drman-hai-revaanshnaakhti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید در طول تاریخ نیروهای ماورای الطبیعه نظیر شیاطین، ارواح خبیثه یا ارواح غالبا به خاطر رفتار نابهجار افراد متهم و سرزنش می شد. این نیروها از طریق دعا، ورد خواندن و سحر و جادو دفع و پاکسازی می شد. بقراط معتقد بود که بیماری های روانی حاصل آشفتگی در مایعات بدن است و اختلالات روانی را به حیطه پزشکی وارد کرد. بقراط و پزشکان رومی و باستانی روی انسانی تر درمان کردن بیماران روانی، ورزش و رژیم غذایی مناسب، ماساژ و حمام آرام بخش تاکید می کردند. در قرون وسطی مجددا این بیماران همپیمان شیطان تصور می شدند که می توانند موجب راه افتادن سیل، طاعون و صدمات برای دیگران شوند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
882 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درمان های روانشناختی”

درمان های روانشناختی

اسلاید 1: زمینه تاریخی درمان های روانشناختیدر طول تاریخ نیروهای ماورای الطبیعه نظیر شیاطین، ارواح خبیثه یا ارواح غالبا به خاطر رفتار نابهجار افراد متهم و سرزنش می شد. این نیروها از طریق دعا، ورد خواندن و سحر و جادو دفع و پاکسازی می شد.بقراط معتقد بود که بیماری های روانی حاصل آشفتگی در مایعات بدن است و اختلالات روانی را به حیطه پزشکی وارد کرد.بقراط و پزشکان رومی و باستانی روی انسانی تر درمان کردن بیماران روانی، ورزش و رژیم غذایی مناسب، ماساژ و حمام آرام بخش تاکید می کردند.در قرون وسطی مجددا این بیماران همپیمان شیطان تصور می شدند که می توانند موجب راه افتادن سیل، طاعون و صدمات برای دیگران شوند.

اسلاید 2: زمینه تاریخی درمان های روانشناختی (2)در سال 1792 پینل مسئول دارالمجانین در پاریس شد و زنجیر از پای این بیماران باز کرد (آغاز جنبش انسانی در مورد اختلالات روانی)در بیمارستان ها این خدمات ارائه می شد: روان درمانی گروهی و فردی، تفریحات، کار درمانی، دوره های آموزشی برای کمک به بیماران برای آماده شدن برای اشتغال پس از ترخیص از بیمارستاندر پایان دهه 1960 تاکید از درمان افراد مبتلا به اختلال روانی در موسسه ها به درمان در محیط زندگی آنها تغییر یافت. بیمارستان ها بیماران را از حمایت اجتماعی خانواده و دوستان و الگوهای آشنای زندگی روزمره جدا می سازد و در عین حال پرهزینه است.

اسلاید 3: زمینه تاریخی درمان های روانشناختی (3)اقدام در جهت ترخیص بیماران بستری در بیمارستان و ادامه درمان در مراکز به موسسه زدایی شهرت یافت. همزمان در دهه 1950 داروهایی در جهت کاهش اضطراب، افسردگی و رفتارهای روان پریشانه یافت شد.حداقل 50 درصد از افراد خیابان خواب از نوعی بیماری جدی روانی در رنج هستند.افزایش حضور افراد مبتلا به بیماری روانی بی خانمان، مخصوصا در شهرهای بزرگ، موجب نگرانی مردم شده است و موجب حرکتی به سوی موسسه ای کردن دوباره شده است. معهذا، این مساله ای اخلاقی پیش می آورد. اقدام قانونی فقط زمانی جایز است که فردی بالقوه برای دیگران خطرناک باشد. فقط 5 درصد از افراد مبتلا به مسائل روانی جدی پس از ترخیص از بیمارستان مرتکب جنایات جدی می شوند.

اسلاید 4: روش های روان درمانیانواعی از مداخلات روانشناختی که در جهت رفع مسائل انسان و تسهیل کارکرد موثر آنها در جامعه انجام می شود.روانکاوان معتقدند که تعدیل رفتار وابسته به شناخت تعارض های و انگیزه های ناخودآگاه است. رفتارگرایان و درمانگران شناختی و رفتاری بر تغییر الگوهای رفتاری، تفکر و رفتار تمرکز دارند تا تعارض های ناخودآگاه.

اسلاید 5: درمان های رفتاریمبتنی بر اصول یادگیری و شرطی سازی است. رفتارهای غیرانطباقی راه های آموخته شده برای مدارا یا استرس هستند که می توان آنها را با رفتارهایی کارآمدتر جایگزین کرد.رفتاردرمانگران اشاره می کنند که هر چند کسب بینش هدفی ارزشمند است ولی تبدیل به تغییر رفتار نمی شود.نخستین گام در این روش تعیین واضح مساله و تقسیم آن به یک رشته اهداف درمانی است. مثلا اگر مراجع از احساس بی کفایتی کلی شاکی است، درمانگر سعی می کند موقعیت هایی که این احساس روی می دهد و انواع رفتارهای مرتبط با آن را مشخص کند، و نهایتا برنامه درمانی متناسب با این مسئله خاص تعیین می گردد.

اسلاید 6: حساسیت زدایی منظم و مواجهه سازی زندهحساسیت زدایی منظم یک روش کاهش تدریجی پاسخ های ترسناک به محرک های مرتبط با رفتارهای غیرانطباقی است که غالبا با ترس همراه است، نظیر اجتناب از موقعیت های ترساننده.در ابتدا آرام سازی عضلانی (ریلکسیشن) آموزش داده می شود. گام بعدی، تهیه سلسله مراتبی از موقعیت های اضطراب برانگیز از پراضطراب به کم اضطراب است. در مرحله نهایی، فرد رویارویی با موقعیت های اضطراب برانگیز را به صورت تصوری تا زمانی ادامه می دهد که از طریق به کارگیری روش های آرام سازی عضلانی به آرامش کامل و اضطراب صفر دست یابد.در مواجهه سازی زنده مراجع با موقعیت به صورت واقعی رویارو می شود و اضطراب را به صفر می رساند.غرقه سازی: فرد فوبیک با ترساننده ترین شی یا موقعیت برای مدتی بدون فرصتی برای فرار مواجهه می شود. در درمان گذر هراسی و سایر انواع اختلالات اضطرابی موثر است.

اسلاید 7: تقویت انتخابیتقویت از ژتون هایی تشکیل شده است که قابل تبدیل به مزایای مورد علاقه مراجع است.روش شرطی سازی عامل به صورت پاداش برای پاسخ های نامطلوب به طور موفقیت آمیزی در مدارا با طیف وسیعی از مشکلات کودکان، از جمله شب ادراری، پرخاشگری، حملات کج خلقی، رفتار مخل در کلاس درسی، کارکرد ضعیف درسی و مردم گریزی مورد استفاده قرار گرفته است.در مورد کودکان اوتیستیک، بزرگسالان کند ذهن و بیماران شدیدا آَشفته برای تقویت رفتارهای متناسب مثل ایجاد تماس چشمی و کاهش قشقرق مورد استفاده قرار گرفته است.

اسلاید 8: 25/07/2020 08:37 ب،ظ8

3,800 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید