سایر آموزش

دیدگاه اسلام درباره رشد و تکامل انسان

takamol-ensan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیدگاه اسلام درباره رشد و تکامل انسان”

دیدگاه اسلام درباره رشد و تکامل انسان

اسلاید 1: به نام خداموضوع: دیدگاه اسلام درباره مراحل رشد و تکامل کودکان و نوجواناناسفند 1400

اسلاید 2: رشدرشد، به تغييرات پي در پي ومنظمي گفته مي شود كه از زمان جنيني تا هنگام مرگ اتفاق مي افتد.دين مبين اسلام كه كامل ترين اديان است با توجه به آيات قرآن و روايات پيامبر(ص) و ائمه (ع)، دوران رشد انسان را از كودكي تا بزرگسالي به سه دوره سيادت، اطاعت و وزارت نام گذاري كرده است و براي هر دوره وجه تمايزي با دوران هاي ديگر در نظر گرفته است.خواندیم که از منظر اسلام، رشد سه مرحله هفت ساله دارد كه تا بيست و يك سالگي به نقطه اوج مي رسد. انسان از ديدگاه اسلام موجودي در حال رشد است كه در دوران زندگي خود نيز از مراحل و دوره هاي مشخصي عبور مي كند. قرآن كريم مي فرمايد: اوست خدايي كه شما را از خاك ناچيز بيافريد و سپس از قطره آب (نطفه) و آنگاه ازخون بسته (علقه)، سپس سالخورده شويد و برخي از شما پيش از سن پيري وفات كنيد و به اجل معين خود اين چنين كرديم تا مگرقدرت خدا را تعقل كنيد (سوره غافر، آيه 67 ). در اين آيه شريفه به طور روشن دو دوره رشدي قبل و بعد از تولد بيان شده و اين نكته ذكر شده است كه قبل و بعد از تولد همه مراحل مشخص و معين دارد.

اسلاید 3: قرآن کریم، به عنوان آخرین کتاب آسمانی و تبیین کننده شریعت حق، از جانب خداوند متعال برای همه انسان ها ارسال شده است، می توان گفت قرآن، به عنوان گویاترین و کامل ترین منبع شناخت انسان در بین آن ها است زیرا که مخاطب آن انسان است و هدف آن، تعالی و تکامل اوست. لازمه کمال آن است که انسان خود را بشناسد، نیازهای خود را بداند، مقصد خویش را تشخیص دهد، مسیر حرکت به سمت آن مقصد را بفهمد و سپس بتواند نقش خود را محقق کند. این تکلیف و توضیح به خوبی در آن کتاب مقدس به چشم می خورد.با توجه به نظر اسلام در زمينة رشد، مي توان گفت: زندگي انسان از وضعيتي پيوسته و يك دستي برخوردار نيست؛ بلكه متشكل از مراحل متفاوت و مشخصي است. تفكيك زندگي كودك به چند مرحله از ديدگاه اسلام، اين بينش را متمايل به نظرية رشد غيرپيوسته اي (مرحله اي) نشان مي دهد .

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید