پزشکی و سلامت بیماری‌ها

داروهای ضد فشار خون

daaroohaye-zed-feshar-khoon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داروهای ضد فشار خون”

داروهای ضد فشار خون

اسلاید 1: Antihypertensive Agents

اسلاید 2: Hypertensionفشار خون بالا یا پرفشاری خون (Hypertension) یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا شل شدن (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان‌ها می‌باشند. در حالت استراحت، فشار خون طبیعیِ سیستولی (یا حداکثر فشار خون) بین ۹۰ تا ۱2۰ میلی‌متر جیوه و فشار خون طبیعی دیاستولی (یا حداقل فشار خون) بین ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر جیوه است. در صورتی که فشار خون بطور مزمن بیش از ۱2۰ بر روی 8۰ میلی‌متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می‌برد. فشار خون بالا بسیار خطرناک است چون هیچ علامت یا نشانه خطری بروز نمی دهد(قاتل خاموش) نزدیک به ۵۰ درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و به صورت تصادفی از فشار خون خود با خبر می‌شوند. درصد زیادی از بیماران مبتلا به فشار خون، بیماری خود را کنترل نمی‌کنند

اسلاید 3:

اسلاید 4: بدن فشار خون را با تنظیم لحظه به لحظه ی برون ده قلبی و مقاومت عروق محیطی تنظیم می کنداین تنظیم در چند مقطه اعمال می شود: آرتریولها ، سیاهرگهای بعد مویرگها، قلب و کلیه ( از طریق تنظیم حجم مایع داخل عروق) که از طریق بارورسپتورها و سیستم رنین- آنژیوتانسین –آلدوسترون انجام می شودبارو رسپتورهای موجود در کاروتید به تغییرات فشار حساسند و باعث مهار ویا تحریک سمپاتیک می شوند 1- انقباظ آرتریول ها2- تحریک مستقیم قلبکلیه از طریق تنظیم حجم خون مسئول تنظیم دراز مدت فشار خون استفعایت سمپاتیک - تولید رنین از کلیه - افزایش تولید آلنژیوتانسین II --- انقباظ عروق مقاومت کننده و تولید آلدوسترون - افزایش بازجذب کلیوی سدیم - افزایش حجم خون داخل عروق

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: سایر عوامل مساعد کننده: رژیم‌های نادرست غذایی مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک سندروم های متابولیک مثل چاقی ، دیس لیپیدمی و دیابت مصرف الکلبی تحرکی و زندگی ماشینی(50-30% احتمال ابتلا)

اسلاید 9: فشارخون درمان نشده می تواند منجر به:آترواسکلرزآسیب به کلیه ها حمله قلبیسکته مغزی بزرگی قلب کوری

اسلاید 10: افزایش فشار خون اولیه پرفشاری اولیه (اساسی) شایع‌ترین نوع پرفشاری خون است که ۹۰ تا 8۵ درصد از کل موارد پرفشاری خون را شامل می‌شود.معمولا، خطر ابتلا به پرفشاری خون با افزایش سن بالا می‌رود. پرفشاری خون ناشی از یک فعل و انفعال بین عوامل ژنتیکی و محیطی است. عواملی که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند عبارتند از کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی افزایش مصرف میوه و فراورده‌های کم چرب، ورزش،کاهش وزن و کاهش مصرف الکل. عواملی نظیر استرس ،مصرف کافئین ، کمبود ویتامین D و مقاومت انسولینی که در افراد چاق شایع بوده و جزئی از سندرم متابولیک می‌باشد .- شرایط اولین سال‌های زندگی (نظیر وزن کم در زمان تولد، سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری و عدم تغذیه با شیر مادر را به عنوان عوامل خطر در پرفشاری خون اولیه در افراد بالغ ذکر کرده‌اند.

اسلاید 11: پرفشاری خون ثانویه در 10-15% موارد می توان علت مشخصی را برای افزایش فشار خون پیدا کرد که پرفشاری خون ثانویه نامیده می شود. از جمله شرایطی که باعث فشار خون می شوند شامل: بیماری‌های کلیوی شایع‌ترین دلایل فرعیِ افزایش فشاری خون ثانویهبیماری‌های غدد درون ریز نظیر سندرم کوشینگ، پرکاری تیروئید، کم‌کاری تیروئید، آکرومگالی، سندرم کان یا هیپرآلدوسترونیسم، پرکاری پاراتیروئید و فئوکروموسیتوما باشد. چاقی، وقفه تنفسی در خواب، بارداری، کوآرکتاسیون آئورت، مصرف بیش از حد شیرین‌بیان و داروهای تجویزی خاص، بعضی داروهای گیاهی و داروهای غیرمجاز.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید