پزشکی و سلامت بیماری‌ها

درمان کم خونی با کمک طب سنتی

kam_khooni_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درمان کم خونی با کمک طب سنتی”

درمان کم خونی با کمک طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: « کم خونی »درمان کم خونی با کمک طب سنتی

اسلاید 3: کم خونی از منظر طبّ سنّتی ایران:کم خونی عبارت است از کاهش تولید یا افزایش تحلیل خلط دم صالح در بدن.

اسلاید 4: عوامل ایجاد کننده کم خونی:1- آلودگی آب و هوا: قبل از شروع درمان، با انجام حجامت عامّ، نسبت به کاهش سطح خونی سرب در بیمار اقدام کنید. ۲- پایین بودن کیفیت تغذیه عامّه مردم،۳- استفاده از ظروف آلومینیومی، تفلون و … برای طبخ غذا،۴- مشکلات مربوط به قاعدگی در بانوان(خونریزی زیاد، فاصله کم بین قاعدگی ها و ….)،۵- مصرف چای و قهوه به ویژه بلافاصله پس از غذا،

اسلاید 5: ۶- انگل های گوارشی(به خصوص در کودکان)،۷- اشکال در جذب آهن از روده، مانند پولیپ روده، اسهال های مزمن، جراحی های انجام شده در روده، مصرف زیاد داروهای ضد اسید و ...۸- یبوست به معنای عامّ آن،۹- خونریزی های ضعیف و دنباله دار گوارشی،( مثلا در زخم معده، سرطان روده، همورویید (بواسیر)، شقاق مقعد و ….)10- مصرف نان های حاوی جوش شیرین،

اسلاید 6: 11- مصرف داروهایی مثل کلستیرامین، پانکراتین و تتراسایکلین،12- میزان نیاز به آهن براساس سن، جنس و وضعیت فیزیولوژیکی افراد متفاوت است، مثلا این افراد در معرض کم خونی هستند:زنان باردار به علت افزایش حجم خون، رشد جنین و جفت و سایر بافت‌ها.شیرخواران ۶ـ۴ ماه به بالا در صورت عدم استفاده از مکمل های طبیعی.نوجوانان و زنان شیرده.13- عفونت های مزمن و درمان نشده.

اسلاید 7: درمان های ساده به شیوه طبّ سنّتی:1-رفع و درمان علل ایجاد کم خونی.۲- یک میخ آهنی یا یک نعل اسب آهنی را به هنگام پخت غذاهای آبکی داخل ظرف غذا بیاندازید.3-بهترین غذاها برای خونسازی، گوشت کبابی و شربت عسل هستند.

اسلاید 8: ۴- جوانه های حبوبات و غلّات:از جمله جوانه گندم و جوانه ماش.روزانه مصرف یک قاشق مربّاخوری از پودر جوانه گندم(۵-۴ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه):درمان کننده کم خونی، افزایش اشتها و تنظیم قاعدگی بانوان.

اسلاید 9: ۵- گیاهان گزنه، شنبلیله و ریحان.6- خوراکی های قرمز رنگ:زرشک آبی و کوهی، شاتوت، عنّاب، چغندر رسمی(لبو)، چای ترش، زغال اخته، آب انار قرمز۷- از پوشیدن لباس قرمز ۸- بادکش( حجامت گرم و خشک) روی استخوانهای پهن بدن.۹- حجامت: تحریک استخوان ها به خون سازی.

اسلاید 10: ۱۰- استفاده از این موادّ غذایی به درمان کم خونی کمک می کند: روغن حیوانی، کره محلّی، کنجد خام، مغزها(خام)، مویز، شاهدانه(خام)، تخم مرغ خانگی(و به ویژه زرده آن که به صورت عسلی آب پز شده باشد)، خرما، برگه ها به ویژه برگه زردآلو، شیره خرما و انگور، ارده، حلواارده، توت و انجیر خشک و ….

اسلاید 11: یک نسخه لذیذ و موثّر: هر روزیک عدد سیب سرخ یا سیب گلاب را با پوست رنده کرده، دو قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری عرق بیدمشک و یک قاشق غذاخوری عسل به آن افزوده میل نمایید.ویژگی های این نسخه:خونساز،آرامش اعصاب، درمان انواع مشکلات قلبی و به ویژه ضعف عضلات قلب،شجاع نمودن افراد ترسو و کم دل!برای تاثیر بیشتر 1 قاشق چایخوری تخم ریحان یا فرنجمشک اضافه کنید.

اسلاید 12: نکته مهم:در درمان کم خونی فقرآهن باید درمان را تا یکی دو ماه پس از رفع کامل علایم و عوارض ادامه داد تا ذخایر مغز استخوان نیز از آهن سیراب شوند.Shiateb.com

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید