پزشکی و سلامت

درباره استرس در فوتبال

esteres_dar_football

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درباره استرس در فوتبال”

درباره استرس در فوتبال

اسلاید 1: ارائه دهنده: دبیر مربوطه : استرس در فوتبال و راهکارهای مقابله با آن

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 3:

اسلاید 4: مقدمه :بسیاری از ورزشکاران بهترین عملکرد خود را در تمرینات نشان می‌دهند امّا به هنگام مسابقه و رقابت دچار احساس خفگی و نوعی واماندگی می‌گردند . احساس خفگی در روانشناسی پزشکی به عنوان کاهش کارایی به دلیل مقدار زیادی استرس ادراک شده توصیف می شود .برای کنترل استرس و اضطراب باید اقداماتی را در قبل و حین و بعد از مسابقه انجام دهیم که در اینجا ما کنترل این پدیده طبیعی را در حین انجام مسابقات ورزشی بیان می کنیم . سعی کنید در حین مسابقات بر روی کاری که در دست دارید تمرکز کنید نه نتیجه ای که می خواهید به آن دست یابید . در این شرایط حواس خود را متوجه حال حاضر کنید و از فکر کردن به خیلی جلوتر یا پایان کار خودداری نمائید.

اسلاید 5: اگر متوجه شدید که افکار منفی به سراغتان آمده و یا به منفی صحبت کردن با خود پرداخته‌اید، متوقف شوید و فقط بر روی تنفس‌تان تمرکز کنید. تمرکز بر روی ریتم تنفس، به طور خودکار شما را به حال حاضر برمی‌گرداند. لبخند زوری بزنید. این یک واقعیت است. اگر با افکار منفی دست و پنجه نرم کنید و نمی‌توانید از شرّش خلاص شوید، فقط کافیست خودتان را مجبور به لبخند زدن کنید، حتی برای چند ثانیه. این عمل ساده، برای یک لحظه، روحیه شما را تغییر خواهد داد و شاید این همان زمانی باشد که شما نیاز داشتید تا به حالت عادی برگردید. طوری مسابقه بدهید که انگا ر نتیجه اش برای شما مهم نیست . اگر گرفتار افکار منفی شوید و انتظار بدترین نتیجه و یا شرایط را داشته باشید غیر ممکن است که بتوانید حداکثر توانایی هایتان را بروز دهید . اگر طوری مسابقات دهید که انگار نتیجه اش برایتان مهم نیست توانسته اید به یک آرامش نسبی برسید و از مسابقه و رقابت لذت لازم را می برید .

اسلاید 6: استرس مزمناسترس مزمن حاصل پاسخ های نادرست ما به استرس های حاد و در طول زمان است . گاهی نیز ریشه استرس مزمن درک اشتباه ما از نیازهای درونی و مدفون کردن احساسات غریزی بعلت ناآگاهی و باور غلط نسبت به این احساسات است.خشم پنهان – حرص – حسد – کینه و بخل ریشه بسیاری ازاسترس های مزمن هستند که خود بعلت پاسخ اشتباه به استرس های زندگی گذشته افراد شکل گرفته اند. گاهی نیز عدم شناخت توانایی های فردی و یا ترس از ایجاد تغییر باعث می شود که افراد خواسته های حقیقی خود را زیر لایه های زیرین مغز پنهان کنند و از یک امر ساده استرس مزمن بسازند. استرس در زندگی روزمره دارای نشانه های مثبتی است . استرس به ما انرژی می دهد و باعث می شود که ورزشکار در لحظات بسیار مهم و حساس مانند بازی در مقابل یک قهرمان جهان ، بازی فینال و یا یک بازی انتخابی افکار و رفتار خودمان را سرو سامان بخشیم و یک بازی مطلوب از خود ارائه دهیم. اما هنگامی که کنترل امور از اختیار ما خارج شود اثرات منفی استرس اعمال و رفتار ما را تحت الشعا قرار می دهد و باعث می شود که وزشکار نتواند صد در صد توانایی های خود را به مرحله اجرا بگذارد . خلقت انسان به گونه ای است که در شرایط طبیعی می تواند با استرس های روزمره کنار آمده و براساس تجربه و آگاهی خوب کنترل زندگی را به شکلی مطلوب در اختیار گیرد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید