تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۱۵ اسلاید تفاوت های خلاقیت و نو آوری و کلی مطلب مفید دیگه مناسب دانشجویان کاردانی و کارشناسی تمام رشته های مربوط به خلاقیت و نوآوری

زهرا

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
:زير به برخي از اين تعاريف اشاره مي شود نو آورى به معناى "خلاقيت عينيت يافته " "راه حل خلاق اجرا شده " خلاقيت تحقق ياقته و ايده هاى خلاق به مرحله عمل رسيده" مي ‎abby‏ فرآیند ایجاد ایده ي خلاأق, و تبدیل آن به محصولات, خدمات و روش هاي جدید عملیات "را نوآوري تامند . بنابراین, تمام نوآوري ها منعکس ه يك تغییرند امّا تمام تفییرها, نوآوري

صفحه 4:
مفهوم نوآوري مي‌تواند شامل همه چیز, از خلق محصولي جدید تا ایجاد یک نظام توزيع نوين يا حتي .ایجاد یک ساختار سازماني جدید براي انجام کارها باشد = =

صفحه 5:
: اختراع به معنای "پدید آوردن .محصول جدید "است اما نو آوری فراتر از آن است و به معنای معرفی محصول تازه "است که با ابداع و ‎wo) ct. |‏ صورت میگیرد

صفحه 6:
تفاوت خلاقیت و نواوری خلاقیّت و نوآوري را اگر چه مي توان تفکیا .کرد ولي هر يك نیازمند ديگري مي باشند بدون خلاقیّت نوآوري به وجود نمي آید و .بدون نوآوري خلاقیّت بي ثمر است بر این اساس هر فرد خلاقي لزوما نواور نیست, ولي هر فرد نوآوري حتما خلاق است. ‎a.‏ عبارت دیگر شخص خلاق ممکن است نوآور نباشد .در حقیقت با بهره گيري از خلأقیت است که نوآوري وجود دارد همچنین مي توان گفت که خلّقیت يك فراگرد یا فعالیت ذهني است که هدف آن پدید آوردن يك انديشه, مفهوم, کالا یا اکتشافي تازه وتوم باشد: در :صورقي که"نوآوري: .تبدیل خلاقیّت (انديشه ي نو )به عمل یا نتیجه(سود) است

صفحه 7:

صفحه 8:
فرایند خلاقیّت و نوآوری مفهوم نوآوري از دیدگاه مدیریّت, فرآيندي است که از تصور شروع و به انتشار تجاري محصول يا خدمت جدید ختم مي شود در اين فرآیند ابتدا فرد اجازه دارد تصوژذش زا آزاد کردهزانه:جهات تحتلف گرذش نفاید تا آن تصوّر به يك ایده تبدیل شود. سپس آن ‎onl ۱‏ را به يك ایده ي عملي, مفید و مناسب (خلاقتیت) تبدیل کرده: کالا یا خدمات جديدي را تولید نموده. سرانجام با پخش تجاري آن فرآیند نواوري تکقیل فی گزدده

صفحه 9:
.نموارزیربیانگر مراحل مختلف این فرآیند مي باشد

صفحه 10:
! فرایند نواوري براي اینکه فرایند نو آوري به صورت موفقیت آمیز به اجرا در آید. باید نسبت به این امر اطمینان حاصل کرد که مراحل این فرایند یه ترتیب در سازمان: رخ دهد. اگر يكي از اين مراحل اجرا نشود وبا يكي از ارکان .وجود نداشته باشد اين فرایند با شکست رو به رو خواهد شند مرا به سر ريرص انعد نیاز: نیاز ب رات فیبر و نوآوري زماني مطرح مي‌شود که افراد ن سیته عملکرد جاری‌خود ناراضی:1 ناتسبد روجود چین :جستله آی:یاعت مي سود که آنهاردر بت روش ها رچدید بانبیه نظر یا لیده: یكرله جدید برلهلنجام دادن‌کارها "نظر و ایده" استلینن ظر و ایده میت واند به 2 صورت الگو: طرح پا پرنامه اي باشد کف فرد.یا سازمان باید آن .را به اجرا در آرد: همچنین آمکان دارد:به صورت دستگاهي جدید. محصولي تازه و یا روشي نو براي نظارت بر امور و یا حتي شیوه مديريتي نوین در .سازمان باشد يوسي ا اسظوو زمره وم میب ود که مورا ای میم گیریژگان ور جر راب34 .نظر.یا ایدهپيفنهادي را پذیزفته وبه اجرا ذرآوردند / اجرا: مرحله اجرا زمانياسنکه اعضایسازمانبه ی للیده, روش‌با رفتار جديد جامه عملمي وشائند در -4 لین‌مرحله, شرکت‌اید مواد. وسایلب | ماشی]" تلا تم را خریداريکند و کاریکنان, دویه هایي‌جدید را آموزش منابع: نوآویوسه خودي‌خود صورت می‌گیرد بلکه مستلزم صرفوقتو استفاده از منابع گوناگونب رلي-5 ارليه ايذه ي جدید و جامه عملی-وشانیدنبه آناست

صفحه 11:
انواع نواوری 1 نوآوري را میتوان به صورتهاي مختلفي دسته بندي نمود, اما معروفترين و رايج ترين تقسيم بندي نوآوري عبارت است از: نوآوري مبتني بر بازار, نوآوري مبتني بر محصول, نوآوري مبتني بر فرآیند. نوآوري مبتني بر علم و نوآوري سازماني. [] نوآوري مبتني بر بازار: مانند ورود به بازارهاي صادراتي جدید تقسیم بندي جدید بازار, و... ‎ML‏ نوآوري مبتني بر محصول: مانند کره بدون کلسترول, ماشین بافت موي خانمها و.... [0] نوآوري مبتني بر فرآیند: مانند تغییر فرآیند تولید از کاربر به سرمایه و یا تغییر در مراحل ‎os‏ فروش و انبارداري و... [0[] نوآوري سازماني: نوآوري هاي سازماني به چند دسته تقسیم میشوند: نوآوري در مدیریت واحدها؛ نوآوري در امور مربوط به پرسنل, نوآوري در فرهنگ سازماني و.... سطوح نوآوری جنریج آلتشولر محقق روسي و مبدع تكنيك ۲۴۱2 هنگام بررسي دویست هزار سند ثبت اختراع متوجه که بزآيزق ‎Wills come ou sure go skal ol gown pl ale‏ نه ترتیب زیر توصیف

صفحه 12:

صفحه 13:
راه حل هاي معمولي و بديهي 32% نوآوري هاي کوچك در يك موضوع 45% نوآوري بزرگ در يك تکنولوژي 18% نوآوري هاي خارج از محدوده تکنولوژي 4% اکتشاف 1%

صفحه 14:
رعهاوسطح يك نوآوربهابيهستند كه تنها با ارلئه راه حلهاوواضحيكه از بيزجند لنتخاب1 گزینش شده اند, به وجود آمده اند. درتقيقت بهبودطاي كوجكي در سيستمهابئ كه تغییر ماهيتي نيافته اند .به عمل آمده است نوآوروسطح دو: ليبسطح نوآوروها معرفبهبودهاييكوجكدر سيستم. همزمازيا كاهشتناقض-2 ذاتي موجود درسيستم ميباشد. راه حلهاي اين سطح معمولاآ با صدها بار آزمون و خطا حاصل ميشوند. و برا .رسيدن به آنها داشتن اطلاعات لازم در يك زمينه فن آوري كفايت ميكند نوآوريسطح سه: در لييسطح از نوآوری تناقض‌موجود در سیستم با معرفیچند عنصر کاملاً جدید -3 حل ميشود و معمولاً از فن آوربهای وابسته به صناع دیگر استفاده میشود. چنین راه حل هايي درصنعت مورد .نظر جهش ايجاد ميكند آورسطح چهار: در لین‌سطح از نوآورٍي مسائلاز حوزه علم کشف میشوند نه از حوزه ف ناوري 4 راه حلها به كلي خارج از الگوهاي معمول در آن فناوري هستند و براي رسیدن به آنها اصول کاملاً متفاوتي به .کارگرفته میشود نوآورهسطع پنج: لین‌سطح نوآوروبه خاریج از محدوده دلنش‌زمان‌خود تعلق‌دارد. براي‌دستيابي 5 به این سطح از راه حلهاء به دهها هزار ايده نياز ميباشد. اين راه حلها وقتي به وجود مي آيند که پدیده اي وإجديد كشف و براي حل مشكل بكاركرفته شود

صفحه 15:
5

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
14,000 تومان