پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی

dastoramale_residegi_be_takhalofat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی”

دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: مركز سلامت محيط و كار2دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی19 اردیبهشت 1394وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشكيمعاونت بهداشتمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 3: قانون‌ اصلاح‌ ماده‌ (13) قانون‌ مواد خوردنی‌ ،آشاميدنی‌ ، آرايشی‌ و بهداشتی‌ مأمورينی‌ که‌ از طرف‌ وزارت‌ بهداشت‌ ، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ برای‌ نظارت‌ بهداشتی‌ اماکن‌ ومراکز موضوع‌ اين‌ ماده‌ تعيين‌ می‌ شوند مکلفند متخلفين‌ از مقررات‌ بهداشتی‌ را با ذکر موارد تخلف‌ باتنظيم‌ گزارشی‌ بع‌ مسؤول‌ بهداشت‌ محل‌ معرفی‌ نمايند . مسؤول‌ بهداشت‌ محل‌ در صورت‌ تائيدگزارش‌ به‌ صاحب‌ مرکز و يا مسؤولين‌ مربوطه‌ اخطار می‌ نمايد تا نسبت‌ به‌ رفع‌ نواقص‌ بهداشتی‌ درمهلت‌ تعيين‌ شده‌ اقدام‌ کند در صورت‌ عدم‌ رفع‌ موارد تخلف‌ ، دستور تعطيل‌ محل‌ و مهر و موم‌ و يالاک‌ و مهر آنرا صادر می‌ نمايد و پس‌ از برطرف‌ شدن‌ نواقص‌ و تائيد مسؤول‌ بهداشت‌ محل‌ از واحدمربوطه‌ رفع‌ تعطيل‌ و فک‌ مهر و موم‌ خواهد شد . در تمام‌ موارد مذکور پرونده‌ جهت‌ رسيدگی‌ به‌دادگاه‌ صالحه‌ ارجاع‌ می‌ گردد . مركز سلامت محيط و كار3دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 4: قانون‌ اصلاح‌ ماده‌ (13) قانون‌ مواد خوردنی‌ ،آشاميدنی‌ ، آرايشی‌ و بهداشتی‌ مقررات بهداشتی، وظایف و مسئولیتهای مسئول بهداشت محل و مأمورین نظارت مدت زمانهای لازم برای رفع نواقص بهداشتی و سایر امور مربوطه در اجرای این ماده واحده در آئین نامه اجرائی این قانون مشخص خواهد شد.مركز سلامت محيط و كار4دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 5: تبصره‌ 3 قانون‌ اصلاح‌ ماده‌ (13) قانون‌ مواد خوردنی‌ ،آشاميدنی‌ ، آرايشی‌ و بهداشتی‌ آئين‌ نامه‌ اجرائی‌ اين‌ قانون‌ توسط وزارت‌ بهداشت‌ ، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ تدوين‌ می‌گردد. مركز سلامت محيط و كار5دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 6: متن ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده 13:در اجرای تبصره 3 قانون اصلاح ماده13 قانون مواد خوردنی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی مصوب آذر 1379 مجلس شورای اسلامی و به استناد نامه شماره47439/9256 مورخ 1392/1/24 دبیر هیات دولت و نامه شماره 18110/250240 مورخ91/12/15 معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده13 قانون مواد خوردنی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی موضوع تصمیم جلسه مورخ 1391/7/18 شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و تاکید بر صلاحیت وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی در ابلاغ آن،بدین وسیله آیین نامه مذکور به شرح ذیل برای اجراءابلاغ می گردد:مركز سلامت محيط و كار6دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 7: در راستای اجرای قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین نامه اجرایی آن، دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی توسط اين معاونت برای اجرا ابلاغ می گردد. معاونت های بهداشتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی موظفند در زمینه رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراکز و اماکن مذکور بر اساس این دستور عمل اقدام نمایند.مركز سلامت محيط و كار7دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 8: تعاریف:تخلف: عبارت است از فعل يا ترك فعلي كه در قوانين مرتبط از جمله قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین نامه اجرایی و دستورعمل های آن تخلف و جرم بهداشتي تلقي شده و طبق قانون مستوجب مجازات مي باشد.مركز سلامت محيط و كار8دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 9: تعاریف:مسئول بهداشت محل: معاون امور بهداشتي دانشگاه / دانشكده علوم پزشكی/ رییس مرکز بهداشت استان و شهرستان می باشند که در صورت لزوم می توانند به رئیس مرکز بهداشتی درمانی شهری/ روستایی نیز تفویض اختیار نمایند.مركز سلامت محيط و كار9دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 10: تعاریف:موارد بحرانی: مواردی است که عدم رعایت آن به طور مستقیم موجب به خطر افتادن سلامت انسان گرددموارد غیر بحرانی: مواردی است که عدم رعایت آن به طور غیر مستقیم بر سلامت انسان اثر دارد.بهره برداری: بکار گیری و استفاده از واحد، مکان، قسمت و ابزار و تجهیزات برای موارد تعیین شده.مركز سلامت محيط و كار10دستورعمل دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی مركز سلامت محيط و كار

اسلاید 11: تعاریف:واحد صنفی: هر واحد اقتصادی که فعالیت آن در محل ثابت یا وسیله سیار باشد و توسط فرد یا افراد صنفی دایر شده باشد، واحد صنفی شناخته می شود.مركز سلامت محيط و كار11دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 12: تعاریف : مکان: به بخشی از واحد صنفی از قبیل آشپزخانه که به تشخیص مسئول بهداشت محل دارای فعالیت مجزا و مستقل می باشد مکان گفته می شود. قسمت: شامل مواردی نظیر دستگاه و تجهیزات است که برای مقاصد خاص از جمله فراوری و نگهداری مواد غذایی از آن ها استفاده می شود.مركز سلامت محيط و كار12دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 13: تعاریف :نقص قابل رفع در محل: به مواردی اطلاق می گردد که در طی زمان بازرسی قابل اصلاح و رفع در محل باشد. گردش کار اداری: عبارت است از تمام یا بخشی از فرایند بازرسی و فعالیت های بعدی آن. مركز سلامت محيط و كار13دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 14: فصل سوم:وظایف (آیین نامه اجرایی ماده 13)ماده 22:وزارت موظف است به منظورحفظ سلامت عمومی مکلف است از مراکز واماکن مشمول این آیین نامه را ازنظر تطبیق بهداشت فردی،بهداشت موادغذایی،بهداشت ساختمانی وبهداشت ابزار و تجهیزات با موازین بهداشتی مربوط تحت نظارت مستمر قراردهدو در صورت مشاهده نواقص و مشکلات بهداشتی،مراتب را به دستگاه اجرایی مرتبط،مدیران،مالکان و متصدیان مراکز واماکن عمومی ابلاغ نمایند.مركز سلامت محيط و كار14دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 15: ماده2: فرایند اجرایی رسیدگی به نواقص بهداشتیچنانچه در هنگام بازرسی، نقص بهداشتی مشاهده شده با تذکر بازرس در محل تا پایان زمان بازرسی رفع گردد، باید نقص در گزارش بازرسی با علامت + ثبت گردد. چنانچه در هنگام بازرسي نقص بهداشتی غيرقابل رفع و يا تكرار نقص بهداشتی قابل رفع درمحل مشاهده شود، باید توسط بازرس با علامت x ثبت و وارد گردش کار اداری گرددد ( مركز سلامت محيط و كار15دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 16: ماده2: فرایند اجرایی رسیدگی به نواقص بهداشتی :در صورت وجود هر یک از نواقص بحرانی بر اساس مواد 22، 23 و 26 آیین نامه و تائید مسئول بهداشت محل، واحد/ مکان/ قسمت مربوطه با مهلت 48ساعته به منظور رفع نواقص بهداشتی، غیر فعال و یا بطور موقت تعطیل (خارج کردن از سیکل کاری)گردد. در صورت وجود هر یک از نواقص غیربحرانی بر اساس مواد 22 ، 23 و 30 آیین نامه، و تائید مسئول بهداشت محل، حداکثر به مدت 60 روز به مالک/ مدیر/ متصدی مهلت داده می شود تا نسبت به رفع نواقص بهداشتی در مهلت تعیین شده اقدام نماید. مركز سلامت محيط و كار16دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 17: ماده2: فرایند اجرایی رسیدگی به نواقص بهداشتی در صورت رفع نواقص بهداشتی در طی مدت مذکور و یا رفع نواقص بهداشتی بعد از فک پلمب، پس از اعلام کتبی مالك/ مدير/ متصدي مبني بر رفع نواقص بهداشتی و انجام بازرسی و تائید مسئول بهداشت محل، اجازه بهره برداری صادر خواهد شد.مركز سلامت محيط و كار17دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 18: ماده2: فرایند اجرایی رسیدگی به نواقص بهداشتی در صورت عدم رفع هر یک از نواقص بحرانی بعد از 48ساعت، واحد/ مكان/ قسمت مذكور با دستور مسئول بهداشت محل به مدت حداکثر یک هفته پلمب می گردد و پرونده مالك/ مدير/ متصدي به دادگاه ارجاع مي گردد، فك پلمب منوط به درخواست كتبي مالك/ مدير/ متصدي و تاييد مسئول بهداشت محل مي باشد و عدم مراجعه و تقاضاي فك پلمب توسط مالك/ مدير/ متصدي به معنی پذيرش ادامه توقف فعاليت توسط ذي نفع است. در صورت عدم رفع نواقص غير بحراني پس از مهلت در نظر گرفته شده( حداکثر 60 روزه)، نتیجه بازرسی وارد گردش کار اداری می گردد. مركز سلامت محيط و كار18دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 19: ماده2: فرایند اجرایی رسیدگی به نواقص بهداشتی در صورت تایید گزارش نواقص بهداشتی غیربحرانی توسط مسئول بهداشت محل، اخطار تعطیل 48ساعته صادر می گردد. درصورت عدم رفع نواقص غیربحرانی، واحد با تنظیم صورت مجلس حداکثر یک هفته تعطیل می گردد و پرونده مالك / مدير متصدي به دادگاه ارجاع مي گردد. فك پلمب منوط به درخواست كتبي مالك/ مدير/ متصدي و تاييد مسئول بهداشت محل ميباشد و عدم مراجعه و تقاضاي فك پلمب توسط مالك/ مدير/ متصدي به معنی پذيرش ادامه توقف فعاليت توسط ذي نفع استچنانچه طي گردش كار اداري لازم به منظور پلمب، مالك/ مدير/ متصدي نسبت به رفع نواقص بهداشتی اقدام نماید با تنظیم صورت مجلس و تائید مسئول بهداشت محل، واحد/ مكان/ قسمت مذكور تعطیل نخواهد شد. مركز سلامت محيط و كار19دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 20: ماده2: فرایند اجرایی رسیدگی به نواقص بهداشتیدر صورت فک پلمب غیر قانونی واحد/ مکان/ قسمت، پرونده مالك/ مدير/ متصدي مربوطه باید به دلیل فك پلمب غير قانوني به دادگاه ارجاع گردد. نحوه تعطيل مجدد و بازگشايي واحد/ مکان/ قسمت طبق نظر دادگاه خواهد بود مالك/ مدير/ متصدي باید جهت بازگشایی واحد/ مکان/ قسمت خود به منظور رفع نواقص بهداشتی از مسئول بهداشت محل به صورت كتبي درخواست نمايد. باید ازمالك/ مدير/ متصدي مبنی بر درخواست بازگشایی واحد بدون بهره برداری به منظور رفع نواقص بهداشتی تعهد محضری اخذ گردد. تبصره: بازگشایی مکان/ قسمت به منظور رفع نواقص بهداشتی فقط با تایید مسئول بهداشت محل خواهد بود و نیاز به اخذ تعهد محضری نمی باشد.مركز سلامت محيط و كار20دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 21: ماده 3: فرایند اجرایی ماده 31 آیین نامه3-1-جمع آوری و توقیف مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و یا فاقد مجوزهای بهداشتی(مشمول مجوز) طبق فرم شماره 21- 18039206.3-2- معدوم سازی/ ارجاع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و یا فاقد مجوزهای بهداشتی(مشمول مجوز)، طبق صورت مجلس فرم شماره 22- 18039206.3-3- ارجاع پرونده متخلف بهداشتی به دادگاه به دلیل عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و یا فاقد مجوزهای بهداشتی(مشمول مجوز) طبق فرم شماره 23- 18039206.3-4- درخواست اعلام نظر از سازمان های ذی ربط مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت مواد غذایی توقیف شده طبق فرم شماره 24- 18039206.مركز سلامت محيط و كار21دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 22: در تمامي مراحل فوق نصب پلاكارد/ اطلاعيه در صورت لزوم با ذكر علت، طبق نظر مسئول بهداشت محل انجام می گردد. تبصره: در صورتی که تشخیص داده شود وقوع طغیان/ اپیدمی بیماری، به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط مراکز و اماکن موضوع این دستورعمل رخ داده است، پس از اعطای مهلت قانونی واحد مورد نظر تعطیل و پرونده مالک/ مدیر/ متصدی به دادگاه ارجاع و برای وی درخواست اشد مجازات می گردد. در این مورد نصب پلاکارد/ اطلاعیه مبنی بر عدم رعایت موازین بهداشتی الزامی می باشد. مركز سلامت محيط و كار22دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومیمركز سلامت محيط و كار

اسلاید 23: با تشكر از توجه شما23

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید