سایر

درس اول هویت های اجتماعی – کنش ما

darse_1_hoviate_ejtemaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس اول هویت های اجتماعی – کنش ما”

درس اول هویت های اجتماعی – کنش ما

اسلاید 1: تهیه کننده: کُنش ما

اسلاید 2: در علوم انسانی به فعالیتی که انسان انجام می دهد، » کُنش «به انجام دهندة آن » کنشگر «می گویند.کُنش و کنشگر

اسلاید 3: کنش، آگاهانه است.کنش، ارادی است.کنش، هدف دار است.کنش ما انسان ها چه ویژگی هایی دارد؟

اسلاید 4: کنش، آگاهانه است.کنش وابسته به آگاهی آدمی است و بدون آگاهی انجام نمی شود. برای مثال، سخن گفتن یک کنش است. اگر ما آگاهی خود را نسبت به کلمات و معانی آنها از دست بدهیم، نمی توانیم صحبت کنیم. فردی که از واژگان و دستور یک زبان آگاهی ندارد، نمی تواند با آن زبان سخن بگوید. بنابراین، تا آگاهی نباشد، کنشی صورت نمی گیرد، اما آیا کنش انسان همواره بر اساس آگاهی صحیح صورت می گیرد؟

اسلاید 5: کنش، ارادی استکنش به ارادة انسان وابسته است؛ یعنی تا اراده و خواست انسان نباشد، کنش انجام نمی شود. پس، برای انجام کنش علاوه بر آگاهی، ارادة انسان نیز ضروری است؛ زیرا ممکن است فردی از کاری آگاه باشد اما تصمیم به انجام آن نگیرد. کنش ها ممکن است با اشتیاق یا با اکراه یا حتی از روی اضطرار و بنا به ضرورتی انجام شوند امّا در هرحال، ارادی اند. حتی فردی که از خطر می گریزد، با ارادۀ خود این کنش را انجام می دهد؛ او می توانست بماند، با خطر روبه رو شود یا... .

اسلاید 6: کنش، هدف دار است. پرسشِ چرا چنین کاری کردی؟ را می توان از هر کنشگری پرسید؛ زیرا انسان فعالیت های خود را با قصد و هدف خاصی انجام می دهد، اگرچه ممکن است همیشه به آن هدف نرسد.آیا انسان های مختلف از انجام کنش هایشان، هدف های یکسانی دارند؟در نتیجة این ویژگی ها، کنش انسان بر خلاف فعالیت سایر مخلوقات انسان ها با توجه به معنای کنش خود، آن را انجام می دهند؛ مثلاً وقتی دانش آموزی درکلاس، دستش را بالا می آورد، این کار را آگاهانه، ارادی و هدف دار انجام می دهد و معنای آن اجازه خواستن از معلم است. معلم نیز چون معنای کنش او را در می یابد، می تواند به او پاسخ مناسب بدهد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید