کسب و کار مدیریت و رهبری

درس جاری سازی استراتژی

chegoone_tasmimat_roozane_modiran_sterategi_sherkat_ra_khalgh_ya_viran_mikonad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس جاری سازی استراتژی”

درس جاری سازی استراتژی

اسلاید 1: چگونه تصمیمات روزانه مدیران ، استراتژی شرکت را خلق یا ویران می کنند ؟Harvard Business Reviewاستاد دوره: مجتبی لشکربلوکیدرس جاری سازی استراتژی بنام او که تنها شايسته سپاس و ستايش است.

اسلاید 2: فقط یک دودکش بزرگ لازم داریم ؟!به راستی چه کسی شرکت را اداره می کند ؟ مدیران ارشد ؟مدیران بخش ها ؟ مدیران عملیاتی ؟ مشتریان ؟ بازارهای سرمایه ؟

اسلاید 3: استراتژی یک سازمان چگونه ایجاد می شود ؟ استراتژی :تعیین ماموریت، آرمان و اهداف بلند مدت سازمانتعیین اهداف کوتاه مدت در قالب کارهای مشخص ، قابل اندازه گیری ، در محدوده زمانی معین و با صرف هزینه معیین تجزیه و تحلیل محیطی ، شناخت فرصت ها و تهدید ها تجزیه و تحلیل منابع و امکانات ، شناخت نقاط قوت و ضعف تعیین استراتژی مطلوب

اسلاید 4: استراتژی مرحله به مرحله و از طریق تصمیماتی ساخته می شود که مدیران در تمامی سطوح یک شرکت ( چه یک شرکت کوچک و چه یک شرکت چند ملیتی بزرگ ) در مورد اختصاص منابع به خط مشی ها ، برنامه ها ، افراد و تسهیلات اتخاذ می کنند . رابطه میان تخصیص منابع و استراتژی شرکت : نحوه ورود شرکت اپل ، بزرگترین شعبه اروپائی شرکت جنرال موتورز در بازار آلمان شرقی آیا سازمان از کنترل خارج شده است ؟ یا شیوه تخصیص منابع می تواند استراتژی شرکت را شکل دهد؟

اسلاید 5: شیوه ایجاد تعهدات استراتژیک ساختار سازمانی : پراکندگی دانش : تخصص مربوط به هر پرسش استراتژیک در کجا سازمان پراکنده است ؟ پراکندگی قدرت : میزان اختیارات هر مدیر در تخصیص منابع مالی نقش ها ، دورنماها رامی سازند. فرآیندهای تصمیم گیری : فرآیندها در میان سطوح متعدد گسترش یافته و فعالیت ها در لایه های موازی و مستقل انجام می شوند . نظریه فرآیند استراتژیک بالا به پائین و کنترل مرکزی تمامی اقدامات در فرآیندفرآیند ها تکرار شونده هستند : خلق استراتژی فرآیندی آنی و تکرار شونده است ، تعهدات باید قطعی شده و با ظهور واقعیات جدید بازنگری شده یا گسترش داده شوند .

اسلاید 6: چه کسی کنترل سازمان را در دست دارد؟ از آنجا که دانش و قدرت در میان سطوح مختلف سازمان پراکنده است ، مدیران در هر سطحی از سازمان می توانند بر استراتژی تاثیر داشته باشند .نیرو های موجود در محیط خارجی نیز بر چگونگی تخصیص منابع و به تبع آن چگونگی شکل گیری استراتژی سازمان تاثیر قوی دارند . نیروهای موثر بر استراتژی عبارتند از : مدیران کل ، مدیران عملیاتی ، مشتریان و بازارهای سرمایه

اسلاید 7: نیروهای موثر بر شکل گیری استراتژی مدیران کل : ترجمه اهداف کلان سازمان از قبیل درآمد و رشد به جزئیات مشخصی که مدیران عملیاتی آن ها را درک و بر اساس آن عمل کنند . تعیین مجموعه طرح ها ، برنامه ها و فعالیت هایی که باید راهبری استراتژی برای کسب و کار انجام دهد و در نتیجه ارائه تصویر یکپارچه از وضعیت امروز کسب و کار و آنچه در آینده ممکن است بدست آورند برای مدیریت کل سازمان . راه اثر گذاری : تصمیم گیری آنان درباره اینکه کدام پیشنهاد برای بررسی به سازمان و مدیریت ارشد ارائه شود .

اسلاید 8: نیروهای موثر بر شکل گیری استراتژیمدیران عملیاتی : تصمیمات روزانه عملیاتی در سازمان در جهت اجرای برنامه استراتزیک و یا نقص آن ها مثال شرکت تویوتا در فروش محصولات ارزان قیمت و مغایرت استراتژی سازمان با حاشیه سود کارکنان فروش مستقر در واحد های فروش محلی.مثال شرکت اینتل خروج از صنعت حافظه و تولید ریز پردازنده

اسلاید 9: نیروهای موثر بر شکل گیری استراتژیمشتریان: تصمیمات مشتریان بسیار قدرتمند ، در شکل گیری استراتژی واقعی شرکت نقشی عمده دارد . دادن نوعی حق وتوی مجازی در مورد نحوه توسعه محصولات سازمان و شیوه توزیع آنها در کسب و کارهائی که تعداد اندکی مشتری قدرتمند دارند . بنگاه انتشاراتی نایت رایدر و استراتژی تمرکز بر نشر اینترنتی روزنامه و یا جلب رضایت مشتریان پرنفوذ برای آگهی های چاپی

اسلاید 10: نیروهای موثر بر شکل گیری استراتژیبازارهای سرمایه : ترک بازار به سبب فشار درآمدی ناشی از بازارهای سرمایه بهبود عملکرد کوتاه مدت جهت افزایش ارزش سهام در بازار های سرمایه نفوذ بازارهای سرمایه بر عمل کرد مدیریت سازمان و تغییر شکل استراتژی شرکت بازار تلفن آمریکا : استراتژی شرکت US WEST استراتژی خامه گیری از بازار – ورود به بازار تلفن همراه استراتژی شرکت Bell South استراتژی نفوذ گسترده در بازار

اسلاید 11: نقش مدیران ارشد در هدایت استراتژی سازمان سبک مدیریت خود را بر اساس آنچه در شرف وقوع است تنظیم کنید . پیشنهاد دهندگان را بشناسید.مسایل استراتژیک را بشناسید و مطمئن شوید مورد توجه قراردارند . هنگامی دخالت کنید که بحٍث ها نشان از تفاوت های بنیادی در خصوص استراتژی داشته باشند. جمع کردن قدرت دانش و قدرت مقام در یک جا و یک زمان از مدیران عملیاتی برای انجام کارهای فرا بخشی استفاده کنید . مدیران فرآیند تخصیص منابع را راهی برای حفظ قلمروی خود قلمداد می کنند. رهبری باید نقطه اتصال باشد . زمینه ای را فراهم آورید که به رهبری امکان دور زدن فرآیند معمول تخصیص منابع را بدهد .

اسلاید 12: برنامه ریزی استراتژی : بله یا خیر؟ کجا هستیم ؟ به کجا می خواهیم برسیم ؟ از چه مسیری ؟ اهداف استراتژیک و میزان پایبندی به اجرای آن انعطاف پذیری استراتژیک : شکار لحظه ها و فرصت ها توجه به سطوح پائین تر سازمان و میزان تاثیرگذار بودن آنان بر استراتژی کلان سازمان همسو بودن اهداف استراتژیک ( کلان ) با منافع سطوح عملیاتی برای تضمین اجرای اهداف تعیین شده .اهمیت دادن به ایده های جدید و نوآوری در تصمیم گیری و اجرا

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید