پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

داروهای آنتی هیستامین

antihistamin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داروهای آنتی هیستامین”

داروهای آنتی هیستامین

اسلاید 1: داروهاي آنتي هيستامين Antihistaminic Drugs

اسلاید 2: هیستامینهیستامین (Histamine)} در اصطلاح يوناني ازhistos به معني بافت اقتباس شده است } یک آمین زیستی است که از اسيد آمينه هيستيدين توليد مي شود و در مقادير زياد در وزيکولهاي سلولهايي مثل ماست سلها ، سلولهاي انتروکرومافين در روده ، برخي سلولهاي عصبي و سلولهاي ديگر ذخيره مي گردد.هيستامين جزء دسته از مواد بنام اوتاکوئيد ها مي باشد مهمترين آمين هاي اوتاکوئيدي است با فعاليت هاي فارماکولوژيک قوي مي باشد.

اسلاید 3:

اسلاید 4: وقتي هيستامين به هر دليلي از ذخاير آزاد شد و اثرات خود ٳعمال کرد ، بايد تخريب گردد که اين کار توسط آنزيمهايي (‌بنام مونوآمينو اکسيداز ) رخ مي دهد . اگر به هر دليلي ( مثلا در بيماري بنام ماستوسيتوز سيستميک ) توليد هيستامين افزايش فراواني يابد ، مي توان مواد حاصل از ‌متابوليسم آنرا ( ماده اي بنام ايميدازول استيک اسيد )در ادرار پيدا کرد .هيستامين نقش مهمي در ايجاد ( پاتوفيزيولوژي ) بيماري هايي از قبيل رينيت فصلي (‌ تب يونجه) ، کهير، ادم آنژيونروتيک دارد. ضمنا نقش مهمي در فيزيولوژي ترشح اسيد دارد و در معده به عنوان يک ميانجي عصبي (نروترانسميتر) عمل مي کند.لذا هيستامين در واکنشهای ایمنی موضعی، تنظیم عملکرد فیزیولوژیک روده و به عنوان یک انتقال دهنده عصبی در سیستم عصبی موثر است.

اسلاید 5: هيستامين در مکانيسمهاي دفاعي بدن دفاع غیر اختصاصی: دفاع غیر اختصاصی در برابر اغلب میکروب ها یکسان عمل میکند و نمیتواند میکروب های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد.دفاع غیراختصاصی شامل:1- نخستین خط دفاع غیر اختصاصی و 2- دومین خط دفاع غیر اختصاصی می‌باشد.

اسلاید 6: اجزای نخستین خط دفاع غیر اختصاصی پوست: لایه‌های شاخی سطح پوست (از جنس کراتین، مانع از نفوذ میکروب‌ها به داخل بدن می‌شوند. علاوه بر این، چربی پوست و عرق، سطح پوست را اسیدی و از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کنند.آنزیم لیزوزیم: آنزیم لیزوزیم موجود در اشک، عرق و بزاق موجب تخریب دیواره سلولی باکتری‌ها می‌شود.لایه‌های مخاطی: لوله گوارش با ترشح اسید معده موجب تخریب میکروب‌ها و از راه دفع مدفوع، سبب دفع میکروب‌ها می‌شود. همچنین مجاری ادراری که از راه دفع ادرار سبب دفع میکروب‌ها می‌شوند هم لایه‌های مخاطی دارند. در مجاری تنفسی مایع مخاطی و میکروب‌های بدام افتاده دران به کمک مژک‌های سلولی این مجراها به حلق رانده شده و از طریق سرفه و عطسه خارج می‌شوند.

اسلاید 7: اجزای دومین خط دفاع غیر اختصاصی پاسخ التهابی: به هنگام عبور موارد بیماری‌زا از نخستین خط دفاع، یکی از مکانیسم‌های دفاعی دومین خط دفاعی است. این پاسخ از رویدادهایی تشکیل شده‌است که در کنار هم، باعث مرگ میکروب‌ها و سرکوب عفونت می‌شوند. این پاسخ در زخم‌ها نمود بیشتری دارد. سلولهای آسیب‌دیده، هیستامین ترشح می‌کنند که موجب افزایش قطر رگ‌ها و افزایش حجم خون عبوری در محل آسیب می‌شود. مواد شیمیایی دیگری نیز در محل آسیب‌دیده آزاد می‌شوند که کاربردهای متفاوتی دارند. برخی، گلبول‌های سفید خون را با فرایندهایی متوجه خود می‌کنند و باعث آمدن آن‌ها به محل می‌شوند. در نتیجه، گلبول‌های سفید با عمل دیاپدز از دیواره رگ عبور می‌کنند و به عوامل بیماری‌زا حمله کرده؛ آن‌ها را از پا درمی‌آورند.در پاسخ التهابی، محل آسیب‌دیده، سرخ، متورم و گرم‌تر از بقیه نقاط بدن می‌شود.سخپاسخ دمایی: در برخی عفونت‌ها، افزایش دمای بدن به‌وجود می‌آید. این افزایش دما به هنگام هجوم عواملی نظیر میکروب‌ها، به‌صورت تب بروز می‌کند. در دمای بالاتر از حد طبیعی که توسط تب به‌وجود می‌آید، بسیاری از میکروب‌ها قادر به رشد نیستند.

اسلاید 8: گلبول‌های سفید: مهم‌ترین بخش دومین خط دفاع غیر اختصاصی هستند. گروه فاگوسیتها از گلبول‌های سفید، با بیگانه‌خواری میکروب‌ها را بلعیده، تجزیه و متلاشی می‌کنند. پروئتین‌های مکمل: که انواعی از پروتئین‌های شرکت‌کننده در دفاع غیر اختصاصی هستند، باعث متلاشی شدن میکروب‌ها می‌شوند.

اسلاید 9: عملکرد هاي اصلي هيستامين Inflammation ( التهاب )Anaphylaxis ( آنافيلاکسي ) Gastric acid secretion ( ترشح اسيد معده ) Neurotransmission in CNS & PNS (‌ناقل عصبي در سلسله اعصاب مرکزي و محيطي )

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید