khaab-va-esterahet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خواب و استراحت”

خواب و استراحت

اسلاید 1: تهیه کنندگان: محمد رحیمی صدر علیرضا معصومی پور مفهوم خواب واستراحت

اسلاید 2: براساس نظریه های مختلف ریتم های بیولوژیک به دو دسته ریتم های دارای منشا داخلی و منشا خارجی دسته بندی می شوند.ریتم های داخلی: ریتم هایی هستند که از خود ارگانیسم منشا میگیرند مثل ریتم های خواب و بیداری.ریتم های خارجی: ریتم هایی که وابسته به علايم یا الگوهای محیط خارج مثل تغییرات فصلی،سالانه و محیط.ریتم های داخلی و خارجی معمولا هماهنگ هستند.ریتم سیرکادین: ریتم های بیولوژیکی که یک دوره 24 ساعته را شامل میشوند اصطلاحا ریتم سیرکادین یا ادواری گویند.یکی از ریتم های بیولوژیک خواب استریتم های بیولوژیک :

اسلاید 3: خواب: حالتی است که در ان تغییر در سطح هوشیاری با درجات مختلف و کاهش آگاهی وپاسخ به محرک ها دیده میشود.استراحت: حالتی است که بدن در حداقل فعالیت خود بوده،لذا احساس شادابی و نشاط میکند.فرد در طی استراحت تجدید قوا میکند.خواب مرحله ایی از استراحت است که در دوره های متوالی تکرار میشود که همراه با کاهش عملکرد و هوشیاری است و برای بدن ضروری است.

اسلاید 4: نظریه هایی راجع به خواب:نظریه شیمیایی: به دنبال سوخت وساز بدن مسمومیت مغز پدید می آیدو خواب ایجاد میشود. به بیان دیگر به دنبال سوخت وساز میزان دی اکسید کربن خون افزایش میابدو به تدریج حالت خواب الودگی پیش میاید.نظریه عروقی: کاهش فشارخون موقع خواب موجب کاهش خون رسانی به مغز میشودو این امر موجب خواب میشود.نظریه هورمونی: در این نظریه خواب را ناشی از ترشح هورمون سروتونین میدانند.از نظر تشریحی خواب و بیداری توسط دو دسته نورون واقع در ساقه مغز و هیپوتالاموس صورت میگیرد.بیمارانی که ضایعاتی در یکی از این دو محل داشته اند دچار اختلال در خواب و بیداری شده اند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید