الهیات، دین و معنویت

درس هفتم دین و زندگی دوازدهم – بازگشت

bazghasht

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. نوذر

    عالیی

نظر خود را بنویسید

درس هفتم دین و زندگی دوازدهم – بازگشت

اسلاید 1: تهیه کننده:

اسلاید 2: خدای متعال به حضرت داود فرمود: بازگشت ای داود! اگر روی گردانان از من می دانستند که چگونه انتظار آنها را می کشم و شوق بازگشتشان را دارم، بدون شک از شوق آمدن به سوی من جان می دادند وبندبند وجودشان از محبّت من از هم می گسست.تصمیم های جدید همواره برای تکمیل پیما ن های قبلی و پیمودن ادامه راه نیست، بلکه گاه برای بازگشت از مسیری است که چندی به غلط پیموده شده و آثار زیانباری برجای گذاشته است. این گونه تصمیم ها توبه نام دارد. در این درس می خواهیم بدانیم حقیقت توبه چیست؟ و بازگشت حقیقی چه ویژگی هایی دارد؟

اسلاید 3: بازگشت عبد یا آزاد؟صدای ساز و آواز بلند بود. هرکس که از نزدیک آن خانه با شکوه می گذشت، می توانست حدس بزند که در درون خانه چه خبر است! بساط عیش و می گساری پهن بود و جام شراب پیاپی نوشیده می شد.زنی که در آن خانه خدمت می کرد، بیرون آمد تا زباله ها را در کناری بریزد. در همین لحظه مردی که آثار عبادت از چهر هاش نمایان بود، از آنجا می گذشت. از آن زن پرسید:صاحب این خانه بنده است یا آزاد؟زن گفت: آزاد. صاحب چنین خان های که بنده نیست!آن مرد گفت: معلوم است که آزاد است. اگر بنده می بود، بندگی می کرد و حرمت صاحب خود رانگه می داشت و این بساط را پهن نمی کرد.

اسلاید 4: بازگشت رد و بدل شدن این سخنان موجب شد که خدمتکار مدت بیشتری در بیرون خانه مکث کند. هنگامی که برگشت، اربابش پرسید: چرا معطل کردی؟خدمتکار ماجرا را تعریف کرد و گفت که، مردی با چنین وضع و شمایلی می گذشت و چنان پرسشی کرد و من چنین پاسخی دادم.شنیدن ماجرا، صاحبخانه را چند لحظه در اندیشه فرو برد. جمله اگر بنده می بود، بندگی می کردو حرمت صاحب خود را نگه می داشتچون تیری بر قلبش نشست و او را تکان داد. یکباره از جا برخاست و به خود مهلت پوشیدن کفش را نداد. با پای برهنه به دنبال گوینده سخن که امام موسی کاظم بود، در حضور امام توبه کرد و تا زنده بود به پیمان خویش وفادار ماند. بُشر بن حارث که تا آن روز در زمره اشراف زادگان و عیّاشان قرار داشت، در سِلک مردان پرهیزکار و خداپرست درآمد.

اسلاید 5: بازگشت انقلاب علیه خوددر میان مخلوقات، انسان موجودی است که علاوه بر ایستادگی در برابر موانع بیرونی، می تواند در برابر موانع درونی نیز ایستادگی کرده و حتی علیه خود انقلاب کند؛ بدین معنا که هم می تواند با پیروی از عقل، علیه تمایلات ناپسند خود قیام کند و هم می تواند با پیروی از نفس امّاره و انجام گناه، از فرمان های خداوند سرپیچی کرده و به خود ستم روا دارد.

اسلاید 6: بازگشت انقلاب علیه خوددر میان مخلوقات، انسان موجودی است که علاوه بر ایستادگی در برابر موانع بیرونی، می تواند در برابر موانع درونی نیز ایستادگی کرده و حتی علیه خود انقلاب کند؛ بدین معنا که هم می تواند با پیروی از عقل، علیه تمایلات ناپسند خود قیام کند و هم می تواند با پیروی از نفس امّاره و انجام گناه، از فرمان های خداوند سرپیچی کرده و به خود ستم روا دارد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید