respiratory system

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستگاه تنفس”

دستگاه تنفس

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم فصل ششم: دستگاه تنفسي نام دانشجو:نام استاد:

اسلاید 2: دستگاه تنفس و گردش خون هردو براي انتقال اكسيژن به بافت هاي بدن براي استفاده در متابوليسم هوازي و دفع دي اكسيد كربن از بافت و بدن بسيار مهمند. دستگاه تنفس و گردش خون شامل چند فرايند جداگانه ميباشد:تهویه ریوی( ( Pulmonary ventilation حرکت هوا به داخل یا خارج از ریه ها است که تنفس نیز نامیده می شود.انتشار ریوی(Pulmonary diffusion ) حرکت اکسیژن از ریه ها به داخل خون و حرکت دی اکسید کربن از خون به درون ریه ها می باشدانتقال اکسیژن و دی اکسیدکربن در خونتبادل مویرگی گاز ( Capillary gas exchange) تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و بافت های بدن است.

اسلاید 3: تنفس ریوی: تهویه ریوی و انتشار ریویتنفس را به دو نوع اصلی میتوان تقسیم کردتنفس سلولی: تبادل مویرگی گاز

اسلاید 4: the respiratory system

اسلاید 5: وظیفه ریه ها؟ تبادل گاز بین خون و هواساختار و مسیر عبور هوا در دستگاه تنفسی:بینی حلق حنجره نای نایژه نایژک ها نایژک های انتهایی نایژک های تنفسی حبابچه هااز بینی تا نایژک های انتهایی فقط انتقال گازها صورت میگیرد. (هیچگونه تبادل گازی انجام نمی شود.) محل اصلی تبادل گازها نایژک های تنفسی و حبابچه ها هستند. نای به دو نایژه تقسیم می شود که هر نایژه وارد یک ریه می شود.ساختار و عملکرد دستگاه تنفسی

اسلاید 6: مرطوب، گرم و تصفیه کردن هواهر سه این فرآیندها برای حفاظت غشای حساس نایژک ها و حبابچه ها ضروری اند.مرطوب شدن هوا: باعث میشود که خشکی هوا به غشا و مخاط آسیب نرساند. در آب و هوای خشک یا با رطوبت کم و آب و هوای بسیار سرد در زمستان(سرد و خشک) مرطوب شدن هوا بسیار مهم است.گرم کردن هوا: به حفظ دمای بدن در ناحیه ریه ها و حفظ دمای ساختارهایی که محل تبادل مویرگی گازند، کمک میکند.تصفیه کردن هوا: ماده مخاطی که توسط سلول های مسیر بینی تا نایژک ها ترشح میشود موجب تصفیه هوا میشود. قسمتی از این ترشحات از راه حفره های بینی، خارج، مابقی بلعیده و قسمتی به شکل خلط دفع میشود.( با کمک حرکت مژکها)ذرات معلقی که توسط ماده مخاطی گرفته نمیشوند و به حبابچه ها میرسند، توسط ماکروفاژها(سلول های بیگانه خوار، نوعی سلول دستگاه ایمنی) گرفته میشوند.

اسلاید 7: حبابچه((Alveoli حبابچه (آلوئول) ( ( Alveoli ساختارهای کیسه مانندی که توسط مویرگ ها احاطه شده اند و تبادل گازها در آنجا انجام میشود.تقریبا 300میلیون حبابچه در ریه ها وجود دارد.سطح بسیار وسیعی که حبابچه ها ایجاد میکنند تقریبا برابر مساحت یک زمین تنیس است.دو غشا سلولی یعنی غشای سلول های حبابچه ای+غشا سلول ها دیواره مویرگ، غشا تنفسی را میسازد.غشا تنفسی به انتشار ریوی کمک میکند.سطح در دسترس تبادلات گازی، با افزایش شبکه مویرگی افزایش می یابد.

74,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید