صفحه 1:
دوره تبلیغات و روابط عمومی

صفحه 2:

صفحه 3:
روابط عمومی #رولبط عمومی عبارت است از تلاشهای مستمر و منطبق با روش های علمی و عملی که مدیریت سازمان های بخش خصوص و دولتی به منظور ایجاد تفاهم و پیدلیش حس علاقمندی و تحصیل پشتیبلنی گروه هایی که سازمان با آنها سرو کار دارد یا فکر می کند در آینده سرو کار خواهد داشت به عمل می آورد.رولبط عمومی در هر سازمان چشم بینا . گوش شنوا . زبان گویای لن سازمان . سیستم و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین به حساب می آید و سازمان را از نظریات انتقادات و خواست های مخاطبان آگاه می سازد تا مدیریت سازمان را در اتخاذ تصمیم مناسب برای برآوردن نیازهای مخاطبان پاری رساند و در حقیقت باید مغز تجزیه و تحلیل گر افکار عمومی باشد و بتواند از داده ها پیشنهادهای سازنده و همسو با افکار عمومی ارائه نماید.

صفحه 4:
تبليغات ارتباطی ‎ply aS‏ دهنده سعی دارد پاسخی دلخواه در جهت پیشبرد اهداف از مخاطب دریافت کنند. تبلیغات می تواند بر افکار عمومی و تغییرات رفتاری تأثیر داشته باشد و در اصل به معنای انتشار عقیده ای خاص می باشد. و بازنملیی فعالیت های سازمان ما و گروهی بزرگ است. تا افکار عمومی را در جهت پیشبرد خواسته های خود تغییر دهد.

صفحه 5:
مهم ترین اهداف تبلیغات پشتیبانی از فروشندگان و تقویت روحیه آنان = بهبود رابطه با واسطه ها ‎be =‏ محصولات جدید ‎ -‏ گسترش مصرف و استفاده از محصولات موجود - مقابلبا رقباو کالاهای جانشین ‏= یادآوری محصولات شرکت ‎pele = ‎

صفحه 6:
انواع تبليغات - تبلیغات آگاهی دهنده ‎ADVERTISING‏ ‏۴ : تبلیغاتی است برای اطلاع رسانی و آگاه ساختن مشتریان و خریداران درمورد محصول جدید پا ترکیبات تازه جهت ساختن و ایجاد تقاضای اولیه مناسب برای دوره معرفی منحنی کالا PERSUASIVE os oss تاغيلبت‎ -Y ‏تبليغلتى است برای ترغیب مشتریان و خریداران‎ : 76 ‏در مورد بهترین کیفیت و قیمت کالاها جهت تقاضاهای انتخلبی مناسب‎ ‏برای دوره رشد منحنی عمر کالا‎

صفحه 7:
= تبلیغات یادآوری کننده ‎REMINDER‏ ‏6+ : تبليغلتى است براى يادآورى و حفظ مشتريان و خریداران در اندیشیدن به کالامناسب برای دوره بلوغ و پختگی منحنی عمر ‎Ys‏ 60+ : : تبلیغاتی است که بطور مستقیم یا غیرمستقیم کالا و مارک و نشانی را با یک یا چند مارک و نشان دیگر مورد مقایسه قرار می دهد مناسب برای دوره رشد منحنی عمر کالا 0- تبلیغات ‏ تحکیم کننده ‎REINFORCING‏ ‏۸307 : تبلیغاتی است برای حکیم بهبود روابط با مشتریان کلیدی و همیشگی 0-4 تبلیغات تطبیقی با مقایسه ای ‎COMPARATIVE‏

صفحه 8:
#انواع پم ها © . پیام های‌منطقی, 11101۸ : پیام هایی‌هستند که با نافع ‎blag bi‏ دلشته و نشان‌می‌دههد خدممنافع ادعا شده را تأمین‌عولهد کرد. © . پیام های‌عاطفی, ۳1۷100110۸ : پیام هایی‌هستند با تسحریکلجساس‌هایم ثبلعشقو محبتفتخار طنز بلمید و لذنتو رضایک و منفی(ترس‌خطا.گناه» نللمک 6 . پیام های‌لخاقی: 1101 : پیام هایی‌هستند که در جهت لحساسو درکمخاطاز "خعوبو مناسب بودن‌چیزها ارلئه می‌گردند مانند پیام های‌مربوط بسه تشویقو ترغيملفراد جهت‌حمیتاز کمک به جنگزدگانلسیبهید گانمحیط زیستو سوادلمونی » محصول(کالایا

صفحه 9:
انواع استراتزی های تبلیغاتی و ترویجی )- استیاتزی فشار ‎٩1۳58۳0۷‏ ۳11511 : نوعی که از طریق استفاده از نیروی فروش و ترفیع تجاری.کالاها را د های توزیع وارد ساخته و فشار میاورد. ۲- استراتژی کشش (کشیدن) ۹1۳8۸1۳۷ بأنالاط : نوعی استراتژزی ترویجی است که با صرف هزینه زیاد و ایجاد انگیزه در خریداران و مصرف کنندگان درصدد است تا تقاضا را در مشتریان ایجاد کند و تن ها کالاها را از طریق کانال های گوناگون توزیع درخواست کنند. ۳ _ استرائژی ترکیب فشار و کشش : نوعی استراتزی ترویجی است که از هر دو استراتژی بجا و بموقع استفاده می نملید تا بتولند با ایجاد انگیزه در واسطه ها و کانال های توزیع و نیز خریداران و مصرف کنندگان و مشتریان سهم بازار شرکت را افزایش دهد. اتژی ترویجی است ر داغل و مسیر کانال

صفحه 10:
عوامل موثر در تهیه و تنظیم پیام های تبلیغاتی ۱- محتوی پیام : محتوی پیام باید مشتری را تحریک نماید و معمولا به دو شکل منطقی و احساسی طبقه بندی می گردند. ‎ -۲‏ ساختار پیام : لثر بخشی یک پیام به دو عامل "چه چیز باید گفته شود" و "چگونه ‎UL‏ گفته شود" ارتباط دارد.

صفحه 11:
اصول اساسی برای ساخت یک آگهی خوب یک آگهی خوب. در درجه ی اول باید توجه مخاطب را جلب نموده و سپس او را بدان محصول علاقمند سازد؛ لن گاه تمایل او را برای پیگیری موضوع افیایش دهد؛ بالاخره همان آگهی خوب. باعث فروش کالاء خدمت یا ایده ی مورد نظر گردد. در ساخت یک آگهی خوب. باید پنج اصل اساسی زیر مورد توجه قرار گیرد:

صفحه 12:
‎yl Jal‏ طرع ليب ‎SHA pate ‏عفران‎ a da yp bl yo ahha gph pl ay ald pabius gl ‏نت بان‎ aya) gli all yp ya fall ‏مررد‎ ‎J‏ طرحاي لد لاناك تقصر فري راهب خصومن در هي کروك که جاو فا از وزاي دارد يتين تأر رابر جلي مركارده ‏2. ترح عكس را زير تصرير قرار دهيد نا مخاب ‎Cay in ly‏ ‎be gall pals 3‏ رادر طرح جثي ليده ‏4 بل وب تصاریره از عغاصر نكري غراز كلمه ر مثن استقااه نی نا عكس و طرح: خود را بپر تن دد. ‏5 نل از تموير محعول در مل لبي مسرا در فرق أن تر يلي ارده ‎

صفحه 13:
ال نب اب بل ‎Osi Alcala p‏ نالب أز أسين له مزابي برخوردار لت ثر یاو د به كني تخب كرد تا توجاو ‎plas Sigal fi ile‏ تساي نمل در لتخا ‎yh pha Al pais ui‏ ‎dpa gyal fig a af‏ يه مخللب رلك ده ريا ضار ‎saint) J gfe ys‏ ‏1 برا جل ترج مذللبه ور ناحیر ریا نوی کب ‎sa ell Wada Jule haa oy ‏از‎ 3 ‏4 ابر نبا پر نو این رم ی هار ون مرف ربارب یط ‎aida‏ ‏ژد ‎

صفحه 14:
‎aap‏ لآ ‏در ساخت يك أكبيء ‎ali‏ در متن از كامهاي اساسي و بسار با یت است؛ براي آن كه این اصل اسان در نخت آگهي أحاظ گنه لكك زير را مورد نف فرار دید ‎Jala shpat‏ يزگي‌هيی که محصول مورد تظرمدعي دار ون آ‌دات؛ ‏2 مزالي بت محصول خود را به معرض ‎eu fa id‏ ‏3. مدارك و دلآيلي براي ويرك هبي كه محصول تنما مدعي دارا يردن ‎ard) cada‏ ‏4. وقني يك من مشكل ر ‎all) gl poopy‏ مخاطب آمله تمردمايد. از طرلاني ندن أن هراس ندائئه بايد 5. مدارك و مستتدات شما بايد متقاعد ككنده و به نيب ‏6 اجه دهد مخابان بان كه جرا به محصولي كه براي آن ليع ‎ih Jai‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
پیوند تبلیغات و روابط عمومی با یکدیگر: مقوله تبلیغات. مقوله ای است که به لحاظ لفظ با ن آشنلیی داريم. سخنی هم هست که می گوید: تبلیغات سلاح خیلی برنده ای است و هرکس مجهز به لين سلاح با شت قطعا در صحنه توفيق بيشترى خواهد داشت. به طور کلی می توان گفت: تبلیغات ابزاری است که رولبط عمومی ها از آن بهره می گیرند و برای استفاده و بهره مندی از آّن بلید لین ابزار را بشناسند و طریقه استفاده ‎ol‏ را بدانند. رولبط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است. رولبط عمومی به عنوان اصلی ترين حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند.

صفحه 16:
نقش مخاطب در عملکرد روابط عمومی و مبلفین تبلیغات: با توجه به اينکه رولبط عمومی یک جریان دوسویه است عکس العمل و بازخورد مخاطب برای او فوق العاده اهمیت دارد.در جریان تبلیغلتی بیشترین نیاز افزليش فروش و در آمد است و توجه به نیازهای مخاطبان و سوالات آنها امری نیست که مبلغ به دنبال ن باشد.مبلغ خواهان عکس العمل که مقاصد مبلغ را ارضا می کند نه مقاصد مخاطبان را. اما در روابط عمومی مراجعه کنندگان و مصرف کنندگان از حقوق و امتیازاتی برخوردار هستند که آگاهی از آنها برای تک تک دست اندرکاران تولید و موسسه ضروری است و در واقع در جریان دوسویه فعالیت نیز دوطرفه و دوسویه است و فعالیت نیازمند تفکر و هوشمندی است اما مبلغان با اعتقاد به الگوهای نظریه تزریقی و گلوله جادویی نقشی برای مخاطبان قائل نیستند

صفحه 17:
ره و وی ۳۳ EWR 6۶ 0 rw Sg ABE OMB 1 2۷2۸7۳ CMB 261 ۲۵۲ ul vb 160217 107 8 20 1 ay ORG C ۸ ‏آنوتننت۱‎ 730 ۱ 1۳ pm ti 2۳05 2016 01

صفحه 18:
تصمیمات اساسی در حوز ينج تصمیم اساسی در حوزه تبلیغ وجود دارد که عبارتند از: =| =Y. = -t -0 هدف اساسی يول fle رسانه ارزیابی که به ترتیب مورد بررسی قرار می گیرند:

صفحه 19:
را دارد مقوله هدف نقش بنیادین را بازی می‌کند اگر قرار است تبلیغ موفق شود باید دانست هدف از ارائه آن چیست. -t -0 پول (بودجه بندی تبلیغات) : روش در حد استطاعت روش درصدی از فروش روش برابری با رقبا روش رتبه بندی روش هدف و انجام کار

صفحه 20:
۳- پیام : اگر قرار است که مخاطب تصویری شفاهی از پیام ما را دریافت کند اول لازم است که خود تصویر شفاهی از آن چه می خواهیم ببینیم داشته باشیم. پس از اينکه مشخص شد هدف از تبلیفی که قصد تن را داریم چیست و بعد از آن که مقدار بودجه را تعیین کردیم نوبت به پیام می‌رسد

صفحه 21:
۶ رسانه : بازاریابی و تبلیغات در طول دوران حیات خود ادوار گوناگون را پشت سرگذاشته لند و رسانه های مختلفی را تجربه کرده لند اما با روی کار آمدن رسانه های دیجیتال و عرصه بزرگراه های اطلاعلتی تبلیغات تحولی انقلاب گونه را پیش رو دارد که متأثر از تسلط رسانه ها بر جوامع بشری است. مهمترین گامها در انتخاب رسانه مناسب به منظور تبلیغات عبارتند از : ‎-١‏ تعیین سطح پوشش. فراوانی رویت پیام و نحوه تأثیر. ۲- انتخاب در میان انواع رسانه‌های متنوع عمده. ۳ انتخاب وسیله خاص ناقل پیام. 4 تصمیم درباره زمانبندی رسانه.

صفحه 22:
۵- ارزیابی: آخرین تصمیم اساسی در تبلیغ. ارزیلبی تبلیغ است ما تبلیغ می کنیم تا اثربخشی خود را سرعت دهیم بنابراین اگر تبلیفی نتولند علارقم نکات هنری و علمی قلبل تأمل لثر پایداری نداشته باشد تن تبلیغ ناموفق است و نمی تواند در مخاطب حرکت و اقدامی ایجاد ‎US‏

صفحه 23:
تمهیدات تبیلغ عبارتند از : ۱- آمادگی ذهنی مخاطب آ- تین ناج تبیغ ۳- تکرار در محور تبلیغ 4- پیوستگی و ارتباط موضوعات برای تداعی معانی در تبلیغ ۵- دوام 1- ایجاد زمینه مناسب با در نظر گرفتن زمینه‌های اجتماعی واقتصادی جامعه ۷ تخرین وایبله گرد ۸- شرکت دادن پیام گیرندگان در روند تبلیغ 4- توجه به قواعد و اصول

صفحه 24:
- اغراق و بزرگنمایی - موقعیت شناسی - تکرار - تکیه برارزش‌های جامعه - استفاده از معتقدات قبلی جامعه -سادگی و وضوح پیام - استفاده از جاذبه‌های تصویر ورنگ - تکیه پر جنبه‌های عاطفی و ترکیب احساس مخاطبان - مخاطب قرار دادن گروه‌های مختلف - اثبات ادعا چهارچوب تبلیغات یکی دیگر از الزامات اساسی تبلیغ است که بر جنبه‌های مشترک و عملکرد در رسانه تاکید دارد.

صفحه 25:
چهارچوب تبلیغات: ۱- سرعت آماده سازی سریع و به موقع تبلیغات بازرگانی در چهارچوب مشخص شله از سوی سفارش دهنده ۲- مداومت تبلیغ: استمرار در تبلیغ و تداوم با نگاه اطمینان بخش و جالب مشتری ۳- وسعت حوزه پوشش محیطی در حوزه جغرافیایی تبلیغ +- تنوع و گوناگینی محتوای تبلیغ : استفاده از جاذبه‌های بصری و شیوه‌های مختلف ارائه پیام

صفحه 26:
ویژگیهای پیام رسان (گوینده و نویسنده پیام ) : للف )اعتبار : اعتبار پیام رسان یعنی میزان پذیرش او به وسیله مخاطبین در دو بعد ۱- کفایت ۲- قابل اعتماد بودن ۱- متخصص و قابل اعتماد بودن ۲- ظاهرا طوری وانمود نماید که نفع شخصی ندارد ۲- تحت تاثیر قراردادن افراد ۳- دوست داشتن و تمایل مخاطب به پبام رسان

صفحه 27:
ب) جذابیت: علاقه مخاطب را جلب و جذب نماید . ۱- همانند سازی یا مشابهت مسائلی چون سن .شغل ۰ جنس ۰ تحصیلات ۲- آشنایی و محبوبیت (استفاده از چهره های آشنا و محبوب و جذاب ) ج) وسیله ارتباطی : ( ماهیت پیام ) : ۱- ساختار پیام استدلال و لثر تقدم و تانحر در پیام ( روشن بودن و ابهام نداشتن پیام و درک و بر انگیختن احساسات مخاطبان ۲- سبك پیام : قابل فهم بودن . تکرار پیام . تنوع در محتوای پیام ۳- جاذبه پیام : ترغیب . صریح بودن . تحریک احساسات

صفحه 28:
اصول یا شرایط تبلیغات در دنیای جدید: ۱-اصل وضع رفتار الحاقی : مبلغ ضمن تلقین رفتارهایی که موجب تائید و استمرار آن رفتار می باشد را بکار می گیرد . مثل اجرای موسیقی سمفونیک برا ی جلب مشتری ۲- اصل پیوستگی مطلوب: استفاده مبلغ از مناسبت های خاص و مطلوب مردم با هدف همراه سازی مردم به طور مستمر و پیوسته با ایجاد شرایط هیجلنی نسبت به تبلیغ خود اقدام ب كله ۳- اصل متقاعد ساختن : استفاده از افراد مشهور » تبلیغات تجاری 2 ستارگان سینماء توجه به وضع روانی مردم تحلیل امر تبلیغات مستلزم پاسخ به این سئوالات است؟ استبلیغ را چه کسی انجام میدهد (مبلغ کیست؟) ۲سچه چیز را تبلیغ میکند؟ ( پیامی که به افراد می دهد چیست؟) ۳- مخاطبین چه افرادی هستند؟ (به جزئیاتی چون شخصیت , فرهنگ » نقش اجتماعی » طبقه . تحصیلات . وضع اقتصادی و دیدگاههای هنری و ورزشی و سیاسی و در نهایت نتيجه حاصل از تبلیغات چیست؟

صفحه 29:
عوامل افزایش تاثیر یک پیام تبلیفی : ۱-واژگان بکار رفته ۲-پیامهایی که حالت حماینی دارند: ۳- تبلیغ هر چه طولانی تر باشد تداوم بیشتر خواهد داشت 6-پیام دراز مدت و بیشتر تکرار شود( ملکه ذهن شود )

صفحه 30:
فنون وتکنیک های تبلیغات در روابط عمومی ها فنون دیداری ۱- نمایشگاه: برگزاری, نمایشگاه یکی از فنون عمده در روابط عمومی است. (دستاوردهای س مختلف جهان) ۲ - نوار ویدئویی يا ویدئو تیپ: از ‎wide by)‏ است ‎ol ad‏ استفاده ازتن در رولیط ‎payee‏ ها عرره ترچه قرار گرفته است در این فن.کاربرد های ویدئو ازنمایش فیلم برای کارکنان ضبط تصویری برنامه ها ومراسمنمایش تصویری, فعالیت ها .آموزش وپخش همزمان برنامه با استفادة از تلودريون مدار بسته فراتر رفعه انت وانتفاده جدیدی از آن بعمل می اید که بر این اساسی اهم اخبار وفعالیت هایب تصویری مربوط به سازمان در طول یک زمان معیین مثل هفته یا ماه به صورت برنامه تصویری کوتاه همراه با گفتار لازم تهیه می شود ودر محیط پر رفت. وآمد سازمان مثل سالن غذاخوری يا طبقه همكف دزر معرض ديد كاركنان قرار مى كيرد.

صفحه 31:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان