تاریخ و بیوگرافیعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایرتحقیق و پژوهش

معرفی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان ایلام

صفحه 1:

صفحه 2:
> — کارگاه آموزشی ویژه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان زمان : ۱۷ خرداد ماه ۱۳۸۹ مکان : دانشگاه ايلام * هیات نظارت و ارزیابی موسسات آموزش عالی استان

صفحه 3:
مقدم كليه عزيزان در كاركاه الي ل ‎ST ee) ele Beco]‏ عالی استان را كرامى مى داريم.

صفحه 4:
اعضاى هيات نظارت وارزيابى استان اميت تقارت اعضاي هيات تظارت وارزيابي استاني 7

صفحه 5:
‎ree‏ ل هك دانشكاه ها و مؤسسات آموزش عالى استان ‏موسسه آموزشى غير انتفاعى غير دولتى باختر مورخ ‎120 AY ‏دانشگاه آزاد اسلامی مر کز آبدانان مورخ ۱۰/۱۰/۸۸ ‎Ser Reem ieee‏ ۱ ‎Slew 3‏ و و و دانشگاه پیام نور مرکز دهلران مورخ ۵/۳/۸۹ ‎0/1 //1 ‏دانشكاه جامع علمى كار بردى مركز دهلران مورخ‎ ۱7 Ses Me cn CAMS SY Sed Soa BY a To

صفحه 6:
2 ‏ايلام‎ gal coliisls 1- تشکیل جلسات هیات نظارت و ارزیابی موسسات آموزش عالی استان وبررسی آیین نامه تشکیل وچگونگی انجام فعالیت این هیات 2- ارسال آیین نامه به کلیه موسسات آموزش عالی استان 3- تشکیل جلسه با روسای محترم موسسات آموزش عالی اسنان به منظور تبيين وظایف وآیین نامه هیات نظارت و ارزیابی 4- درخواست کتبی ارائه اطلاعات از موسسات اموزش عالی در مورد : 1-4- تعداد اعضای هیات علمی و ارائه تصویر مدارک آنان 4 رشته های موجود 3-4- برنامه کامل درسی (ساعت , مدرس و محل تشکیل) شایان ذکر است در پی دریافت اطلاعات بند 4-3, اساتید تمام وقت دانشگاه ابلام که در وقت اداری در غیر ن دانشگاه تدریش داشته اند در مرحله اول تذکر شفاهی داده شد.

صفحه 7:
در وب سایت عبارنند از ©-0 - آيين نامه نحوه تشكيل و نحه فعلیت شورای نظارت و ارزیابیاستانی 6.6 - ارتباط مستقیم با رئیس هیسات نظارت ارزیابی آمسوزش عسالی استان با آدرس الکترونیکی: ‎ep porno‏ ©- تهيه و نصب سى و ينج عدد صندوق شكايات ؛ پشنهادات و ارتباط مستقيم با رئيس هيات نظارت استان . تهيه و توزيع بنج هزار بروشور حاوى اطلاعات لازم در خصوص معرفى و نحوه فعاليت هيات نظارت و ارزيابى و جكونكى برقرار كردن ارتباط با اين هيات شايان ذكر است كه در پی نصب صندوق ها اطلاعات ارزشمند و مفيدى به دست آمده که طی گزارش های جداگانه به شیرای نظارت و ارزیابی آموزش عالى ارسال شده است ©- اطلاع رسانى به اساتيد » كاركنان ودانشجويان كليه واحدهاى دانشكاهى و موسسات أموزش عالى اسان در خصوص بروشور تهيه شده اين ‎she‏ 0 مکاتبه در خصوص مبادله ای اطلاعات و تجارب با برخی از هیات های نظارت و ارزیابی استان های دیگر, 0 انجام سه مورد بازدید از : - دنشگاهآزاداسلامی واحد ایام - دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آبدانان - موسسه آموزش عالی غير انتفاعى غير دولتى باختر 0 ارسال گزارش ها ی مربوطه طی کاربرگ هاى (الف ؛ ب و ج) و به همراء ديكر مطالب مومسات مربرطه يه شورای نظارت ارزیابی آموزش عالی.

صفحه 8:

صفحه 9:
ا را شهر بر پلیه سرشماری سال ۱۳۸۵ خورشیدی برابر ۲۸۹/۱۵۵ نفر بوده ۱ ‎Pe ne en Cl ited Bete Une Lee Mead ete‏ ‎Ra hee ee ee ee Ee BC nad‏ كوهستانى و بارى دليذيرى دارد. از سه قرن بيش حكومت خود مختار والیان در منطقه ایلام و پشتکوه برقرار بوده است. از معروفتیین این والیانمی توان حسین خان» غلامرضا خان و حسین قلی خان ابوقداره نام ارد كله شا كنات اللا تسس دس لت داد نی هستند زبان رلیج مردم ابلام‌کردی فیلی است طولیف و ابلات مختلف نیز ا ل كويش كردى تكلم مى كنند.

صفحه 10:
ایلام از مناطق مرزی کشور است که امروزه با راه اندازی صنایع ‎eB) eye Te)‏ سر ات ‎eee ere ee ed de) eed‏ استان ايلام از شهرهاى توسعه يافته باختر كشور است و به لحاظ ‎ey La‏ ۱ ‎Ree Br re ey eee iC e Tep 1 ep)‏ ‎cybao gS So - Gio M8 EU - slo 4285 oslo) 0‏ = ‎tn eee)‏ ل ‎Rint reel ae‏ - قلعه کلم - قله سیاهکل - طاق شیرین و فرهاد و از مشاهیر مهم استان می توان به شاهرودی خان - غلامرضا خان ارکوازی دولی ا

صفحه 11:
نكاهى بر آموزش عالى استان امروزه آموزش عالی ‎tact eeemann‏ 000 ‎el he eC eC I eae‏ ی سب ترا استان بوجود آمده اند که عناوین آنها در زیر درج کردیده است و دانشگاه ایلام به عنوان اولین دانشگاه در سطح استان احداث گردید که الان به عنوان دانشگاه منتخب استان وظیفه نظارت و ارزیابی موسسات آموزش عالی استان را بر عهده دارد. )1 44 ( ‏دانشكاه ايلام‎ -١ ۲- دانشگاه علوم پزشکی ایلام(۱۳۷۴) (Ong eres ۴- دانشگاه آزاد(۱۳۷۸) ه- دانشكاه جامع علمى كاربردى (1416) ع-موسسه آموزش عالى غير انتفاعى-غير دولتى باختر(۱۳۸۴).

صفحه 12:

صفحه 13:
معرفی دافشگاه ایلام "دانشكاه ايلام در سال ۱۳۵۵ ابتدا با عنوان آموزشکده دامپروری ابلام وابسته ‎ip pera yerem eee ures ren oc res‏ 1 دانشكده كشاورزى تغيير نام داد و در سال ‎1/١‏ اسبا نام دانشكاه ايلام به ‎tee Ree an | ener nn Pn Mercre Reece Cn)‏ ‎Ere aan or pn enaT Ie TS‏ ‎CO re ea Ut ot ke ee Sy‏ باشد که اعضای هیذّت علمی دانشگاه ۱۳۶ نفر که ۸۳ نفر استاد بار ۵۰ نفر میبی و ۲ نفر دانشیار ویک نفر موبی آموزشیارمی باشد از میان ۲۸۶ كاركنان دانشكاه ‎١‏ نفر رسمى ويبملنى و +7" نفر بصورت قراردادى» شركتى و حجمىببه كار مشفول.مى باشند. لين دانشكاه در 18 رشته كرايش ‎ene NNER Pa we IR‏ 1 دکترای تخصصی دارد دانشگاه در حال حاضر دارای چهار دانشکده و یک ‎ee rede ete Sie settee Last‏

صفحه 14:
آمار كلى تعداد دانشجو- تعداد اعضاى هيأت علمى - تعداد دانشكده- تعداد آموزشكده- ‎eo;‏ ل ‎Pun‏ ۱ ‏نراد وان‎ spills AMA ‎a) ee‏ اب اس نید ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
آمار تعداد دانشجویان دانشگاه ابلام بر حسب مقطع تحصیلی در سال ۱۳۸۸-۸۹ فراوانى تجمعى 0 درصد فراوانى تعداد دانشجو مقطع لليف ۷۳/۱ ‎aw‏ کاردانی ‎fry ۷/۸۱ ۷۹/۹۲‏ کارشناسی ‎wy 52/44‏ ۳۶۶ کارشناسی ارشد. ‎ay ۰‏ ۲ دکتری ‎r= ۸۶ ie =‏ دکتریر کارشناسی ارشد. کارشناسی كاردلتي

صفحه 16:
آمار تعداد دانشجویان دانشگاه ايلام بر حسب دانشکده در سال ۱۳۸۸-۸۹ فراوانی تجمعی ۳۷/۴۰ ۳/۴۹ ۳/۸۱ New درصد فراوانی ۳۷/۴۰ IA ‏عراضم‎ ‎۷/4۸ ise تعداد دانشجو دانشکده ۲۵۸ ادبیات علوم و انسانی ‎Yor‏ علوم پایه ۴۳۱ فنی مهندسی ‎٩۵۱‏ کشاورزی ودامپزشکی ول جمع كل

صفحه 17:
آمار تعداد دانشجویان دانشگاه ایلام بر حسب جنسیت در سال ۱۳۸۸-۸۹ فراوانی تجمعی درصد فراوانی تعداد دانشجو جنسیت ‎ro‏ ۳۵/۱ ۱۷۸۱ بسر ‎we ۳۳۵ 2/۹ ۳۰‏ ‎low =‏ ۸۶ جمع كل

صفحه 18:
آمار تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام بر حسب عنوان دانشگاهی در سال ۱۳۸۸-۸۹

صفحه 19:
آمار دانشجویان دانشگاه ایلام بر حسب جنسیت و مقطع تحصیلی در سال ۱۳۸۸-۸۹ 3 ‏جع کل‎ ۳۸۷ av ۷۹ ۳۳۲ ry ۳۶۶ ۱ ۲ ۳۳۳ 4۸۶ ۲۹ کاردانی ‎irr‏ کارشناسی ۳ کارشناسی ارشد 1 دکتری ۱۷۸۱ جمع كل

صفحه 20:
آمار تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ابلام بر حسب جنسیت در سال ۱۳۸۸-۸۹

صفحه 21:
مقایسه آمار دانشجویان دانشگاه ایلام در چهار سال اخیر

صفحه 22:
مقايسه آمار تعداد اعضاى هيأت علمى دانشكاه ايلام در جهار سال اخير ees BP OD

صفحه 23:
مقایسه آمار تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ابلام بر حسب عنوان دانشگاهی در چهار سال اخیر کل دانشيار استاديار مربی ‏ . مربی آموزشیار سال ‎۸٩-۸ 1 ۵۰ ar ۳ ۳۶‏ ‎OF 1 1۳۴‏ ۷۶ 1 ۸۸-۷ ‎vw ۳۷ ۰ ۳۵‏ 1 ۸۷-۶ ‎{Ye‏ ۰ ۳۲ ۷۷ 1 ۸۶-۸۵ ‎Ox‏ ‏لستاديار 190 داشیار جر ee ec ‏مهم‎ 66

صفحه 24:
مقایسه آمار دانشجویان دانشگاه الام بر حسب جنسیت در جهار سال اخير

صفحه 25:
مقایسه آمار دانشجویان دانشگاه يلام بر حسب مقطع تحصیلی در چهار سال اخير کل دکتری کارشناسی ارشد کارشناسی کاردانی سال ‎۸٩-۸ Oy rary ۳۶۶ ۲ QAP‏ ‎AIA ey, ۹۱ ۰ FRAP‏ ۸۸-۷ ‎yf. ۰ ۵۴‏ ۳۹۳۳ 1۶۹۱ ۸۷-۶ ‎OFA‏ ۰ ۱۵۴ ۳۷۰۰ 1۶۰۷ ۸۶-۸۵ كاردانى |19 كارشناسى 19 کارشناسی ارشد 2 دكترى 2

صفحه 26:
آمار تعداد دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ایلام بر حسب جنسیت در سال ۱۳۸۸-۸۹ فراوانی تجمعی ۳۷/۴۵ foo Ba | ها درصد فراوانی فراوانی ۳۷/۴۵ ۳۶۳ ۶۳/۵۴ ۳۳۷ ‎Ase foo‏ 6۵ oe زن جمع کل

صفحه 27:
آمار تعداد دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ابلام بر حسب مقطع تحصیلی در سال ۱۳۸۸-۸۹ کرشناسی ارشد کرشداسی ‎as‏

صفحه 28:
آمار تعداد دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ابلام بر حسب دانشکده در سال ‎۱۳۸۸-۸٩‏ فراوانی تجمعی درصد فراوانی ‎yas ۷۵/۳۱‏ ۳۷ ۲۵/۵ ۵/۶۷ ۳۵/۳۰ 2/۹۲ ۳۵/۲۵ ‎a/v‏ ‏= ۳ تعداد دانشجو دانشکده ‎yar‏ ادبیات وعلوم انسانی ۴۲ علوم بايه ‎yr‏ کشاورزی ‎yr‏ فنی مهندسی 2 دامپزشکی ‎Ave‏ کل a دامپزشکی ‏ قنی ‏ کشلیرزی علوم پلیه علوم ae اتسلتی

صفحه 29:
آمار فارغ التحصیلان دانشگاه ایلام بر حسب (جنسیت- مقطع - دانشکده) در سال ۸۸ جمع کل مقطع ارشد کارشناسی مرد | زن ‏ مرد | زن .. مرد ۷ ۱۶۳ | ۲۰ ۷۱ 2 ‏ا‎ " ۳۳۷ | ۰ ۶۸ We oF vo ۷ yy TA زن ‎AFF‏ ۳۳ ۸۴ fF ۳ rey ‎ats‏ مقطع ‏کاردانی ‏مرد ‏د ‎2 ‎۳۵ ‎os ‎co ‏د ‎7 ‏سال تحصیلی ‎۸۸-۸٩‏ ‏د انشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشکده علوم پایه دانشکده کشاورزی ‏دانشکده فنی و مهندسی ‏آموزشکده دامپزشکی ‎

صفحه 30:
آمار فارغ التحصیلان دانشگاه ایلام در سال ۸۴ تا سال ۸۸ بر حسب مقطع تحصیلی سال تحصيلى سال تحصیلی سال تحصيلى ‏ سال سال تحصيلى به تفکیک مقطع ۱۳۸۴ ۱۳۸۵ ۱۳۸۶ تحصیلی ۱۳۸۸ ۱۳۸۲ ۳۳ ۳۴۴ ۳۲

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:
دانشگاه پیام نور در ابلام در سال ۱۳۷۰ در شهر ایلام تأسیس شده است. در سال ۱۳۷۰ نیمسال اول رشته علوم تربیتی و در نیمسال دوم وشته های زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتملعی اضلفه شده و در سال ۱۳۷۱ رشته های حسابداری و و دولتی و سال ۱۳۷۲ رشته جغرافیا- سال ۱۳۷۶ رشته مترجمی زبان انگلیسی- در سال ۱۳۷۷ رشته های مدیریت دولتی و علوم تربيتى حذف شدن و در سال ۱۳۷۹ رشته های آمار و مدیریت بازرگلنی اضلفه گردید. در سال ۱۳۸۲ رشته های تربیت بدفی و زیست شناسی اضلفه و سال ۳۸۱ رشته های حقوق و کامپیهتر و در سار ۱۳۸۲ رشته شیصی و سال ۱۳۸۳ رشته مهندسی معماری اصلفه شد و همین كه به عنوان دانشگاه جلمع پیام نور ابلامبا تعداد ۲ مرکز واحد در سطح استان مبه فعلليت.مى بردازدد لازجبه شکر است بذيرش دانشجمبه دو صورت یکی از طييق آزمون سراسرى بصورت رسمى و ديكرى از طبيقٍ فراكير صورت هى كيرد و همجنين كليه رشته ها در مقطع كار شناسى دانشجومى بذيرند اسامی مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور ابلام عبارنند از:

صفحه 34:
دانشگاه پیام نور واحد چوار #دانشگاه پیام نور واحد ایوان #دانشگاه پیام نور مرکز دهلران #دانشكاه ييام نور واحد دره شهر #دانشگاه پیام نور واحد موسیان #دانشگاه پیام نور واحد مهران #دانشگاه پیام نور واحد ار کواز ملکشاهی دانشگاه پیام نور واحد آبدانان دانشگاه پیام نور واحد بدره دانشكاه بيام نور واحد سرابله

صفحه 35:
Owe آمار کلی تعداد دانشجو (رسمی- فراگیر) - اعضای هیأت علمی دافشگاهپیامنور جامع ایلام در سال ۸۸ 7 7 ۳ زرد داز ذراكير ‎it‏ اد فذاق عاك عانق

صفحه 36:
درد تلا دشر اج درل /راحد نت شرت ‎wt‏ زد ‎oy‏ pulse wp | YoY) eer ١ ‏ندر‎ ‏مرو درازت.‎ ay 22۳ ‏ار‎ Pes AYN 1۳۳7 11 2 ‏وزل‎ see ‏ما‎ ‎7 7 ‏ما را لل ل‎ ‏وس دوف‎ Ww | AY ۱ ‏مر خر‎ 7 ‏راحدايران‎ Tr | ee ‏در‎ | Oa ‏خسنا‎ ‎0 fe 17 ‏ا‎ ۷/۶۵ 2 Bey 11 ‏رز لكل‎ | 1/71 TAPP ‏راح بلقن‎ 1۳ ey vip | Aira | ۶ Bea Soar 1۱ WA ۱ ‏ار‎ ۱۳/2, ‏واحد یازا‎ Mase aks ‎drs? 1۵ th) =e =‏ سل

صفحه 37:
۳۶۴ ۳۷۶ أبلام ترحسب حنسيت نام مرکز/ واحد مركز ايلام مركز دهلران واحد جوار واحد بدره واحد دره شهر واحد ايوان واحد موسيان واحد مهران واحد آبدانان واحد اركواز ملكشاهى واحد سرابله كل

صفحه 38:
تعداد نام مرکز/ واحد کل زن مرد ‎ver FYA‏ 170 مركز ايلام ‎vA‏ ۶۲ ۵ مرکز دهلران ۱ ۰ ۱ واحد بدره ۶ 14 ۸ واحد مهران ‎wv‏ ۴ ۳ واحد سرابله ‎ay ۳۶۸ ۵۶۰‏ کل

صفحه 39:
جح > شاه مه se tot. see +t ‏م مه‎ ٠ نام مرکز / واحد مركز ايلام مركز دهلران واحد بدره واحد سرابله واحد آبدانان واحد اركواز ملكشاهى واحد دره شهر واحد موسيان واحد جوار واحد مهران واحد ايوان كل

صفحه 40:

صفحه 41:
#لين دانشگاه در سال ۱۳۷۸ با ۲۲۰ دانشجو در ۴ رشته کاردانی و یک ساختمان اجاره ای فعالیت خود را آغاز کرد که در عرض کمتر از ۱۰ سال به يکي از بزرگترین مراکز آموزش عللی استان تبدیل شده که دارای مراکز و واحدهای زیر می باشد: #دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام *دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران #دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر *دانشگاه آزاد اسلامی مر کز ایوان #دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهران *دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آبدانان لازم بذكراست كلى مراكز غير از واحد دره شهر و واحددهلران زير نظر دانشكاه آزاد واحد ايلام فعاليت دارند.

صفحه 42:
مرکز ایلام و دهلران و واحدهای | تعداد ۱-۳۳ لمعا ۲۴۱ Weed التحصیل دانشگاه آزاد مهران و آبدانان عنوان دانشجو اعضای هیأت علمی کارمند فارغ التحصیل

صفحه 43:

صفحه 44:
‎wire‏ ۱۳/۶ ۳۵ علوم انسانی ۳۰ ۸۷/۷۳ 2۳۶ فنی و هنری 5 ۳۰ ۸۶۱ کل ‎ ‏فنى و هترىه علوم انسانی

صفحه 45:
۴ ۱۷۵ ۶۸ ۶۹

صفحه 46:
—— ‏سب‎ iia ‏وقت و مدعو) دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دهلرآن بر‎ ۸۸ ‏مقطع تحصیلی در سال‎

صفحه 47:
آمار تعداد دانشجو - اعضای هیأت علمی - فارغ التحصیل کارمند دانشگاه آزاد دره شهر تعداد عنوان ۱۷۳ دانشجو ۳۷ هيأت علمى ۱۳۰۰ فارغ التحصیل ۲۵ کارمند

صفحه 48:
زر فراوانی تجمعی درصد فراوانی فراوانی جنسیت ‎a ۱۷ ۳۸/۶۶ ۳۸/۶۶‏ ‎privy ۳۰‏ ۶ % ‎Nee a‏ ۱۷۷ کل

صفحه 49:
واحد دره شهر بر حسب بومی و غیر بومی در فراوانی تجسمی . درصد فراوانی فراوانی ۹۳/۶۵ ۹۳/۶۵ 198 وص ‎mF ۷/۳۴ 1.۰‏ غیر بومی ‎New =‏ ۱۷۷۳ کل ‎

صفحه 50:

صفحه 51:
درصد زن مره ۶۸/۴ ۰ ۰-۲۱ ۷۰/۲۴۵ ۱ ۳۸/۶۶ ۲ ۱۳۹ 2۴ ۱۳۷۳۳ زن ۳۹۰۰ ۳.۶ OV op ‏کاردانی‎ ۹ ‏کارشناسی‎ ۸ ۱۱۷۷ کل

صفحه 52:
۱۱ سه ولابت فقيه آ 2( ترركت أنبياء ادت. cos | LUA a mI ۳۷

صفحه 53:
: Sapo ae gate nS 000000000 ‏علوم. تحقيقات و فناورى كه با هدف ايجاد مهارتهاى حرفه ای فارغ‎ ‏التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می باشد تشکیل.‎ ‏گردید. دانشگاه جامع مستولیت برنامه ریزی» سازماندهی,‎ ‏پشتیبانیهای کارشناسی علملیاتی اطلاعات و سیاستگذاریهای‎ ‏اک‎ کاربردی زیر نظر دانشگاه رکن اجرایی آموزشهای = کاربردی و به تقصد شقلی افراد تعیین شده است که یکی از این . دانشگاهها دانشگاه جامع علمی کابردی واحد استان الا است که ‎dante elon‏ ور الت استان می باشد که نام مراکز به شرح زیر می باشد.

صفحه 54:
© © © © © © © © © © 00 عركز آموزش علمى - كاريردى جهاد داشكلهى واحد استان ‏ 0 ee ee ‏مرکز آموز - کاربردی شیروان چرا‎ ‏مرکز آموزش علمی - کاربردی بهزیستی‎ age Sint ‏ركز‎ ‏مرکز آموزش علمی - کاربردی مهران‎ ‏مرکز آموزش علمی - کاربردی دهلران‎ ‏مرکز آموزش علمی - کاربردی آبدانان‎ Ree ie ee) توس تنج

صفحه 55:
آمار دانشجویان کلیه مراکز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام بر حسب جنسیت فراوانی تجمعی درصد فراوانی فراوانی جنسیت ‎YA/OY YA/OY‏ ۳۵۳۵ مرد ‎Nee‏ ۳/۴۶ ۳۰۴۹ زن ‎FOU 1۰۰ =‏ جمع كل ‎aac | ay‏ انن هس 666

صفحه 56:
انوع بذيرش قرمى- ‎wien‏ ‏ره پودمانی ترمد ‎as‏ ‏قر پودمانی اقرمى- پودمانی ‎a‏ ‏پودمانی ‎ae‏ ‏پودمانی ‎a‏ ‏پودمانی ‏ره ee ‏ره‎ پودمانی ‎eee‏ ‏پودمانی درصد بسر دختر ۸ ۹۹/۶۱ ۷ ۵/۴۲ ۲ ۵۵/۴۷ ۴ ۷/۸۵ ۵۵ ۷۸/۴۴ ۶ ۸/۴۳ ۷۵ ۲۸/۲۴ ۸ ۷.۵۱ ۴۳ ۳/۵۶ ۶/۶۱ ۳۴/۳۸ var hail ۸۳۹ ve ۵۸ ۵۸۱ ۳۳۹ ۶.۷ TAA ۹۶۵ ۶۵٩۱ تعداد دانشجو ۳۰ ۸۴ ont ۸۶ ۳۶ ۷۵۶ ry. We ۴۹۵ ۳۵۴۵ دختر ۴۹۱ 2۷ ۳۹ 7 rrr Yoo ar ۳ لذن ry. ۳۶ نام موکز مرکز آموزش علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان ايلام مرکز آموزش علمی - کاربردی ابلام1 مرکز آموزش علمی - کاربردی الام۲ مرکز آموزش علمی - کاربرد: مرکز آموزش علمی - کاربردی شیروان چرداول مركز آموزش علمى - كاريردى يوان مركز آموزش علمى - كاربردى مهران مرکز آموزش علمی - کاربردی دهلران مرکز آموزش علمی - کاربردی آبدنان مرکز آموزش علمی - کاربردی دره شهر جمع 0 "

صفحه 57:

صفحه 58:
*موسسه آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی باختر که باستناد مفاد قانون برنامه سوم جمهوری اسلامی و در پی در خواست مورخ ۲ گروهی از اساتید دانشگاه و متخصصان استان ایلام. براساس مجوز شماره ۲۵۴۵/۲۲مورخ ۱۰/۵/۱۳۸۴ وزارت علوم. تحقیقات و فناوری با هدف ارائه آموزشهای رسمی دانشگاهی برابر افزایش ظرفیت دانشجویی و ارتقاء سطح فرهنگ و آگاهی مردم منطقه تأسيس گردیده و در مهرماه سال ۴ با پذیرش دانشجو در دو رشته مدیریت بازر گلنی و حسابداری رسماً کار خود را آغاز نموده است . در سالهای اول و دوم فعالیت . بخش عمده کار آموزشی و رفاهی لین مرکز دانشگاهی در اماکن استیجاری انجام گرفت . مسائل و مشکلات اماکن استیجاری بویژه برای شهرى مانند ايلام عزم مؤسسين و مديران مؤسسه را براى آماده سازی فضای آموزشی . اداری و خوابگاهی مناسب . مضاعف نمود .

صفحه 59:
#تا اينکه اکنون پس از چهار سال از آغاز فعالیت ۰ بیش از ۸هزار متر مربع فضای استاندارد با کمک تسهیلات بانکی مورد بهره برداری قرار ‎aa‏ است. هم اکنون تعداد ۱۹۰۰دانشجو در ۱۲ رشته تحصیلی در کاردانی (حسابداری . امور مالی و مالیاتی. مدیریت بازر گانی: 2 ت مسافرتی) کارشناسی (الهیات. مدیریت دولتی . مدیریت صنعتی. مديريت ‎(Go Ske‏ کارشناسی ناپیوسته (مدیریت بازرگانی؛ حسابداری. مدیریت جهانگردی . مدیریت صنعتی) دراین مرکز دانشگاهی بصورت روزانه و تمام وقت مشغول به تحصیل بوده و استانداردهای آموزشی را تجربه می نمایند .ایجاد اشتغال قلبل توجه در قللب اساتید و ‎OLS IS‏ تمام وقت و نیمه وقت که مقسسه را به عنوان کارآفرین برتر سال ۸۸ تعیین نمود از دستاوردهای خوب این مرکز دانشگاهی است . مطابق برنامه جامع ده ساله ساختار تشکیلاتی آن بصورت دانشگاه در ۴ دانشکده و بیش از ۱۵ گروه آموزشی خواهد بود.

صفحه 60:
فراوانی تجمعی ‎Or/FY‏ fee mas ow آمار تعداد دانشجويان مؤسسه آموزش عالى غيردولتى- غيرا: أفرصد فراوانى تعداد دانشجو ‎or/F¥‏ ۵۱ ‎aor ۴۷/۵۲‏ ‎ie‏ ۵۴ اعی باختر بر حسب جنسیت در سال ۸۸-۸۹ پسر دختر جمع کل

صفحه 61:
درصد فراوانی فراوانی OA ۸۰ ۸/۵۶ ‏زن‎ ۴۱ aver ۳۰ ‏کل‎ ۳۳۱ ۳۰ =

صفحه 62:
فراوانی تجمعی درصد فراوانی فراوانی مقطع ۹/۷۸ 1/۷۸ ۲۵۱ کاردانی

صفحه 63:
۲۵۱ ۱ 1۰ کاردانی ‎1A‏ ۶ ۲ کارشناسی پیوسته ‎A ۳۴ ay‏ کارشناس ناپیوسته ۳۲ ۴۱ 1 كل ‎۵ ‏آمرد‎ ‎mes ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 64:
۳۴ ory ۶۴۰ FAY ۱۵۴ wr rr rAd ۳۳۵ oor AF ۸۶ Ay AA

صفحه 65:
opr ۶2۴ ۶۸۲ 7 كاردلتى 19 ‎Batis js‏ كارشناسى نبويسته © 2 ۳۴۵ ۴۵ ۳۷۵ 5 ‏يلا‎ ۷ ‏ی‎ ify. ۳۷6 We

صفحه 66:
کل ۳۴ ory ۶۴. الع ۱۵۴ کارشناسی ناپیوسته كل زن . مرد ۶ ۱ ۴۱ ۵ ۱۴۳۷ 1۹۸ ۵ ۲۰۴ ۲۱۱ یر انتفاعی باختر از سال ع جنسیت و مقطع تحمیلی كار شناسى بيوسته S oy نز ‏كل‎ ‎۲۳۴ ۰ ۰ ۰ ۴۷۵ ۶۰ ۲۸ ۸ ۴۰۲ ۷۵ ۱۰۶ ۸ ۱۳ | ۳۳ | ۸ ۷ ۴۷۹ ۷۸ ۸۲ ۰ کاردانی زن ۳۲ ۳۷۵ ۶۷ ۶۷ You ۱۳۵ ۸۵ ny سال AF ۸۵ ay ۸۷ MA

صفحه 67:
ay ۴۶ vy ۱۴۲ ay ۱۳۸ ۳۰۲ ۳۴۰ AA 1۸۰ ۱۴۱ ۳۳۱ a ms, a ‏زن ها‎

صفحه 68:
کل كارشناسى نابيوسته ‎١‏ کارشناسی پیوسته کاردانی ۳ 7 ۳ ۳۳۹ ۱ . 5 vol ۷ or ۳۲۱ کاردانی ۳ کارشناسی پیرسته ۳ کارشناسی نایبیسته ۳ Ay ۸۷ AA

صفحه 69:
كل | کارشناسی ناپیوسته ‏ کارشناسی پیوسته کاردانی سال کل ‎Fw‏ ازت اعره ‏ كل ادن هرد ۸۶ | ۲۶ | ۶ ۱۳ | > ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ | ۲ AY ۱۳۷ ۲۰۲ ۳۳۹ ۱ ۰ ۱ ۰ ۰ ce AK ۸۸ ۱۵۰ ۷۰ ۵۱ ۲ ۶ ۱۸ ۱۸ ۳۴ ۵۳ ۷

صفحه 70:
مدیر محترم گروه نظارت وا موزش عالی, هیات محترم همراه وروسای محترم دانشگاه ها و موّسسات آموزش عالی استان و کلیه شرکت کنندگان عزیز که در جهت إرتقاء كيفيت امور اسان ش می کنند .

کارگاه آموزشی ویژه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان زمان 17 :خرداد ماه 1389 مکان :دانشگاه ایالم هیات نظارت و ارزیابی موسسات آموزش عالی استان مقدم کلیه عزیزان در کارگاه آموزشی ویژه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان را گرامی می داریم. اعضای هيأت نظارت وارزيابی استان هيأت نظارت وارزيابي آموزش عالي استان دكتر عباس قرباني رئيس دانشگاه ايالم و رئيس هيأت نظارت وارزيابي استاني دكتر طاهر عليمحمدي معاون آموزشي و تحصيالت تكميلي و نايب رئيس هيات نظارت ارزيابي استاني دكتر محمد حسين رحماني دوست رئيس گروه نظارت ارزيابي دانشگاه و دبير هيأت نظارت و ارزيابي استاني دكتر حميد گودرزي افشار دكتر علي اصغر نصراله نژاد قمي اعضاي هيأت نظارت وارزيابي استاني دكتر ياسان اله پوراشرف دكتر مهدي اكبرنژاد مهندس مجتبي ثابتي بازدیدهای انجام گرفته هیأت نظارت و ارزیابی استان ایالم از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان موسسه آموزشی غیر انتفاعی غیر دولتی باختر مورخ 15/02/88 دانشگاه آزاد اسالمی مركز آبدانان مورخ 10/10/88 دانشگاه آزاد اسالمی واحد ایالم مورخ 20/11/88 موسسه آموزشی غیر انتفاعی غیر دولتی باختر مورخ 30/01/89 دانشگاه پیام نور مركز دهلران مورخ 5/3/89 دانشگاه جامع علمی كاربردی مركز دهلران مورخ 5/3/89 دانشگاه آزاد اسالمی واحد دهلران مورخ 5/3/89 دانشگاه پیام نور واحد موسیان مورخ 5/3/89 اهم فعالیتهای هیاتنظارتوارزیابی استان ایالم -1تشکیل جلسات هیات نظارت و ارزی(ابی موسس(ات آم(وزش ع(الی اس(تان وبررس(ی آیین نام(ه تش(کیل وچگونگی انجام فعالیت این هیات - 2ارسال آیین نامه به کلیه موسسات آموزش عالی استان - 3تشکیل جلسه با روسای محترم موسسات آموزش عالی استان به منظور تبیین وظایف وآیین نامه هیات نظ ارت و ارزیابی - 4درخواست کتبی ارائه اطالعات از موسسات اموزش عالی در مورد : - 1-4تعداد اعضای هیات علمی و ارائه تصویر مدارک آنان -2-4رشته های موجود - 3-4برنامه کامل درسی (ساعت ،مدرس و محل تشکیل) شایان ذکر است در پی دریافت اطالعات بن د ،4-3اس اتید تم ام وقت دانش گاه ایالم ک ه در وقت اداری در غ یر آن دانشگاه تدریس داشته اند در مرحله اول تذکر شفاهی داده شد. فعال کردن وب سایت نظارت و ارزیابی استان در سایت دانشگاه ایالم که مهم ترین موارد 5- مندرج در وب :سایت عبارتند از – 1-5آیین نامه نحوه تشکیل و نحوه فعالیت شورای نظارت و ارزیابی استانی – 2-5ارتباط مستقیم با رئیس هیــــات نظارت ارزیابی آمــــوزش عـــــالی استـــان با آدرس الکترونیکی: ‏Nez.ostan@mail.ilam.ac.ir - 6تهیه و نصب سی و پنج عدد صندوق شکایات ،پشنهادات و ارتباط مستقیم با رئیس هیات نظارت استان . - 7تهیه و توزیع پنج هزار بروشور حاوی اطالعات الزم در خصوص معرفی و نحوه فعالیت هیات نظارت و ارزیابی و چگونگی برقرار کردن ارتباط با این هیات شایان ذکر است که در پی نصب صندوق ها اطالعات ارزشمند و مفیدی به دست آمده که طی گزارش های جداگانه به شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی ارسال شده است . - 8اطالع رسانی به اساتید ،کارکنان ودانشجویان کلیه واحدهای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی استان در خصوص بروشور تهیه شده این هیات. - 9مکاتبه در خصوص مبادله ای اطالعات و تجارب با برخی از هیات های نظارت و ارزیابی استان های دیگر. -10انجام سه مورد بازدید از : دانشگاه آزاد اسالمی واحد ایالم دانشگاه آزاد اسالمی مرکز آبدانان موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی باختر - 11ارسال گزارش ها ی مربوطه طی کاربرگ های (الف ،ب و ج) و به همراه دیگر مطالب موسسات مربوطه به شورای نظارت ارزیابی آموزش عالی. شهر ایالم یکی از شهرهای غربی ایران و مرکز استان ایالم است جمعیت این شهر بر پایه سرشماری سال 1385خورشیدی برابر 289/155نفر بBBBوده است نام ایالم در قدیم (ده باال) بوده است و مردمان طایفه ده باالیی در ‏Bهر ایالم در ‏Bد شB آن ساکن بوده اند پس از آن نیز (حسین آباد) نامیده شB ‏Bدل حصاری از کوه ها و ارتفاعات جنگلی استقرار یافته و آب و هوایی معتB کوهستانی و باری دلپذیری دارد .از سه قرن پیش حکومت خBBود مختBBار ‏Bترین این ‏Bت .از معروفB ‏Bوده اسB والیان در منطقه ایالم و پشتکوه برقرار بB والیان می توان حسین خان ،غالمرضا خان و حسین قلی خان ابوقداره نام برد .كليه ساکنان ایالم مسلمان بوده و پیرو مBBذهب شBBیعه دوازه امامی ‏Bیز هستند زبان رایج مردم ایالم کردی فیلی است طوایف و ایالت مختلف نB در تمامی شهرستانهای استان با تفاوت اندک در ادای الفاظ و کلمات به این گویش کردی تکلم می کنند. ایالم از مناطق مرزی کشور است که امروزه با راه اندازی صنایع پتروشیمی و گاز در اطراف آن و پیشرفت های زیر بدست آورده است و در حال حاضر شهر ایالم به عنوان مرکز سیاسی -اداری استان ایالم از شهرهای توسعه یافته باختر کشور است و به لحاظ دارا بودن تفریگاهی جنگلی و آثار تاریخی و باستانی متعدد از زیباترین شهرهای استان محسوب می شود .آثار تاریخی استان می توان به قلعه دای – کاخ فالحتی – پل گاومیشان – شهرتاریخی ماداکتو – آتشکده و تنگه بهرام چوبین – دژ جولیان – قلعه کلم – قله سیاهکل – طاق شیرین و فرهاد و از مشاهیر مهم استان می توان به شاهرودی خان – غالمرضا خان ارکوازی دولی محمد ایدی اشاره کرد. نگاهی بر آموزش عالی استان امروزه آموزش عالی در استان از پیشرفت چشم گیری برخوردار می باشد و در سطح استان دانشگاههای متعددی در جهت افزایش سطح تحصیالت مردم استان بوجود آمده اند که عناوین آنها در زیر درج گردیده است و دانشگاه ایالم به عنوان اولین دانشگاه در سطح استان احداث گردید که االن به عنوان دانشگاه منتخب استان وظیفه نظارت و ارزیابی موسسات آموزش عالی استان را بر عهده دارد. -1دانشگاه ایالم ( )1355 -2دانشگاه علوم پزشکی ایالم()1374 -3دانشگاه پیام نور ( )1370 -4دانشگاه آزاد()1378 -5دانشگاه جامع علمی کاربردی()1384 -6موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی-غیر دولتی باختر()1384 دانشگاه ایالم معرفی دانشگاه ایالم ‏دانشگاه ایالم در سال 1355ابتدا با عنBBوان آموزشBBکده دامپروری ایالم وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به فعالیت کرد پس از انقالب فرهنگی ‏Bه ‏Bگاه ایالم بB به دانشکده کشاورزی تغییر نام داد و در سال 1371با نام دانشB ‏Bگاه دانشگاه مستقل از دانشگاه رازی تبدیل و ارتقاء یافت در حال حاضر دانشB ایالم دارای 56رشته تحصیل در مقاطع کاردانی ،کارشناسی ،و کارشناسBBی ارشدو دکتری می باشد و هم اکنون 5084دانشجو مشغول بBBه تحصBBیل می باشد که اعضای هیأت علمی دانشگاه 136نفر که 83نفر استاد یار 50نفر مربی و 2نفر دانشیار و یک نفر مربی آموزشBBBیارمی باشBBBد از میان 286 کارکنان دانشگاه 81نفر رسمی وپیمانی و 320نفر بصBBBBBورت قراردادی، شرکتی و حجمی به کار مشغول می باشند .این دانشگاه در 15رشته گرایش دارای مقطع کارشناسی ارشد می باشد .در رشته شیمی معBBBدنی دانشجوی دکترای تخصصی دارد دانشگاه در حال حاضر دارای چهار دانشBBکده و یBBک آموزشکده با مدیریت دکتر عباس قربانی به فعالیت خود ادامه می دهد. آمار کلی تعداد دانشجو -تعداد اعضای هیأت علمی -تعداد دانشکده -تعداد آموزشکده- تعداد رشته و تعداد گروه های آموزشی در سال 88دانشگاه ایالم تعداد عنوان ردیف 5086 دانشجو 1 136 تعداد اعضای هیأت علمی 2 4 دانشکده 3 1 آموزشکده 4 17 گروه آموزشی 5 56 رشته 6 آمار تعداد دانشجویان دانشگاه ایالم بر حسب مقطع تحصیلی در سال 1388-89 90 80 70 60 50 40 30 20 10 دکتری کارشناسی ارشد کارشناسی کاردانی 0 45 40 35 30 25 20 15 10 5 کشاورزی و دامپزشکی فتی مهندسی علوم پایه ادبیات و علوم انسانی 0 آمار تعداد دانشجویان دانشگاه ایالم بر حسب جنسیت در سال 1388-89 آمار تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ایالم بر حسب عنوان دانشگاهی در سال 1388-89 60 50 40 30 20 10 دانشیار استادیار مربی مربی آموزشیار 0 آمار دانشجویان دانشگاه ایالم بر حسب جنسیت و مقطع تحصیلی در سال 1388-89 1600 1400 1200 1000 800 600 400 200 دکتری کارشناسی ارشد کارشناسی کاردانی 0 آمار تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ایالم بر حسب جنسیت در سال 1388-89 140 120 100 80 60 40 20 زن مرد 0 مقایسه آمار دانشجویان دانشگاه ایالم در چهار سال اخیر مقایسه آمار تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ایالم در چهار سال اخیر 140 120 100 80 مرد زن 60 40 20 85-86 86-87 87-88 88-89 0 مقایسه آمار تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ایالم بر حسب عنوان دانشگاهی در چهار سال اخیر 90 80 70 60 مربی استادیار دانشیار 50 40 30 88-89 87-88 86-87 85-86 20 10 0 مقایسه آمار دانشجویان دانشگاه ایالم بر حسب جنسیت در چهار سال اخیر 3500 3000 2500 2000 مرد زن 1500 1000 500 85-86 86-87 87-88 88-89 0 4500 4000 3500 3000 کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری 2500 2000 1500 1000 500 85-86 86-87 87-88 88-89 0 مرد زن 45.37 54.63 70 60 50 40 30 20 10 کارشناسی ارشد کارشناسی کاردانی 0 35 30 25 20 15 10 5 دامپزش کی فنی مهندس ی کش اورزی علوم پایه علوم انس انی 0 – 600 500 400 کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد 300 200 100 88 87 86 85 84 0 دانشگاه پیام نور معرفی دانشگاه پیام نور در ایالم دانشگاه پیام نور در ایالم در سال 1370در شهر ایالم تأسیس شده اسBBت .در سال 1370نیمسال اول رشته علوم تربیتی و در نیمسال دوم رشته های زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی اضافه شده و در سال 1371رشته های حسابداری و مدیریت دولتی و سال 1372رشته جغرافیا -سال 1376 رشته مترجمی زبان انگلیسی -در سال 1377رشته های مدیریت دولتی و علوم تربیتی حذف شدن و در سال 1379رشBBBته های آمار و مBBBدیریت بازرگانی اضافه گردید .در سال 1382رشته های تربیت بBBدنی و زیسBBت شناسی اضافه و سال 1381رشته های حقوق و کامپیوتر و در سال 1383 رشته شیمی و سال 1384رشته مهندسی معماری اضافه شد و همین که بBBه عنوان دانشگاه جامع پیام نور ایالم با تعداد 2مرکز واحد در سطح اسBBتان به فعالیت می پردازند الزم به ذکر است پذیرش دانشجو به دو صورت یکی از طریق آزمون سراسری بصورت رسمی و دیگری از طریق فراگیر صورت ‏Bد می گیرد و همچنین کلیه رشته ها در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرنB اسامی مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور ایالم عبارتند از: دانشگاه پیام نور مرکز ایالم ‏دانشگاه پیام نور واحد چوار ‏دانشگاه پیام نور واحد ایوان ‏دانشگاه پیام نور مرکز دهلران ‏دانشگاه پیام نور واحد دره شهر ‏دانشگاه پیام نور واحد موسیان ‏دانشگاه پیام نور واحد مهران دانشگاه پیام نور واحد ارکواز ملکشاهی ‏دانشگاه پیام نور واحد آبدانان ‏دانشگاه پیام نور واحد بدره ‏دانشگاه پیام نور واحد سرابله آمار کلی تعداد دانشجو (رسمی -فراگیر) -اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور جامع ایالم در سال 88 3812 تعداد دانشجو رسمی 740 تعداد دانشجو فراگیر 32 تعداد اعضای هیأت علمی آمار مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ایالم بر حسب جنسیت در سال 88 آمار کلی تعداد دانشجویان فراگیر مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ایالم برحسب جنسیت در سال 1388 آمار فارغ التحصیالن مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ایالم در سال 88برحسب جنسیت آمار تعداد اعضای هیأت علمی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ایالم برحسب جنسیت و مقطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسالمی معرفی دانشگاه آزاد اسالمی واحد ایالم ‏این دانشگاه در سال 1378با 220دانشجو در 4رشته ک اردانی و یک ساختمان اجاره ای فعالیت خود را آغاز کرد که در عرض کمتر از 10سال به یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی اس تان تب دیل شده که دارای مراکز و واحدهای زیر می باشد: ‏دانشگاه آزاد اسالمی واحد ایالم ‏دانشگاه آزاد اسالمی واحد دهلران ‏دانشگاه آزاد اسالمی واحد دره شهر ‏دانشگاه آزاد اسالمی مرکز ایوان ‏دانشگاه آزاد اسالمی مرکز مهران ‏دانشگاه آزاد اسالمی مرکز آبدانان ‏الزم بذکراست کلی مراکز غیر از واحد دره شهر و واحددهلران زیر نظر دانشگاه آزاد واحد ایالم فعالیت دارند. آمار تعداد دانشجو -اعضای هیأت علمی -کارمند – فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسالمی مرکز ایالم و دهلران و واحدهای ایوان -مهران و آبدانان 70 60 50 40 30 20 10 مرد زن 0 80 70 60 50 40 30 20 10 فنی و هنری علوم انسانی 0 120 100 80 60 40 20 0 87 88 89 تعداد اعضای هیأت علمی ( تمام وقت – نیمه وقت و مدعو) دانشگاه آزاد اسالمی مرکز دهلران بر حسب مقطع تحصیلی در سال 88 آمار تعداد دانشجو – اعضای هیأت علمی – فارغ التحصیل کارمند دانشگاه آزاد دره شهر آمار تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسالمی واحد دره شهر بر حسب جنسیت آمار تعداد دانشجویان دانشگاه ازاد اسالمی واحد دره شهر بر حسب بومی و غیر بومی در سال 88 70 60 50 40 30 20 10 غیر بومی بومی 0 آمار تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسالمی واحد دره شهر برحسب مقطع تحصیلی 70 60 50 40 30 20 10 کارشناسی کاردانی 0 آمار تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسالمی واحد دره شهر برحسب جنسبت و مقطع دانشگاه جامع علمی- کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاههای وابس ته ب ه وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری که با هدف ایجاد مهارتهای حرفه ای فارغ التحصیالن مرکز آموزش که فاقد تجربه اج رایی می باش د تش کیل گردی د .دانش گاه جامع مسئولیت برنام ه ری زی ،سازماندهی، پش تیبانیهای کارشناس ی علملیاتی اطالعات و سیاس تگذاریهای کاربردی را بر عهده دارد .مراکز و موسسات آم وزش عالی علمی ک اربردی زی ر نظر دانش گاه ،رکن اج رایی آموزش های علمی – کاربردی و به تقصد شغلی افراد تعیین ش ده اس ت ک ه یکی از این دانشگاهها دانشگاه جامع علمی کابردی واحد استان ایالم اس ت ک ه در سال 1384تأسیس گردید و تاکنون دارای 10مرکز در س طح استان می باشد که نام مراکز به شرح زیر می باشد.  ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏Bتان مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی واحد اسB ایالم مرکز آموزش علمی – کاربردی ایالم1 مرکز آموزش علمی – کاربردی ایالم 2 مرکز آموزش علمی – کاربردی شیروان چرداول مرکز آموزش علمی – کاربردی بهزیستی مرکز آموزش علمی – کاربردی ایوان مرکز آموزش علمی – کاربردی مهران مرکز آموزش علمی – کاربردی دهلران مرکز آموزش علمی – کاربردی آبدانان مرکز آموزش علمی – کاربردی دره شهر الزم به ذکر است که این مراکز به دو صورت ترمی و پودمانی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسBBBته دانشجو پذیرش می نماید. مرد زن 46.22 53.78 – – – – – – – – – – – مؤسسه آموزش عالی غیردولتی-غیر انتف اعی باختر ک ه باس تناد مف اد ق انون برنام ه س وم جمه وری اس المی و در پی در خواس ت م ورخ 4/10/1382گروهی از اساتید دانش گاه و متخصصان اس تان ایالم، براساس مج وز ش ماره 3545/22م ورخ 10/5/1384وزارت عل وم، تحقیقات و فناوری با هدف ارائ ه آموزش های رس می دانش گاهی براب ر افزایش ظرفیت دانشجویی و ارتقاء سطح فرهنگ و آگاهی مردم منطق ه تأسیس گردیده و در مهرماه سال 1384با پذیرش دانشجو در دو رشته مدیریت بازرگانی و حسابداری رسمًا کار خود را آغاز نموده اس ت .در سالهای اول و دوم فعالیت ،بخش عمده کار آموزشی و رفاهی این مرکز دانشگاهی در اماکن استیجاری انجام گرفت .مسائل و مشکالت اماکن استیجاری بویژه برای شهری مانند ایالم عزم مؤسسین و مدیران مؤسسه را برای آماده سازی فض ای آموزش ی ،اداری و خوابگ اهی مناسب ، مضاعف نمود . تا اینکه اکنون پس از چهار سال از آغ از فعالیت ،بیش از 8هزار م تر مربع فضای استاندارد با کمک تسهیالت بانکی مورد به ره ب رداری قرار گرفته است .هم اکنون تعداد 1900دانشجو در 12رش ته تحص یلی در مقاطع کاردانی (حسابداری ،امور مالی و مالیاتی ،م دیریت بازرگ انی، خدمات مسافرتی) کارشناسی (الهیات ،مدیریت دولتی ،مدیریت صنعتی، م دیریت جهانگردی) کارشناس ی ناپیوس ته (م دیریت بازرگ انی، حسابداری ،م دیریت جهانگردی ،م دیریت ص نعتی) دراین مرکز دانش گاهی بص ورت روزان ه و تمام وقت مش غول ب ه تحص یل ب وده و استانداردهای آموزشی را تجربه می نمایند .ایجاد اشتغال قابل توج ه در قالب اساتید و کارکنان تمام وقت و نیمه وقت که مؤسس ه را ب ه عن وان کارآفرین برتر سال 88تع یین نم ود از دس تاوردهای خ وب این مرکز دانشگاهی است .مطابق برنام ه جامع ده ساله ساختار تش کیالتی آن بصورت دانشگاه در 4دانشکده و بیش از 15گروه آموزشی خواهد بود. آمار تعداد دانشجویان مؤسسه آموزش عالی غیردولتی -غیرانتفاعی باختر بر حسب جنسیت در سال 1388-89 مرد زن 47.53 52.47 60 50 40 30 20 10 مرد زن 0 80 70 60 50 40 30 20 10 کارشناسی ناپیوسته کارشناسی کاردانی 0 آمار تعداد فارغ التحصیالن موسسه آموزش عالی غیر دولتی -غیر انتفاعی باختر برحسب جنسیت و مقطع در سال 88 160 140 120 100 مرد زن 80 60 40 20 کارشناسی ناپیوسته کارشناسی کاردانی 0 آمار تعداد دانشجویان موسسه آموزش عالی غیر دولتی -غیر انتفاعی باختر از سال 84تا سال 88بر حسب جنسیت 600 500 400 زن مرد 300 200 100 88 87 86 85 84 0 آمار تعداد دانشجویان موسسه آموزش عالی غیر دولتی -غیر انتفاعی باختر از سال 84تا سال 88 برحسب مقطع تحصیلی کاردانی کارشناسی کارشناسی ناپیوسته 88 87 86 85 84 500 450 400 350 300 250 200 150 100 50 0 آمار تعداد دانشجویان موسسه آموزش عالی غیر دولتی -غیر انتفاعی باختر از سال 84تا 88 برحسب جنسیت و مقطع تحصیلی کل کارشناسی ناپیوسته کارشناسی پیوسته سال کاردانی کل زن مرد کل زن مرد کل زن مرد 234 0 0 0 0 0 0 234 132 102 84 563 0 0 0 68 28 60 475 275 200 85 640 60 19 41 178 106 75 402 267 135 86 682 345 147 198 147 83 64 190 105 85 87 1054 415 204 211 160 82 78 479 267 212 88 آمار فارغ التحصیالن موسسه آموزش عالی غیر دولتی -غیر انتفاعی باختر از سال 86تا سال 88 برحسب جنسیت 250 200 150 مرد زن 100 50 88 87 86 0 آمار فارغ التحصیالن موسسه آموزش عالی غیر دولتی -غیر انتفاعی باختر از سال 86تا سال 88 برحسب مقطع تحصیلی 350 300 250 200 کاردانی کارشناسی پیوسته کارشناسی ناپیوسته 150 100 50 88 87 86 0 آمار فارغ التحصیالن موسسه آموزش عالی غیر دولتی -غیر انتفاعی باختر از سال 86تا سال 88برحسب مقطع و جنسیت با تشکر و قدردانی فراوان از جنابآقای دکتر مستقیمی مدیر محترم گروه نظارت وارزیابی آموزشعــالی ،هیاتمحترمهمــراه ورؤسای محترمدانشگاه ها و مؤسساتآموزشعالی استان و کلیه شرکتکنندگان عزیز که در جهتارتقاء کیفیتآموزشاستان تالشمی کنند .

51,000 تومان