این پاورپوینت در مورد خودکشی در سه بخش توضیحات، آمار و خلاصه می باشد. برای ارائه اساتید و دانشجویان مفید است. ۳۲ صفحه منبع: کتاب رفتارهای دردسر آفرین در نوجوانی-جفری جی.هوگارد/ترجمه امیر خطیبی

ppt.ir

32 صفحه
1001 بازدید
24 خرداد 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:
به نام خدا موضوع: خودکشی فروردین ۱۴۰۱

صفحه 2:
خود کشی ‎(Fait)‏ ‏نوجوانلنی کهبه خودکشی دست می‌زنند اغلب احساس می‌کنند که زندگی جز دردوینج نیست و آینده نیز چیزی جز آن نخواهد بود. هر سال نزدیکبه ۲۵۰۰ نوجوان در ایالات متحده دست.به خودکشی می‌زنند وخودکشی سومین علت عمده مرگ و میر نوجوانان است. در لین فصل حا مسئله خودکشی نوجوانان را مطالعه می‌کنیم و خواهيم دید که چه کسانی به طور جدی عه فكر حود كشى عى |فتند. جه كشاتى د سشكنيةه خود كشى می زان و چد تسانی در اقدامسبه خود كشي موفق می‌شوند عا سعی می‌کنیم تاه وقابعی پی‌ببريم که نوجوانان رابه خودکشی وا می‌دارد و ببينيم که چگونه می‌توان از لین شناخت برای پیشگیری از خودکشی نوجوانان و بافتن راه های درملنی موثر برای نجات نوجوانان خودکشی گرا استفاده کرد.

صفحه 3:
تعریف برخی از افکار و رفتارهای مربوط به خودکشی فکر خودکشی فکر خودکشی به تفکر جدیدی درباره اقدام به خودکشی اشاره دارد. اقدام به خود کشی اقدام.به خود کشی عمل هدف داری است که‌به گمان شخص می‌تولند.به زندگی خود پایان دهد يا به زندگی او پایان خواهد داد ولی باعث مرگ او نمی شود. * میزان افکار خود کشی بسیار بیشتر از اقدام به خودکشی و خودکشی است.

صفحه 4:
- برخی از متخصصان بالینی و پژوهشگران اعمال خودکشی را به دو دسته تقسیم کرده اند علائم با نشانه های خودکشی و اقدام به خود کشی. نشان خودکشی عملی است که می‌تولند به مرگ بیانجامد ولی احتمال مرگبار بودن آن بسیار اندک است زیرا خیلی کم احتمال دارد که باعث مرگ شود یا خیلی احتمال دارد که دیگران متوجه عمل شخص شوند و برای نجات او اقدام کنند. اقدام.به خود کشی روبدادی محسوب می‌شود که در ن احتمال مرگ‌به دلیل مهلک بودن عمل و نیزبه دلیل پایین بودن احتمال برملا شدن موضوع و نجات یافتن شخص خیلی زیاد است. نفاوت بین نشانه خودکشی و اقدام به خودکشی اغلب مبهم است.

صفحه 5:
خودکشی موفقیت آمیز خودکشی موفقیت آمیز به آن گونه خودکشی گفته می شود که باعث مرگ می گردد. خود کشی منجر به مرک نوجوانان بیش از کودکان با خطر خود کشی روبرو می شوند و هر چه سن نوجوان بالاتر می رود احتمال آن افزلیش حی یلبد درباره افزلیش احتمال خود کشی در سنین بالای نوجوانی چند دلیل ذکر شده است این نوجوانان ممکن است در مقایسه با نوجوانان کوچکتر از خود جا فشار رولنی بیشتری مواجه شوند. ممکن است از حوزه حمایت خانواده های خود دور شده باشند و در شبکه همسالان خود به سطح مشابه ی از پشتیبانی نرسیده باشند. کمتر تعت نظارت مستقیم بزرگسالان قرار دایند و ممکن است تهیه سلاح مرگبار یا دیگر وسایل لازم برای خودکشی برایشان آسان‌تر باشد.

صفحه 6:
‎si‏ درصد خود کشی منجر به مرگ در نوجوانان پسر از نوجوانان دختر بیشتر است. بالا بودن ميزان خودکشی منجربه مرگ در نوجوانان پسر احتمالا از استفاده فراوان آنها از وسایل بلافاصله کشنده مانند تفنگ ناشی می شود. ‏:: فکرخودکشی در نوجوانان عمومیت دارد تعداد دخترلنی که درباره خودکشی فکر میکنند تقریباً دو برابر پسران است. ‏خودکشی دارای یک پیوستار(طیف) است. این پیوستار از افکار خودکشی به طور گذرا شروع و با خودکشی به پایان می رسد. ‏* مهم ترین پیش بینی کننده ی خودکشی,سابقه ی اقدام قبلی است.

صفحه 7:
خودكشى به عنوان یک فرایند؛ مراحلی را شامل می شود: (Desire to Die) S yo ‏میل و آرزوی‎ - Suicide) ‏افکار خودکشی‎ - (thoughts - طرح ریزی ‎(Planning)‏ ‏- اقدام به خودکشی ‎Suicide)‏ ‎(Attempts‏ -خودکشی کامل ‎complete)‏ میزان خطو لغ آنهازدازیهر مرحله رو به افزایش می رود.

صفحه 8:
محرک های تنش زا و منابع آنها بسیاری از دانشورلنی که در زمینه خودکشی تحقیق می‌کنند معتقدند که نخستین گام در راه شناخت چگونگی پیدلیش فکر خودکشی. مطالعه درباره محرک‌های به وجود آورنده تنش و منابعی است که شخص برای مقابله با لین محرک های تنش زا در اختیار دارد. هنگلمی که محرک های تنش زا بر منلبع موجود نوجوان برای مقابل‌با آنها فزونی می‌گیرد نوجوان ممکن است احساس ناتولنی و درماندگی کند و برخی از لین نوجوانان نیز ممکن است برای مقابله‌با تنشی که در ّن دست وپا می‌زنندبه فکر خود کشی بیفتند. محرک تنش زای ویژه‌ای وجود ندارد که همواره با خود کشی همراه باشد بلکه مجموعه‌ای از محرک‌های تنش زا و فقدان منلبع لازم برای مقابله با آنهابا پیدا شدن فکر خودکشی همخوانی دارند.

صفحه 9:
محرک های تنش زای فردی افسردگی یا اضطراب می تولند نوجوانان را زیر فشار رولنی قرار دهد و اگر افسردگی یا اضطراب در کودکی یا در اولیل نوجولنی دست دهد پییند محکمی بین افسردگی یا اضطراب با خودکشی برقرار می‌شود ابتلابه بیماری های بدنی مانند (صرع یا ایدز) یا قربلنی رویدادهای دلخراشی مانند (تجاوز جسمیا جنسی شدن) نیز تنش زا هستند و با افزايش خطر خود کشی مرتبط اند. محرک های تنش زای خانوادگی بسیاری از نوجوانان خودکشی گرابه خانواده‌های به هم ربخته. بی‌سرپرست یا بیش از اندازه مداخله‌گر تعلق دایند بسیاری از نوجوانان خودکشی گرا گزارش حی کنند که پدران و مادرانشان توقعلتی از آنان دایند که از آنچه احساس می‌کنند توانلیی انجام ن را دارند خیلی بیشتر است. رولبط دردسر آفرین در خانواده و مخصوصابا مادر.با خود کشی ارتباط داده شده است.

صفحه 10:
محرک های تنش زای ناشی از همسالان نوجوانلنی که حملیت چندلنی از خانواده‌های خود دریافت نمی‌کنند ممکن است برای دریافت ن به همسالان خود روی آویند لیکن نوجوانان خودکشی گرا غالباً از احساس انزوا و محرومیت از پذیرش و محبت همسالان خبر می دهند ویژگی های مربوط به جداماندگی از همسالان و گرلیش های خودکشی شامل مشکلات هویت جنسی. ضعف مهارت‌های اجتماعی و استعداد تحصیلی هستند. محرک های تنش زای اجتماعی در زمینه تاثیر محرک های اجتماعی بر خودکشی نوجوانان تحقیقی انجام نشده است اما برخی از نویسندگان دربارهتاثیر بالقوه محرک های تنش زای اجتماعی بر خودکشی نوجوانان اظهارنظرهایی کردند مثلاً زندگی دریک جامعه آکنده از خشونت ممکن است باعث شود که نوجوان قربانی پرخاشگری یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را از دست بدهد و در نتیجه افسردگی با خشم او افزلیش یلبد زندگی در جامعه ای که در آن فرصت‌های اجتماعی‌یا اقتصادی چندانی وجود ندارد ممكن است باعث افزلیش نومیدی نوجوان شود و زندگی دریک جامعه‌به شدت در حال تحول می‌تواند احتمال به وجود آمدن شبکه های پشتیبانی کننده متشکل از همسالان و بزرگسالان را کاهش دهد.

صفحه 11:
تجربه خود کشی بسیاری از نوجوانلنی که کشش نیرومندی به مرگ را احساس می کنند الگوهای تفکر احساس و رفتار ویژه ای دارند البته همه نوجوانان خودکشی گرا از اين الگوها پیروی نمی کنند ملی بسیاری از آنها تلبع آّن هستند ازهمه مهمتر بسیاری از لين الكو ها به تداوم فکر خودکشی یا عمیق تر شدن ن کمک می‌کنند و ممکن است نوجوان را وادایند تا تصمیم به خودکشی بگیرد.به نظر می رسد که نوجوانان خودکشی گرا دو نوع تجربه دایند تجربه نخست با افسردگی. سرزنش خود. کناره‌گیری از دیگران و علاقمندی به مورد پسند و پذیرش دیگران بودن و نجربه دوم‌با خشم و حمله به اشخاص و اموال و سرزنش دیگران مشخص ی شود. لین سبک های رفتاریبا آنکه ممکن است‌به ظاهر متضاد باشنداما هر دو می توانند در بنیاد خود رنج و نومیدی عمیقی در بر داشته باشند.

صفحه 12:
هیجان و خودکشی تجوبه ی هیجلنی همه نوجوانان خودکشی گرا درد رولنی است لین دردعی تولند خاستگاه های بسیاری داشته باشد که از میان آنهاحی توان از احساس کمبودی بنیادی. مداوم مورد تجاوز جنسیا جسمی قرار گرفتن. احساس شرم يا كناه از كرده هايا انديشه ها و تغییر سبک زندگی بر اثر بیماری.یا ناتولنی نام برد بعضی از نوجوانان اغلب این درد را چنان غیرقابل تحمل. شدید و غالب احساس می‌کنند که گویی بیانگر تجربه هیجانی آنها است. رابطه بین خودکشی و افسردگی می تواند بسیار پیچیده باشد در برخی موارد گرایش به خودکشی و افسردگی بدون اينكه رابطه مستقیمیبا هم داشته باشند علل یکسانی دایند مثلاً نوجولنی کهبه تازگی مبتلابه ایدز تشخیص داده شده ممکن است بسیار افسرده و ملیلبه خودکشی باشد.با لین که افسردگی و تملیلبه خودکشی لین نوجوان هر دو از یک منبع یعنی آگاه شدن از تشخیص پزشکان سرچشمه گرفته است لین دو احساس مستقل از یکدیگر هستند. رابطه بين خشم و خودکشی نیز پیچیده است بعیدبه نظر می رسد که میزان بالای خشم کسی رابه خودکشی وا دارد اما ممکن است خشم شدیدی وجود داشته باشد و متوجه وقلیع یا کسانی شود که باعث افزلیش احساس خودکشی نوجوان شده لند مثلاً نوجولنی که به خاطر مردود شدن در امتحان» قطع رابطه با دوست دختر یا سوء استفاده جنسی به فکر خودکشی می افتد ممکن است به معلم. دوست دختر سابق یا پدر و مادری که با وی بدرفتاری کرده است احساس خشم شدیدی کند.

صفحه 13:
اث 6۰ مر مه = * شناخت و خودکشی ویژگی تفکر بسیاری از نوجوانان متملیل به خودکشی ((نظر ننگی)) . یعنی محدود بودن دید شخص از دنیا است یکی از راه‌های محدود شدن شناخت غرض آلوده بودن ادراک است همانگنه که در فصل ۶ گفته شد نوجوانان افسرده دنیا رابا دید غرض آلودی درک می‌کنند آنهابه راحتی رویدادهای منفی را می‌بینند و به یاد می‌آویند. بسیاری از رویدادهای خنثی را در طبقه رویدادهای منفی جای حی دهند و از دیدن‌ا به یاد آوردن بسیاری از رویدادهای مثبت ناتوان هستند ادراک نوجوانان خشمگین/ پرخاشگر نیز غرض آلود است زیرا آنها پرخاشگری را بیش از آنکه در عمل روی دهد متوجه خود می‌بینند و ماهیت احتمالاً حمایتی بعضی از رویدادها و رولبط را نادیده می‌گیرند از آنجلیی که درک نوجوانان از دنیای پیرامون خود بسیار منفی است افسردگی یا خشم/ پرخاشگری آنان ممکن است افزلیش یلبد لین مضمون می تولند ادراکات آنها را غرض آلوده‌تر کند که آن هم افسردگی یا خشم / پرخاشگری آنها را بیشتر می‌کند. شناخت از طریق محدودیت دید نیز می‌تولند موثر باشد محدودیت دید هنگامی اتفاق می‌افتد که توجه شخص بریک یا دو موضوع متمرکز می‌شود. فکر بسیاری از نوجوانان خودکشی گرا بر محرک های تنش زا و موضوعلتی متمرکز می‌شود که برای آنها درد و ینج ایجاد میکند و بعید است که لین نوجوانان.به رویدادها با روابط دیگری توجه یا درباره آنها فکر کنند. جه ندر

صفحه 14:
#از ویژگیهای شناخت نوجوانان خودکشی گرا نومیدی نیز هست. لین موضوع روشن است که بسیاری از نوجوانان خودکشی گرا دستخوش احساس نومیدی شدیدی هستند که با افسردگی همراه است و نظربه شناختیبک چگونگی وقوع لین وضع را شرح می‌دهدبک شخص افسرده را انسانی توصیه می‌کند که به‌بی کفایتی خود اعتقاد دارد (خود را ‎et BIS‏ عرضه می دلند). شخص افسرده رویدادهای منفی را نتیجه کمبود های پایدار شخصی می‌بیند ولی رویدادهای مثبت رلبه خوش شانسی موقتی خود نسبت می‌دهد لین سبک تفکر بدبینلنه باعث می شود که الگهیی از رفتارهابه وجود ید که شکست را اجتناب ناپنیر و در نتیجه بدبینی را تقوبت عی کندبا چنین طرز فکری شخص دلیلی نمی بیند که آینده ای روشن تر ازحال تیره و تاریک تر از حال داشته باشد که نتیجه آن احساس نومیدی پایدار است. نومیدی و تنگ‌نظری می توانند همدیگر را تقهیت کنند وقتی فکر نوجوانان خودکشی گرا تنگتر و منفی تر می‌شود نومیدی او ممکن است افزلیش بلبد.به هر حال او جنبه مثبتی در زندگی خود نمی بیند و بنابراین امیدی ندارد که وضعیت در آینده بهبود یابد. نومیدی و تنگ‌نظری هردو در کشاندن نوجوان‌به خودکشی نقش دایند آنها نگرش منفی نوجوان رابه زندگی فعلی (زندگی تحت تاثیر فکر خودکشی) تقهیت می‌کنند وامیدبه داشتن آینده متفاوت با زمان حال را از وی می گيرند.

صفحه 15:
رفتار و خودکشی دو دسته رفتاربا خودکشی نوجوان ارتباط دارد و لین رفتارهابه هیجان های خشم و افسر دگی مربوط می‌شود دسته نخست مجموعه‌ای از رفتارهای گوشه گیرانه و نافعال معمولی در افسردگی است دومین دسته از رفتارهای مرتبط با خودکشی نوجوانان رفتارهایی است که اغلب با خشم ارتباط دارند. افراط در خوردن مشروبات الکلی و استفاده از مواد مخدر در میان نوجوانان خودکشی گرا بیش از نوجوانان فلقد لین گهنه گرلیش رواج دارد. استفاده از مواد مخدر ممکن است اقدامی در جهت کاهش درد و رنج یا تسکین اضطراب در گرماگرم پیکار نوجوان با موضوع خودکشی باشد.

صفحه 16:
اقدام به خود کشی برای درک تصمیم اقدام به خودکشی دو تبیبن پیشنهاد شده است. یک تبیین ّن است که افزلیش تدریجی محرکهای تنش زا چنان عرصه را بر نوجوان تنك ميكند كه تصمیم به خودکشی می‌گیرد تبیین دوم متضمن تصمیم گیری بدون پیش اندیشی نوجوانی است که به تازگی با محرک تنش زای معناداری روبرو شده است. اقدام‌به خودکشی رابا کمک چند یافته پژوهشی می‌توان توضیح داد. در مغز بعضی از نوجوانلنی که به خودکشی منجربه مرگ دست زده لند سطح انتة عصبی سروتونین به طور غیرعادی پایین بوده است و پایین بودن سطح سروتونین با بالا بودن تحرییک پذیری در بافتهای گوناگون ارتباط دارد بنابرلین عامل ژنتیک یا عوامل اثرگذار دیگری که موجب پایین رفتن سطح سروتونین می شود ممکن است احتمال بعضی از نوجوانان را به خودکشی بدون پیش اندبشی افزایش دهد.

صفحه 17:
پیشگیری از خودکشی پیشگیری معطوف به همه نوجوانان آموزش از عناصر بسیار مهم پیشگیری از خودکشی است برخی از اقدامات آموزشی معطوف‌به همه نوجوانان رای توان در آگهی های رادیو و تلویزیون دولتی در برنامه‌های وییْه مدارس و اجتماعاتیا در بخشی از برنامه‌های آموزشی مدارس مشاهده کرد برخی از لين اقدامات بر اساس کمک‌به نوجوانان در شناخت احساس‌های خودکشی كرايلنه خويش آگاه کردن آنها از اينکه لین احساس ها غیرعادی نیستند بلکه بلقوه خطرناک هستند تشویق آنان به درخواست کمک و آگاه کردن آنها از مکان‌هلیی که می‌توانند کمک دریافت کنند طراحی و اجرا می‌شود.

صفحه 18:
پیشگیری معطوف به نوجوانان که بیشتر در معرض خطر خودکشی قرار دارند برخی از اقدامات پیشگیرلنه در درجه اول متوجه نوجوانلنی است که در اوضاع و شرایطیبه سر می‌بیند که پژوهش‌ها نشان می‌دهد آنهابا خطر خودکشی دست به گریبان لند لین اقدامات اغلب مستلزم گفت و شنود خصوصیبا نوجوانان در جهت تعیین هرگونه گرایش به خودکشی در وی است.

صفحه 19:
درمان بالینی درباره نوجوانان خود کشی گرا درمان بالینی درباره نوجوانانی که افکار خودکشی گرایانه جدی در سر دارند یا نوجوانانی که دست به خودکشی زده اند در دو مبحث کلی مورد مطالعه قرار می‌گیرد: 1) مداخله درمانی شديد به منظور كسب اطمینان از سلامتی نوجوان 2) مداخله درمانی مداوم برای بررسی مسائلی که بر فکر يا رفتار خودکشی گرایانه تاثیر می گذارند. با آنکه درمان ‎sl‏ شدید و مداوم را باید با نیازهای نوجوانان هماهنگ کرد مرکز توجه کلی آنها تحت تأثیر آگاهی ها از چگونگی پیدا شدن فکر و رفتار خودکشی در نوجوان قرار دارد در ضمن همه این درمان ها را بايد لن دسته از متخصصان بهداشت روانی انجام دهند که درباره نوجوانان خودکشی گرا آمورس های خاصی دیده و با آنها کار کرده‌اند.

صفحه 20:
مداخله درمانی حاد سلامتی نوجوانان خودکشی گرا بیشترین اهمیت را دارد متخصص بالینی بلید فاصله نوجوان را تا مرگ بر آورد کند و برای لین منظور بلید درباره ویژگی های هر نوع اقدام‌به خودکشی بررسی کند و معین سازد که آیا نوجوان برای اقدام به خودکشی طرح خاصی در دست دارد و یا لین طرح به مورد اجرا گذاشته شده است (مانند تهیه سلاح گرم را جمع آوری قرص). و نیز متخصص بالینی بلید هم میزان تسلط نوجوان برتمایلات خودکشی گرابلنه خهیش و هم میزان توانلیی نوجوان رادر تضمین سلامتی وی ارزیابی کند. اگر تمایلات خودکشی گرابلنه نوجوان قوی باشد یا نوجوان کنترل چندلنی بر آن نداشته باشد یا اگر دیگران در کنترل دقیق نوجوان توانایی کافی نداشته باشند. بستری کردن وی در بیمارستان نیز یکی از گزینه ها است‌با آنکه بستری کردن نوجوان در بیمارستان محتاطلنه ترین شیوه محسوب می‌شود ولی محدودیت‌های مللی یا مخالفت نوجوان یا خانواده او ممکن است مسئله را پیچیده کند اما اگر خطر آسیب رساندن نوجوان به خود آشکار باشد می توان بدون توجه به خواست نوجوان و با حکم دادگاه وی را بستری کرد. نوجوانان خودکشی گرلیی که‌به افسردگی شدید دچار لند و خانواده پشتیبلنی اندکی از آنها می کند به احتمال زیاد باید بستری شوند.

صفحه 21:
اقدامات درمانی مداوم اقدامات درمانی کوقاه مدت درمان های کوتاه مدت کمک به کاهش محدودیت فکری و گسترش دید نوجوان از زندگی و آینده را در مرکز توجه قرار می‌دهد. لین اقدامات درملنی می‌تولند به نوجوان کمک کند تا دلایل زندگی را دریلبد وبا پیشنهاد کردن راه هلیی برای حل احتمالی مسائل نوجوان که‌به ظاهر حل ناشدنی‌به نظر می‌رسند از نیرومندی دلایل او برای مردن بکاهد نوجوانان خودکشی گرای افسرده ممکن است نظری صرفاً منفی درباره خود کشی داشته باشد و متخصص بالینی می‌تولند لین نظر را تغییر دهد تا برخی از ویژگی های مثبت شخص را نیز در بر بگیرد. نوجوان تشهیق حی شود تا در چارچوب های زمانی ای به تفکر بپردازد که آنی نباشد.

صفحه 22:
اقدامات درمانی درازمدت درمان های دراز مدت‌به بررسی مسائلی توجه می‌کنند که فکر و اقدام‌به خودکشی نوجوان را تحت تاثیر قرار داده لند. مشکلاتی را رفع می کنند که از احساسات خودکشی گرایلنه نوجوانان ناشی شده لند و برای کشف نقاط شروع فکر خودکشی در آبنده و نحوه درخواست کمک. مهارت هایی را در اختیار نوجوان می‌گذارند.

صفحه 23:
در درمان های دراز مدت: * افسردگی و دیگر اختلالات خلقی. رفتاری یا اختلالات اضطرلبی که باعث می‌شود تمایلات خودکشی گرایلنه در نوجوان بروز پلبد یا از لین تمابلات سرچشمه گیرد. مورد مطالعه قرار می گيرند. سعی می‌شودتا در برخی مواردبا ارزیلبی مجدد اولهیت های نوجوان (مثلا لیا می‌خواهد ستاره تیم فوتبال شودیا بالاترین نمره ها را در کلاس بگیرد) و در موارد دیگربا حل مسئله (مثلا کمک به او در یافتن شغلی برای کاستن از نگرانی های مالی) از محرک‌های تنش زا کاسته شود. به طور مداوم سعی میشودغا شناخت های دردسرآفرین نوجوان (مانند محدودیت شناختی و افکار منفی و غیر منطقی) کاهش یابد. راهبردهایی برای کاهش خشم یا کنار آمدن با آن به شیوه های مورد قبول اجتماع بررسی می‌شود.

صفحه 24:
* مشکلات مربوطبه رولبط میان فردی نوجوان شناسایی و مهارتهای میان فردی‌به او یاد داده می شود. اگر افسردگی یا تمایلات خودکشی باعث کناره گیری درازمدت نوجوان از مردم شده این کار ممکن است اهمیت خاصی داشته باشد. مصالحه جویانه * کاربا نوجوان و خانواده اوء کارکرد اثربخش در خانواده و در صورت نیاز را نوجوانان با خانواده در مرکز توجه قرار می‌گیرد. * وقتی نوجوان دیگربه طور فعال خودکشی گرا نباشد. پیداش فکر خودکشی در او مورد بررسی قرار می گيرد. لین بررسی فرصتی برای نوجوان فراهم می‌آورد تا درباره موضوعات مهمی فکر کند که او رالبه خودکشی سوق می دادند. و نیز او را از علائم اولیه افکار خودکشی گرایانه آگاه می‌کند و برای توجه کردن‌به لین عاحئم اولیه و اقدام در مورد آنها. مهارت هایی در اختیارش می گذارد.

صفحه 25:
برخی از باورهای نادرست در مورد خودکشی ) کسانی که در مورد خودکشی بحث می کنند به آن اقدام نمی کنند. ۲ خودکشی بدون هشدار قبلی صورت می پذیرد. ۳) فقط افراد متعلق به طبقه ای خاص خود کشی می کنند. ۴ تعلق به گروه مذهبی ویژه پیش بینی کننده خوب عدم اقدام به خودکشی در اشخاص است. ۵) انگیزه های خودکشی به آسانی ایجاد می شود. ۶) سئوال کردن فرد در مورد خودکشی اشتباه است. ۷) کسانی که از روشهای کم خطر استفاده می کنند. در موردکشتن خود جدی نيستند.

صفحه 26:
- سالانه ۸۰۰ هزار نفر خودکشی کامل دارند. (سازمان جهانی بهداشت. ۲۰۱۵) . - برپلیه گزارش های سازمان جهلنی بهداشت .نرخ متوسط خودکشی جهانی ۱۱/۵ در ۱۰۰ هزار نفر است. (مردان ۱۵ و زنان ۸ درء۱۰ هزار )سازمان جهانی بهداشت. ۲۰۱۲ . در ايران وضعیت جگونه است؟ بر اساس آمار سازمان پزشکی قانهنی : در سال ۱۳۹۴ آمار تلفات خودکشی در کشور ۸ درصد کاهش بافته است. - در سال ۴۰۲۰۰۱۳۹۴ نفر بر لثر خودکشی در کشور جان خود را از دست دادند در حاليكه اين رقم در سال ۱۳۹۳ آن ۴۰۹۵ نفر بود. - بر اساس اعلام رولبط عمومی پزشکی قانینی وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ از کل تلفات خود کشی در کشور ۲۸۸۷ نفر مرد و ۱۱۳۳ نفر زن بودند.

صفحه 27:

صفحه 28:
مقایسه کسانی که کوشش به خودکشی میکنند و کسانی که آن را بطور کامل انجام می دهند ع تال دهد جنسى عمدتا زن عمدتا مرد سن اغلب جوان خطر باافزايش سن بيشترميشود روش كم خطر(قرصهاءبريدن) روشهاى برخطر(شليك كلوله.يرش) شرايط محيطى احتمال مداخله وجود دارد احتياط از كشف نشدن(لونرفتن) تشخيص معمول ‏ اختلال افسرده خويى.اختلال شخصيت مرزى اختلال خلقی عمده.الکلیسم اسکیزوفرنیا خلق مسلط افسردگی همراه با خشم افسردگی همراه با ناامیدی انگیزه تغییر در موقعیت.فریاد کمک خواهی مرگد مدت بستری شدن ‏ . بهبود سریع و خلق ناشاد نكرش نسبت به اقدام بهبود.داشتن انتظاروامیدزندگی.عدم تکرار

صفحه 29:
آمادگی فردی -بیماری افسردگی -اختلال کاراکتر برخاشگر:تکانشور شیوه های مداخله -شناسایی ودرمان به موقع بیمار(برنامه های سن بیماران. آموزش مراقبان مدرسه. آموزش مراقبان اجتماع) عوامل موثر بر خودکشی جوانان عوامل اجتماعی -طبقه اجتماعی بسیار بالا يا پایین -وجودعقایدافراطی بر علیه خودکشی در جامعه,نمایش خودکشی دررسانه های جمومی -سابقه خانوادگی خودکشم -راهنمایی ودادن مشاوره به رسانه های جمعی -حمایت همسالان عوامل خطر اصلی -عواسل فشارزا ازقبیل خودکشی یک دوست -تغییرات درحالتهای هشداری ذهن از قبیل مسمومیت دارویی: نااميدى.خشم شديد فرصت خودکشی ارقسل دردسترس بودن روش و وسیله خودكشىءتنها بودن -مداخله در بحران -خط بحران -محدود کردن امکان و ابزار خود کشی

صفحه 30:
حرف زدن دریاره مرگ جستجو درباره روش های خود" احساس تاامیدی و بی هدفی ۳ احساس سربار بودن افزایش مصرف الکل یا مواد مخدر رفتارهای بی محابا کم یا زیاد شدن بیش از حد خواب 00 انتقام جويى ‎Peer)‏ 52000 Dre ens oe ‏ا‎ ترغیب فرد برای مراجقه به روان پزشک باورهای اشتباه و درست درباره خودکشی افراد نمی دانند پا چه کسی درباره افکاز خود صحبت کنند 1 eapcere این افراد اغلب درپاره مرگ و زندگی احساس دوگانه ای دارتد جلب توجه از جنس کمک و پاری گرفتن است پدیده خودکشی تقلیدی

صفحه 31:
کتاب رفتارهای دردسر آفرین در نوجوانی - جفری جی.هوگارد - ترجمه امیر خطیبی / چاپ اول (پاییز-۱۳۹۳) متابع !ينترنتي * حائز اهمیت است که بیشتر مطالب پاورپوینت حاضر از کتاب رفتارهای دردسر آفرین در نوجوانی است.

صفحه 32:
بایان با تشکر از همراهی شما عزیزان

62,000 تومان