مدیریت و رهبری

خود ارزیابی بر اساس مدل EFQM

dorehye_khod_arzyabi_bar_asase_modele_EFQM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خود ارزیابی بر اساس مدل EFQM”

خود ارزیابی بر اساس مدل EFQM

اسلاید 1: 13 March 2018Rev.o11دوره خود ارزيابی بر اساس مدل EFQM SELF-ASSESSMENT

اسلاید 2: 13 March 2018Rev.o12 سرفصل مطالبمقدمه و كلياتمفاهيم بنيادين و معيارهامنطق رادار و کارت راه يابنقش ISO9001:2000 در EFQM خودارزيابی و قدم های آنروشهاي خودارزيابیاولويت بندی اقدامات

اسلاید 3: 13 March 2018Rev.o13EuropeanFoundation forQualityManagementwww.efqm.org

اسلاید 4: 13 March 2018Rev.o14آشنايي با روند توسعة مدل EFQM14 شركت در سال 1988 گرد هم آمدند تا EFQM را تاسيس نمايند.تعداد اعضاي كنوني به بيش از 800 شركت بالغ مي گردد.ماموريت اين بنياد” نيروي محرك بودن براي حفظ تعالي در اروپا“ و چشم‌انداز آن ” درخشش سازمانهاي اروپايي در جهان“ است.معرفي مدل تعالي EFQM در سال 1991بازنگري اساسي در مدل در سال 1999انجام تغييراتي محدود در سال 2003

اسلاید 5: 13 March 2018Rev.o15كليات مدلهاي سرآمدیمعيارهاي سرآمدی (Criteria)مفاهيم بنيادين (Fundamental Concepts)مدل امتيازدهي(Scoring Model)چارچوب خود ارزيابي(Self-Assessment Framework) منطق ارزيابی RADAR

اسلاید 6: 13 March 2018Rev.o16چارچوب مدل EFQM ومقايسه ISO9000:2000 با آنرهيافت هايي به خود ارزيابيApproaches to Self- Assessmentمدلي براي امتيازدهي به معيارهاScoring Modelمنطق RADAR براي ارزيابي سازمان بر مبناي معيارها معيارهاي سرآمديCriteria مفاهيم بنيادين سرآمديFundamentalsISO9000:2000Principles ISO9001:2000RequirementsISO9004 Improvments

اسلاید 7: 13 March 2018Rev.o17مفاهيم بنيادين EFQM در يك نگاه نتيجه گرايي )[ (Results Orientation2) مشتري مداري (Customer Focus )3) رهبري و ثبات در مقاصد ) (Leadership & Constancy of Purpose4) مديريت بر اساس فرآيندها و واقيت‌ها ) ( Management by Processes and Facts5) مشاركت و توسعه منابع انساني ( People Development & Involvement)6) يادگيري، نوآوري و بهبود مداوم (Continuous Learning, Innovation & Improvement) 7) توسعه شراكت ها (Partnership Development) 8) مسئوليت‌هاي اجتماعي (Public Responsibility)

اسلاید 8: 13 March 2018Rev.o18نــــتايجرهبريفرآيندکارکنانخط مشيو استراتژيمشاركتهاو منابعنتايجكليديعملكردنتايج کارکناننتايج جامعهنتايج مشترينوآوري و يـــــادگيريتوانمند سازهانتايجEFQM مدل سرآمدی

اسلاید 9: 13 March 2018Rev.o1950%50%وزن معيارهاي مدل EFQM

اسلاید 10: 13 March 2018Rev.o1101رهبري5فرايندها1a 1b 1c 1d 5a 5b 5c 5d 5e زيرمعيارهانکات راهنما 1e ساختار معيارها: توانمندسازها

اسلاید 11: 13 March 2018Rev.o111ساختار معيارها: نتايج6نتايج مشتري7نتايج کارکنان7نتايج جامعه9نتايج کليدي عملکرد6b% 25شاخصهايعملکردی7b % 25شاخصهايعملکردی8b% 75شاخصهاي عملکردی9b% 50شاخصهاي کليدي عملکرد6a% 75شاخصهای برداشتی7a% 75شاخصهای برداشتی8a% 25شاخصهای برداشتی9a% 50دستاوردهاي کليدي عملکردمعيارهازير معيارها

اسلاید 12: 13 March 2018Rev.o112

اسلاید 13: 13 March 2018Rev.o113كارت راه ياب Pathfinder Cardآيا نتايج :تمامي ذينفعان را پوشش مي دهد ؟رويكردها و تسري آنها را از طريق شاخص هاي برداشتي و عملكردي اندازه مي‌گيرند ؟ روند مثبت يا تقويت شده عملكرد را نشان مي دهد ؟ اگر بله چه مدت ؟اهداف دارند ؟ اگر بله آيا محقق شده اند ؟آيا با ديگران از جمله رقبا ، متوسط صنعت و بهترين كلاس مقايسه شده‌اند ؟در مقايسه با ديگران خوب است ؟به دليل رويكردها در سازمان است ؟يك مجموعه اي از فاكتورهاي حال و آينده را اندازه مي گيرد ؟ يك تصوير درست ارايه مي دهد ؟

اسلاید 14: 13 March 2018Rev.o114آيا رويكرد :بطور مناسب پايه ريزي شده است ؟متمركز بر نيازهاي ذي نفعان است ؟خط مشي و استراتژي را پشتيباني مي كند ؟با ساير رويكردها مرتبط است ؟قابل دوام است ؟بديع و نوآورانه است ؟منعطف است ؟قابل اندازه گيري است ؟كارت راه ياب …Pathfinder Card

اسلاید 15: 13 March 2018Rev.o115آيا تسري رويكردها :در تمامي سطوح مستعد سازمان بكار گرفته شده اند ؟قابليت ها و پتانسيل هاي بالقوه آن بكار گرفته شده است ؟تمامي منافع برنامه ريزي شده را فراهم آورده است ؟سيستماتيك است ؟بوسيله تمامي ذينفعان درك و پذيرفته شده است ؟قابل اندازه گيري مي باشند ؟كارت راه ياب …Pathfinder Card

اسلاید 16: 13 March 2018Rev.o116ارزيابي و بازنگري : آيا رويكرد و تسري آنها :جهت تعيين اثربخشي بطور مرتب اندازه گيري شده است ؟فرصتهاي يادگيري را فراهم مي آورد ؟با ديگران از جمله رقبا ، متوسط صنعت و بهترين كلاس مقايسه شده است ؟بر اساس نتايج حاصل از يادگيري و اندازه گيري عملكرد بهبود يافته اند ؟كارت راه ياب …Pathfinder Card

اسلاید 17: 13 March 2018Rev.o117نقش ISO9001:2000 در EFQMISO9001:2000EFQM5-1- تعهد مديريت5-5- مسئوليت ، اختيار و ارتباطات5-6- بازنگري مديريتLeadership5-2- تمركز بر مشتري5-3- خط مشي كيفيت5-4- طرح ريزيPolicy & Strategy6-2- منابع انساني6-4- محيط كارPeople

اسلاید 18: 13 March 2018Rev.o118نقش ISO9001:2000 در EFQMISO9001:2000EFQM7- تحقق محصول8-2-2- مميزي داخلي8-2-3- پايش و اندازه گيري فرايندها8-3- كنترل محصول نا منطبق8-5- بهبودProcesses6-1- فراهم آوري منابع6-3- زير ساختها7-4- خريدPartnership & Resources

اسلاید 19: 13 March 2018Rev.o119نقش ISO9001:2000 در EFQMISO9001:2000EFQM8-2-1- رضايت مشتريCustomer Results8-4- تجزيه و تحليل داده هارضايت مشتريخريدفرايندهامحصولات/ خدماتKey Performance Results

اسلاید 20: 13 March 2018Rev.o120خودارزيابيتعريف خودارزيابيمزاياي خودارزيابيفرآيند خودارزيابيرويكردهاي خودارزيابي و خصوصيات آنهاانتخاب رويكرد خودارزيابي و جايگاه كاربرد آنهارويكرد پرسشنامه‌ايرويكرد ماتريسيرويكرد كارگاهيرويكرد پرفورمارويكرد شبيه سازي جايزهمقايسه رويكردها

اسلاید 21: 13 March 2018Rev.o121تعريف خود ارزيابي (Self-Assessment)يك بازنگري منظم، سيستماتيك و جامع از فعاليتهاي سازمان و نتايج  آن براساس يك مدل تعالي سازماني است.خودارزيابي به سازمان اجازه مي‌دهد بطور شفاف نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود خود را شناسايي كند و برنامه‌هايي جهت بهبود ابعاد مختلف خود تدوين نمايد.

اسلاید 22: 13 March 2018Rev.o122لطفأ تفاوت ميان مميزی (Audit) ، خودارزيابی(Self-Assessment) و اخذ جايزه (Award) را بصورت کار دو نفره بيان نماييد. کارگاه آموزشی دو نفرهمميزیخودارزيابیجايزه

اسلاید 23: 13 March 2018Rev.o123مميزی (Audit)تطابق با يک استانداردعمدتاّ توسط مميز بيرونی يا تخصص تمرکز بر انجام امور بصورت صحيح و اقدامات اصلاحی عمدتا گذشته‌‌نگر مميز صاحب گزارش بازخورد است. مميزی در جهت تشويق برای بهبود تقريبا بی تفاوت است. تفاوت ميان مميزی (Audit) ، خودارزيابی(Self-Assessment) و اخذ جايزه (Award)خودارزيابی(Self- Assessment)موقعيت يابی نسبت به يک مدل بهترين راه انجام آن توسط خودتان و احيانا استفاده از يک متخصص است. تمرکز بر نقاط قوت و زمينه های بهبود ميباشد. هم گذشته‌نگر و هم آينده‌نگر تيم خودارزيابی صاحب گزارش بازخورد است. خودارزيابی در جهت تشويق برای بهبود است.اخذ جايزه (Award)می تواند يک رقابت باشد. بعنوان ابزاری برای بازاريابی بعنوان راهی برای شناسايی سطح دستاوردها دخالت داشتن فرآيند قضاوت عمدتا گذشته‌نگر به عنوان تشويقی برای دريافت کنندگان جايزه

اسلاید 24: 13 March 2018Rev.o124فرايند خود ارزيابيقدم اول:توسعه و حفظ تعهدقدم دوم:توسعه و تسري استراتژي ارتباط براي قدم هاي 3 تا 8قدم سوم:طرح ريزيخود ارزيابيقدم چهارم:انتخاب و آموزش افرادي كه بطور مستقيم در فرايند ارزيابي درگيرندقدم پنجم:هدايتخود ارزيابيقدم ششم:ملاحظه دستاوردها و اولويت بنديقدم هفتم:ايجاد وبكارگيريبرنامه عملياتيقدم هشتم : پايش فرايند و بازنگري فرايند خود ارزيابي

اسلاید 25: 13 March 2018Rev.o125قدم اول : توسعه و حفظ تعهدموفقيت و پايداري فرايند خود ارزيابي شما وابسته به ميزان تملك مديران ارشد به آن است .مديران ارشد موقعي اين احساس را مي كنند كه :درك كنند كه چگونه باعث ايجاد ارزش در كسب و كار مي شود.اينکار پاسخگوی نيازهاي بهبود و يا تغيير در كسب و كار باشد.منجر به يافتن جايگاهی در جامعه و يا نزد همکاران گردد.

اسلاید 26: 13 March 2018Rev.o126قدم دوم : توسعه وتسري استراتژي ارتباط توسعه وتسري استراتژي ارتباط براي قدم هاي 3 تا 8 چه اطلاعاتی و پيام هايي در ارتباطات مورد نظر می باشند؟ چرا اين پيام ها بايستی در نظر گرفته شوند؟ با چه كسانی نياز به ارتباط وجود دارد؟ چه كسي بايد ارتباطات را برقرار كند ؟ چگونه شما ارتباطات را برقرار مي كنيد ؟ چه وقت شما ارتباط برقرار مي كنيد ؟ كجا شما ارتباط برقرار مي كنيد ؟

اسلاید 27: 13 March 2018Rev.o127قدم دوم : توسعه وتسري استراتژي ارتباط براي قدم هاي 3 تا 8STEPWHATWHYTO WHOMBY WHOMHOWWHENWHERE345678

اسلاید 28: 13 March 2018Rev.o128قدم سوم : طرح ريزي خود ارزيابي به نکات زيرتوجه کنيد: منافع و دستاوردهاي مورد نظر انتظارات و توقعات شما چيست ؟امتيازدهی چقدر برايتان مهم است؟چه سطحي از جزييات ارزيابي را نياز داريد ؟آيا نتايج خودارزيابي شما براي فرايندهاي ديگرمورد نياز مي باشد؟ چه منابعي براي خود ارزيابي در دسترس می باشند ؟ سطح سرآمدي را در سازمان خود چگونه می بينيد؟ فرهنگ سازمان خود را چگونه می بينيد؟دامنه خود ارزيابي در سازمان شما چيست ؟

اسلاید 29: 13 March 2018Rev.o129ليست منافع بالقوه خود ارزيابي1- يك ساختار خوبي براي تعيين نقاط قوت و زمينه هاي بهبود سازمان است.2- تدوين و توسعه طرح كسب و كار و استراتژي شما را بهبود مي دهد.3- يك زبان مشترك و چارچوب مفهومی براي بهبود و مديريت سازمان ارايه مي كند.4- كاركنان را نسبت به مفاهيم بنيادين سرآمدي و اينكه چطور مسئوليتهايشان را بازگو كنند آموزش مي دهد. 5- تمامي كاركنان را در سطوح مختلف در فرايند بهبود درگير مي كند.6- باعث شناخت و به اشتراك نهادن تجربيات خوب در سازمان مي شود.7- مقايسه با سازمانهاي ديگر را تسهيل مي نمايد.8- تمامی بهبودهاي گوناگون را با برنامه های عادی سازمان يکپارچه منمايد.9- فرصتهايي را براي تشخيص سطح دستاوردها فراهم مي كند.

اسلاید 30: 13 March 2018Rev.o130قدم سوم : طرح ريزي خود ارزيابي- انتخاب تكنيك خود ارزيابيپرسشنامهكارگاه خود ارزيابيپروفرماشبيه سازي اخذ جايزهتركيب از روشهابرپايه اينكه دستاوردها و منافع مورد انتظار شما چه خواهد بود؟جمع آوري شواهد/ داده‌هامستندكردن شواهد/ داده‌هاارزيابي شواهد / داده هامستند كردن شواهدارايه نتايج

اسلاید 31: 13 March 2018Rev.o131قدم سوم : طرح ريزي خود ارزيابي – روش های مختلف، مقصد مشترک پرسشنامهكارگاه خود ارزيابيپروفرماشبيه سازي اخذ جايزهتركيب از روشهاجلسات مديريتملاحظه دستاوردهاي خودارزيابياولويت بندي برنامه هاي عملياتيايجاد طرح هاي بهبودتوافق بر گفتنی هاتقديرازتلاشهاي ديگران

اسلاید 32: 13 March 2018Rev.o132وروديهاي كليدي چيست؟ ………………………..………………………..………………………..تامين كنندگان كليدي چه كساني هستند؟………………………..………………………..………………………..خروجي هاي كليدي چيست؟………………………..………………………..………………………..مشتريان كليدي چه كساني هستند؟………………………..………………………..………………………..چه اتفاقي در سازمان رخ مي‌دهد؟محيط بيروني چيست؟………………..………………..ذينفعان كليدي چه كساني هستند؟…………………………………………………….قدم سوم : طرح ريزي خود ارزيابي- محدوده

اسلاید 33: 13 March 2018Rev.o133رويكردهاي خودارزيابيرويكرد پرسشنامه‌ايرويكرد ماتريسيرويكرد كارگاهيرويكرد استفاده از پروفرمارويكرد شبيه سازي جايزهو تلفيقي از رويكردهاي فوق

اسلاید 34: 13 March 2018Rev.o134رويكرد پرسشنامه‌اي- فرايند انجام كارانتخاب پرسشنامه و گروه نمونهآگاه نمودن افراد جهت تكميل پرسشنامهجمع‌آوري و تحليل اطلاعاتارائه يافته‌ها و ايجاد برنامه‌ اقدامات جهت بهبود

اسلاید 35: 13 March 2018Rev.o135D: شروع نشده است.C: تا حدودي پيشرفت كرده است.B: پيشرفت چشمگيري داشته است.A: بطور دقيق و كامل پياده شده است.رويكرد پرسشنامه‌ايامكان بكارگيري پرسشنامه ساده بلي/ خيرامكان بكارگيري پرسشنامه 50 يا 90 سؤالي

اسلاید 36: 13 March 2018Rev.o136رويكرد پرسشنامه‌اي- راهنماي امتيازدهيتوضيحموقعيتامتيازاتفاق خاصي رخ نداده است، شايد ايده‌هاي خاصي وجود داشته باشد اما بيش از يك آرزو پيشرفتي نداشته است.شروع نشده استDبعضي شواهد مبني بر اينكه كاري مفيد اتفاق افتاده است وجود دارد.بازنگري‌هاي تصادفي و اتفاقي منجر به بهبود شده‌اند.فعاليتهاي پراكنده‌اي به اجرا در امده و نتايج پراكنده‌اي نيز وجود دارد.تا حدودي پيشرفت كرده استCشواهد روشني براي توجه به موضوع مورد نظر وجود دارد.بازنگري و بهبودهاي دوره‌اي و منظم.احساس مي‌شود كه به موضوع به طور كانل نگاه نشده است.پيشرفت چشمگيري داشته استBيك رويكرد يا نتيجه عالي براي تمامي حوزه‌ها و جنبه‌هاي مرنبط وجود دارد.يك راه حل يا دستاورد الگو كه تصور بهبودي قابل ملاحظه براي آن دشوار است.بطور دقيق و كامل پياده شده استA

اسلاید 37: 13 March 2018Rev.o137مثال: امتيازدهی به معيار کارکنانتعداد ضربدرها=ضريب=ماحصل تعداد ضربدر در ضريب=جمع A+B+C+Dدرصد بدست آمده= جمع فوق تقسيم بر 5

اسلاید 38: 13 March 2018Rev.o138رويكرد پرسشنامه‌اي- مزاياسرعت و سهولت در استفادهفراگيريامكان طراحي سوال بصورت اختصاصيامكان دريافت بازخورد به تفكيك بخش ها و سطوح مختلف سازمان

اسلاید 39: 13 March 2018Rev.o139رويكرد پرسشنامه‌اي- ريسک هافهرستي از نقاط قوت و حوزه هاي نيازمند بهبود تهيه نمي‌شود.دقت پاسخ ها به كيفيت سوالات بستگي دارد.امكان عدم استقبالامكان ايجاد انتظاراتعدم امكان تشريح دلايلRISK

اسلاید 40: 13 March 2018Rev.o140رويكرد ماتريسي- روش انجام كارايجاد يك ماتريس مناسب براي سازمانمعرفي ماتريس به تيم ارزيابيارزيابي سازمان توسط افراد با استفاده از ماتريسايجاد برنامه اقدامات جهت بهبودبرگزاري جلسه اجماع

اسلاید 41: 13 March 2018Rev.o141رويكرد ماتريسي- ماتريسنتايج كليدي عملكردنتايج جامعهنتايج كاركناننتايج مشتريانفرآيند مشاركت و منابعكاركنانخط‌مشي و استراتژيرهبري10987654321معيارقدم

اسلاید 42: 13 March 2018Rev.o142رويكرد ماتريسي- مزاياسرعت و سهولت در استفادهفراگير بودنراهي براي درك بهتر معيارهاي مدلامكان ارزيابي و نمايش پيشرفت و احياناً قدم‌هاي بعديتسهيل كننده كار تيميدرگير نمودن مديريت در تهية ماتريس يك فرآيند قوي استراتژيك محسوب مي‌شود

اسلاید 43: 13 March 2018Rev.o143رويكرد ماتريسي- ريسك هافهرستي از نقاط قوت و حوزه هاي نيازمند بهبود تهيه نمي‌شودعدم امكان مقايسه با امتيازات متقاضيان جايزهعدم وجود ارتباط مستقيم ميان قدم هاي ماتريس و زيرمعيارها در مدل

اسلاید 44: 13 March 2018Rev.o144روش كارگاهي- فرايند انجام كار آموزشاجراي اقداماتاولويت بندي اقداماتكارگاه خودارزيابيجمع‌آوري اطلاعات1-2 روزمستمر1 روز1-2 روز4-6 هفته

اسلاید 45: 13 March 2018Rev.o145روش كارگاهي- فاكتورهاي بحراني موفقيتقبل از كارگاههنگام كارگاهبعد از كارگاهتعيين شفاف مسئوليتهاآماده سازي مناسبمديريت پروژهتكميل جمع آوري اطلاعاتدرك مدل EFQMتعهد به انجام خود ارزيابيدرك كل فرآيند خود ارزيابيگردش اطلاعات قبل از كارگاه واقعيت گراييدستورات برنامه ريزي شدهشروع كار با معيار آسانتررعايت قواعد جلساتگوش فرادادنعدم سرزنش ديگرانبرگزاري خارج از سازمانعدم تلاش براي حل مشكلات در اين مقطعتجهيزات مناسبتدوين مناسب مباحث و نتايج كار تيميتوافق براي قدمهاي بعدي مسئوليت پذيريتوافق بر اولويتهافرآيند بازبيني خو دارزيابيپيگيري پيشرفت در برنامه اقدامات

اسلاید 46: 13 March 2018Rev.o146روش كارگاهي- مزاياروشي عالي براي معرفي مدل به تيم مديريت و جلب مشاركت آنهاامكان بحث و توافق ميان قوتها و زمينه هاي بهبود و اولويت‌بندي آنهاحمايت تيم مديريت از نتايج بخاطر حضورشان ايجاد فضاي كار تيمي در تيم مديريت

اسلاید 47: 13 March 2018Rev.o147روش كارگاهي- ريسک هاداراي ريسك اجرا مي‌باشد و نياز به آمادگي و هماهنگي زياد دارد.عدم امكان بررسي پياده سازي رويكردهاعدم وجود امتياز دقيق

اسلاید 48: 13 March 2018Rev.o148روش پروفرما- فرآيند انجام كارانتخاب و آموزش تيم خودارزيابيجمع‌آوري اطلاعات و انجام مصاحبه جهت تكميل پرفورماارزيابي پرفورما توسط افراد و توزيع در تيمايجاد و اجراي برنامه‌ اقدامات اجماع ارزيابان و ايجاد يك گزارش با استفاده از پرفورماارائه به تيم مديريت

اسلاید 49: 13 March 2018Rev.o149روش پروفرما- فرمنام معيار و تعريف آننام معيار و تعريف آنزيرمعيارزيرمعيارنقاط قوتزمينه‌هاي قابل بهبودموارد قابل بررسي:شواهد:شواهد:امتيازامتياز

اسلاید 50: 13 March 2018Rev.o150روش پروفرما- مزايافرآيند جمع آوري اطلاعات مبتني بر مشاهده حقايق است.ليستي از نقاط قوت و زمينه هاي بهبود ارائه مي‌نمايد.صحت امتيازات مناسب مي‌باشد.امكان دخالت دادن افراد از قسمتها و سطوح مختلف در فرآيند جمع آوري اطلاعات

اسلاید 51: 13 March 2018Rev.o151روش پروفرما- ريسک هاتهية پروفرما تصوير كاملي از سازمان را بدست نمي‌دهد.ضعف در جمع آوري اطلاعات ارزش نتايج را تحت تاثير قرار مي‌دهد.ضعف در جمع آوري اطلاعاتارزش نتايج

اسلاید 52: 13 March 2018Rev.o152روش شبيه سازي اخذ جايزه- فرايند انجام كارانتخاب و آموزش تيم‌هاي گزارش نويسي و خودارزيابي (به ترتیب1 و3روز)جمع‌آوري اطلاعات و انجام مصاحبه جهت گزارش نويسي (6تا9هفته)دريافت گزارش توسط ارزيابان و ارزيابي/ امتيازدهي انفرادي(هر کدام تا 25ساعت)ايجاد و اجراي برنامه‌ اقدامات اجماع ارزيابان و ايجاد يك گزارش بازخورد (به ترتیب یک تا یک و نیم روزو دو روز)ارائه به تيم مديريتتاييد و امضاء گزارش (تا یکروز)

اسلاید 53: 13 March 2018Rev.o153روش شبيه سازي اخذ جايزه-مزايايك خلاصه مناسبي از فرهنگ و عمكلرد سازمان ارائه مي‌نمايد.ليستي از نقاط قوت و زمينه هاي بهبود ارائه مي‌نمايد.يك امكان عالي براي درگير نمودن افراد و تبادل نظر ايجاد مي‌نمايد.امكان به اشتراك گذاشتن اطلاعات و مقايسه (داخلي و خارجي)بازديد از محل و ارائه مطالب دو كار ارزشمند محسوب مي‌شوند.آماده سازي سازمان براي شركت در فرآيند اخذ جايزه.

اسلاید 54: 13 March 2018Rev.o154روش شبيه سازي اخذ جايزه- ريسک هانياز به صرف منابع زيادامكان عدم مشاركت كامل از طرف تيم مديريت و سپردن كارها به ديگران امكان سرپوش گذاشتن روي حقايق به كمك مهارتهاي نوشتاري

اسلاید 55: 13 March 2018Rev.o155خصوصيات رويكردهاي خودارزيابيپرسشنامهپروفرماكارگاهماتريسشبيه سازي جايزهدقت و نظام مندي زياددقت و نظام مندي كمبرپايه نظراتبرپايه شواهد

اسلاید 56: 13 March 2018Rev.o156انتخاب رويكرد خودارزيابيبستگي دارد به:منافع خاصي كه سازمان به دنبال آن استمنابعي كه در دسترس مي‌باشدساختار سازماني و محدوده خودارزيابيبلوغ سازماني از نظر پياده سازي TQMارتباطي كه خودارزيابي با برنامه تجاري سازمان مي‌تواند داشته باشدميزان دقت و صحت مورد نياز

اسلاید 57: 13 March 2018Rev.o157جايگاه كاربرد رويكردهاي مختلف خودارزيابيتلاش كمتلاش متوسطتلاش زيادپرسشنامه مناسبپروفرما همراه با ارزيابي همترازانشبيه سازي جايزهبلوغ و كمالپرسشنامه- كارگاهماتريس- كارگاهپروفرماكارگاه تسهيل شدهشبيه سازي جايزه محدودپروفرما- كارگاهميانه راهپرسشنامه مقدماتيپرسشنامه استانداردپرسشنامه با جزئيات زيادماتريس مناسبآغاز راهسطح بلوغ سازمانميزان تلاش

اسلاید 58: 13 March 2018Rev.o158مقايسه رويكردهاي مختلف خودارزيابي بر اساس مدل سرآمدی EFQMمنابع مورد نيازنياز به ارزياب آموزش ديدهنياز به بازديد محلدانش مورد نياز مدل EFQMدقت امتياز دهيتعيين نقاط قوت و حوزه هاي بهبودپايين -متوسط خير خير خير پايين خير پرسشنامه اي پايين-متوسط خير خير خير پايين خير ماتريسي متوسط تسهيل كننده خير بله متوسط بله كارگاهي متوسط- بالا بله اختياري بله متوسط- بالا بله پروفرما بالا بله اختياري بله بالا بله شبيه‌سازي جايزهعوامل مقايسهرويكرد

اسلاید 59: 13 March 2018Rev.o159وظايف هميشگیحاميمدير پروژهكاركنانقدم 4 : انتخاب و آموزش افرادي كه بطور مستقيم درگيرندشناسايي وظايف در خودارزيابي

اسلاید 60: 13 March 2018Rev.o160قدم 4- وظايف خودارزيابيارزيابانارزياب ارشدجمع آوري كننده اطلاعاتگزارش نويستسهيل گروظايف بالقوه

اسلاید 61: 13 March 2018Rev.o161نقش حامی ( اسپانسر) نقش رهبري (تعهد، جهتگيري، انگيزش، شناخت) را در طول معارفه و اجراي خود ارزيابي دارد. اطمينان مي دهد كه بودجه و منابع انساني در دسترس هستند. گفتگو در مورد اهداف و منافع از بين بردن مقاومتها اطمينان مي دهد كه نتايج خود ارزيابي استفاده مي شوند. نقش يك رهبر را در بازنگري فرايند و تعامل آن با فرايند برنامه ريزي بعهده دارد.

اسلاید 62: 13 March 2018Rev.o162نقش مدير پروژه اطمينان مي دهد كه يك اسپانسر و مالك فرايند وجود دارد همكاری با اسپانسر براي بهينه كردن منافع و نتايج اطمينان ازآشكار و مكتوب بودن اهداف و منافع اجراي خود ارزيابي توسعه و ترويج مفاهيم بنيادين مدل ايجاد يك برنامه دقيق پروژه و تجزيه و تحليل ريسك تخمين منابع مورد نياز جهت اجراي برنامه اولويت بندي برنامه هاي آموزش براي تيم خود ارزيابي ايجاد يك برنامه ارتباطي براي پشتيباني از فرايند خود ارزيابي پايش پيشرفت برنامه و گزارش دهي به اسپانسر

اسلاید 63: 13 March 2018Rev.o163نقش كاركنان در اختيار قرار دادن وقت و دانش خود در فرايند خود ارزيابي درك منافع خود ارزيابي ايفاي نقش فعال در فرايند بهبود

اسلاید 64: 13 March 2018Rev.o164نقش ارزيابنقش مركزي در روش شبيه سازي اخذ جايزه و پروفرما و نقش پشتيبان در رويكرد كارگاهيمركزيت در فرايند ارزيابي و رسيدن به اجماعهمكاري در طرح ريزي بازديد از محل و انجام بخشي از آنهمكاري در تهيه گزارش بازخوردانجام كار مطابق برنامه زماني توافق شده تيم

اسلاید 65: 13 March 2018Rev.o165انتخاب درست ارزيابنكات كليدي:وجهه قابل قبول در سازمانعموما داراي تجربه بالاتوانايي در ارايه بازخوردعمدتا از قسمتهاي عملياتي و نه لزوما متخصصين كيفيتهمه كس توانايي ارزياب شدن را ندارد

اسلاید 66: 13 March 2018Rev.o166استفاده از ارزيابان خارجيخارجي براي شما و براي سازمانخارجي براي شما و داخلي براي سازماندو نوع

اسلاید 67: 13 March 2018Rev.o167نقش ارزياب ارشدرهبر تيم ارزيابي طرح ريزي و هماهنگ نمودن فعاليت هاي تيميك واسط بين تيم و ارزيابي شوندهمديريت سوالات و درخواست اطلاعات از مدير پروژهارائه بازخورد حضوري در صورت نياز

اسلاید 68: 13 March 2018Rev.o168درك الزامات مدل و طبيعت شواهد مورد نيازشناسايي منابع داده‌ها و اطمينان از اينكه داده‌هاي جمع‌آوري شده دقيق و به روز مي باشند .حساسيت نسبت به فشاراتي كه ممكن است در طول فرايند جمع آوري اطلاعات به وجود آيد داشته باشد.ثبت داده ها در گزارش به روش منطقي نقش جمع كنندة اطلاعات

اسلاید 69: 13 March 2018Rev.o169نقش نويسنده گزارشدرك الزامات مدل و طبيعت (نوع) شواهد مورد نيازشناسايي منابع داده ها و اطمينان از اينكه داده هاي جمع آوري شده دقيق و به روز مي باشند .حساسيت نسبت به فشارهايي كه ممكن است در طول فرايند جمع آوري اطلاعات به وجود آيد داشته باشد.ثبت داده ها در گزارش به روش منطقي

اسلاید 70: 13 March 2018Rev.o170نقش مهمي در كارگاه خودارزيابي ايفا مي كند.مركزيت در فرايند ارزيابي و رسيدن به اجماعنگهبان مدل و مفاهيم بنيادين آننگهبان فرايند كارگاه و مفاد آن نقش تسهيل گر

اسلاید 71: 13 March 2018Rev.o171الف ) چطور تيم را ايجاد و به آن انگيزه مي دهيد؟ب) چه منابعي براي آموزش مناسب كاركنان نياز داريد ؟ج ) چطوري شما اين آموزش ها را مي دهيد ؟قدم 4 : انتخاب و آموزش كاركناني كه بطور مستقيم درگيرند...

اسلاید 72: 13 March 2018Rev.o172چطور شما مطمئن مي شويد كه تكنيكهاي انتخاب شده شما الف) اثربخش اجرا مي شوند ؟ب) خروجي ها و دستاوردهاي مورد نياز را تحويل مي دهند‌؟ج ) براي سازمان شما مناسب باقي مي ماند ؟قدم 5 : هدايت خودارزيابي

اسلاید 73: 13 March 2018Rev.o173الف ) معيارهاي مناسب جهت اولويت بندي طرح هاي بهبود در سازمان شما چه هستند ؟ ( ويژه باشند)ب ) چطوري اين معيارها را استفاده مي كنيد؟ قدم 6 : رسيدگي و اولويت بندي دستاوردهاي خود ارزيابي

اسلاید 74: 13 March 2018Rev.o174اولويت‌بندي اقداماتآسانمشکلتاثير زيادتاثير کم

اسلاید 75: 13 March 2018Rev.o175چطور شما اطمينان مي يابيد كه ليست اولويت بندي شده طرح ها :الف ) با كسب و كار معمول شما پكپارچه است ؟ب ) اجرا مي شوند ؟قدم 7 : تهيه و اجراي طرح هاي عملياتي

اسلاید 76: 13 March 2018Rev.o176چطور شما :الف ) اطمينان مي يابيد كه طرح هاي بهبود شما خروجي‌هاي مورد نظر را بدست مي آورند ؟ب ) براي سازمانتان مناسب باقي مي مانند؟ج ) بازنگري پروژه خودارزيابي و پيشنهاد بهبود براي دفعات بعدي را براي حفظ مناسب بودن آن براي سازمان انجام مي‌دهيد؟ قدم 8 : پايش پيشرفت و بازنگري فرايند خودارزيابي

اسلاید 77: 13 March 2018Rev.o177 بهترين راه : يكي نيست ، تكنيك برتربراي خودارزيابي:همگي مي‌توانند باعث ايجاد ارزش شوند . در بخش هاي مختلف سازمان رويكردهاي مختلف دارد . تناوب خودارزيابي وابسته به نوع سازمان باشد . امتيازدهي براي كنترل پيشرقت مفيد است ولي نمي تواند باعث محرك اولويت بندي شود . خلاصه پيام هاي اصلي

اسلاید 78: 13 March 2018Rev.o178قدمهاي 6-8 جريان فرايند و تغيير تعيين معيار براي اولويت بنديملاحظه خروجي ها و اولويت بندي طرح هاتهيه برنامه عملياتي، تعريف ماهيت برنامه ها، اندازه گيري خروجي ها، مالكيت و برنامه زمانياجراي طرح هاي عملياتياطمينان از وجود فرايند پايش برنامه عملياتي و بازنگري فرايند خود ارزيابي

اسلاید 79: 13 March 2018Rev.o179تغيير و توقعات مديرچطور شما مديرتان را براي تغيير آماده مي كنيد ؟

اسلاید 80: 13 March 2018Rev.o180مدل عمومی پذيرش گزارش بازخورد 37© 1998 EFQM TimeTimeWastingShockDenialWorryAcceptanceAdaptingResistanceto ChangeRisk ofAbandoningSelf AssessmentLearn toValueFeedbackUnsystematicImprove-mentSystematicImprove-mentRoutine useof FeedbackMoodLetting Go

اسلاید 81: 13 March 2018Rev.o181با تشكرازتوجه شما

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید