پزشکی و سلامت بیماری‌ها

درمان سرفه و التهاب گلو در سرماخوردگی

darmane_sorfe_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درمان سرفه و التهاب گلو در سرماخوردگی”

درمان سرفه و التهاب گلو در سرماخوردگی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: درمان سرفه و التهاب گلو در سرماخوردگی

اسلاید 3: سرفه یکی از سازوکارهای مهم دفاعی بدن است که برای تمیزکردن مجاری تنفسی و دفع اخلاط راههای هوایی فعّال می شود.سرفه ممکن است خشک یا همراه با دفع خلط باشد.سرفه دلیلی بر التهاب گلو، حنجره و ریه است.گرفتگی صدا نیز به درجات مختلف همراه این التهابات دیده می شود.

اسلاید 4: درمان سرفه و التهابات گلو، حنجره و ریه که ناشی از سرماخوردگی باشد؛ جدای از درمان خود بیماری نیست و اگر درمان به صورت کامل انجام شود این موارد هم بهبود خواهند یافت.با این حال و با توجّه به این که درمان این التهابات، شباهت زیادی به هم دارند؛ تذکّر نکات ذیل، خالی از لطف نیست:

اسلاید 5: الف- پرهیز از صحبت کردن با صدای بلند و داد و فریاد زدن، اجتناب ازخوردن مایعات سرد خصوصا پس از خواب، خودداری از مصرف غذاهای سرخ شده و خوراکی های ترش.

اسلاید 6: ب- استفاده از غذاهای لعابدار و نرم کننده سینه:مثل حریره مغز بادام شیرین با آرد برنج یا نشاسته گندم، فرنی آرد برنج، فرنی نشاسته گندم، سوپ جو، هلیم گندم، آش شلغم و آش کدو .

اسلاید 7: حریره مغز بادام شیرین با آرد برنج: ۲۰۰ گرم مغز بادام شیرین را در آبجوش ریخته تا بتوانید پوست آن را بکنید، بادام پوست کنده را چرخ کرده درون پارچه نازکی ریخته ۳ لیوان آب گرم روی آن بریزید تا شیره بادام گرفته شود. سپس ۳ قاشق غذاخوری آرد برنج را در شیره بادام حل کرده ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه نمایید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا حدی که غلیظ شود، سپس آن را گرم گرم میل نمایید.می توانید به جای آرد برنج از ۵ قاشق غذاخوری نشاسته گندم استفاده نمایید.

اسلاید 8: فرنی نشاسته گندم: نشاسته گندم را در مقدار کمی آب سرد حل کرده سپس ظرف را زیر شیر سماور یا کتری گرفته در حالی که آب جوش را کم کم به آن اضافه می کنید آن را مرتّب هم بزنید تا قوام دلخواه را به دست بیاورد.سپس آن را با عسل شیرین و میل کنید.اگر تمایل دارید نشاسته را با نبات شیرین کنید باید آن را از ابتدا به فرنی اضافه کنید.

اسلاید 9: ج- غرغره کردن آب نمک: این کار باعث کاهش بار میکروبی گلو می شود.یک قاشق چایخوری نمک را در یک استکان آب ولرم حل و غرغره کنید.می توانید روزی سه چهار بار غرغره را تکرار کنید.این آب نمک، بر خلاف آب نمک شستشوی بینی، باید غلیظ باشد.

اسلاید 10: عدم بهبودی سرفه پس از بهبودی سرماخوردگی:شایع ترین دلیل عدم بهبودی سرفه پس از پایان سرماخوردگی:۱- التهاب نای:سرفه های خشک(و گاهی هم خلط دار)پس از پایان سرماخوردگی که منشا سینوسی ندارد.بهترین راه برای درمان این مشکل، ادامه درمان سرماخوردگی است. مصرف داروهای ژلاتین ساز و غذاهای لعابدار و نیز ماساژ ویکس روی سینه، استفاده از جوشانده انجیر در شیر و … نیز مؤثر است.

اسلاید 11: ۲- سینوزیت:عفونت موجود در سینوس ها تا مدّتها ممکن است ماندگار باشد.این عفونت ها تدریجا و به ویژه شبها به داخل گلو می ریزند و بیمار را وادار به سرفه می کنند.با اقدامات درمانی سرماخوردگی به ویژه بخورها مانع از ماندن ترشحات عفونی در سینوس ها شویم. Shiateb.com

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید