khorak_va_pooshak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خوراک و پوشاک”

خوراک و پوشاک

اسلاید 1: واحد 7خوراکپوشاک

اسلاید 2: خوراکغذای سالمخداوند از خوردن بدون گرسنگی ، خوابیدن بدون خستگی نفرت دارد.نهج الفصاحه

اسلاید 3: بدن انسان هر روز به غذا احتیاج دارد. غذا موجب سلامتی وشادابی می‌شود اما اگر در انتخاب ، تهیه و مصرف آن بهنکات بهداشتی توجه نشود ، ممکن است موجب بیماری وحتی مرگ شود.

اسلاید 4: منابع آلوده کننده‌ی مواد غذاییغذای انسان از دو منبع گیاهی و حیوانی تأمین می‌شود. مواد غذاییدر صورتی مفیدند که سالم باشند.

اسلاید 5: مواد غذایی اغلب زود فاسد می‌شوند و تنها برای زمان کوتاهی می‌توان آن‌ها را نگه‌داری کرد.بنابراین در انتقال و نگه‌داری آن‌ها باید به سه نکته توجه نمود :123

اسلاید 6: مراکز تهیه و فروش غذاتهیه و عرضه‌ی مواد غذایی ، قوانین و آیین نامه‌هایبهداشتی خاصی در زمینه‌های مختلف دارد. از این رومسئولان این‌گونه اماکن باید آن ها را رعایت کنند وبرای اجرای قوانین امکانات لازم را فراهم آوردند.

اسلاید 7: بیشتر بدانید

اسلاید 8: بهداشت فروشگاه مواد غذایی در مدارسبخشی از مواد غذایی مورد نیاز در سنین کودکی و نوجوانی از طریقمیان‌وعده‌ها تأمین می شود.انتخاب صحیح مواد غذایی در میان‌وعدهاهمیت زیادی دارد.

اسلاید 9: تهیه‌ی غذا در خانهغذای خانگی ممکن است در یکی از مراحل تهیه تا مصرف ، آلوده و موجب بیماری افراد خانواده شود.

اسلاید 10: نکاتی که در تهیه ، پخت و نگه‌داری غذا باید رعایت شودمحیط آشپزخانه باید تمیز و منظم باشد.آشپزخانهدرجای مناسب ، دارای نور و تهویه‌ی مناسب و عاری ازحشرات باشد.قبل از شروع کار ، دست‌ها با آب گرم و صابونشسته ‌شود. ناخن‌ها کوتاه باشد.تا حدممکن از لباس وسرپوش مناسب استفاده شود.از تماس مستقیم دست بامواد غذایی خودداری شود.مواد غذایی خام از غذاهای پخته جدا نگه‌داری شود.موادغذایی خام و پخته در ظروف دربسته و در دمای‌مناسب نگه‌داری شوند.برای از بین بردن میکروب‌ها ، باید مواد غذایی ، بهخصوص گوشت و مرغ ، خوب پخته شود.برای چشیدن غذا از قاشق جداگانه استفاده شود.

اسلاید 11: غذای پخته‌شده باید زود مصرف شود و اگر لازماست غذا به مدت چند ساعت نگه‌داری شود ، باید آن راداغِ داغ یا سردِ سرد نگه داشت. (درون یخچال یا رویآتش)در صورت استفاده‌ی مجدد از غذاهای پخته‌شده بایدقبل از مصرف ، آن‌ها را داغ کرد.حوله ، دستمال آشپزخانه ، ظروف و وسایل مورداستفاده باید هر روز تمیز و شسته شود. به خصوصوسایلی که برای آماده کردن مواد خام به‌کار رفته‌اند بایدفوراً تمیز شوند.زباله‌ها در کیسه‌های محکم و سطل‌های دردارجمع‌آوری و روزانه در موقع مناسب به خارج از منزلمنتقل شوند.نکاتی که در تهیه ، پخت و نگه‌داری غذا باید رعایت شود

اسلاید 12: ایمنی در آشپزخانهحوادث ناشی از وسایل و مواد موجود درآشپزخانه‌ها ، کودکان و بزرگسالان را تهدیدمی‌کند. به‌خصوص خطر در کمین کودکان استو باید به هر نحو از ورود آن‌ها به آشپزخانه ،جلوگیری کرد.خطرات و حوادث آشپزخانه‌هابیشتر شامل : انفجار و آتش‌سوزی ، برق‌گرفتگی، سوختگی و بریدگی است.

اسلاید 13: ایمنی وسایل گازسوز ( بیشتر بدانید)13245

اسلاید 14: 678910ایمنی وسایل گازسوز ( بیشتر بدانید)

اسلاید 15: 1112131415ایمنی وسایل گازسوز ( بیشتر بدانید)

اسلاید 16: 1617181920ایمنی وسایل گازسوز ( بیشتر بدانید)

اسلاید 17: 212223ایمنی وسایل گازسوز ( بیشتر بدانید)

اسلاید 18: پوشاک

اسلاید 19: الیافالیاف رشته‌هایی بسیار نازک یامویی است که به صورت طبیعییا مصنوعی وجود دارد.

اسلاید 20: نوع پارچهالیاف طبیعی : به الیافی که در طبیعت وجود دارد ، الیاف طبیعی می گویند. این الیاف به سه دسته تقسیم می‌شود : گیاهی ، حیوانی و معدنیالیاف گیاهی مانند : پنبه ، کتان و کنفالیاف حیوانی مانند : پشم ، ابریشم و موالیاف معدنی مانند : طلا ، نقره و پنبه نسوزپنبهکتانکنفپشمابریشمموطلانقرهپنبه نسوز

اسلاید 21: الیاف مصنوعی :الیافی است که در طبیعت وجود ندارند ولی انسان با استفاده از روش های مختلف شیمیایی ، آن ها را تولید می کند. مثل : نایلون و ریون نایلونریون

اسلاید 22: بیش‌تر بدانیدچرخ خیاطی دستی ، ساده ترین نوع ماشین دوختاست. هنگام استفاده از چرخ خیاطی های قدیمی بهعلت استفاده از هر دو دست ، سرعت کار ، کم ودوخت مشکل می‌شود.امروزه ماشین‌های دوخت برقی در انواع گوناگونوجود دارد.کسی که با چرخ‌خیاطی‌های پیشرفته کارمی‌کند ، باید دقت زیادی داشته باشد.

اسلاید 23: از توجه‌تان ممنونیم!گروه آچارفرانسه

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید