بر روی آن
می سازند
* از آن کسانی است که می
دانند چرا زندگی می کنند؛
کجا هستند و به کجا
خواهند رفت
صفحه 32:
آجر های باورهای شما بناهای
آینده شما را خواهند ساخت
اگر این آجر ها هوشمندانه .
محكم؛ متناسب با ثبات و نظم
وترتیب چیده شوند زیباترین
آینده از آن شما است
محدودیت فقط ساخته ذهن ما
است . ما پیش از محدودیت های
محیط محدود در باور های
خودمان هستیم
صفحه 33:
اميد و بینش مثبت نسبت به آینده
۰ هدف و برنامه مشخص برای آینده
* مهارت تفکر و تصمیم گیری
* مهارت های ارتباطی:
-باخود
با دیگران
صفحه 34:
ل
موفقيت يك انتخاب
است ونه يكت
Costa)
Is ©) مر رن
Chore Or O
6
ده
صفحه 35:
انتخاب با شما است
نقش آفرين ات۹
صفحه 36:
پایان استخدام مادام العمر
7 حذف لايه مدیریت میانی
۲ حرفه گرایی بجای سازمان گرا “hert ی
” کار در سازمانهای مجازی a omaha
۷ اصالت کار فکری
” غنى سازى شغل وسيله اساسى >0 پیج
Revohton پیشرفت
7 خویش فرمایی و کار در شبکه ها
7 تفییر موقعیت شغلی
۲ دفتر کار متحر کت
صفحه 37:
روند تغییرات اساسی در محیط عصر حاضر
DE as
جامعه اطلاعاتی جامعه صنعتی
دانش افزا تکنولوژی نيروافزا
اقتصاد جهانی اقتصاد ملی
تكرش بلند مدت نگرش کوتاه مدت
عدم تم رکز تمر كز
خودیاری کمک كردن به نهادها
دم و كراسى مشار كتى دموکراسی نماینده ای
نظام شبکه ای ساختار سلسله مراتبى
چند انتخایی این يا آن
کار گروهی کار فردی
تجارت الکترونیک تجارت سنتی
کار از راه دور کار فیزیکی
آموزش الکترونیکی آموزش سنتیِ
صفحه 38:
خالقین موفقیت چه کسانی هستند؟
کشور موفق
اقتصاد موفة
موق جامعه صنعتی > جامعه اطلاعاتی
ft اقتصاد ملی اقتتتتکجهانی
شرکت های موفق
جكونه مى توان شر كتهاى موفق را ايجاد كرد؟
)١ خالقين اين شركتها جه كسانى هستند؟
؟) جكونه ابن شركتها با تغيبرات محيط بين الملل خود را وفق
مى دهند؟
صفحه 39:
انفجار جمعیت و افزایش بیکاری
( فرصت با هدید )٩
1531 سالیانه 1۱۸۰-۰۰۰ نفر جه بیکاران کشور در صورت نظام مند
مار ولق ( مار - حرفه ای ) یکی از فرصت های خروج از
بحران اقتصادی در دهه آینده است
آموزش های کسب و کار گرا ( کار آفرینلنه ) کلید راه گشای حل
بحران پیکاری در کشور است
نظام مند سازی آموز زش ها و پیاده سازی استانداردهای توانمند
سازی نیروهای انسائی و لشگر بیکار کشور نیاز ضروری ترین نیاز
نظام است ۰ خلاقیت درافکار و نوآوری در روش ها ضروری CAF
مهارت های سازمانی است
موج جمعیتی به وجود آمده در دهه 1۰ به مرز بحرانی در دهه ۸۰
oa. er Seat: Saath ee rape
پوشااکف» سکن مسکن » کار . آموزث ... ) نیازمند جه کاربردن سیاست
ی تاکتیکی سریع » موثر و کار مد برای خروج از بحران است
صفحه 40:
چراهای موفقیت
* چرا یک مدیر از مدیر دیگر موفق تر است؟
۰ چرا یکك شرکت از شرکت دیگرعملکرد
جهتردارد؟
۰ چرا یکت سازمان از سازمان دیگر عملکرد بهتر دارد؟
٠ چرایک کشور از کت کشور دیگر بهتسر
است؟
صفحه 41:
تعاریف کار آفر بنی
واژه کارآفرین : از کلمه فرانسوی Glo 4 Boreprecdre
متعهد شدن ۲( _نشات گرفته است
روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه های
متفاوتی توصیف شده است؛ ما آنچه که در تمامی تحلیل ها
مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغییر *
( سب) بان ) يا در واقع همان نیرویی است که پیشرفت
مادی را سیب شده است
امروزه متوجه شده ايم كه اين “ عامل تغيبر “از ابتدا
تاكنون وجود داشته و در آينده نيز نقش آنرا کارآفر بنان ایفاء
خواهند نمود
صفحه 42:
کار آفرین فردی است دارای ایده و فکر جدید و از
طریق ابجاد بک كسب و كار ( كسب و كار منزل»
کسب و کار مجازی » كسب و كار مغازه يا شركت يا
سازمان) که توأم با منابع و مخاطره انگیز مالی و
اجتماعی است محصول با خدمت جدید به بازار ارایه
می نماید
د کتر احمد پور دریانی
صفحه 43:
ژوزف شومپیتر 1996 صاع6) مسوول
تعریف کار آفرین
طبق نظروی کارآفرین نیروی محر که وموتور توسعه اقتصادی می باشد وی
مشخصه کارآفرین رانوآوری می داندوفرایند کارآفرینی را"تخریب خلاق
(مسسسیه() عرش ) می نامد_بعبارت دیگر ویژگی تعیین کننده در
کار آفرینی همانا انجام کارهای جدید و يا ابداع روشهای نوین در انجام
کارهای جاری است روش نوین همان " تخریب خلاق " می باشد از
نظروی نوآوری در هر یک از زمینه های ذیل کارآفرینی محسوب می
شود :
۰ ارائه کالای جدید
۰ ارائه روشی جدید در فرایند تولید
۰ کشایش بازاری تازه
* يافتن منابع جدید
* ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت
صفحه 44:
انواع کا رآفرینی
انتقاعي و بدنبال روت
Making & Opportunity Seeking, .)0و
+
با intron 08
موسسات غبرائفاعی
[Non - Profit Institutions
Lo غیراتفاعی - انسان دوستانه
‘Non - Profit & Philanthropy
موسات دولتی
Govgerumental Organization
کار آفرینی
Renewal giles
فراكار فريني يا كار آفرينى سازمان
0
/ اش سس 0
تغيير فوائين رفابت
‘Changing the Competicion
Rules
سازمان کار آفوبننه
Entrepreneurtal Organization
صفحه 45:
فرآیند توسعه کارآفرینی
صفحه 46:
روند
3 رشدو
Te, 1 توسعه
سعد /
سر ۳ جهانى
متو سسعدة تدم ١
Invention
1900 1930 1945
1985
عوامل رشد و توسعه در چرخه های اقتصادی
( موتور رشد و توسعه )
صفحه 47:
نیازهای کارآفرینان
نیازبه توجه ؛ اعتماد ؛ احترام ؛ تشویق و حمایت
نیاز به آزادی در انتخاب نقش خود در سازمان
نیاز به آزادی در انتخاب همکاران و پرسنل خود
نیاز به ارتباط نزدیک ؛ سریع و راحت با خارج سازمان
نياز به آزادی از زنجیره فرمان و سلسله مراتب سازمانی
نیاز به آزادی از کارهای تکراری ؛ روزمره و یکنواخت
نیاز به آزادی عمل در نحوه انجام کارها
نیاز به دراختیارداشتن "زمان آزاد" برای پیگیری ایده های نو
صفحه 48:
نیازهای کار آفرینان
* نیازبه دراختیارداشتن"منابع آزاد" و بدون کنترل و
پاسخگویی جهت استفاده در طرحها و ایده های نو
0
* نیاز به اطلاعات ؛به موقع ؛ موثق ؛ مر
* نیازبه اخذ سریع نتیجه کار و عمل خود
* خياز به موزش
* نیاز به سرعت عمل ( عدم بور و كراسى )
* نياز به كار مفرح ( ضمن شوخى )
صفحه 49:
نقش های کا رآفرینان(۱)
عامل ایجاد و توزیع ثروت ؛ برانگیزنده توسعه اقتصادی جامعه
با به عبارتی موتور رشد و
توسعه اقتصادی
عامل اشتغال زایی
عامل انتقال تکنولوژی
عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاری
عامل شناخت ؛ ایجاد و گسترش بازارهای جدید
عامل تعادل در اقتصاد by
عامل تحول وتجدیدحیات ملی ومحلی ( کا رآفرینی فراتر از
شغل و حرفه است »یت شیوه زنددگی است )
صفحه 50:
نقش های کارآفرینان(۲)
عامل کاهش بورو کراسی اداری ( کاهش پشت میزنشینی و
مشوق عمل كرايى و ...)
عامل نوآورى و روان كننده تغيبر
به عنوان يكى از عوامل توليدمثل زمين ؛ سرمايه ؛ انسان و ..
عامل تحريك و تشويق حس رقابت
عامل تحريك ؛ تركيب و مهيا كردن عوامل توليد
عامل ساماندهى منابع و استفاده اثربخش از آنها
عامل یکپارچگی و ار تباط بازارها
عامل رفع خلل ؛ شکافها و تنگناهای بازار و اجتماع
صفحه 51:
نوآوری
* نوآوری را می توان فرایندی تعریف کرد که طی آن
فنون و تولیدات جدید به سیستم اقتصادی معرفی می
شوند نوآوری موفق زمانی صورت می گیرد که
قابلیت لنجام کاری که پیش از این نمی توانست
صورت بگیرد يا حداقل اقتصادی و مناسب نبوده مهیا
شود
صفحه 52:
خلاقیت
۰ خلاقیت همانا توانایی خلق فکرهای جدید است که
این فکرها ممکن است به محصولات یا خدمات جدید
نیز منجر شوند
در دایره المعارف علوم اجتماعی از خلاقیت چنین
تعاریفی ذکر شده است : برخی آن را توانایی هستی
بخشیدن به پدیده ای جدید تعریف نموده اند و عده
ای دیگر آن را نه به عنوان توانایی بلکه به عنوان
فرایند روانشناختی با فرایندهایی که از طریق
آنهامحصولات جدید و ارزشمند خلق می شوند
صفحه 53:
طلب موفقیت (توفیق طلبی)
* طلب موفقیت عبارت است ازتمایل به لنجام
کاردراستانداردهای عالی جهت موفقیت در موقعیت
های رقابتی افراد با نیاز به توفیق بالا مایل هستند تا
همواره در چالش باشند و در راه رسیدن به اهداف
قابل دسترسی و همچنین نست به عملکرد خود ؛ به
بازخورد مکرر و منظم زمانی نیاز دارند این افراد
ترجیح می دهند تا شخصا مسئولیت حل مشکلات ؛
تعیین اهداف و دستیابی به آنها را از طريق تلاش
شخصی خودبعهده گیرند
صفحه 54:
مخاطره پذیری(ریسک پذبری)
* مخاطره پذیری عبارت است از پذیرش مخاطره های
معتدل که می توانند از طریق تلاشهای شخصی مهار
شوند هنگام در نظر گرفتن هرگونه مخاطره ؛ دو عنصر
در ایجاد این مفهوم نقش دارند ؛ یکی سطح در کل فرد
کارآفرین از مخاطره در آغاز هر فعالیت پرمخاطره و
دیگری امکان احتمالی مشهود شکست در صورت
ناموفق بودن آن فعالیت است
صفحه 55:
مرکز کنترل بینش مثبت
(احساس عامل وفاعل بودن)
* عقیده فرد نسبت به اینکه عاقبت و سرانجام وی تحت
کنترل وقایع خارجی يا داخلی می باشد را مر کز
کنترل می نامند
بیشتر کا رآفر بنان رادارای م رک زکنترل درونی توصیف
نموده اند افراد با مر کز کنترل بیرونی معتقدند که
وقایع خارجی که خارج از کنترل آنها می باشد ؛
سرنوشت آنها را تعیین می کند
صفحه 56:
نیاز و میل به استقلال
* نيازبه استقلال ازويزكيهائى است كه به عنوان يك
نيروى بسيار براتكيزاننده موردتاكيدواقع شده است در
واقع نياز به استقلال را مى توان به صورت عباراتى
نظير كنترل داشتن بر سرنوشت خود ؛ كارى رابراى
خودانجام دادن و آقاى خود بودن تعريف كرد ميل
به استقلال ؛ نیروی انگیزشی برای کار آفربنان معاصر
است لذا آزادی عمل ؛ پاداش دیگر کارآفرینی است
صفحه 57:
تحمل ابهام
٠ قدرت تحمل ابهام عبارت است از يذيرفتن عدم
قطعيت بعنوان بخشى از زندكى ؛ توانائى ادامه حيات با
دانشى ناقص درباره محيط و تمايل به آغاز فعاليتى
مستقل بى آنكه بدانيم آيا موفق خواهيم شد يا خير
صفحه 58:
رویا و بینش مثبت نسبت به آینده
* کار آفرینان درموردآنچه آینده ازآنهاوتشکیلات
اقتصادی اشان می خواهد بصیرت دارند و مهمتر اینکه
؛ آنها برای اجرا کردن روباهای خود تولنا می باشند
صفحه 59:
قاطعيت
* تعلل نمی كنند سريعاً تصميم مى كيرند و سرعت آنها
يك عامل كليدى موفقيتشان مى باشد
صفحه 60:
اهل عمل (عمل کرا)
۰ وقتى درمورد بككد كار تصميم كيرى مى كنند ؛ آن را
با حدا کثر سرعت ممکن اجرا میی کنند
صفحه 61:
عزم و اراده
* با تعهد کامل سرمایه خیزهای خود را اداره میی کنند
آنها بندرت تسلیم می شوند ؛ حتی زمانیکه با یکسری
موانع حل نشدنی مواجه می شوند
صفحه 62:
وقف کار
* بطور کامل خود را وقف کارشان می کنند ؛ این کار
بعضی اوقات برای روابط آنها با دوستان و خانواده شان
بسیار گران تمام می شود آنها بدون خستکی کار می
کنند زمانی که یک کارآفرین تصمیم می گیرد که
یت تشکیلات اقتصادی را راه اندازی کند ؛ دوازده
ساعت کار در روز و هفت روز در هفته ؛ چندان
صفحه 63:
دلبستگی
کار آفرینان عاشق کارشان می باشند همین عشق است
که آنها را در دشواریها نگه می دارد و همین عشق به
محصول و خدمت است که آنها را در فروش و عرصه
آنها اثربخش می کند
صفحه 64:
توجه به جزئیات
گفته میی شود که شیطان در ریزه کاریها نهفته است
این کار ه رگز در راه اندازی و رشد یک سرمایه خیز
صحت ندارد کارافرین باید از جزئیات مهم کار خود
به خوبی اطلاع داشته باشد
صفحه 65:
* آنهامی خواهندبیش ازاینکه به یک کارفرما متکی باشند
؛ بر سرنوشت خود تسلط داشته باشند
صفحه 66:
مر کز توجه
۶ ثروتمند شدن لنگیزه اصلی کار آفرینان نیست پول
بیشتر یک معیار برای موفقیت آنهاست آنها بر این
عقيده اند که چنانچه موفق شوند ؛ پاداش خودشان را
دریافت خواهند کرد
صفحه 67:
CoH
کارآفرینان مالکیت تشکیلات اقتصادی اشان راجا *
کار کنان مهمی که برای موفقیت تشکیلات بسیار حیاتی
می باشند ؛ تق n می کنند
صفحه 68:
سواد
اکثر کار آفرینان از تحصیلات پائینی برخوردارند و
بیشتر آنها فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند سطح
تحصیلات کارآفر بنان پائین تر از مدیران است
تحصيلات نقش بزركى در کار آفرینی وحتی موفقیت
کارآفربنان ندارند
بسیاری از کار آفرینان موفق احساس می کنند که قبل
ازنل جوان کنونی؛ تحصیلات اهمیت کمتری برای
کار آفرینان داشته است
صفحه 69:
مد مد هد هه ها مر مت poe
رویا سح
Qeviveuss Cub
Overs (21! Klos
QOeterwoictiva 0315!
وقف کار سس
Devoton عشق وافر
توجه به جزئیات عی)
(2۸97 کنترل سرنوشت
افزایش در آمد حعله0
توزيع ثروت اعد
صفحه 70:
- استراتژی توسعه
- استاقزی شهری
- توبجه به کثیث + پهداشت
- رهیری قیمت
- مشتری گرانی
- نوآوری در روش
- مدیریت نام مارك
Brand Management -
- مدیریت علمی
- ریسک پذیری
- فرصت گرافی
BIS برون -
نهان
1377
1369
شعبه سازى 5
- استراتزی قمرکز
- استرائژی جاده ای
- نوآوری در محصولٍ
-مدیریت ستتی و کارگاهی
- ریسک SHS
- تهدیدگرائی
1351 1355
3
صفحه 71:
پشتیبانی های مالی کار آفرینان
* وام های بلندمدت با بهره کم - اعتبار - معافیتهای
مالیاتی ( حداقل برای سه سال )
صفحه 72:
عوامل فنی و فناوری کار آفر بنان
* دانش فنی - انتخاب تکنولوژی مناسب - نصب و راه
اندازی ماشین آلات و ار تباط با دانشگاهها
صفحه 73:
نیازهای بازار کار آفرینان
* اطلاعات و آمار تولید ؛ عرضه ؛ تقاضا ؛ صادرات؛
کانالهای توزیع ( تحقیقات بازار )
صفحه 74:
بازهای تامین و پشتیباننی کار آفر بنان
* مواداوليه » زمين 3
° يه » زمین یا کار = شین T
0 و محل کار قطعات و ماشين الات »
صفحه 75:
نیازهای قانونی کار آفرینان
۰ ثبت اختراعات قوانین کار دارانی؛ بیمه. کم رکی.
«Sb حقوقی و
صفحه 76:
نیازهای آموزشی کار آفرینان
* مدب يد 3
۳ پریتی- مالی - انبارداری - منابع انساذ 5
: ری- منابع انسانی -بازاریایی و
صفحه 77:
نیازهای اجتماعی کار آفرینان
* ارزش و جایگاه اجتماعی - تشکیلات و انجمن های
کارآفرینان - مشار کت در تصمیم كيريها
صفحه 78:
نیازهای اقتصادی کار آفرینان
* امنیت اقتصادی - ثبات نرخها - نظام اقتصادی Gk
رقابت بانکها- دسترسی به منابع( عدم سهمیه بندی)
صفحه 79:
كرايش به فعاليتهاى کار آفرینی و غیرکار آفرینی
منبع ؛ بورج ( ۱۹۸۶)
3 لت ده ?2 24 و i و و
06S و 1 63 a 4 5 5
gi 3 : 001 53 39
ad
>
كار آفرينى
بدنیال استقلال
et توت
پدن إصت
بدثيال فر
استعداد / تمايل
آل مُعاملات
قیول مخاطرات oe
آدرک مستقیم یا آنی
صفحه 80:
درآینده زند گی می کنند
اشتیاق به کنترل دارند
علاقه به تغییر دارند
فرصت گرا هستند
یک خانه می سازند و بلافاصله
برای خانه بعدی و جدید برنامه
مى ريزند
اشياء ( جيزها ) را خلق مى كنند
بدون كارآفرينان همه جيز سر
جای خودش است و بهم نمی
خوره
در گذشته زندگی می کنند
اشتیاق به دستور دادن دارند
علاقه به ثبات دارند
تهدید گرا هستند
یک خانه می سازند و می
خواهند
تا ابد در آن زند كى كنند
تمیزی و a رفته بودن را
ایجاد می کنند
el یران بعد از کا رآفرینان
بخشیدن و تمیز
كردن شلو کاریهای
کارآفرینان می شوند
صفحه 81:
کار آفرین و آموزشهای فنی و حرفه ای
6 ve \
۱ ) ۹ مداد) |
sae) a ای
a" \
کار آفرین
صفحه 82:
تغییر پارادایم از دانش به کارآفربنی
رویکرد دانش مدار
دانش گرایی و توجه به
مهارتهای دانش و محفوظات
رویکرد فنی و حرفه ای و
کار ودانش
*عمل گرایی
* توجه به مهارتهای فنی و
حرفه ای
رویکرد
كسب و كار كراياقه
دائش كرابي
*عمل كرانى
* ميل به راه اندازی و
توسعه كسب و كار
* امور مالى
* باذاد يابى
زبان اتكليسى
* طرح تجارى و طرح مالى
رويكرد
کار آفرینانه
* نو آوری و خلاقیت
*رشد
* عزم و اراده
* استقلال
فيق طلبى
صفحه 83:
صفحه 84:
آموزش فنی و حرفه ای اثر بخش
5
توانایی تربیت نیروی انسانی ماهر با اهداف :
همگام بودن با تغیبرات جهانی و
Skills
کسب و کار گرا بودن
بازار گرا بودن ۳
ازاریاب بودن 5
خلاق و نو آور بودن
توانايى راه اندازى كسب و كار مبتنى بر وب
فرصت كرا بودن و توليد ارزشهاى رقابتى
توجه به مزیت های رقابتی
استفاده از روش ها و ابزارهای نوین آموزشی در فرآیند آموزش
جه روز رسانی محتوای آموزشی بر اساس نیاز های اجتماعی , اقتصادی ۰
فرهنگی » سیاسی و ...
eT
صفحه 85:
پنج مهارت آبنده ساز شهروند عضو جامعه اطلاعاتی
* مهارت ۱: زبان انگلیسی
* مهارت ۲: IT اینترنت+ کامپیوتر + »6
* مهارت ۳: مدیریت : توان سرپرستی و اداره واحدها
* مهارت ۶: بازاریابی : خرید و فروش و بو(
* مهارت ۵: اقتصادی مالی: هزینه منفعت كردن
هرفعالیت
صفحه 86:
برای ساختن آینده شخلی به چه چیزهابی نیاز
mw مد بت St
داریم؟
داشتن بینشی مثبت و انگیزاننده نسبت به آینده
کسب مهارت های تفکر مثبت و موثر در زندگی
كسب مهارت هاى هدف كذارى در زندكى
كسب مهارت هاى ارتباط موثر:
۱. باخود
۲ با دیگران
۳ با جهان
داشتن و کسب شایستگی ثبات و پایداری در عمل
داشتن اندیشه ای بزرکت . شروعی کوچکت. رشد و
ارتقاء سریع
صفحه 87:
طرح توسعه مهارت های زندگی و آموزش
مهارت های کارآفرینیی
٠ آموزش مهارت هاى زندكى
٠ آموزش مهارت هاى توسعه كسب و كار
۰ آموزش آموزه هاى دينى و فرهتكى
تبلیغات اسلامی زنجان
صفحه 88:
بباييد برزاز کنر
بأ a این سرزمین کر ا cul
A
اب
A
صفحه 89:
بلند همتان -
هیچ چیز هیجان انگیز تر
بسر_ازساختن ارزرن نيست... :
1 3
صفحه 90:
صفحه 91:
eo
صفحه 92:
صفحه 93:
صفحه 94:
صفحه 95:
:صورت مسأله
ایجاد يك ميليون فرصت شغلي در سال
از طريق
ایجاد یکصد هزار کسب و کار در سال
- افزایش ظر فيتهاي کسب و كارهاي موجود
- اتمام پروژه هاي نیمه تمام
- ایجاد کسب و کآرهاي جدید
صفحه 96:
پیش نیاز اشتغال
پیش نیاز کا رآفريني
پیش نیاز کسب و کار برقراري محیط مناسب و فضاي کسب و کار
بيش نياز محيط كسب و کار
پیش نیاز فرصت ها در توسعه
توسعه کار آفريني
توسعه انواع كسب وكار
تعریف فرصتهاي کسب و کار
تعیین استراتژي توسعه
صفحه 97:
جكونه مشكل اشتفال را حل كنيمة
LT بدون اتصال به بازار جهاني این امر قابل حل است؟
آیا در دنیا كشوري سراغ داریم که بدون سرمایه گذاري
کشورها و شركتهاي خارجي اقدام به توسعه پایدار نموده باشد؟
آیا کشورهايي مانند شوروي سابق / هند با وجود منابع فراوان
و دانش زیاد نوانستند مسیر رشد سریع خود را فراهم و هموار
نمایند؟
چگونه كشورهايي مانند کره /چین / سنگاپور / هنگ کنگ /
امارات مسیر سریع رشد را هموار کرده اند؟
آي در کشور منابع كافي براي توسعه وجود دارد؟
آيا دانش لازم براي انجام كار ها وجود دارد ؟
صفحه 98:
2 3 ی
چکونه مشکل اشتفال را حل کنیم؟
LT الگوی توسعه بعد از انقلاب که نوعآخرید ماشین آلات بوده است
توانسته است؛ ما را در بازارهاي جهانی توانمند سازد 1
چکونه است که كشوري مثل امارات در طي ده سال گذشته بدون
داشتن نيروي انساني ماهر و بدون اتکاء به نفت توانسته شرايطي فراهم
نمایند که بسیار سریع به رشد حدود ده درصد برسد.
دولت امارات جه سهمي در توسعه این چند ساله داشته است؟
و نسبت آن به سرمایه گذاري خارجي /خصوصي /محلي / منطقهاي
چیست؟
چگونه دبي توانسته به عنوان فضايي براي جذب سرریز / جذب
نخبکان/ جذب سرمایه گذاران باشد ؟
صفحه 99:
مدل توسعه کسب و کار و کار آفربني
وعدي
Vv
و a
Ea
لوم
صفحه 100:
ذولت
صفحه 101:
اقدامات استراتة يك ذولات
[نبیین!استراتژي لاتوسعهاپایدا رمبتني 0001 مزیت 110000000
" سضور در پلك دنطقه استراتژیاه
> وجود بازار 1 میلیارد و 400 میلیون نفري در کنار منطقه» 31 کشور مانند
25 هندء كشورهاي حوزه خليج فارس و غيره
وبتود مناع مالي ثرازان علي التسوس بعد از 11 سبتاسبر در منطقه
< وجود منبع استرايزيك نفت و كاز د رمنطقه
" وبجود بازار بكر و دست فتؤرده در منطقه
+ وجود نيروهاي تحصيلكرده مستعد علي الخصوص در ايران و هند
صفحه 102:
2- مزيتواي ايران
۰ جغرافياي جند آب و هوايي /موقعيت زئوبوليتيكي
٠ جدعيت مستعد فراوان تعصيلكرده /با نرخ بالا
٠ وجود نفت و كاز و صنايع بتروشيمي
٠ دسترسي به مؤاذ اولیه آسان فراران /سادن
صفحه 103:
3- استراتژی توسعه البران
" توسته فنایع شت و از و پتروشيهي
* توسعه صنايع غذابي /كشاورزي
abe sup |
۰ توسعه صنایع حمل و نقل زيستي»دريايي /هواني
bly glo tug "
۰ توسعه مخابرات و ۱۲
* توسعه گردشگری: هتلها
۰ توسعه بیمه و مالي
* توسعه تعارت
صفحه 104:
4- توسعه در ایران بر اس كدام الكو بايد باشد(مائند دام
کشور)
* کره
* ترکیه
* تایوان
٠» هند
* برزيل
صفحه 105:
فربني
=
كسب و كار و كار
مان day 53 7
ل نو
صفحه 106:
تعبين استراتزيهاي
ao وین
صفحه 107:
نفش شرکتماي بزرگ در رشد افتصادي
General National
Framework Conditions
Major
Schai; Openness (External Trade) | مسي
Cultural ۰ Government (Extent Role) Firms National
۱۵ rimary Economy
۲ |__| » Financial Markets (Efficiency) و ۷ Econom!
Political * Technology R&D (Level, Micro, Smail and | -’ | Growth
Intensity) "۱ |:
Context Medium Firms (cpp,
* Infrastructure (Physical) تناس۱ jobs)
Economy)
* Management (Skills)
* Labor Markets Flexible)
+ Institutions (Unbiased, Rule of
Law)
صفحه 108:
فرآیند کار آفرینانه در رشد اقتصادي
Entrepreneurl
Framework Conditions
+ Financial Entrepreneurial
Social, + Government Policies [+ Opportunities
National
Cultural + Government Programs
Economi
, [| + Education & Training Ac
Political + R&D Transfer [oe | | Growth
Context + Commercial, Legal Infrastructure Capacity (aoe,
+ Internal Market Openness * Skills
* Access to physical بان و سسا
۰ سب بو سین
صفحه 109:
ف رآیند کا رآفردنانه
تعاهل فرصنهاي كار و وچ
Pg سس بیج
0 | سوه له
3
Orr, Owe ool
Powe orwwe یم
سس
لس جع 3
0
هیسور( 8
سب ما۳
سر
ممص 0
Social,
Cultural,
Political
Context
صفحه 110:
يران آباد - موفق در سطع كلاس جهاني - عدالت زر
استراتزي توسعه يابدار كشور
استراتزي توسعه بادث
اقتصادي
اجتماعي |
صفحه 111:
base تکنولوژي
كوبا
— آمریکا
tats]
استراتزي توسعه اقتصاذي
استراتزي توسعه فعاليت
tus || ar | | تركيبي كشاورزي
ی |- اتكليس آرژانتین
نا |- امارات 7 نیوزلند
تایوان ارات
7 ایرلند .. ل- هنی کنی
فنلاند
صنایع
آلمان
تجارت
|-- لبنان
دبي
سنکاپور
صفحه 112:
الوق تو سعه تسب و كار و تا رآفرینی
توسعه مخلوط
توسعه متمرکز دول
= شوروي آمریکا
تایوان ۳
ب ژابن J =
| سعه کار آفرین
نت تو رآفريني 75
آمریکا
ل ae
لس اينترنتي ل خوشه هاي صنعتي
وی شرکت هاي اقماري
سب خانوادگي 06 600
صفحه 113:
استراتزي
ايجاد بنكاه ها
(رشد يا تولد)
salle ite || ابت جولاي.
توسعه کا رآفريني
ie well خملا
حمایت از
بنگاه ها
ie | | Oi ی
بنكاه ها
بت
ee
seas
صفحه 114:
مدل توسعه کسپ و کار و کار آفربني
ate puna
Ae ins
3
رولك احم
Eau
صفحه 115:
ایجاد شهر کهاي
خوشه پذیر اقتصادي
در هر استان
صفحه 116:
باغداري سم
زراعت "لب کشاورزي
gets
كلخانه اي
دامبروري ا ۱
با اسر صنایع"
[gerbes
معدن ]|
عيبرو
غذابي ا
Lm + خدمات
قورسم | خدما
تفريحات و سر كرمي
خرده فروشي ]|
عمده فووشيا
صفحه 117:
> +
ایبجان شهر تهای خوشه پذیر درهر استان
gh capo -1 منطقه ايبا توجمبه وجود نیرو /سرمایه /استعداد و
موقعیت منطقه اي کشف شود.
2- در زمینه هاي 101/انواع خدمات /صنایع /كشاورزي/تجارت خوشه ها
تعریف شود. خوشه ها در زمینه عمومي و تخصصي تعریف شود.
8- خوشه هاي “OT
ایجاد شهر كهاي خوشه پذیر
اه )
Iotercet cluster
نك
Cluster كصقمصتصس ج002
۷ ۷ ۷ vd
صفحه 118:
4خوشه هاي خدماني
1-4 ایبعان شور گاري دانشگاهي با خدف توليد ذانش
(Creation Knowledge)
1-1-4 ایجاد انکوباتورها
2-1-4 ایجاد شهر كهاي دانشگاهي با مشار کت دانشگاههاي دنیا
3-1-4 ابجاد باركهاي فن آوري ١
2-4 ایبعان منطقه مالي بين العللي به منظور جذب سرمايه كذاري
1-2-4 قوسعه بانكداري 7 7
2-2-4 قوسعه بيمه
3-2-4 توسعه بازار سرمایه
) تخصیص يك شهر ك يا جزیره به فعاليتهاي مالي(
صفحه 119:
4-2-4 ایجاد شهر كهاي گردشكري و هتلداري د راستانهاي با مزیت
(استران - یرد - نارس - کردان و س)
5-2-4 ایجاد شهر كهاي تفربحات و سرکرمي
(مرائز تفريعي براي مردم و توريستها؛ شو ركواي سينمايي؛ فار و موسيقي ر شیر بازی)
0-2-4 ايجاد شه ركهاى بهداشت و درمان باهدف ارائه خدمات
در ماني به منطقه
(ite ۳
7-2-4 ایجاد شهركهاي تجاري (فروشگاههاي زنجیره اي» |۱۸۵۱ 6600109
5-2-4 شهركهاي فرهنگي» چاپ و نشر و بازارچه کتاب
9-2-4 ایجاد ساختمان و مسکن با توجه به وجود شهر ك هاي بالا
ردان لاعت و مقي
صفحه 120:
شناسلی یف عل نها یخوشه بذ برلقتصادی 5
vl). آننن : شوكتهاي ساخت واگن» ساخت ربل و
. توب جنكلهاء تولید کاغذ» محصولات چوبي صنایع دستي مرتبط و
. اشتیران: ساخت كشتي» توسعه بنادر و
.. ذاضدارق: صنايع چرم» لبنیات و
صفحه 121:
صفحه 122:
تنظیم فوانین و
آمادهسازي معیظط
کسپ و کار
صفحه 123:
تنظیم «قررات و آماده سازي «عیط تسب و كار
٠ تضمین امنیت سرمایه
. تثبيت فضاي سياسي
٠ تأكيد برارزش هاي كسب وكار
٠ تسريع فرايند خصوصي سازي
٠ رهاسازي دولت از بروكراسي و ايفاي نقش جديد تسهيل كر
صفحه 124:
تنظیم مفررات و آماده سازي محیط کسب و کار
٠ بالابردن جذابیت کسب و کار در ابران
. تصويب مقررات لازم به منظور سهولت در امر کسب و کار و حمايتهاي
زم
anes ۰ و بررسي موانع فضاي كسب و كار در ايران و اقدام به رفع
ن
٠ واكذاري اختيارات به رده هاي اجرابي (تمركز به عدم تمرکز)
صفحه 125:
مدل توسعه کسپ و کار و کار آفربني
۱
صفحه 126:
ارائه مدل آموزش
یکصد هزار کار آفرین
و صاحبان كسب و كار
صفحه 127:
طرح آموزش 100000 کار آفرین
ذهوة شناسابي كار آفرينان جيست؟
جه مراكزي شايستكي و قوان قدريس دارند؟
استانداردهاي اين مراكز جيستة
جه اساتيدي و با جه ويزكيهابي مورد نياز است؟
Faby oe gy? gl poe
توزیع جغرافيايي مراکز چگونه باشد؟
تعدان دانشجو در هر گلاس Wy Gay
صفحه 128:
۳ ae
طرح آموزش 100000 کار آفرین
ارزيابي دوره ها باید چگونه باشد؟
Ie Dp rissa
تعیین ستادي جهت برنامه ريزي» اجرا و کنترل
Dip Fabel فراخوان اعلام
برآورد هزینه - زمان - مکان
روه شاي سقاطب ننه تساني شترا
آموزشهاي مورد نیاز آنها چیست؟
صفحه 129:
فعاليت هاي اساسي كا رآأفريفي
oe فردي
Personal interest
دانش کسب و کار
رشد ۲ Business —
Knowledge ويژگي هاي کار آفرینانه
Growth
Entrepreneurial
تاسب قصد از شروع کسب و کار trails
Intention to start a
business Foundation
1 ايد کار
ae : سات
usiness Idea ap ۳۹
Trigger
زمینه
Context
دس
Pre-foundation Foundation Developmen
t Phase
Phase Phase
صفحه 130:
نیاز منديهاي ایجاد کسب و کار:
1- مهارتهاي فني
2- مهارتهاي کسب و کار
3- تمایل به ایجاد کسب و کار (انگیزش)
4- منابع و حمایتهای کسب و کار
5- طرح کسب و کار (از ایده تا اجرا)
صفحه 131:
35 فاق متفاوت افراذ در بازار Sey
صفحه 132:
صفحه 133:
مدل توسعه کسپ و کار و کار آفربني
دولت
۱
صفحه 134:
ايجاد و سازماندهي
مراك ز مشاوره توسعه
كارآفريني
صفحه 135:
ایجاد و سازماندهي مراکز مشاوره توسعه کار آفريني
اساسنامه اين مراكز بايد جكونه باشد؟
شرح وظايف ابن مراكز جيست؟
ساختار حقوقي آنها بايد جكونه باشد؟
ساختار تشكيلاتي آنها جيست؟
ساختار مالكيتي آنها جكونه است؟
هر مركز عمومي باشد يا تخصصي؟
صفحه 136:
ایجاد و سازماندهي مراکز مشاوره توسعه کار آفريني
توزیع جغرافبايي مراکز باید چگونه باشد؟
اندازه مراکز یکسان و استاندارد باشد با در 3 سایز (کوچك, متوسط؛ بزرى)
این مراکز چه خدماتي را ارائه دهند؟ (آموزش» پزوهش» ترویج؛ مشاورم)
مکانیزم تشويقي براي ایجاد این مراکز چیست؟
آيا الگوهاي خارجي وجود دارد؟
صفحه 137:
ایجاد و سازماندهي مراکز مشاوره توسعه کار آفريني
هدف از ایحاد:
هدایت و كمك به تأسیس و ایجاد بقاء» رشد و توسعه شركتهاي کوچك و متوسط
حمایت و مشاوره به متقاضیان ایجاد کسب و کار
صفحه 138:
ایجاد و سازماندهي مراکز مشاوره توسعه کار آفريني
حمايتهاي مورد نیاز کا رآفرینان در مراحل ایجاد ؛ تأسیس رشد
حملیتهایمللی ۱
حملیتهاوبازار بولي2
Geto لهوی :
حمليتهاوفني1
حملیتهایسلميني 3
حمليتهايآموزشي»
حسلینهایحتیقی
حمیتهطلالتي:
صفحه 139:
مدل توسعه کسپ و کار و کار آفربني
رولك احم
ع
صفحه 140:
سازمان دهي 100000
کسب و کار در هر سال
صفحه 141:
مرحله اول: شناسابي وضع موجود
1- تهيه كزارش Shard كسب و كارهاى موجونء عملكرد آنهاء
شناسابي ظرفيتهاي خالي» موانع و مشكلات و رفع آنها
2- تهيه آمار بنكاههابي كه به دلايل مختلف تا كنون بلااستفاده
ماندهاند.
3- تهیه آمار بنگاههايي که برنامه توسعه ظرفیت دارند
صفحه 142:
مرحله اول: شناسابي وضع موجود
حجموعه تللبيريكه برليكم كب مليجاد كسو كلرهاي+:
جدیدمی>ردد (آماده سئزی- نولنا سازی- عملباتک رد
نميه لسسرويه هاونيمه تمام و در حدق حدانو كمك 5
به ولماندلزیآنها
تسهیه لیسپسروزه هلبيکه تا بسا حللیجاد نشدهلند -»
صفحه 143:
مرحله اول: شناسابي وضع موجود
:شناسايي وضع موجود بر اساس
از بسعد جفیافیلیی روستا؛ شهربلستان1
.و زلیتخلنمای وزلودكار» صنليع -2
:نوع كسو كار : كوجكو متوسطاينتينتيخلذكي 3
خانواد گي» روستايي» SF yp
صفحه 144:
وزارتخانه ها با سازمانهايي که
مجوز کسب و کار مي دهند
1 بازرگاني
2وزارت صنایع
3.كشاورزي
4نفت گاز
5بهداشت ودرمان
6سازمان تربیت بدني
7کار و اجتماعي
8اقتصاد ودارايي
9سازمان محیط :
10.مؤسسه استاندارد
1مخابرات
2.آموزش و پرورش
3.آموزش عالي
14فرهنگ وارشاد
5مسکن
6تعاون
7اه وترايري
زیست
مجوز نوع کسب و کار
حقوق-تجاري- خرده فروشي- عمده فروشي
شرکتهاي توليدي| مشاوره | مهندسي
شركتهاي كشاورزي کشت وصنعت / صنایع روستايي
| ایجاد پمپ 2
/ پالایشگاه / پتروشيمي
مجوز کلينيك/ بیمارستان | آزمایشگاه
ورزشگاه | مجموعه ورزشي
آموزشگاه گلدوزي و.../ کامپیوتر
خدمات هوا
سینما! تولید فیلم / موسيقي | کتاب | آمو شگاه.
پيمانكاري شرکتهاي ساخت و ساز
انواع تعاوني ها در قسمتهاي بالا
- راه آهن- بنادر كشتيراني- ترخیص
صفحه 145:
راهگارهاي گوتاه مدت
1- شناسایی ظرفيتهاي موجود بر اساس آمارها و کمك به
کسب و کارهليي که ظرفیت خللي دایند و مشکل بازار
ندارند.
2- اتدامپروژه اي نیدهتدام رفع موائق و مشكللات آنها
3- شناسابي افرادي كه مهارت و تمليل و آمادكي ايجاد
كسب و کار را دارند.
لس شناسایي مرالز توانسند آمززش تا رآثريني
5- - تشکیل ستاد برنامه ريزي آموزش 100000 کار آفرین
صفحه 146:
Dan obi رافكار ضاي
abe yoy 43-6 لازم براي آموزش
7- شناسايي اساتید توانمند براي آموزش
3- تين دعتواق درسي
9- تعبین مجري» ناظر و مشاور بعد چهارم ی
0- برقراري دتانيزم تشويتياي دالياتي و سائیتیاق
تامین اجنماعی جهت كسب و كارهاي كوجكق
1- حمايتهاي مالي و بازار از كسب و كارهاي موجود
صفحه 147:
راهكارهاي ميان مدت
PATS pve آموزش -1
2- تهیه برنلمه (زمانبندي - هزینه - مکان) شهر كهاي
خوشه پذیر اقتصادي با توجه به استراتژيهاي توسعه
وید قوانین و ستررات سورد نیاز
4- قبیین و تعبین فرصت هاي کسب و کار
5- ايعاد مرائز مشازرد تومه تار آثريني
صفحه 148:
Doe ty gh Sal)
1- تداوم ایجاد و تکثیر شهركهاي خوشه پذیر
2 تداروم آموزش ظ
3- تداوم تأسیس کسب و كارهاي جدید