علوم پایه

خیلی بزرگ – خیلی کوچک – علوم ششم

kheyli_koochak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خیلی بزرگ – خیلی کوچک – علوم ششم”

خیلی بزرگ – خیلی کوچک – علوم ششم

اسلاید 1: علوم ششم دبستانمبحث :خیلی کوچک خیلی بزرگدبیر :رحمان محمدعلی

اسلاید 2: تاریخچه :در روزگاران گذشته، کوچکترین موجوداتی که مردم می شناختند آن هایی بودند که به زحمت با چشم دیده می شدند ولی آیا ممکن بود موجوداتی هم باشند که با چشم دیده نشوند؟ اگر این طور بود با چه وسیله ای ممکن بود آنها را دید؟ البته در آن زمان هم مردم با وسایلی می توانستند کاری کنند که ذرات خیلی کوچک بزرگتر از آن چه که بودند نشان داده شود مثل شیشه هایی که سطح آنها سختی باشد .

اسلاید 3: در حدود سال 1650 میلادی دانشمندان با این شیشه های سختی چیزهای خیلی کوچک نگاه کردند و به بررسی آنها پرداختند اسم این شیشه ها را سطح سختی داشتند عدسی گذاشتند.معمولا برای اینکه به چیزهای بسیار کوچک نگاه کند بیش از یک عدسی به کار می بردند و عدسی ها را در دو انتهای یک لوله ی فلزی جای می دادند اسم این لوله را با عدسی هایی که درون آن بود میکروسکوپ گذاشتند.

اسلاید 4: میکروسکوپ :میکروسکوپ از دو واژه ی میکرو یعنی بسیار کوچک و (سکوپ) یعنی مشاهده گرفته شده است یعنی میکروسکوپ وسیله ای است برای مشاهده ی اجسام بسیارکوچک رابرت هوک اولین بار در سال 1665 به وسیله ی میکروسکوپ ابتدایی که خود شناخته بود سلول های برش های چوب پنبه را مشاهده کرد این سلول های توخالی و متصل به هم به شکل لانه ی زنبور بودند به همین علت آنها را سلول نامید که در زبان لاتین به مفهوم اتاق کوچک است.

اسلاید 5: دانشمندان روز به روز ساختمان میکروسکوپ را کامل تر کردند و به مطالعه ی دقیق تر موجودات زنده پرداختند و متوجه شدند که بدن همه ی جانداران از سلول ساخته شده است.بعضی گیاهان و جانوران از تعداد بسیار زیادی سلول ساخته شده اند یعنی پر سلولی هستند و برخی دیگر فقط یک سلول دارند همه باکتری ها اغلب آغازیان و گروه هایی از قارچ ها تک سلولی هستند.نکته: در جانداران تک سلولی تمام کارها توسط یک سلول انجام می گیرد

اسلاید 6: شگفتی های آفرینش:در بدن انسان 50 تا 75 میلیارد سلول وجود دارد.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید