صفحه 1:
Introduction to E-
So MALAI ۵ درا مدع
Produced By : Saeed Nayeri
oD sacs: al تمیه و
May2011,University of Tehran , Iran
E-Mail: nayeri.saeed@yahoo.com
صفحه 2:
4) Consumer-Generated
Marketing
5) Characteristics (59
The M6x useMarketiag Mix آمیفته
Essent ing 2009
صفحه 3:
=
ما ماه 0ص مه 0 nD سسب مسيم ها 0 eta
808 _سممع eh سيده صمت مها سمه سمه
۳
company name
Google, Inc,
Ninety-nine percent of
Google's revenue is
derived from its
ee ee Bs°9 دی net income $7.936 bition
300gle AdSense and Google's AdWords
‘Mountain View, California, United States
$188.8billion
market cap
revenue کی 27و lion
employees 23331 people
صفحه 4:
: خدمات شرکت کوگل برای مشتریان و بازاریابان
* بلزابيابان.. ------ یافتزو آکامدادوب» مشتریانب لقود فود ٠
. مشتریان------ آگاهیاز مضعیح خدماتشرکتها و لفبار مرتبمابا آنها *
کوک ل.---- لنجام تمامیمطهله لطلاعاط نم ب_(یت-_مقیقاتب از بیابی بفش_ندیب ار ۰ آمیفته بازبیایی*
: ماموریت کوکل
ازماندهی اطلاعات دنیا و دردسترس قراردادن آنها در سطح جهانی و به صورت مفید
Organize the World's information and make it universally
accessible and usefu
صفحه 5:
joLilbul - Useful Terms
مفید
5 4 1
* تجارت الكترونيك ( 66 01111116.
مبادلات كسب و كار كه از طريق اينترنت ٠ با ييروى از قوانين ديجيتال و با استفاده از ابزارهاى 127 انجام میکردد .
ابزارهايى از قبيل انددم-ع. WebPages و...
درواقع ما از اين ميان تمركز خود را روى تور جهان كستر اينترنت /الالالالالا و تاثیرآن
بر وجوه مختلف بازاريابى قرار داده ايم .
+ بازاریایی الکترونیک ( ۱2۲66109
خرآیند استراتژیک شنافت و درک نیاز و خواسته مشتریان بالقوه و خلق ۰ توزيع ۰ ترویم و قیمت کذاری. ات
برای مشتریان هدف در مهیط مجازی و به صورت دیمیتال .
یکی از مهمترين مزاياى بازاريابى الكترونيك ؛ توانايى به اشتراك كذاشتن اطلاعات ميان بازاريابان و مشتريان است .
صفحه 6:
Ley ا ا ات
كاهشمهوديدعاىزمانى» مكانئدر دبيافتفدماتو محصوللت*
- لمکانمستجویلطلاعاتمورد نیاز - از طریقسایتها *
لمکانب ربسیکزینه هایمفتلندر زمازک متر *
PLE) EM Ne) ues} OSLER SWE LUN NETO) Uy
كاهشمحوديتهاىزمانىه مكانئدر ارلثه فدماتو محصولات *
* ايجاد فضايى براى كرفتن بازفور از مشتریان - از طريق سايتها -
* كاهش هزينه هاى عملياتى
توسعه كانلهاى *
تونيع
صفحه 7:
The Eli's Cheesecake Company
SHoP THE Dock
Bek
{§P shop Online
\& About Eli's
\@ tours Customer
0 Convenienc
(2) E-mail the
N— President د
J Special ۱
ey Events 50
5 ۷ ۷ ۴
5 Join our ‘
۱۳ Mailing List Services
@ communy
۳ Fan Club
Ig Chef's Blog
<I 1 0 eens
Eli's Events
صفحه 8:
۱ ways CCU NWI y ee mene] <3)
باييزنيودزضريدلطميناند معاملاتة
نبود زيرسافتهاىلا_زم برلىيياده سازىبرفئاز ليده هاىجديد بازابيابى*
بمبارلنلطلاعاتىمشتريان*
کدیجیتلل۱
io!
izati
igitali
D
صفحه 9:
صفحه 10:
10
'-Marketing is the most Consumer-Generated type of Marketing
بازاريابى كه محتويات آن توسط مشتريان توليد مى شود
مشتريائنيكه نه تنها علاقمند ب» لشترلکک ظشترتجربه و نظر ود هستند بسلکه به هنگام
. تمت تاثیر نظرات و تجربیات نزدیکان فود می باشند
صفحه 11:
اه
2010 in Review: onan
Dut wasnt oe
How dest wo? er
۱6 2
Why choose eBillme?
Consumer generated campaigns make the participants—your current or
potential customers—part of the process by looking to them to supply content
that can be later leveraged for sales and marketing.
آموزش مشتری آکاهی مشتری مشارکت مشتری
کسب مزیت رقابتی با كمترين هزينه
صفحه 12:
Wikis
Blogs
Podcasts 5-6
۳ سما ماقا س0 سوه
OF ‘a bea 522 aor
en; Online Games
صفحه 13:
Basic Characteristics of Electronic
ویژگیهای اصلی بازاریابی الکترونیک
صفحه 14:
توانایی بازاریابان برای شناسایی مشتریان پیش از آنکه مشتریان دست به عمل خرید بزنند.
1 neta c ran
PEP RS CM PENT Tat ts
كرفتن اطلاعات اضافى از طريق ثبت نام (بانك اطلاعاتى)
استفاده از فرم های 6915۲61100 و قابليت 600116 ها براى دريافت و حفظ اطلاعات.
بازدیدکنندگان
Cookie : an identifying string of text stored in a website
visitor’s computer
صفحه 15:
Ethics & Information
Security تن
my sharp | why join?
in Sharp Company
صفحه 16:
a interactivit'
7 ENT)
قابلیت ارتباط متقابل با مشتریان , بهت در یافت مستقیم نیاز 9 فواستم آنها « پاسخ از طریق فعالیت های بازریابی
لستفاده از سايتها.1
هزينه کم.2
نمادکم3
1
قرار دادن صفحات ۳۵۳۴-80 مختلف برای دریافت نظرات و ۱
سایت
ادات مشتری. آن هم همزمان با استفاده وی از
ارتباط متقابل فرد از طریق عضویت gle Community js مختلف.
Gugdc yuo : (Community) clio! یا امساس تعلق
صفحه 17:
120,000 Weblog , each year
55 Million Weblog in
صفحه 18:
دراختیار داشتن بانک اطلاعاتی از مشتریان. شامل: اطلاعات شخصی مشتریان. تاریخچه فریدهای قبلی. علایق
و استفاده مفید از این اطاعات در جهت شفصی سازی هرچه بیشتر خدمات بازاریابی شرکت در JUS هر یک از مشتریان
همانطور که مشخص است. ومود این خاصیت و استفاده از بزارهای مناسب از قبیل 22130356 ها و
DDataWarehouse تکمیل کننده و تامین کننده خاصیت ۸۵0۱0۲655316 می باشد .
Collection of data or information organized for rapid search and retri
ly by a computer.
صفحه 19:
A
new d |
roman
Be
Classifying Customers’
Interests
صفحه 20:
توانایی مشتریان در تنظیم و تعیین اطلاعاتی که مشاهده میکنند و اعمال نظرات و تاثیرات آنها روی اطلاعات
نقش واسطه کششی دارد +
یعنی کاربران هستند که اطلاعات و ممتوایی که در سایتها مشاهده میکنند. تعبین می نمایند و سایت نسبت
به كسب اطلاعات از مشتری ان کشش دارد .
در مقابل. تلویزیون بعنوان یک عامل تممیل کننده ( فشاری ) است .
| ۳0۲(ورودی): وبسایتیچند فدمتیک» به عنولنی کورودیب رلیسایر سایتها عملمیک ند
صفحه 21:
Web Images deo Local Shopng More ~
‘YaHoo!,
و موس وی | هرسرس وود satin nono
۷ Teo Kur
= 1 lo Lon Ho rig
3 2 Bruce Wilke 7 Prety Lite Li
| مسد ها
0 ۵ 4 عدص در 8
ance > desea Sires موه نز
ore
6 Once
ies share-more Inbox.
- LUnasay Lohan sentenced to 90 dys inj! a a
aes Ac erst sar a or
Snr ance سس ق
5 net
tres
Why curiae Soke gram یا ها
@ ony E = ace So
Search whatever you want
Go wherever you want
صفحه 22:
توانایی مشتریان در دستیابی به اطلاعات مومود در اینترنت.
اين ویژگی به طور قابل ملامظه ای رقابت را برای جلب توجه کاربران اینترنتی افزایش می دهد.
استفاده از ۱۳۲6۲۲۵6 های کاربرپسند hy راهتی فرد در جستجو و بکار بردن اطلاعات مختلف و
کسترده
فراهم آوردن امکان مقایسه و دستیابی به اطلاعات رقیب - از طریق سایت شرکت -
صفحه 23:
faery
لسك كه
Compare & Choose
صفحه 24:
italization
دیمیتال شدن مک
توانایی ارائه کردن محصولات و یا مداقل , استفاده از منافع آنها به صورت ديجيتالى
New levels of richness and reach attainable
Richness
ENABLERS
Dissemination of
standards
Reach
با استفاده از اینترنت به توزیع(جابجایی) , تبلیغات و فروش آن دسته از ویژگی های محصول که
جدای از ویژگی های فیزیکی آن است , می پردازيم.
صفحه 25:
Track your Order St cae
صفحه 26:
08
ل ا
00 cole (0 lee
تا
ترفيعمهأغ0مممعم
صفحه 27:
x نقش محصول . پوشش دادن نیازها و خواسته های مشتری برای جلب رضایت اوست
Customization ۱ |
I Learning-Cycle * |
Mass- I
در تولید ممصولات دیجیتال با گذر زما 1 wage
coe 5 |
يادكيرى سريعتر انجام شده ويه دنبال أن حزينه ها | Customization |
. به مقدار بیشتری کاهش پیدا میکنند 1 |
User-Friendly | ا
i
| I
| High Quality I
۱
| Creativity [
صفحه 28:
قیمت با برداشت مشتری از ارزش محصول ارتباط مستقیم دارد
و انعطاف پذیرترین عامل در آميخته بازاریابی محسوب میشود
توانایی ارائه گزینه های قیمتی چندگانه برای کانالهای مختلف . برای مشتری ارزش آخرین_
و برای شرکت دمیود عملکرد بازارسادم را بدنبال خواهد داشت .
بنابر خاصیت 6655۳111۷ ۰/8 مشتریان دسترسی بیشتری به اطلاعات هزینه و قیمت یک محصول دارند.
که تا قبل از آن بی اطلاع بوده اند.
بنابراین فضاى بيشترى براى رقابتهاى قيمتى و حتى غير قيمتى ( ايجاد ارزش براى مشترى با مِيزى غير از قيمت )
ايجاد ميشود .
صفحه 29:
۵
توجه به توزیع
* نقش توزیع این است که محصولات را در زمان و مان و میزان مناسب در دسترس فریداران قرار دهد
بنابراین در بازاریابی الکترونیکی باید نکات زیر ر۱ مورد توجه قرار دهیم :
- بهینه سازی فرآیند توزیع و تناسب آن با نموه , مجم و زمان تولید
- تقویت سیستم ۲[
- استفاده از کانال های توزیع و فروش جدید و مجازی مثل فروشگاههای الکترونیکی
صفحه 30:
8
خاصیت 6۵۳۴۲۵1 در بازریابی الکترونیک --. -- بازدیدکنندگان سایت به فواست خود.
نشاندهنده علاقه اولیه_آنها به محصولات شرکت.
حداقل با ييام و فعالیت های بازا(یابی شرکت درکیر میشوند ۰ هتی) اگر خریدی رخ ندهد !
-Addressability aw دسترسی به یک بانک داده اثربفش.
قعالیت های ترفیعی را به سوی مشتربان خاص و داراى اثريفشى هدا
می تماید .
خاصیت ۸۶66551116۷ و ۱۱۴6۲۵۷16۷ در کنار استفاده از رسانه های سنتى . فعاليت هاى ترفيعى و
ترویجی بازاریابان (۱ بهیود می بفشند .
مشتریان بیشتر و بهتر به خود و شركت كمك ميكنند (Consumer-Generated clolgine)
صفحه 31:
Advert 1
Small, rectangular, staticor animated ads that typically appear at
the top of a webpage
Ads that relate to text or subject matter specified in a Web
search
Small, square or rectangular ads bearing a corporate or brand
name or logo and usually appearing at the bottom or side of a
webpage
Large ads that open in separate Web browser window on top of
the website being viewed
Large ads that open in a new Web browser window underneath
the website being viewed
‘Ads that integrate companies’ brands and products with the
editorial content of certain website
Banner Ads
Keyword ads
Button Ads
Pop-up Ads
Pop-under Ads
Sponsorship ads
صفحه 32:
لها لها لعا
| ل عيكستثرزمصوفع! 231112 131110115-
216 11115 +بإصيطاهاتوليج A
He اع
بررسى كرديم
عمزياو معاي 1055 82 -Benefits
لوصاعم اج 1/! -Consumer Generated
ل -Characteristics —ssjjy-
ل آمیخته بازابیابیا کترمنیکی -2: 6-۱۵۳۱۵۲۱9
صفحه 33: