علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

درس ۷ روانشناسی (انگیزه و نگرش)

dars7-ravan-shnasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 41 اسلاید این پاورپوینت دارای ۴۱ اسلاید هست که درباره ی درس ۷ روانشناسی یازدهم انگیزه و نگرش هست امیدوارم که مورد قبول افراد خریدار قرار بگیره چون تمام سعی ام رو کردم تمام مطالب را به خوبی در پاورپوینت قرار بدهم
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1517 بازدید, 13 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۷ روانشناسی (انگیزه و نگرش)”

درس ۷ روانشناسی (انگیزه و نگرش)

اسلاید 1: در این درس به بررسی عواملی که انسان بخاطر آنها رفتاری را انجام میدهد می پردازیمدرس هفتم : انگیزه و نگرش

اسلاید 2: انسان و حیوان در پاسخ به نیازهای زیستی و غریزه یکسان نیستند انسان ها به علاوه ی نیازهای زیستی(انگیزشی) و غریزه از نگرش برای تصمیم گیری و رفتار استفاده میکنند حیوان بر اساس غرایز عمل میکند و فاقد نگرش است ولی انسان در کنار غریزه و خواسته ها با نگرش خود رفتار خودش را کنترل می کندبه طور مثال وقتی یه مادر و کودکش تشنه باشن ولی فقط اندازه یک نفر آب باشد مادر کودکش را مقدم میداند و آب را به او میدهد یا وقتی خانواده ای در شرایط مالی مناسبی نیستند از خوردن چیز های غیر ضروری مثل فست و فود یا خریدن لباس تا جایی که بتوانند جلوگیری میکنند تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنندتفاوت انسان و حیوان از نظر فکری و روانشناسی:

اسلاید 3: انگیزههنگام بررسی تعریف انگیزه در کتابهای مختلف، معمولاً با سه مولفه‌ی اصلی مواجه می‌شوید جهت :Direction پافشاری :Persistence شدت: Intensitبه عبارت دیگر، انگیزه باعث می‌شود که رفتارهای فرد دارای جهت و هدف مشخص باشد.هم‌چنین انگیزه خود را در قالب پافشاری (در رویارویی با موانع و مشکلات) نشان می‌دهد.سومین مولفه هم میزان انرژی و شدت عمل است.عاملی است که انسان را بر می انگیزد و به حرکت در می آورد و به سوی رفتار معین سوق میدهد انگیزه مثل موتور برای ماشین که که نیروی محرکی را تولید کند تا ماشین به حرکت در بیاید انسان هم مانند ماشین هست که نیاز به یه موتور دارد که این موتور انگیزه هست حالا مثال های مختلفی میشه برای انگیزه انسان هست مثل پول و خانه و... و انگیزه از نظر شدت و جهت در افراد متفاوت است

اسلاید 4: سوال – صفحه 162

اسلاید 5: تفاوت انگیزه در افراد

اسلاید 6: انواع انگیزه:انگیزه بیرونی چیست؟ انگیزه بیرونی همان نیروی محرکه‌ای است که باعث می‌شود برای دستیابی به پاداش یا جلوگیری از تنبیه شدن، طور خاصی رفتار کنیم یا کار خاصی انجام بدهیم. مثال این قضیه زمانی است که برای دریافت تأیید رئیس، اضافه‌کاری می‌کنید یا برای پرهیز از جریمه و تنبیه شدن، به‌موقع سر کار حاضر می‌شوید. انگیزه‌های بیرونی در تلاش برای پیروزی در مسابقات و رقابت‌ها و برای دست‌یابی به یک جایزه هم خود را نشان می‌دهند.انگیزه درونی چیست؟ دقیقا نقطه مقابل انگیزه بیرونی است. این نوع از انگیزه به‌خاطر رسیدن به رضایتی درونی در شما ایجاد می‌شود. در واقع، خود اعمال و رفتارها برایتان مهم هستند و به عاملی خارجی گره نمی‌خورند. مثلا برای تجربه حسی خوشایند، تصمیم می‌گیرید که به تماشای یک فیلم کمدی در سینما بنشینید یا برای دل خودتان آهنگی با گیتار بنوازید. انگیزه‌هایی درونی، شما را به سمت انجام کاری خاص یا بروز رفتاری ویژه سوق می‌دهند.به‌عبارت بهتر، اعتبار انگیزه‌های درونی از عاملی خارجی مثل پاداش یا تنبیه وام نمی‌گیرند. زمانی‌که هیچ نیروی خارجی برای رسیدن به اهداف و خواسته‌ها وجود نداشته باشد، انگیزه انجام امور، انگیزه‌ای درونی خواهد بود. انگیزه‌های درونی یعنی شوق انجام کارهای مختلف به نیت لذت بردن و کشف فرصت‌ها، یادگیری یا شکوفا کردن استعدادهایی که در درون‌تان وجود دارند.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید