علوم انسانی و علوم اجتماعی فلسفه و حقوق

دروس خارج اصول فقه (تعریف علم اصول ۱۴)

osule_feghh_tarife_elme_osul_jalaseye_47

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دروس خارج اصول فقه (تعریف علم اصول ۱۴)”

دروس خارج اصول فقه (تعریف علم اصول ۱۴)

اسلاید 1: 1ج، ق است + ق، هـ است = ج، هـ استالف، ب است + ب، ج است = الف، ج استمقدمه دومقضیه شماره 1قضیه شماره 2قضیه شماره 3قیاس نهایی = صغری + کبری = «الف، هـ است»

اسلاید 2: 2مثال :وضو مقدمه واجب است + مقدمه واجب، واجب است (مسئله اصولی) = وضو، واجب است

اسلاید 3: 3مثال :موضوع این روایت مشتق است + مشتق در ما انقضی عنه المبدأ حقیقت است (مسئله اصولی اول) = موضوع این روایت، در ما انقضی عنه المبدء حقیقت است+موضوع این روایت، مورد امر واقع شده است + هرچه مورد امر واقع شده است، مصادیق حقیقی اش واجب هستند = موضوع این روایت، مصادیق حقیقی اش واجب هستند

اسلاید 4: 4مثال : حجیت خبر واحد نسبت به : کسی که بیش از دو سال در مکه بماند، حکم اهل مکه را دارد + حکم اهل مکه، آن است که از جحفه محرم شوند = چنین کسی از جحفه محرم شودمثال : حجیت خبر واحد نسبت به: نماز کسی که از خواب بیدار شده است، بدون وضو است + نماز بدون وضو باطل است = نماز چنین فردی باطل استمثال : حجیت ظاهر آیات نسبت به : اجاره عقد است + عقد لازم الوفاء است = اجاره لازم الوفاء است

اسلاید 5: 5

اسلاید 6: 6اللهم الا ان یقال : بسیاری از مسائل اصولی، کبرای قیاس فقهی نیست بلکه استدلال فقهی مبتنی بر آن است

اسلاید 7: 7نکته 12

اسلاید 8: 8سوال : چرا مرحوم آخوند، از عبارت مشهور دست کشیده است؟

اسلاید 9: 9

اسلاید 10: 10

اسلاید 11: 11اشکال حضرت امامبه مرحوم آخوندسوال : اگر مطلق احکام ظنی حجت است، آیا :شارع این حجیت را جعل کرده است = کشفیا عقل حاکم به این حجیت است = حکومت

اسلاید 12: 12توضیح کلام مرحوم شوشتریقیاسی که «ظن به حکم شرعی» کبری قرار می گیرد :حرمت شربِ توتون، مظنون است + هر چه مظنون است، حجت است عقلاً= حرمتِ شرب توتون، حجت استاگر معنای حکومت (یعنی وجوب عمل بر طبق ظن) باشد:حرمت شربِ توتون، مظنون است + هر چه مظنون است «یجب العمل علی طبقه عقلاً»= حرمتِ شرب توتون، «یجب العمل علی طبقه عقلاً»(= در این صورت از امارات عقلیه می شود)پس : «حجیت ظن علی الحکومة» ربطی به «ینتهی فی مقام العمل» ندارد

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان