پزشکی و سلامت طب سنتی

دلایل شکست خوردن رژیم های لاغری

rejime_laghari_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دلایل شکست خوردن رژیم های لاغری”

دلایل شکست خوردن رژیم های لاغری

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: چرا رژیم های لاغری شکست می خورند؟

اسلاید 3: طبق آمار؛ 90درصد رژیم های لاغری شکست می خورند!مبانی فکری و علمی رژیم های لاغری:دریافت میزان کالری بیش از نیاز بدن: چاقی فردمصرف کالری کمتر از میزان نیاز: سوختن بافت چربی (برای جبران کمبود کالری): لاغر شدن فرد.

اسلاید 4: موارد نقض فرضیه کالری:بعضی با برخورداری از سلامت کامل، باآب خوردن چاق می شوند و بعضی دیگر، علیرغم پرخوری هم لاغر می مانند!کم یا قطع شدن خونریزی قاعدگی در زنان: چاق شدن علیرغم کمتر غذا خوردنمبتلا شدن به یبوست: چاق شدن(حتی اگر تحت رژیم لاغری هم باشند!)بیماران مبتلا به سنگ کلیه ( موظف به نوشیدن فراوان آب):مبتلا شدن به افزایش وزن پایدار

اسلاید 5: موارد نقض فرضیه کالری:اگربرنج را همراه سبوس آن مصرف کنید دیگر چاق نمی شوید؛ با آن که میزان کالری برنج همان میزان قبلی است.عسل منبع سرشار انرژی است؛ اما چاق کننده نیست.بسیاری از داروها مثل قرص های ضدّ بارداری و داروهای ضدّ افسردگی که فاقد کالری قابل محاسبه ای هستند، چاق کننده اند.و ...

اسلاید 6: نظریه کالری یک نظریه غلط یا حدّاقل ناقص است که با طناب آن نباید وارد چاه تاریک و عمیق رژیم های غذایی شد.

اسلاید 7: قانون رطوبت و مفهوم چاقی و لاغری در طبّ سنّتی:هر چیز که داخل آب بیفتد و مرطوب شود، افزایش وزن و حجم پیدا می کند و اگر خشک شود؛ کوچک و سبک خواهد شد. این قانون ساده، زیربنای اصلی نظرات طبّ قدیم در مورد مسایلی مثل چاقی و لاغری است.مثلاً یبوست یا کم شدن خون قاعدگی یا خوابیدن در طول روز از آن جهت که باعث افزایش رطوبت بدن می شوند چاق کننده اند و به عکس.

اسلاید 8: دو نظریه رطوبت و کالری، بسیاری از مواقع به نتایج مشترکی می رسند؛ امّا در نهایت این اصل رطوبت است که می تواند تمام موارد را به خوبی توضیح میدهد.

اسلاید 9: تعریف لاغر،چاق و خوش هیکل از نظر طب جدید:بین قد و وزن رابطه ای برقرار است که BMI (شاخص توده بدن) نام دارد؛ که بر مبنای آن مشخص میشود که چه کسی چاق است و چه کسی لاغر.مثلا تمام کسانی که 170سانتی متر قد دارند باید حدود 70کیلوگرم وزن داشته باشند!اگر این اتّفاق بیفتد تقریباً تمام آدم ها یک جور و یک هیکل می شوند.

اسلاید 10: در حالی که آفرینش بر مبنای ایجاد تنوّع و کثرت و گوناگونی از عالم وحدت شکل گرفته است چرا طبّ جدید اصرار دارد که همه مردم باید هم هیکل و هم بدن شوند؟نتیجه نگرش فوق به انسان ها سبب رواج این تصوّر عمومی در بین عامّه مردم است که هر کس که هیکل درشت و چاقی داشته باشد، هم زشت است و هم یک انبان پر از بیماری.

اسلاید 11: نظر طب قدیم در رابطه با چاقی و لاغری:انسان ها به 4 دسته تقسیم می شوند:دموی ها و بلغمی ها، عموماً درشت هیکل؛ سوداوی ها و صفراوی ها، عموماً لاغر اندام.تناسب اندام: مساله ای کاملاً شخصی است.باید برای هر فرد به طور جداگانه تعریف شود.در ارتباط تنگاتنگ با وضعیت مزاجی و روحی و روانی فرد است.

اسلاید 12: برای مثال 4 نفر مرد را در نظر بگیرید با قد 170 سانتی متر. این 4 نفر دارای این وزن ها هستند: بلغمی: 85-80 کیلو، دموی: 80-75 کیلو، صفراوی: 65-60 کیلو، سوداوی: 60-55 کیلو.این وضعیت با وضعیت روحی و اخلاقی و مزاجی آنها نیز تناسب دارد، و همه این افراد سالم و طبیعی اند.این افراد، اساساً سالم هستند و نیاز به هیچ گونه رژیم چاقی و لاغری ندارند.

اسلاید 13: یکی از غلط ترین باورهای عمومی در مورد بهداشت تغذیه: صبحانه را خودت بخور، ناهار را با دوستت و شام را به دشمن بده بخورد. در قرآن کریم: غذای بهشتیان مشتمل بر دو وعده صبح و عشاء است. بنابر مصرّح احادیث شریف و نیز متن های علمی معتبر طبّ قدیم: ما هرگز وعده ای به نام ناهار نداریم! از اتّفاق مهمترین وعده غذایی شام است.

اسلاید 14: نقد رژیم های مبتنی بر حذف یا کم کردن شام: هنگام خواب، بدن اعمال انرژی بر فراوانی انجام میدهد:از جمله ساخت هورمونچون شام حذف شده است، انرژی، موجود نیست و استفاده از انرژی ذخیره نیز یک فرآیند معمول و سهل الوصول نیست.کسی که شام نمی خورد به تدریج دچار اختلالات هورمونی می شود: اختلالات قاعدگی، ریزش مو، مشکلات پوستی، اختلالات روحی و روانی، کمبود انرژی، خستگی و ...

اسلاید 15: ضرورت شام خوردن بنابر منطق طبّ قدیم:هنگام خواب،حرارت غریزی، با مهاجرت از سطح به داخل بدن شروع به هضم و جذب غذای موجود در دستگاه گوارش می کند.اگر دستگاه گوارش خالی از غذا باشد؛ حرارت غریزی شروع به خوردن و سوزاندن خود بدن می کند.طبیعتاً چنین اتّفاقی می تواند باعث لاغری شود؛ امّا این رویداد، چیزی بیش از یک لاغر شدن معمولی است؛ در واقع بدن به طور کلّی تحلیل می رود.

اسلاید 16:

اسلاید 17: چه باید کرد؟ 1.به جای آن که به دنبال ایجاد محدودیت مقطعی در غذاخوردن باشیم، شیوه نگرش خود به مساله تغذیه را برای همیشه تغییر دهیم.2. با کنترل «شهوت خوردن» به عنوان یک ناهنجاری اخلاقی، روش جدیدی را در زندگی پیش بگیریم.

اسلاید 18: رژیم یا پرهیز؟مساله ایجاد محدودیت های غذایی برای بیماران یا همان پرهیز، مورد تایید اسلام نیز هست؛ امّا: اوّلاً دوره آن بسیار محدود است.ثانیا برای بیماران اعمال می شود. در مورد سایرین، اسلام بر همان مساله اصلاح دایمی شیوه زندگی تاکید دارد.Shiateb.com

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید