صفحه 1:
درس سوم اینده سازان
: تهبه کننده
: دبیر محترم
: دبیرستان
صفحه 2:
صفحه 3:
dish بل فا نب
ی ازع خی ابا
زا
شا مرو الیل دا ید دای ال بخ از
لين رصت خب تم داز دا ىكرم وجا تلام اسلاى د انتب
wel
ol موب شهدي قل نُك اماو طبر حاقل لاق م مط ماتيا
ارت ل كي الوط ني تراد خا جا
سل ان ی ام اسلا
مسي ا 0
مان« شترا قشمد Lytle LIP مسج يمان«
Lonnie
مر زور امت يناد عاق
الوم
ام فا دی یشم ی
کی وفع وا ی مس و رش شاه
لوم ام قاطا ای سا از ای سر
. aise dosed
صفحه 4:
- در نوشتن املا بهنحوةتلقظ و مطابقت آن با شکل نوشتاری دفّت شود.
جهو بس از بايان املاء منن را بك بار ديكر مرور كنيد.
y ‘a ۱ ۱ ASS
FON .دينك شكفتن گل و دور نوجوانی را مقايسه ١
۲ شعری دربارة نوجوانی و جوانی ببیید و در کلاس بخوانید
صفحه 5:
دوره ی توجوانی دوره ی رشت و شکوفا شدن
| انسان است و در عین حال گل در زمان شکفنن
جالتش به چشم می آبد Sk
| مهم ترین
oer) er Nr) ye cern ۱ ۱
eS eer reves ۱ كم
| همه دوره را پشت سر میگدارد نا سواند نم
مرحله ی شکعتن توجوان و Per
کاواس
سازد و خوبی و يا سختی ایندده امان را تشکیل
صفحه 6:
به روزثكار جوانى درود باد درود
كه دوره خوش من دوره جوانى
درياى جوانى جو نشينم
هر دم گذرد از سر من موج
صفحه 7:
۳-شما ویژگیهای برجستة جوان امروز ایرانی را جه جیزهایی میدانید؟
پشتکار + اعتماد به نفس + ایمان قلبی و
چرا دشمن میخواهد که جوانان ما را به انحراف بکشند ؟ برای ضعف
صفحه 8:
-١ امتبزات یک نوجوان و جوان خوب را از ددگاه رهر معظم انفلاب؛ بیان نید
۲- منظور از عبارت «آینده با حرف ساخته نمیشود» چیست؟
2
صفحه 9:
Jal aes
به متالهای زیر توجه تمایید و دریارة آنها گفتوگو کنید.
الف) -آمد
میگویم.
همةٌ دا شآموزان با دیدن این منظره در کلاس درس )ب
هنكامى که معلّم فارسی ما با دقّت کتاب را
همانطور که میبینید اگرچه مثالهای بخش «الف» فقط از یک کلمه تشکیل شدهاند, اما معنی
آنها کامل است؛ در حالیکه مثالهای بخش «ب» شامل جندین کلمه هستند. اما معنی کاملی ندارند و
شتوندهرا دز انتظار میگذارند. شفا فکر میکنید علت این تفاوت جیست؟
همان طور که متوجه شدید مثالهای بخش «الف» فعل دارند اما متالهای بخش «ب» فعل ندارند.
فعل بخش اصلی معنای جمله و انتقال دهندة بیام است؛ بنابراین «فعل» مهمترین بخش هر جمله است.
Te
صفحه 10:
نكتة دوم
به اين جملهها توجّه كنيد :
۱- جوان و نوجوان ما با استعداد است.
۲- جوان و نوجوان جشمهٌ جوشان نیرو و استعداد است.
۱-به شما جوانان این ملّت میگویم.
۲- به ما جوانان بهعنوان فرزندان عزیز و ارههای دل این ملّت میگویم.
جملههای شمارة (۱) و (۲) هر دو پیام یکسانی دارند انا جملههای دوم زیباتر و دلپذیرتر است.
دلیل زیبایی جملههای دوم جیست؟
ی هرگاه بخواهیم مقصود خود را بیان کنیم, از «زبان» استفاده میکنیم اما وقتی بخواهیم همان
مقصود و منظور را زیبنر و تأثیرگذارتر بگوییم. از «ادبیات» بهره میگيريم.
صفحه 11:
صفحه 12:
يوحت
ادر بند جهارم درس لاقمل »ها را مشخّص كنيد و بنويسيد. بود . امد . كفت . درست .
۲-با توجه به معنی و مفهوم جمله, گزینة صحيح را انتخاب كنيد. .تيسن بكيرند و
الف) اینها جرا .. یرل جو باکدامنی و پارسایی جوانان را نمیبینند؟ (سلاح» صلاح)
ب) بحمدالهبرخورداری از میلیونها جواندختر و بسرمرییع..افتخار برای ملّت ماست. (مایع, مایه)
براى هر يك از وازههاى زير. يك همخانواده بنويسيد
متتدر-اقتدار متعال ->تعالى
نظام > منظم م
صفحه 13:
صفحه 14: