صفحه 1:

صفحه 2:
fee

صفحه 3:
راه حل مدار ویژه مشاوران دفاتر مشاوره دانشجويي دانشگاهها وزارت علوم »تحقيقات و فناوري زبرگزار کننده ل مرکز متاور دایشجویی دانشگاه صععتي شریف مدرس : کبیرشریفی_ دکتري مشاوره ا- ۱ ۱۳0۱۰

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
‎sf‏ دست مد یسم ری رد ‏۳ و ۱9-70۳1۱۱۳۱ للق ار سر *نقد: تلاش براي اثبات بي معنايي ظاهرا بي معنا ‎ae eve)‏ ‎titepe-aep) J‏ | نهفته است. ‎ge lenses | aces a 9‏ ال 700 ‏* ایده اصلی بست مذرنیسم ؛ ‎more’) re‏ ‎Poe Leia eee oa ee‏ ما وجود داردء نيست .

صفحه 7:
ادامه* ‎es oS‏ ۳ تسم را ار زار » جهان بارنات يا لقان يا ازج ‎Cows‏ 1 بلكه حا صل ابداعات اجتماعي / سازه هاي ‎eee‏ يعني ‎bole‏ ‏*هر كسي براساس ‎١‏ _. باور هاي غالبي كه از قبل در درونش داشته كه بازتاب باورهاي غالب تماع هستند , مفهومي ار ز جهان را براي خود مي سارد. e e 1 ‏مر‎ Rae ‏حقيتت نسبى و وابسته به موقعيت است.‎

صفحه 8:
دیدگاه باليني پست فد رز فجندمم

صفحه 9:
*بی علاقه ب تکرش 9 کار ‎Fig‏ ی هو ار ار سح اد در کر و خانواده با هم مشارکت و همکاری دارند. ؟اطلاعات درمانگر از خانواده صرفا برداشت شخصی اوست نه واقعيت وجودى خانواده

صفحه 10:
دیدگاه باليني بدست ۰( ادامه ‎sa‏ مي تال رح ‏* درمانگر !ا خانواده کار می کند نه براي خانواده) ‎‘i‏ ( ييش فرض هاي خود را وارد درمان نمي كند.) ‏#درمانگر خود را در دید گاههای رایج محدود نمی کند ‏© ( احتمال توجه به مسايل كوناكون افزايش مي يابد ) ‎Se leche‏ ا ات ‏*مراجع و در مانكر ا ‏ب (علت . وضعيت قابل تغيير است : مشكلات حقبقت ‎Caen Po‏ 1 نوعي ا ملظا شخصي 5 ‏است) ‎

صفحه 11:
مدرنیسم #درمان راه حل مدار (استيودي شيزر و اينسو كيم برك1985) #خانواده درمانی راه حل مدار ( آهانلون و واینر- دیویس1989) ‎er ih‏ سيستمهاي زبان مشترك ) اندرسون و هري گولیشن(1991) ‏*حكايت درماني (ميشل وايت وديويد ابستون 1)995) ‏#تیم انعکاس گر تام اندرسون ۱993-1991( ‎

صفحه 12:
نویت ترا چم ت 0 از تنوع وعدم قطعیت مشروع اما موقت 5 ار #نسبي كراها قوق رد کیت رود عدر زات 9 نسبي و وابسته به محيط است. n 2 فلسفه زير بنابى دديدكاه اكوسيستمى “ نسبيت كرابى است

صفحه 13:

صفحه 14:
كذري بر نظريه استنباط اجتماعي 0.1 سازه كرابي/ استنباط جمعي ( اجماع) يك فلسفه يست مدرن است. ‎ete Pep alee ay eevee oe‏ 00 واقعیت. واقعیت از نظر جمعي جاي بحث دارد. 4 واقعیت ابداع زکردنی /آفریدنی است نه کشف کردنی . ‎Cre) a‏ دا ‏ننیجا 0 افراد از طریق زبان/بحث و مذاکره با دیکران به |

صفحه 15:
‎AS‏ رخ ‎telbeed| eu‏ ۱ احتما ‏تسوت از ‎ee‏ تاممین است. ‎ORG IRC Wt‏ — تدوین علتها به راه حلهاي بهتر ميي ‎Peel | ‏الجا‎ ‏تغییر در ا ]لعاف شع يك اس وا ارت ا ‎i ‏انجامد.‎ ‏ات بر کت رد ارت و راد سل تاد سا رآ ی ترانیم گذشته را عرض ‎oy‏ سس ‎lah ss lls‏ رات ‏بت در باره مشکل ۰ مشکل را دامن مي زند ( بیان فحشاء: اساعه قحهاء است. ۲

صفحه 16:

صفحه 17:
بلكه مرف هیا |

صفحه 18:
در( اه ‎ule‏ کامل ‎ypern)‏ ۱۳ مشکل مراحع هدیه ای است که نرد مشاور آورده می شوند. كرفتارى مومن» نعمت و رحمتى براى برادر مومن است

صفحه 19:
۱. معنای راه‌حل : * فقط مك جواب و حود ندارد بلكه 44 0 مجموكه اي از جوابها وجود دارند ۱ ‏ا‎ pe rer) 2

صفحه 20:
راها کل کل شاد بدا ‎a)‏ گيري و بروز ‎Su.‏ ۷۹

صفحه 21:

صفحه 22:
ملاكهاي تعیین اهداف *مثبت باشند نه منفي (واژه کلیدی "به جای است ) رت رت رن ارت تب 1 رز ند فرذا !) . ” ار “ مسترح [] #عملی / شدنی باشند(واژه کلیدی " دست بافتنی "است ). وتو زر دتیت باشند راما ار نداشته باشد ‎ )‏ ی ۱ #متناسب با زبان و درك مراجع تدوين شوند

صفحه 23:
اهداف درمان اکوسیبستمی /راه حل محور © نغييريايدار در موقعيت مراجع ‎١(‏ كانل: 2001) الا ا ل كت ۰ © تغيير در کلام از طریق تغبیر از حرف زدن درباره مشکل به ‎Se‏ راه حل”. لا ل 7 ترین مداخله در نوع خود است.

صفحه 24:
6 اصل میلتون اریکسون ‎.١‏ مشكلات غير ار ( تلاش ناموفق فرد برای اتطباق با شرایط دشوارند) 2 مراجع صاحب منابع و تجربیات کافی در حل مشکل است 3. مشاور موثر: (ازهرجيزى که مراجع وارد درمان کند استفاده مب‌کند.) 1 رل زو الت دائمي در خارج از درمان روي مي دهند. يار ~ الزار سيق عرياق ذرمان الستر ‎

صفحه 25:

صفحه 26:
فرضیات دیدگاه راه حل "1" 0 ا 0 “مراجعان مَايِل © همكاري اند مكز اين 05 تفاسير 9 ور ره ره سيستمي ها) *درمانكر طوري برفورد مى كند كه هاره اي جز تغيير ‎CS‏ 6 ‏ل‎ ew Conger Pa recy

صفحه 27:
‎ole 49‏ دیدگاه راه حل مدار( ادامه) ‎0 rete eng Bee ‎BOE ete eae elo eee teresa |‏ مثال: هواييما . استفاده از “ وقتي كه ” بجاي “ اكر”). ‎oh‏ 4 مراجع صاحت منايع و ا ° ( نگرش غیر پاتولوژيك به مراجع) ‎20s eS S e?)‏ اال م

صفحه 28:
فرضيات ديدكاه راه حل مدار( ادامه) © فرض 5 فشكلات تلات 8 تحار ‎De) 2 ae‏ ايكاة مي کنند) (منال مازرلو : چکش و میح) e ‏مشکل به اطلاعات فراوان نبازی ندارد‎ Jo 26 5 30 0 0 (اين که چرا کسي 20سال پیش الكلي شده "مثلا فشار ‎os‏ ‏رالد ی کت ار رای ال سار ‎(AU‏

صفحه 29:
ارس ری رس رسای ار زرا ل فرض 7. توصیف ها / چشم انداز هاي متعددي براي طرح مشكلات وجود دارند. 0 ن واقعيت ندارد ‎SOs‏ واد دار ‎e‏ به ‎bab»‏ تقویت می شود

صفحه 30:

صفحه 31:
اصول رابطه درماني عالي در ديد ل ۱ بگذارید Ve ‏رابطه نزديك مراجح - <دماتكر/ فرة‎ ( ee ee ea le Ch 020000 eye) © (5 co cle 52 JKEs. Gal erls Sr bce) )® 9 اصل سوع: برای مراجع قابل فهم وساده عمل کنید 2 مر 2 ۱ رت ‎(CORRS‏

صفحه 32:
‎Jgol‏ رابطه درماني عالي در دید اصل 4 : فضباى امن براى مسراجع ور ‎tose eee eae‏ ‏اصل © : احتررام به برداشت ها و تجارب مراجع ‎eu!‏ مشاور مهمان مرراجع است. / الحاق به ممراجع( ‏0 اصل 7" :روی مقاومت مراجع کار کنید ( “متاومت “به عنوان ارتباط مفيد از سوى مراجع باز تعبييس مى شود )

صفحه 33:
اصول رابطه درماني عالي در ديد 2 * اصل ۷:الگوی سالامت ننس و انسان بودن را از خنودنشان دهید. ‎ye‏ 0 اصل ۸:نیازهای مراجع حرف اول را می زند. ) ( ی اس ات مراجع را توانا سازید. ‎ee eee‏ رال ‎eee) eae ao‏

صفحه 34:
دید اکوسیستمی با دید سیستمی

صفحه 35:
مقایسه دید اکوسیستمی با دید سیستمی از مشكل شروع مي كند 7 ا زر می کرو به علل مي ايزذازة له جرا توب تر رز ‎ey ed‏ و ‏منفي مي نگرد( چه اشکالی در كار استّ) 3 ‎ ‏الا ‏به راه حل مى يردازد ‏به آینده مي نگرد ‏توصيف هاي متعدد مي يردازد ‎i 1‏ چگونه و چطور ‏در سطح حرکت مي کنند مشاور با مراجع همكاري مي كند ‎j orca yee ere)‏ درست مي شود) ‎ ‎ ‎

صفحه 36:
مقایسه دید | کوسیستمی با دید سیستمی 9.مراجع از مشاور مي آموزد 0 .طولاني و دردناك است 0 كارب رامعل ايت 2 زبان تخصصي اتسار مي شود 3.مقاومت مراجع ۱ 9.مشاور از مراجع مي آموزد 0.مختصر است. و دردناك نیست ‎Fore peo re eo en‏ 2. زبان و كلام مراجع بكار مي رود 3.همكاري مراجع

صفحه 37:
*سوال تا * چرا 0 IT | bd ‏اى‎ ‎seek‏ كر اقسرده بودند» حدس می زنم آن را در ژنهایم به ارث برده ام. توى ونم است. ‎ ‎ery Ss ‎eee eer bd 90 ee at ‏#مراجع : وقتی بچه بودم؛ بیمار شدم و محبور شدم تقریبا یکسال در بیمارستان بستری شوم. اخیرا در مجله ای حواندم که بچه هایی که از کودکی از والدین شان جدا می شوند ء وفتی که دوباره به خانه ۹ والدین با مشکلاتی مواجه می شوند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 38:
مهارت هاي اصلي ديد اكوسيستمي #تصدیق مشکل و اهمیت دادن ‎olles‏ ۱ ‏رز‎ eC ORD Eh Leite 0 ‏ا‎ ae ۰ lp slid! 5 95 bla a ees ezlo wlio w Wolo cuorl® #استفاده از زبان مراجع ۱ ۳ ۱ 0 #استفاده از سئولات “ جطور ‎gO Be‏ ‎POI RU td‏ ا ۱ ۱ *جستجوي نفاوت ها

صفحه 39:
مهارت هاي اصلي دید اکوسيستمي *عادي سازي مشکل ۱ ‏راهكارها‎ eee Sh ‏ا ل‎ ‏معجزه اي‎ ياهلاءوس٩‎ ‏رابطه اي‎ ياهلاءوس٩‎ © مقياس سازي #دادن بازخورد به مراجع © تحسين و تمجيد »دادن تكليف “ارزيابي كردن

صفحه 40:
1 بت تراجت ملاقات کننده 0 ata آماده ‎Perl‏ ‎ee‏ نقش مشاور ۱ ايجاد انگیزه براي تغییر ات مواقع ۱ - و توجه كك 1 را در ز كت 5 تسمصت. ملد

صفحه 41:
8 ( فکرمی کند که مشکلی ندارد) لات ل ا ا ار ® زاس ره نی بت ابا اتطار با یل بد تشر ‎SHES‏ ل رد ‎SSE ty eee‏ تاسارد سس يا درك با ند لس ‎he‏ و از

صفحه 42:
وظايف مشاور_با ملاقات ‎By pene Ee‏ ات رل ار لس ‎Pen ey)‏ کند © راههاپی را برای تاثیر گذاری بر مراجع پیدا کند

صفحه 43:
* مراجع مشتاق كشف مشكل است اما خود رآ مسئول آن نمی داند و خود به مشکل مي نگرد © مايل نيست براي خلق / ايجاد راه حل كاري بکند ۳۳۳۳ به آینده ندارد »خود را قرباني سرنوشت. و صاحبب قدرت كمي براي تغيير ان مي داند © مراجع با توجه به يك جنبه از مشكل “ شكايت 5 |“ کننده " و از جنه 02 ل ‎a Ayre‏

صفحه 44:
وظايف ‎Lio‏ 19 ۳ شکایت باس ‎en Yeats‏ ‎rea ee‏ ا ”0 © مشاور بايد از شكايت كننده یک چنین سئوالاتی بیر‌سد : | ۱ لاوا ا © كداين قدم كوجك جه باشد ؟ “

صفحه 45:
ويژگي هاي مشتریان * مراجع ‎foe‏ 3 مي دهد فک َ 3 © تا اندازه اي روي مشکل کنترل دارد * آماده و مشتاق است کاري بکند 9 وظيفه درمانگر: در هدايت جنين مراجع به سمت راه حل مستقيم تر عمل كند

صفحه 46:

صفحه 47:
مراحل درمان در ديد اکوسيستمي

صفحه 48:
مراحل درمان در دید اکه سیستمب "۱ در باره مشکل ‎pert)‏ و گفتگو در باره آینده مراجع آینده را چگونه مي بیند؟ گفتگو در باره راهکارها مراجع چگونه به اینجا رسیده است ؟

صفحه 49:
moog ‎Gray‏ در باره شک ‏(هر مشكلي كانون فوري درمان قرار مي كيرد. اين كانون ممکن است بعدا در جلسات بعدي تغییر کند.) ‏1 مراجع را دعوت کنید مشکل را در يك کلمه بکوید ‏7 وان کلمه را نیدبل به يك سمله کند. مشاور : آیا مي تواني مشکلت را در بك کلمه بگوبي ؟ ‎ot 4 ae‏ ‎errs ear ee Eis pyre ror red oreo el Meu eco‏ ‏ل ا ۳ ‏خسته آم.

صفحه 50:
moog كَفتكّو در باره مشكل 35 مشکل را به اهداف قابل دسترسى تبديل كنيد ‎Nel ager sie ۰‏ را ار ‎Roe‏ ‎cle 9 ‎sibs |‏ ره رد ا د ‎vec 5‏ ال ی و كار جالبتري متل رفتن به يارك انجام مي دهم. بهتر روي كارم تمركز مي كنم و به كارم بيشتر علاقه نشان مي دهم.

صفحه 51:
ma ‏در باره‎ Gry cei: ‏لاوخ ص‎ ikon a : از اصطراب رنج مي برم. : مي تواني به من بكوئيد كه وقتي مضطرب مي شوي جه اتفاقي مي افتد ؟ : درباره همه چیز نگران مي شوم .بخاطر نگراني نمي تواتم چيزي بخورم . دلم مي خواهد کنار دیگران باشم. : چیز ديگري هم هست که نشان دهد مضطرب هستي ؟ وا را رک ار زر ار خستگي مي کنم.

صفحه 52:
گفتگو در باره آینده ‎en‏ ال هکت ارس 7 و ۱( ۸۱۱۰۱ له ل تب زر كان بسر ‎WS‏ ر مار :|

صفحه 53:
كفتكو در باره آينده (مثال) ‎ee ee ead‏ لا ا رو ‎j ۱ i Soy ee‏ : دلت مي خواست از این فرصت جطور استفاده کني ؟ ءراجع ۰ می وا ۳ ارت تا : منظورت اینه که فرصت فکر کردن داشته باشي یا ..؟ ‎ates‏ دح : فكر خوبي بنظر مياد. ا تن ار ا اد كم راحت باشه. ‏عر ست ‎end‏ جترا ‎lh eg ae oho‏ تا ید ستالات ‎Br weer] os‏

صفحه 54:
ل رطق *مراجع : مي توانم مسئوليت ديكران را نيذيرم و ا | صرف زندكي شخصي ام كنم. ‎ty:‏ ابن موقعيت رت دست مى دهد اولين علامت آن جيست ؟ ۱ ل ۱

صفحه 55:
کفتکو در باره راهگارها پس از تعیین هدف . * گام بعدی ‎Gye:‏ خلق راههای رسیدن به آن است. * در باره این موضوع عیده ات چیه ؟ ‎sie‏ بر اد كر لاق ‎is Sab as‏ ار انا ری ی و 6یا کسی که مر ۱ کر * چه عقايدي در ذهنت هست که آنها را کنار گذاشته اي یا هتوز در بارهآنها فکر ميكني ؟

صفحه 56:

صفحه 57:
خدا گر ز حکمت ببندد دری ‎٩‏ زرحمت كشايد در ديكرى

صفحه 58:
آشنايى بافنون اكوسيستمى يو هیز از هر گونه مت اما علاقه به التوهاى رتنارى كه به هنكام بروز مشكلات وجود دارند . تمرکز بر سنحش اقناک آینده نه بر مشکلات قبلی. درمائكر مسئول مسير و حهت درمان است. Ba) pees ‏ا 0 هاي‎ نياز بسيار كم به اطلاعات اوليه. درمانكر براي راه حل به ذهنيت قبلي در باره مشكالات نياز ندارد.

صفحه 59:
۳ eee ‏*اولء نومبنا سازي فعالانه از :ل به صورتي مثبت و كارساز تر‎ ‏رت رات مر ار‎ ا ‎Pe ee‏ دست مد رت ۱ کرده است. 0 اجتناب يذير بودن بهبودي و يبشرفت ربط داده مي شود.

صفحه 60:
ادامه آشناي ۳ 2 #مهم است كه :يوه اي كه مراجع مشكل را به زبان مي آورد ( مطرح مي كند ) تغيير كند. ۲ #زبان مورد استفاده مراجع تنها چيزي است که باید دنبال شود. © اين كه ما درباره جه جيزي و جكونه حرف مي زنيم , تفاوت ایجاد مي کند و 1 ‎bed‏ را مي تواند براي ایجاد تفاوت از سوي مراجع استفاده شود. ( مد مثبت كوبي به مثبت أند يشي ‎rd‏ انجامد)

صفحه 61:

صفحه 62:
3 ۳ ۳ eed BY ‏هدف کربني‎ ‏دبين ار رن ار اد را ارس و‎ 0 ‏و را زر نوق‎ ‏اهداف نبايد اجباري شوند‎ wh Il ‏اس بای رشن - ساند هن دست‎ ‏مرا باشند‎ 0 remiccome key ‏هدف - ايجاد تغبيرات افزايشي است . يعني برداشتن قدمپای‎ ‏الم‎ aaa Ou B® WN ‏خدا‎

صفحه 63:
ور رلک کر و باب و د يار قيار الست رك رك ار چطور مي فهمي که ارززشش را دارد به مشاوره بيايي ؟ اولین علامتی که نشان می د هد اوضاع روبراه است ۰ ag SS ‏ی بت‎ ies

صفحه 64:
ا ۱ فن: هدف كزيني هنكام تعيين اهداف ملاكهاي زير را در نظر بكيريد : . عينيت هدف : هدف به جشم و دل ماجع ا در روت 136 رز( زه کی ناد ارزش هاأى منطقى و مشروع مراجع رادر تعيين هدف در ۲۱

صفحه 65:
9 استئناء ها هدف : شناسايي مواقعي که شکایت مطرح شده ,وحودنداشته یا قابل اداره بوده است. استثناء‌ها : 1( ۱ : معجزه هاي كوجك اند.

صفحه 66:
قرم : | استثناء ها (ادامه) ©علاتم | ‎Si)a by lees‏ ‎ovear a ee‏ 00 تکرار © انواع الشتناءها : 1) خودحوش_2) برنامة ريري شده *مثال : ال ا ميكني خيلي هم وخيم نبوده , يا احساس كرده باشي كه از عهده اش برامدي؟

صفحه 67:
ا ‎reery ce cette‏ ل ل © مراجع ‎ge ae. or UT Ip eee eee‏ تش ب يديرت ا و " د ‎GESTS ie ie geen‏ رتتي سركار سيروم ا ‎er eR ON‏ میلاد / شبری ن که باعث می شود بحندم از دلهره ام کم ۱ ‏ا‎ ‎۳ See eae ۶-۱ ‏رت‎

صفحه 68:
ستئوالهاي معجزه اي و تا رل ار كا ماس ‎cle‏ ار فلار ديك ا ‎shel bla see‏ ماقا اس و رار 7 : ازاين "قبلا اتفاق افتاده اند. و تنها جيزي که لازم است ء رت زا -. موق ی [)زمان مناسب > موقعي است كه مراجع ‎S|‏ ۱ حرف مي زند 2 ا رل زر درك نگرانی و دلوایسی او دشوار است.

صفحه 69:
ستوالهاي معجزه اي( ادامه) ۱ معجزه ای رد 1 ان 9 با مکت های | 7 ۱ #سوءال معجزه اى مراجع را موقتا از اشتغال ذهني به مشكلاتش دوركرده و فكر و ذهن او را بسوي خلق ‎ol,‏ حلهاي ‎BE‏ ميبرذ »

صفحه 70:
سوءال معجزه اي داراي قالب 8 تصو رک که شبی معجزه ا یانفاق م ی افتد و در ال ل 0 جلسه درمانرفشانده 7 #جطور متوجه آن مي شوي؟ ‎a‏ تغييراتي به وجود خواهد آمد ؟ #صبح روز بعد متوجه چه چيزي مي شوي که مي فيهمي " معجزة ‎eile ‘Gl‏ افتاده است؟" ‎ae‏ ا كن ‎

صفحه 71:
سوءال معجزه اي داراي قالب ‎els‏ در برد ار ز رت اام ا نان لاما ‏*جطور متوجه اين تغييرات ا وضع مي شويد؟ ‎fee epee ‏ا ل ا‎ ED aE be ‏اتفاق افنادهاست کدامند ؟‎ ‎

صفحه 72:
1 زه اي دا ما است ©* فرض تن اين رابشد تنل ۱ »)را دربارد شررع تردن باشید .دوست دارید که چه چیز متفاوتی انفاة برس ود وق رسد ‎li‏ باشد که د رای تست از زرط تغييراتي ايجاد كنيد ‎٠‏ اولين علايمى كه به شما نشان مى دهد عر ارا ا ار ل ا

صفحه 73:
iv 2 ‎aaa ee‏ بر اناد ري ا ار بت ‎elses cule 215 os aun‏ رت ‎er‏ رن سرت بردي تساي سيره اي ‎fs 4, SS sl‏ بيدار ميشوي اولين علامتي كه نشان مي دهد معحزه اي اتفای اشناده » جية ؟ ‏* مراجع ( ااا مكمل بيرسيد يا مراجع را ترغيب كنيد ) مثل: ‎ ‎ ‏* مشاور : ا ل ‎eens Le‏ ‏* مراجع : حس مي كنم دوباره زندكيم را بدست مي أورم. ‎oe ۲‏ يداني ؟ اولين علامت كه به شما نشان ميدهد زندكيت را دوباره تس رد م-- ‎eae cet ole‏ اا ا ير میروم ‎

صفحه 74:
فن ‏ سئوال هاي مقياسي ‎٩‏ هد مراجع برداشتش را از موقعيت با قصد ايجاد ‎pee)‏ ار ار بندي رک دامنه مفیاس بین (۱0۳0) است : 9 بدترين مات سل ثبل از ایت مراب براي مشاررد ‎a‏ ‏ل 10 در مشكلي وجود ندارد. ‏رالات مشیاسی ‎wd‏ لك از جلسهء اما مشخصا 5 لت جلسه يون ال كشف مشكل / شكايت /يا براي ‎faye‏ مداخله در ادامه جلسات ميآيد. ‏مقياس سازي به مراجع قدرت ارزيابي مي دهد. ا 9 ل

صفحه 75:
يك نمونه سئوال هاي مقياسي * ( براي محك زدن وضع فعلي وسطح اطمينان مراجع براي حل مشكل) ۱ ae eens #مشاور : روی مقیاسی از 10-0 که 10 نشان دهنده این است 1 اس سس رار ارين طباه رم ار ار ‎Ba pat elie jt) a oS‏ ‎eee eer eet) seco) eee)‏ ۱ #مراجع :حدودا 4. اما بعضي روزها 5/2هستم اگر هفته گذشته میی پرسید ی ان وقت مى كفتم كه ‎il‏

صفحه 76:
يك نمونه سئوال هاي مقياسي . پاسخ مراجع > 0 ‏ل ا ا‎ Ol بل دور شده است. لع اي 0 اور ۳۳ 06 توجهي اتفاق افتاده است.

صفحه 77:
نمونه ديگري ارستوال ‎SW‏ ور ‎ASU sab elle lls aS cally te‏ بدهى ؟ اجازة بذه 10 راهى را که قصد انجام این كار را داري و 0ت تردر از آز را داري » بررسی کنیم: ‎oly el lO ale‏ بك راه به کداميك اطمینان im ‏داری؟‎ توجه : نوع سئوال برسی بر توانايي ها متمرکر اس )

صفحه 78:
ا 37 1 ويك رز تقار دري است كه مي توان أن را به روي يك زندكي خوشايند كشود ا 1۳ علت قفل بودن درب ب لا تشر ار را بيدا كند. شاه كليد ها مداخلات باساختاري است كه براي تحريك ‎BE‏ ل ار ير اسل ص ل

صفحه 79:
فقط کافي است که بخوبي وارد قفل شود). درمانگر بر ات بلك راك حال ار سابك شکایت / سا با عوال دا ‎CSU Se ol aaa‏ نانك

صفحه 80:
7 مداخله : شاه كليدها و ا (مي خواهم که با دقت به من بکوتید که دفعه بعد چه جيزي در زندكي / ازدواج / خانواده / با رابطه شما اتفاق مى افتد و شما مى خواهيد كارى كنيد كه ادامه بابد. ‎a‏ ۳ 0(

صفحه 81:
ا لوت ا ار ۱ ‏ا‎ ev ea ets (اين تکلیف / دستور . اشخاص با خانواده را در کشف سلسله امکاناتی که دارند فعال میکند نه در استمرار انجام آنجه که معتقدند ارت 4 سار اتعس ان صحیح

صفحه 82:
‎es eae‏ رم ‏ال وت ۱۱۱۲۱ ‏دنفي ‎eo east se sD)‏ ار ‎7 ‎۲ re Ce eerie ‏(اين آموزش له حانواده شخ كمك م ی کند که بند ریج ۱

صفحه 83:
fo Jr ee) Ee ee ‏کلیدها‎ ( هدف : كمك به خانواده تراى داستر كر شه هاي ديكر ./ شروع تغييرات با داشتن بك جنير: اک 6

صفحه 84:
مداخل : شام 5 ©مراخلة 9 كلبدها 1 ول زر ا دب متا بت لأ خود يا ديكري م ( ‏اور‎ a ار رز نا ركه Seer ‏ا‎ 1 Hise auc enpeDweS| ‏او سک تست قرس كارف زر‎ Lara

صفحه 85:
مداحله + تکالیف سازنده يرنه اجداة. براي 0 ‎ee)‏ در کوتاه مدت. ® #راهكارهاي مراجع براي تغيير » جنانجه منطقي و مشروط باشند به راهكار مشاور ارجحيت دارد. با توجه كردن به 2 زبان تن مراجع هنكام بحث در باره تكليف . مي توان حدس زد كه ان را انجام مي دهد يا Bet oy)

صفحه 86:
انواع تکالیف سازنده ‎.١‏ تكاليف توجه برانكيرز / جذاب ‎By Ee Sana‏ ۳ 4. تكاليف وانمودى ه. تکلیف : " کاری که موشر است آذرا انجام بده " ررك و1

صفحه 87:
رت مواقع ارایه : مراجع براي شناسايي استنناء ها به خودش 0 ا جواكة هاي روشني به سئوالات معجزه اي نمیدهد. . درباره اينكه براي بهتر شدن اوضاع جكار كر ايده خاصي ندارد يا ايده هاي ا

صفحه 88:
DW ere rev در ابن فن از مراجع بخواهيد به موارد زير ‎pee Serv‏ اا ا رد 2-. مواقعي كه كار مفيدي در رابطه با شكايت مطرح شده انجام مي شود. 3. مواقعي که شکایت مورد نظر ظاهر نمي شد با بهتر ال مي شد. 4 بخشي از وله مراجع كه ‎ran}‏ خواهد ۱

صفحه 89:
و در 1 ئفد بعد که یکدیگر را | ‏ا‎ hea ore) ‏زندگیت/خانواده ارت محل كارك /اتفاق‎ ‏مي افتد كه دوست داري ادامه بيدا‎ و ان زر ارب اه با مرن ‎va‏ ‏6 ۱۱۱۷۱0 ۱( ۱۱۷ ‎onl)‏ 7(

صفحه 90:
تکلیف : " کار متفاوتی انجام بده ( اين تكليفه كاري را كه بايد الحام بكلرد , به دقت ا 2 .و مراجع را به كشف / خلق راه حل ‎ee‏ رک ‎ie tee CL CHEE: 01 ee‏ بیین بعد جه تفاقي مي افتد. ‎a Pi‏ ها که ‎de ie ‏رويب‎ ‎Se ae eS Sew ‎ees ee es ae OG) jl, is ae hme ‏را‎ hig vy sik er a oy Eyl

صفحه 91:
تکالیف اتفافی *رمان كازاركة” ا ل الل اللا اا ‎ren‏ 7 كدر كردم است ۲ ۳ *بي تصميمي و بلاتكليفي حزئي از مشكل شده است. ۱ ‏راز را زا ار‎ wren sly ola ‏لمعمل شير يا هما‎ as Lis! ae) ‏تا‎

صفحه 92:
تکالیف وانمودی #تکلیفی اس اک ار مرا ی معجزه اي اتفاق افتاده اسث. #کاربرد : زماني مفید است که مراجع ‎le ee‏ تثييراتر. را شررع تند انا 1 هده

صفحه 93:
”تكلين : “ كارى كه موش است آثرا انجام بده “مشاور : درعوض جكار كرديد ؟ جه وقت بي خواهي برد كه زمان اش جيه ؟ اين عقيده را از كجا اورده اي 9

صفحه 94:
شن ۰ طبراحی تکالیف پیش بینی کننده ‎Cee Be EDY bd‏ 2 کن که آیا فردا مشکل بهتر می شود یا تغبیسی نمی ‎BCD LED DDL Dia eee‏ سازى ) كن و بايش بينى نودت مقايسه بكن .سيس ‎Ee Ie eee en a eee‏ در ست يا علط تلقى شوند » فك كن ‎Pear‏ ‎am‏ ا ا

صفحه 95:
فن : دادن بازخورد ‎LOC LWA ۱( SEO Ia PTSD)‏ ‎rerio‏ 0 ساحتار باز حورد: فن تحسين و تمجيد( احتبادزها: جنسيت /فرهنك /زو ! ‎REE‏ . فن پل زدن بین اظهارات ممراجع . فن : خلاصه ای از آنچه که قبلا اتفاق افتاده و مفید بوده است فن : تکلیف / تکالیف مورد توافق ( کار برگه۱)

صفحه 96:

صفحه 97:
* شكايت هاءحكايتند.حكايت ها از شكايت ميكويند حكايتي ز زبانت به گوش جان آمد دكر نصيحت مردم حكايت است به كوش من

صفحه 98:
رهنمودهاي کار با سر متا ا 7 ا ” ‎Pe if,‏ "( كه غير قابل دسترسي اند) . ( مراجع مشكلي ندارد ا ا ل 0 ‎pear ea‏ ل 1 #به راه حلها فك ر كنيد نه به مشكلات. ( هدف حل مشك نيست بلكه خلق / كشف راه حلها برای مشکلات است».

صفحه 99:
رضيمودطاي ذار نا ‎Lb‏ ا ا ال 0 ار رن کفید. (ا سارت دروستر سای ارست تا در الاك اجتماعي مراجع بکار او بیاید. وظیفه مشاور : کشف تفاوت در حکایتها (Se yt sally ab) eb ‏را‎ 3 RS Cor Cole var ‏ا‎ | Peer er Ree Gira herve Cale: ose منابع و شايستكي 00 5 مقدار شده اند./ ايجاد اتحاد درماني ‎acy)‏ ‏گیر است./ مشاور موضع متخصص نمي گیرد.

صفحه 100:
رضيمودهاي ذار با ‎e‏ موضع ‎Ae‏ مراجء ۸ ( افنادگي آموز اگر طالب فيضي ‎es‏ زميني که بلند است) ‎Ne ee cae) age)‏ وت مر ‎POOLE a TAYE EY AY SPIES) ‏رتم‎ Fis ۱۳۳ ‏کردار‎ ‎۷ Tort EGE UeeEN eN) a ‏یز‎ ‏7 كن اوه ‎bales SM‏ بخواهد چيزي ‎wager‏ رال رل ار ارت رن( تغسر دهد.)

صفحه 101:
رهنمودهاي کار با مراجعان ۰ اگر آکاری بی فایده ار ار داست لكتشياك. ا را سل تاو نت مرردد نات از ترك شرايط جديد ( POE SOI ON [Pan eee ST OE ICCA ‏ارس مراجع اشاره کنید‎ ۴ ار آدم ناتوان انتظاری نمي توان داشت مگر از توانمند)

صفحه 102:
1 هنمودهاي ‎we) ۳ ls‏ اجعان #به بافت و محيط مراجع توجه كنيد ( مشكلات در خلاء شکل نمي گیرند مساکلدت ۳ ‎ree‏ را ار ‎CPE‏ #سري كه درد نمى كند دستمال نبنديد ( مشاور مجاز و مختار نيست در كوشه وكنار ‎ET‏ تحص كند. ‎ea, Lyfe kes‏ تب .اگر هم هست "از دید چه كسي مشكل نلقي مي شود؟ ' ‎ees or ee‏ وضعیت جاری ادمی آست . ‎(Gem ey ean sore ar NUN TD ad‏

صفحه 103:
0( و ايام به كام باد

صفحه 104:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان