صفحه 1:
صفحه 2:
: بت یی a
عصبی 6
عصبى: 5 sles و کنندگی و 0
استیل کولین, نورآدرنالین ,سروتونین,دوپامین
لا بازدارندگی و جلوگیری از تولید پیام عصبی:
آندورفین
dendrite
صفحه 3:
psychotropicyls Sile) Igo
drugs
هر چیزی که موجب تحریک یا
جلوگیری از آزاد شدن انتقال
دهنده های عصبی میشود,
ادراک يا خلق را تحت تأثیر
قرار میدهد
۰ ارگانیسم نیز موادی ترشح
میکند که بر ادراک تأثیر
میگذارد
۰ آمفتامینها ,کوکائین و کافئین
موجب افزایش آزاد شدن
انتقال دهنده ها
* باربیتوراتها و الکل موجب
جلو گیری آزاد شدن انتقال
dow: oe Deel ale gees ~~
صفحه 4:
پیام رسانهای دستگاه غدد درون ریز: هورمونها
عملکرد اصلی اکثر غدد : تعادل حیاتی
شدد دروتریز مورموتها برجم
توب
۷ لا کتوژت
eng | ee
toast
Obata aon aT | جلویری از درا باهش مقدار ات
ee |
ید .| اکن تمس تسیل زامن |
روا رااتدازى سنات جني ی واه و معس گر
نی
پرووسرون cu
setae 7
تیرونید اتير وكسين | eal سرعت متاولیسم با سوحت و سا Ope
رده | a cor
Bol as ete gam res
الدوستروت فیم میزان سدیم خوت. 9
قوق عليوى فشرى | درو hata ape etc a,
SPAS So, oi مرا
Suit
فویی مرعری ae ine hy سمبایک
ema
at كامس قند حوب و دخيرة كلوكر Se
پاتک رس 3
este ریش فد خون sang Jets
صفحه 5:
دستگاه عصبی محیطی
(اعصابى كه دستگاه عصبی مرکزی را به سایر قسمتهای ارگانیسم وصل میکنند)
دستگاه عصبی بدنی
(اعصاب انتقالدهندة اطلاعات حسی و حرکتی -ارادی)
دستگاه عصبی خودمختار
(اداره كتندة اعمال ارگانیسم - غیرارادی)
20 pes les
(esta Lalge (آماده كردن اركائيسم براى مقابله با
صفحه 6:
‘Sympathetic
Dilates
pupil
Inhibits tow
of saliva
Solar
plexus
Chain of
ع
Stimulates
flow of sali Ganglion Q
Medulla oblongata:
Slows
heartbeat
Vagus
Constricts nee.
bronchi
دع امات
peristalsis
and secretion
Stimulates
release of bile|
Contracts.
bladder
صفحه 7:
صفحه 8:
cerebral @ ~
مغز: مرکز فرماندهی بدن
٠ ساختهای اصلی مغز : کورتکس , نواحی
9
صفحه 9:
کورتکس یا قشر خارجی مغز
Motor Somatosensory - نیمکره (پیشانی ,آهیانه
gue sl Cortex Cortex
۲ 0 ۲ سری ,گیجگاهی)
J + ere و Cortex ۰ قطعه پیشانی :بیشترین
حجم و جایگاه استعداد
های زیادی (آگاهی از
خویشتن, نوآوری و
توانایی برنامه ریزی)
۱
پیشانی ...منطقه حرکتی
agi) :motor area
I ols. aS
(oe = ae ° Auditory
پروکا(توانایی a Cortex
Area
صفحه 10:
صفحه 11:
قطعه پس سری
* پردازش
اطلاعات بینایی
صفحه 12:
اعمال اصلی:
اک و
شنوایی ,زبان ؛ فظه و
برخی ae هاى هيجان
پذیری
- پروازیش اطلاعات
شنوایی
صفحه 13:
مناطق زیر کورتکس
٠ جسم پینه ای
corpus Corpus Callosam
: يلى
بين دو نيمكره
0 تالاموس
15 : در
صفحه 14:
حفظ تعادل حیاتی
0 / (تنظیم درجه
abe ),كنترل
مستقيم و غير
۳ an he
1 Saar i, SS گر
رفتار جنسی و
صفحه 15:
دستگاه لیمبیک ]۱۱۳۱0
و ای از
صفحه 16:
Limbic System
Smell and Emotional Responses
Neuro Cortex
Thaimas
Hypothalamus
Pineal
صفحه 17:
صفحه 18:
مخچه؛.ارسال اطلاعات بینایی و شنوا
مخچه)
بصل النخاع(مسیر عبور اطلاعات »کنترل اعمال
غبرارادی)
دستگاه شبکه ای فعال کننده(تصفیه اطلاعات حسی و
ارسال به کورتکس)
صفحه 19:
رفتار
تعریف لفوی: ri فعالیتهایی که از موجود زنده سر
ميزند نه آنهایی که بر آنها وارد میشود.(راه رفتن؛
(Ge ee
* تعریف روانشناسان : خصوصیات قابل مشاهده فعالیت
کلی یک موجود زنده کامل میباشد.
* رفتار درونی : شامل فرایند های شخصی و خصوصی
مانند تفکر.
* هر فعالیتی که موجود زنده انجام میدهد و بوسیله
اركائيسمي ديكر با با بك ابزار اندايه كيرى قابل
مشاهده و اندازه كيرى است
صفحه 20:
با یکدیگر
۰ علل مطالعه رفتار حیوانی:
1 . كسب اطلاع بیشتر درباره حیوانات 3
جكونكى يديده حيات
2 آگاهی درباره دود خاصی از یک گونه
بعنوان مدل 3 الگویی برای مطالعات
نمونه های دیگر
3 مطالعات مقایسه sl رفتار
صفحه 21:
عوامل دخالت کننده در رشد روانی
ناسالم
1) محبت ناکافی پدرومادر
2) حساسیت و زخم پذیری به یک نوع
فشار روحی (نقاط ضعف)
3) انحراف (طرز فکر يا واکنشهای
نامناسب)
4) ضربه های روحی و ناکامی sk اولیه
5) اجتماعی شدن معیوب(فقدان همانند
سازی ,همانند سازی افراطی)
6) تدارک ناکافی برای بلوغ
7) فقدان شایستگی برای زندگی اشخاص
صفحه 22:
تکامل رفتار و تفاوتهای
فردی
* شناخت انسان از تفاوتهای فردی به قدمت
تاريخ بشر است.
* توانایی ها .عقايد .تكرش ها و انگیزش ها و
ode cee) را از دیکری
متمایز میکند,لذا میتوان گفت هر انسان موجود
منحصر به فردی است.
0 روانشناسی تفاوتهای فردی :مطالعه تفاوتهای
افراد به منظور شناخت استعدادها و شخصيت
او به تبع از ورائت و محیط.
صفحه 23:
تفاوتهای فردی
٠ تفاوت در خصوصیات بدنی
٠ تفاوت در خصوصیات رفتاری
اندازه گیری خصوصیات فردی:
1) واحد های 5.9 :physical unit..%
مقباس های نسبتی azly.ratio scale
مطلق
2)واحد های روانی 05۷۰۵0۱۵916۵1
2۱۵ عدم وجود صفر شناخته شده» عدم
وجود محدودیت,تفاوت در میزان افزایش یا
استفاده الات سينو
_ardinal __
صفحه 24:
رفتارو تفاوتهای فردی
* بقراط:
سودايى (افسرده .غير اجتماعى,از كار و
کوشش گریزان)
صفراوی(تندخو,زود خشم ,جاه طلب,خودبزرگ
بین,ثابت قدم)
دموی(خوش گذران ,خوش بین ,جدی و فعال)
بلغمی(اجتماعی ,کم فعالیت ,کندذهن)
صفحه 25:
۰ افلاطون : از لحاظ استعداد به سه دسته :
طلا (رهبران )» نقره (دستیاران رهبر),ترکیبی از مس و
آهن(توده مردم , فرمانیر)
- جارلز داروین : افراد یک نوع جاندار دارای خصوصیات
متفاوت هستند و خصوصیات مساعد باعث بقا
میشوند(انتخاب طبیعی)
٠ فرانسیس گالتون : (پدر مطالعات تفاوتهای فردی)
برای اصلاح انجطاط توانائیهای انسان باید از ازدواج
عقب مانده ها و بیماران روانی جلوگیری شود و بايد از
طریق انتخاب هوشی نژاد انسان اصلاح کر
صفحه 26:
عوامل موّثر در تفاوتهای
فردی
© ورائت
۰ محیط :
1 محیط داخلی
© محيطظ داخل سلولن
* محيط بين سلولى
2. محيط خارجى
** محيط فرهنكى اجتماعى(سنت ها ,باورها و ارزشها..)
* محيط اقتصادى
Silo ba. © (نوع ارتباط والدين باهم و د كاقل ا
فرزندان, شیوه های تربیتی,وضع روانشناختی والدین,تحصیلات
والدین
صفحه 27:
تفاوتهای فردی در زن و مرد
رسد .
رشد سریعتر جنین پسر در داخل رحم,نوزاد پسر
سنکین تر و بلندتر وماهیچه های نوزاد پسر
قویتر,۲۱۵ پسران بیشتر,استخوانی شدن و
رويش دندانها در دختران سریعتر
" حواس:
آستانه حس لمس و درد دختران پائنتر. حس
شنوایی و بویایی دختران بیشتر, حش بینایی
پسران بهتر(زنان علاقه به شنیدن و مردان
علاقه به دیدن دارندا.
صفحه 28:
3 & a
: هوس
1 تجسم فضايى يسران بيشتر
آغازرشد هوشی دختران از زبان آموزی
دختران در کارهای دستی بهترند
کنجکاوی پسران بیشتر
1 ls; .
دختران از پسران زودتر حرف میزنند ودر گرامر و جمله
سازی بهترند.
صحبت دیگران را قطع میکنند uk مردان
مردان بیشتر در مورد ورزش ,رقابت و مسایل جدی و
زنان در مورد خود .احساسات و خانواده صحبت میکنند
صفحه 29:
5 9 0 3 ۳
۱ پر< 2 7
3 پرخا
علاة سى
قه زنا ن
ن به زیبا شنا
و اخلاة
خلا
و
مردا 8 0550 لست
۱ و علا
بذيرشس ۱ ue حت
So»
gS)
J? eres 3 زنا
زنان
3
صفحه 30: