pet.scan-new

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 27 اسلايد با سلام این پاورپوینت 80 درصد از سایت های خارجی گرداوری شده است و کامل می باشد .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1980 بازدید, 12 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستگاه پت اسکن”

دستگاه پت اسکن

اسلاید 1: پـــت اســکن تهیه کننده :

اسلاید 2: (Positron Emission Tomography)دستگاه پت اسکن یا به عبارتی دستگاه برش نگاری با نشر پوزیترون یکی از سیستم های پیشرفته تصویربرداری است که توانمدی های بی نظیری در تشخیص بیماریهای سرطان ، مغز ، اعصاب و قلب و عروق داردبه دلیل نیمه عمر بسیار کم مواد رادیواکتیو کاربردی در پت ، تولید رادیو داروها توسط سیکلوترون در مجاورت مرکز پت یا در محلی نزدیک به آن انجام شود بزرگترین مزیت پت اسکن در مقایسه با ام ار آی یا گرافی با اشعه ایکس ، این است که می تواند عملکرد بدن بیمار را نسبت به آنچه به ظاهر سالم می آید نشان دهد.

اسلاید 3: توموگرافی نشر پوزیترون یا پت اسکن، نوعی تصویربرداری پزشکی هسته ای است. پزشکی هسته ای؛ شاخه ای از تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از مقدار کمی از مواد رادیواکتیو، تشخیص و درمان انواع مختلفی از بیماریها را امکان پذیر می سازد. این بیماریها شامل؛ انواع سرطان ها، بیماری قلبی  و سایر موارد غیرطبیعی بدن انسان می باشد. روش های تصویربرداری رادیونوکلوئید یا پزشکی هسته ای معمولاً روش های غیر تهاجمی، بی درد بوده، که در تشخیص بیماریها به پزشک کمک می کند. در این نوع روش تصویربرداری از مواد رادیواکتیو بنام رادیودارو یا رادیوتریسر استفاده می شود. بستگی به نوع آزمون پزشکی هسته ای درخواستی، رادیودارو از راه تزریق وریدی، خوراکی ویا از راه استنشاق وارد بدن می شود ،سرانجام این رادیودارو در نواحی خاصی از بدن جمع آوری شده و انرژی آن به شکل اشعه گاما از بدن خارج می شود. این انرژی گاما توسط دوربین گاما یا اسکنر پت یا پروب پت آشکار می شود. این تجهیزات در ارتباط با کامپیوتر پردازنده میزان رادیوداروی جذب شده بوسیله بدن کار می کنند. پس از اندازه گیری و ارزیابی میزان رادیودارو، تصاویر مخصوصی از ساختار و عملکرد آن بافت یا اندام به دست می آید

اسلاید 4: تـــاریخچه اولین اسکنر PET دارای تعداد کمی از سنسورهای تابش برای ساخت تصویر بود و آنها می توانند تنها یک تکه در یک زمان انجام دهند. برش ها نیز بسیار ضخیم بودند. بنابراين، تصاوير به دست آمده از PET، كيفيت و تعريف پاييني دارند. بدست آوردن جزئیات دقیق تر از محل کارکرد در مغز غیرممکن بود، بنابراین در مقایسه با مدل های مدرن، مفید بودن بالینی آنها بسیار محدود بود.

اسلاید 5: تـــاریخچه این رقم تکامل کیفیت تصویر را از اولین اسکنر PET که در سال 1975 در دسترس است، به آخرین و پیچیده ترین مدل، ECAT دقیق HR + نشان می دهد. شما به راحتی می توانید ببینید که چگونه جزئیات دقیق تر ساختار مغز داخلی را می توان در آخرین مدل تجسم بسیار بهتر. این بهبود با تعداد بیشتری از سنسورهای تابش بهتر، برنامه های کامپیوتری بهتر و امکان گرفتن چند قطعه در یک زمان (با استفاده از حلقه های بسیاری از سنسورها) به دست آمده است. تمام مدل های ماشین های PET توسط تولید کننده تجهیزات زیست پزشکی زیمنس تولید شده اند و اکثر اسکنر های PET را در جهان نصب کرده اند.

اسلاید 6: تـــاریخچه اسکنرهای مدرن PET قطعات بسیار گران و پیچیده ای از تجهیزات هستند. آنها همچنین بسیار ساده تر از لحاظ نصب و کارکردن می باشند و دارای قابلیت های جدیدی هستند که پزشکان با استفاده از آنها برای انجام بسیاری از قابلیت های تصویربرداری سرعت بیشتری در دستیابی به نتایج استفاده می کنند.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید