صفحه 1:
به نام خدا تدریس درس اول فارسی پایه یازدهم

صفحه 2:
Guerra Brendan ‏کچ تا میتی ره‎ ‏یریبد ال بت‎ I ‏یی همین شیف‎ ‏گنت ره مر خر .ین هنن یم قرو‎ 7 7 8 7 mdinetovsinl ‏نب مق مد‎ Ke ‎fh 7‏ رم يده كلد تفیضن هکرو ‏م ‏ل بوذك ‎ad‏ وات ب ‎wi‏ ‏۳ 7 زرا هب ری یب که جنر روز فط ذ نيب ‏ددر فشن رووست ‎٠.‏ وليك تقالو ديات ‏و مر وی از خی حرش .از واه با ترش رده تسیر ‏جنات حك كل تب سیر ‏+ تیپ زو خیش كل حت بهد م رایخ ‎

صفحه 3:
اا #النة دست وول جر ‎ve‏ مینست .کر فداصت کرمآنرزیدا وت ‏مور ‏کی یب سر ده رای ‎

صفحه 4:
۲ i ‏اش رو ول دست دای ...هام لضف و شح داكا‎ ۱ قلمرو زبانی نع : آفرینش » احسان / فروماند : تعجب قلمرو ادبی : دست و پا / لطف و صنع : مراعات نظیر قلمرو فکری شخصی روباه بی دست و پایی را دید و از لطف خدا شگفت زده شده بود که چگونه او بدون داشتن . امکانات » روزی کسب می کند 2 WS UNS baer دست و پا : مراعات نظیر که چگونه زندگی خود را پیش می برد و با این وضعیت دست و پا از کجا روزی به دست می آورد؟

صفحه 5:
a ۳ Cow ‏د‎ ‎bP ul Be 10 Ait PO ld قلمرو زبانی ۰ شوریده رنگ : آشفته .ذگرگون. مثقلب . صفت. غیر ساذه (وندی_مرکب) برآمدن : بیرون آمدن ۱ در درس دوم «قاضی بست» می خوانید : پس از یک ساعت . برآمد و گفت: ای بوالفضل » تو را امیر می .بخواند قلمرو ادبى ‏ شغال و شیر : مراعات نظیر / چنگ و رنگ : جناس ناهمسان اختلافی درويش , شوريده رنك در اين فكر بود كه در همان لحظه شيرى با شغال, به جد از بيشه بيرون رفت ‎we i‏ و ‎iN aby fT ak Ww fF Je‏ سیم نورو ‏.قلمرو فکری ‏قلمرو زبانی ‎ :‏ .نگون بخت : بیچاره » بدبخت . صفت مرکب قلمرو ادیی ‎ :‏ شیرو سیر : جناس ناهمسان اختلافی ‏. قلمرو فكرى : روباه از باقى مانده ى غذاى شير . خود را سير کرد ‎

صفحه 6:
7 1 2 اف ه ور روز بار اماق اوقاد ل روزي سان قت رو ذل يداد قلمرو زبانی: ‏ قوت : خوردنی » طعام / فش» در روزش. شمیر متصل که نقش اضافی ذارد + دگر روز : ترکیب وصفی مقلوب ۰ روز دیگر . قلمرو فكرى : روز بعد. دوباره . اتفاق تازه ای رخ داد و خداوند روزی رسان به گونه ای دیگر : روزی او را رساند 4 رس انم مد را وره ‎ide‏ لرو ‎wen fo‏ قلمرو زبانی : . یقین : هم می تواند «قید» باشد و هم در جایگاه نهاد که با توضیح دکتر غلامحسین یوسفی به نظر می رسد در نقش نهادی به کار رود : درست تر است . و در این صورت «را» نقش مفعولی دلرد ودر . صورت قید بودن «را» فک اضافه است / دیده ی مرد / شد : رفت و فعل لسنادی نیست قلمرو ادبی ‎ :‏ دیده : چشم » رویت شده . ایهام تناسب دارد ./ دیده و بیننده : مراعات نظیر / مرد : مجازا اسان قلمرو فکری ‎ :‏ ایمان قلبی (به قدرت خدا) چشم دل مرد را بینا کرد . پس رفت و دست از کار و تلاش برداشت و توکل بر خداوند کرد یا [ یقینا آنچه دیده بود‌مرد رل آگاه کرد .1

صفحه 7:
۳ د 7 ۲ ‎wank beri‏ ل روزی روم يلاك ب زور قلمرو کنج : گوشه | نشیتم : می نشینم ۰ مضارع اخباری / نخوردند : فعل ماضی در معنی مضارع اخباری نمی .خورند . قلمرو ادبی ‎ :‏ مور و زور : جناس ناهمسان اختلافی | چو مور : تشبیه . چو : ادات شباهت قلمرو فکری ‎ :‏ من نیز از اين پس در گوشه ای مانند مور می نشینم » زیرا که زورمندان نه به زور بازوی خود روزی به دست می آورند بلکه خدا روزی آنها را می رساند .مفهوم: پس ‎a DN Teo te‏ sti Sins J ‏قرو دپ دک ب مب‎ ND .قلمرو زیانی ‎ :‏ زنخدان : چانه / جیب : گریبان ۰ یقه پیراهن » آن قسمت از جامه که اطراف گردن را می گیرد قلمرو ادبی + زنخدان به جيب فرو بردن : یعنی چانه در گریبان بردن و کنایه از به تفکر فرورفتن و در یکجا نشستن و کوشش نکردن « نيز مقصود است . / جيب و غيب : جناس ناهمسان اختلافى / تلميح به آيه ى « ان الله هوالرزاق ذوالقوه المتين ‎٠‏ قلمرو فكرى : جند روزى به فكر فرو رفت و تلاشى نكرد ء به اين اميد كه خداوند روزى رسان است ‎

صفحه 8:
يان يمار خور ومسشس نووست قلمرو زبانى : تيمار خوردن : غمخولرى كردن / «ش» در خوردش و جنكش نقش مضاف اليهى دارد و جهش ضمير است [... تیمیش ‎{eS Ger‏ قلمرو ادبی : رگ لستخوان و پوست : مراعات نظير / دوست و يوست : جناس ناهمسان اختلافى .قلمرو فکری : نه آشنا غم او را خورد و نه بيكانه . فيج يك از او غمخواى نكردند و ( اين شد كه) مانتد جتك بسيار نخيف و لاغر شد ۲ #7 ۰ و مرش نار از "یف و هو ...از یوار ‎AT‏ بر ود قلمرو زبانى : «ش» در صبرش : متمم و در محرابش : مضاف اليه ( جهش ضمير) كوشش قلمرو ادبی : هوش و گوش : جناس ناهمسان اختلافی .قلمرو فکری : وقتی به سب ناتوانی و ضعف بدنی (کاملا بی طاقت شد . از محراب . ( گوشه دیوار ) خطابی به گوشش آمد

صفحه 9:
برو شير وزيده ‏ سمشو اى ول ‎ome‏ خوو را ب روباه عل قلمرو زبانى : دغل : تنيل , كسى كه ناراستى كند . مكر و حيله . ( دغل : در اصل كسى كه جيزى را برای گمراهی خریدار تفیبر می (ass ‏قلمرو ادبی + شیر و روباه : مراعات نظیر و تقابل | تشبیه : مانند شیر درنده و روباه شل‎ . «قلمرو فکری : اى تنبل ‎٠‏ برو به مانند شير درنده باش و تلاش كن و مانند روباه ضعيف و ناتوان ‎٠‏ تنبلى ييشه نكن ۳۳ انس ‎Rat‏ پاش هه دنه سیم قلمرو زبانی : وامانده : پس مانده | ماند : بماند » مضارع التزامی قلمرو ادبی : واج آرایی : صامت چ / تشبیه / شیر و سیر : جناس ناهمسان اختلاقی / چه باشی : نباش . استفهام انکاری قلمرو فکری : آن چنان بکوش که از تو چیزی برای دیگران (ضعیف تر ها و آنان که توان کار کردن ندارند)بماند ‏ مانند شير كه از او چیزی برای روباه ماند

صفحه 10:
م ‎us gt‏ ل حت بود د ۶ازوکی تب قلمرو زبانی : توانی : مضارع اخباری قلمرو ادبی ‎ :‏ بازو : مجازا قدرت: تلاش /سعی ات بود در ترازوی خویش : کنایه از اینکه نتبجه کار و تلاشت به خودت بر می گرده اتلمیح به آیه «ان لیس للانسان الا ما سعی رت و نیرویخودت استفاده کن . زیرا نتیجه ی کوشش تو عاید خودت خواهد شد . و به گفته ی سعدی : هر که . از عمل خویش خورد | منت حاتم طائی نبرد ۳ مر بر مر بر اک بوالن؛ دست «رویل بیر... بر نود را طن كر ونم یم قلمرو زبانى : جا به جايى اركان جمله در مصراع اول با مقدم شدن فعل (شیوه بلافی) قلمرو ادبی : پیر و جوان : تضاد /دست گرفتن : کنایه از یاری و کمک کردن / خود را افکندن : خود را به ناتوانی زدن قلمرو فکری : ای جوان باید به درماندگان و ناتواان کمک کنی و خودت را افکنده و خوار و ذلیل و مایه ترحم دیگران نسازی

صفحه 11:
و" ۵ غرارا برآ نش هه كابلٌ امت لق ا وجوو شو رآمااش ات قلمرو زبانى : بخشش و بخشايش : «بخش» از مصدر «بخشيدن» و «بخشا» از شيدن يعنى تقسيم كردن . و دادن و بخشاييدن يعنى دركذشتن و عفو كردن و رحم كردن قلمرو ادبی : خداءخلق,بخشایش و بنده : مرلعات نظیر / واج آرایی : صامت «هش» / تلمیح به حدیث «المسلم من سلم المسلمون « من لسانه ویده ‎٠‏ قلمرو فکری : خداوند نسبت به آن بنده ای لطف و بخشش دارد که دیگران از وجود او در آسایش و راحتی باشند ‎7 ‏د‎ ‎en ed ttn Seems elrotint/ ‏.قلمرو زبانی : هو» در اینجا برای گمراهی است : یعنی بی مغز و تنها با پوست . | «که» برای تعلیل قلمرو ادبی :سر : مجاز از کل وجود / مغز : مجاز از عقل و انديشه / پوست : مجازا ظاهر | مغز » سر و پوست : مراعات نظیر | پوست و مغز : تضاد ‏قلمرو فکری : آنکه صاحب مغز و اندیشه است البته کریم هم هست (اندیشمندان بخشندگانند) زیرا که بی اراده ها و راحت ‏. طلبان اهل اندیشه نیستند و تنها پوست و ظاهری از انسان بودن را دارند ‎ ‎

صفحه 12:
ad ay ‏م‎ ‎Cle Betis ES Cont ety قلمرو زبانی ‎ :‏ بیند : می بیند : مضارع اخباری / رساند : برساند » مضارع للتزامی قلمرو ادبی : سرای : استعاره از دنیا و آخرت | تلمیح به آیه «فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره» و نیز «تلمیح به حدیث «الدنیا مزرعه الخره . قلمرو فکری : آن کسی در هر دو جهان رستگار می شود که دست دیگران را در این جهان بگیرد

صفحه 13:
‎٠‏ روياهات رو براى آدم ها تعریف نکن » نشونشون بده ‏. پیرروز و موفق باشید ‎

28,000 تومان