صفحه 1:
على قنبرى
دبیرستان شهید اژه ای یک
کلاس هفتم چهار
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
ارتباط با خانواده
همسایه و معلمان
چگونه است ؟
صفحه 6:
صفحه 7:
- وا ادیرو ف رزرندلنچه چیزهاییرا در ارتباطهایخود با ی کدیگر مبادله میکنند؟ 1
- فرزندلنچگونه میتولنند رولبط مناسبیبا والایرخود برقرار کنند و رضایت
آنهارا جلبکنند؟
فرزندلزيكخانواده جكونه ميتولنند رولبط سا لمويا ی کدیگر برقرار3
کنند؟
۴- خویشاوندان چه چیزی را در ارتباط با یکدیگر مبادله میکنند؟
صفحه 8:
سس ولشیوفرزنرچهچیزهلیا در یتاهاخود[
با يكديكر مباشله ميكنند؟
محبت / ابراز علاقه / لبخند / درد دل / راز هاى
.. نگفته در دل و
۳
صفحه 9:
عایت ادب و احترام
اش كردن به نصیحت و صحبت های ی
در جلوی جمع به بزرگتر خود بی احترامی نکنند.
صفحه 10:
سس فسزندانیسکانواده چکونهمبتلنندرولبط سیب 3
يكسيكر برقرار كنندة
با احترام گذاشتن به حقوق يكديكر
و داشتن روحیهی تعامل
و سازگاری
و همچنین کمک به یکدیگر در مواقع نیاز
صفحه 11:
ie
; اسب خویشاوندان
ان چه چیزی را در ارت
ی را در ارتباط با یکدیگر مبادله میکنند؟
زندگی
زندگی
هس مهم زندگی
مشورت گیری از یکدیگر
۱ بالك روز مملکت
بعك 8
ياسى ( به خصوص مردان)
صفحه 12:
ژحالیت ۲۳ کار کلاسی
نت و درج کلید واژه رساله حقوق امام سجاد حقوق اعضای خانواده را از
نظر آن حضرت شناسایی و گزارش کنید
صفحه 13:
سح :حقوق مادر
.بدانى : او تو را در شکم خود حمل کرد. به گونهای که هیچ كس بار دیگری را نکشید +
.از ثعرهی قلب خود. به تو غذایی داد که هیچ کس به کسی ندهد "+
.با تعام اعضای خود. در نگهداری تو کوشید +
.در اين اتديشه نيست كه كرسنه و تشنه بعاند. تاتو سیر و سیراب شوی
. بی لباس بماند تا تو را بپوشاند؛ در آفتاب بماند تا تو در سایه باشی . از خواب خود چشم بپوشد تا تو راحت بخوابی ۶
.از گرما و سرما تو را نگاه داشت, تا فرزند او باشی ۰
پس شکر گزارمادر باش به اندازه ای که برای تو ژحمت کشیده است؛ و نمی توانی از او قدردانی نمانی مگر به عنایت و توا
,خداوند متعال
:حقوق يدر
.بدانی او اصل وجود تو است. که اگر نمیبود. تو هم نبودى و تو فرع و شاخه او هستی
.يس هر نيكى در خودت ديدى كه از آن زده شدی, بدان که پدرت. اصل نعمت بر تو در آن خیر بوده است *
يس خداوند را به خاطر اين نعمت بزرك ستايش كن و از او تشكر كن به اندازدى تعمتى كه به تو ارزانى نموده است و نيرويى نينست *
.جز به سبب خداوند متعال
حقوق فرزند
.یداتی از تو است و در دنیای گذراء به خیر و شر خود؛ وابسته تو است *
و تو در برابر سرپرستی او مسئولی که او را نیکو ادب نمایی. به سوی خدای عزوجل راهنمایی کنی. و در طاعت خدا به او کمک رسانی *
.يس در کارهای او بکوش, مانند کوشیدن کسی که میداند در نیکی به او پاداش میگیرد. و اگر با او بدرفتاری کند. عقاب مى شود *
:حقوق برادر
بدانی دست تو و مایه عزت و قدرت تو است. پس او را سلاحی بر معصیت خدا مگیر. و برای ظلم کردن بر آفریدگان خدا. او را وسیله *
.ای مساز
.و در برابر دشمنش .یاری او را رها مکن *
.و از خیر خواهی تسبت به او دریغ مدار +
اگر اوامر خدای تعالی را پیروی کرد. چه بهتر. و گر چنین نکرد. خدا را گرامیتر از او نزد خودت بدان. و نيرويى جز به سبب خدا *
صفحه 14:
فمالیت ۳
( انتخایی )
۰0
صفحه 15:
۹ oo
5 0۳۳
> ee a
a” es
سلام کردن / احترام گذاشتن به آن ها / کمک کردن در درس به
a bo ites
۳ ١
9ن و 00 .
Mis 4 ۵۳۸۵ 7۲
vx
Vy
۱ >
ديه
”,&
صفحه 16:
سر و صدا کردن در محیط زندگی مردم
بوق زدن در ظهر
۱ فوتبال در موقع خواب مردم
چند نمونه از رفتار / ترقه زدن در چهارشنبه سوری
مان را دعر گذاشتن آشغال در وسط کوچه موقعی
7 که کارکنان شهرداری نمی آیند
بلند كردن صدای آهنگ
نو
صفحه 17:
صفحه 18:
۱ سلم را بزرگ میشمارم
۲ ]احترام عم را در کلاسنگهمیدام
سرکلاس با گوشی خود بازی نمی کنم
يشت به ات ۳
تزد معلم با دیگران حرف نمی زنم
دوست دارم و برای درس آماده هستم
موقع صحیت : ف تمن زد
أموقع صحبت معلم حر
AKA
را در درس به من خشنود می سازم
INN 5
صفحه 19:
با آروزیی خوش علی قنبری