سایر تحقیق و پژوهش

دانش بومی برای استفاده و اداره تکنیک های جمع آوری آب در یمن

water-harvesting

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دانش بومی برای استفاده و اداره تکنیک های جمع آوری آب در یمن”

دانش بومی برای استفاده و اداره تکنیک های جمع آوری آب در یمن

اسلاید 1: به نام يگانه هستي بخش عالمدر نبردهاي سخت با روزهاي سخت اين ادم هاي سخت هستند كه ميمانند نه روزهاي سخت

اسلاید 2: به نام خدا دانش بومی برای استفاده و اداره تکنیک های جمع آوری آب در یمنعبداله A نومانبخش مهندسی شهری ، مرکز محیطی و آب WEC دانشگاه سانا یمن P.O.BOX 14469.Sana.a

اسلاید 3: چکیده :یمن کشوری است که از کمبود آب رنج می برد . بنابراین جمع آوری آب باران از قدیم عملی رایج بوده است. ویرانی های سدها و مخازن همانند شیب های پلکانی کوههای زیبا و منحصر به فرد تاریخ طولانی مدت جمع آوری آب را تایید می کند. به سد بزرگ و تاریخی ماریب و خرابه هایش در مقاله هالی کوران اشاره شده است. حفاری های باستان شناسی اخیر آثار ویرانی ساختارهای آبیاری را در اطراف شهر ماریب که مربوط به اواسط دوره هزار ساله 33 (حدودا 4000 سال قبل) می باشد کشف کرده اند.کشاورزان هنوز در این منطقه با سیل و آب باران آبیاری می کنند ، روستاییان ساکن در مناطق کوهستانی به خوبی با سیستم های جمع آوری مواد برای مدت صدها سال آشنا شده اند . آنها از آب جمع آوری شده جهت نوشیدن ، آب مورد نیاز حیوانات و آبیاری تکمیلی بویژه در فصول خشکتر استفاده می کنند. آنها عمدتا آب انبارهایی را جهت جمع آوری آب سیل ها از مناطق آب گیر انتخاب شده چاهی و تمیز که به منظور جلوگیری از آلودگی دورتر از روستا می باشند می سازند. مواد ساخته شده محلی قدیم از جمله جهت چسباندن و محکم کردن آب انبارهایی که دارای کیفیت بالایی هستند استفاده شده است که این آب انبارها می توانند در برابر همه تغییرات محیطی از جمله آب و هوا ، باران ، دما و غیره ... مقاومت کنند و می توانند در دوره های طولانی مدت باقی بمانند . اما به تحقیقات بیشتری در زمینه چنین مواردی نیاز است.این تحقیق در نظر دارد وضعیت و چگونگی تکنیک های جمع آوری آب را در یمن شرح دهد . همچنین این تحقیق بر توسعه یکپارچه منابع آب در سیستم های وادی از طریق کاربرد و توسعه تکنولوژی ها تاکید می کند . این تحقیق بر اساس کاربردهای آزمایشی و ابتکارهای توسعه ای بوده است. این مطالعه با ارزیابی شیوه های به کار رفته برای توسعه ثابت منابع سطحی آب وادی ها ، نقش جمع آوری اب باران و تکنیک های مناسب و امکان عملی شدنشان خاتمه می یابد. تکنیک های پایدار و ثابت شناسایی شده اند و با جزییات بیشتر به منظور تسهیل و انتقال تجربه و مبادله دانش در مناطق عربی شرح داده شده است.

اسلاید 4: مقدمه :از نظر تاریخی یمن یکی از قدیمی ترین تمدن ها را در خاورمیانه بر اساس توسعه کشاورزی است که به واسطه آن مردم یمن سیستم کرت بندی جالب توجه کوهستان را بر روی شیب های استپ مناطق کوهستانی ناهموار را طي چندین هزار سال به منظور حفظ خاک و به حداکثر رساندن استفاده از آب حاصل از بارش باران برقرار کرده اند . یمن جهت تولید و کشت محصولات به بارش باران وابسته است به طوریکه مردم یمن زمین هایشان را تحت شرایط بارش در مقیاس های بزرگ به زیر کشت می برند و به حد کافی از آن استفاده می کنند و آب سیلاب و آب بارش های بهاری را کنترل می کنند. حق آبه چشمه ها و سیل به خوبی تقویت شده بودند و به طور پربازده ای از این آب ها جهت کشت زمین های کشاورزی بر طبق موقعیتش از منبع آب و توافق میان مالکان زمین ها استفاده شده است.(حق ابه ) در میان مردم به علت عملیات مداوم و یا طبق اسناد کمیتی که از نسلی به نسل دیگر تا امروز منتقل شده بودند به خوبی شناخته شده است.طی چند قرن یمن از نظر تولید مواد غذایی ، تولید محصولات و تولیدات حیوانی خودکفا بود و اقلام اضافی به کشورهای همسایه صادر می شدند . اخیرا تغییراتی در سبک زندگی و الگوی مصرف جمعیت در حال افزایش اتفاق افتاده است که به ترتیب موجب افزایش تقاضای غذا وآب و دیگر نیازمندی های روزانه شده است.این تغییرات مردم را در برگشتن به مهاجرت داخلی و خارجی تشویق کرده است که خود موجب ترک دامنه های کوهستانی و نگهداری شان به دلیل عدم وجود تعاون و همکاری سنتی میان کشاورزان به علت مهاجرت مردان و کمبود نیروهای انسانی و افزایش دستمزدهای کارگران شده است.(MAI,2000 )

اسلاید 5: مشخصه های اجتماعی – اقتصادی جمعیت :کل جمعیت یمن 20.0 میلیون است که 74.4 % از ان روستایی هستند .میانگین تراکم جمعیت در حدود 39 KM2 ساکن است. اما در بخش غربی کشور تراکم به بیش از KM2 1 اسکان 300 (ایالت Ibb ) می رسد در حالیکه در سه استان شرقی کشور تراکم کمتر از KM2 1 اسکان 5 است . این حالت دقیقا با محیط فیزیکی مرتبط است . به مقدار قابل ملاحظه ای بزرگترین بخش جمعیت در منطقه کوهستانی یمن در بخش غربی کشور زندگی می کنند. جاییکه مقدار بارش هنوز خوب است. اگر چه در بسیاری از مناطق اینگونه نیست . محیط خشن کویر و مناطق بلند شرقی با تراکم پایین جمعیت منعکس شده است. میانگین رشد گروههای سنی در حدود 3.5% تخمین زده شده که بسیار بالاست

اسلاید 6: کشاورزی و اقتصاد: کشاورزی در 21% از محصول خالص داخلی (GDP ) در یمن سهم دارد و 60% از جمعیت را مشغول کار می کند.وسیله معاش و زندگی را برای ساکنان روستایی که در حدود 76% از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند فراهم می کند. کشاورزی توصیف شده با محصولات کم و نامعین به علت خشکسالی بارش ناکافی و نامنظم کاهش میزان بهره وری خاک به علت فرسایش خاک و اعمال ضعیف مدیریت محصول و کاهش های محصول به علت آسیب های ناشی از حشرات و امراض و سو تغذیه ناشی از تامین ناقص غذا (شکل 1) حاصل می شود. نفت فعالیتی عمده در اقتصاد یمن داشته است . در سال 2000 تولید نفت یمن به 143 میلیون بشکه در* کل مقدار 412 بیلیون ریالی یمن (در حدود 68 % از کل درآمدهای دولت ) رسیده است.زمین کشت شده 1.29 هزار هکتار در سال 1990 به 1.28 هزار هکتار در سال 2005 گسترش یافته است. که افزایش 14% زمین برای محصولات غله سبزیجات میوه محصولات نقدی مانند جو گندم برنج ذرت پنبه تنباکو و غذای حیوانی می باشد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید