پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

دستگاه الکتروکوتر و پالس اکسیمتر

Electrocauter

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستگاه الکتروکوتر و پالس اکسیمتر”

دستگاه الکتروکوتر و پالس اکسیمتر

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق مقطع کارشناسی

اسلاید 2: موضوع : دستگاه الکتروکوتر و دستگاه پالس اکسی متر استاد: تهیه کننده :

اسلاید 3: آشنایی با دستگاه الكتروكوتر[ECU]معرفی دستگاه:الکتروکوتر در جراحی الکتریکی جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در اتاق عمل کاربرد وسیعی دارد ؛ به نحوی که در خونریزی ها برای ایجاد لخته، بریدن و شکافتن بافت ها و نابود نمودن بافت به روش سوزاندن بکار می رود.

اسلاید 4: این کار توسط اعمال جرقه های الکتریکی میان پروب و بافت که موجب تمرکز گرما و حرارت در محل مورد نظر و نابودی بافت می شود، انجام می گیرد. یک چاقوی الکتریکی ، یک منبع جریان متناوب است که در فرکانس های رادیویی (RF) عمل می کند. نکته:دستگاه الکتروکوتر در محدوده 300 تا 3000 kHz عمل می کند.

اسلاید 5: اثرات عبور جریان از بدن:بافت های حیاتی دارای  ویژگی هدایت الکتریکی قابل ملاحظه ای هستند و جریان الکتریکی را به راحتی از خود عبور می دهند. عبور جریان بسته به نوع و فرکانس آن اثرات متعددی را در بافت به وجود می آورد .اثر الکترولیتی جریان های (DC): هنگام استفاده از جریان های(DC) یون های مثبت به سمت قطب منفی و یون های منفی به سمت قطب مثبت حرکت می کنند . جریان (DC) به خاطر اثرات حرارتی و الکترولیتی روی بافت , برای استفاده در جراحی الکتریکی نامناسب است .این جریان در محل الکترودها ایجاد اسید و باز میکند .

اسلاید 6: اثر فارادیک جریان های (AC):بکارگیری جریان  متناوب با فرکانس 2000 هرتز منجر به ایجاد اثر فارادیک در بافت ها می شود . این جریان , اثرات حرارتی دارد .به علاوه این فرکانس ها اثر فارادیک دارند که باعث تحریک عصبی عضلانی می شوند .از اثر فارادیک در درمان و تشخیص تحریک الکتریکی ( مثلا برای درمان ضعف ماهیچه ای ) استفاده می شود .

اسلاید 7: اثر حرارتی: عبور جریان الکتریکی منجر به ایجاد انرژی حرارتی در بافت ها می شود . از اثر حرارتی به وجود آمده در بافت جهت ایجاد برش و انعقاد استفاده می شود .نحوه عملکرد:دستگاه الکتروکوتر با توجه به مد استفاده شده از یک قلم تک قطبی و یا دو قطبی استفاده کرده و توسط جریان های فرکانس دار باعث ایجاد برش هایی که می توانند منجر به انعقاد خون شده و مانع از خونریزی شوند .

اسلاید 8: همچنین این دستگاه دارای یک مد به نام انعقاد است که اختصاصا برای منعقد کردن خونریزی بافت ها استفاده میشود.

اسلاید 9: مد های الکتروکوتر:مد برش: در صورتی که چگالی جریان گذرنده از بافت به مقدار کافی زیاد باشد , مایعات درون سلولی به سرعت گرم و تبخیر شده و فشار بخار درون سلول ها باعث ترکیدن و پاره شدن غشاء آنها میشود . این پدیده منجر به باز شدن یا برش بافت می شود .مد انعقاد: در تمام جراحی ها استفاده از انعقاد الکتریکی به منظور جلوگیری از خونریزی هایی که به دنبال برش بافت ایجاد می شود , ضروری است . در اثر اعمال جریان با چگالی جریان کمتر از حالت برش , انرژی حرارتی سلول های بافت به تدریج افزایش یافته و موجب تبخیر آب موجود در داخل و خارج سلول می شود . این عمل منجر به جمع شدن بافت شده و بدین ترتیب عمل انعقاد صورت می گیرد .

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید