علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

دیدگاه رفتارگرایی نسبت به یاددهی و یادگیری

didgahe-raftaargerayi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. محمد

    بسیار کاربردی وعالی بود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه رفتارگرایی نسبت به یاددهی و یادگیری

اسلاید 1: دیدگاه رفتارگرایی نسبت به فرایند یاددهی و یادگیری چگونه است؟ زیرنظر استاد ارجمند، دکتر مقصودی گردآورنده: مریم پناهی دهنوی

اسلاید 2:

اسلاید 3: دیدگاه رفتارگرایی نسبت به یاددهی و یادگیری چگونه است؟

اسلاید 4: رفتار گراییرفتار گرایی بررسی علمی رفتار انسان است و هدف نهایی آن پیش بینی و کنترل رفتار می باشد. علاقه ی اصلی رفتارگرایان به رفتار و تغییراتی است که بر اثر تجربه در آن ایجاد می شود. رفتارگرایان معتقدندرفتارهای قابل مشاهده و اندازه گیری باید مطالعه شوند و رویدادهای ذهنی را باید نادیده گرفت زیرا نمی توان آن ها را مستقیماً بررسی کرد.

اسلاید 5: رفتار گرایان فرض می کنند رفتار از پاسخ هایی تشکیل می شود که می توان آن ها را مشاهده کردو وظیفه ی رفتارگرا این است که با توجه به محرک ، پاسخ را پیش بینی کند و با توجه به پاسخ ، محرک را پیش بینی نماید.بر اساس این نظریه ، یادگیری عبارت است از :« ایجاد و تقویت رابطه و پیوند بین محرک و پاسخ در سیستم عصبی انسان». از پیشگامان این نظریه می توان به واتسون ، پاولف، ثرندایک و اسکینر اشاره کرد.

اسلاید 6: در تدریس رفتار گرا • نتایج و پیامد های یادگیری (هدف های آموزشی ) بطور واضح و روشن برای فرا گیران بیان می شود تا آنان بتوانند انتظارات را در نظر گرفته و در باره ی آن قضاوت کنند که آیا به نتایج پیش بینی شده رسیده اند یا خیر.• فراگیر در یادگیری منفعل یا اثر پذیر است. به عبارتی فراگیر به مثابه لوح سفیدی است که کارهای معلم و رخدادهای محیطی ، لوح سفید فراگیر را تحت تأثیر قرار داده و آثار محرک ها در لوح ضمیر و ذهن او نقش می بندد.

اسلاید 7: • رسیدن به نتیجه ی مطلوب بسیار مهم است. در نتیجه تلاش می شود تا محرک ها به شکل مؤثر و ایده ال ارایه شوند. مهم نیست در ذهن فراگیرنده چه عملیات خاصی روی می دهد . در واقع محرک ها وارد فضای ذهن یادگیرنده می شوند و بدون آنکه عملیات خاصی روی آن ها صورت گیرد ، در ذهن انبار می شوند و در موقع نیاز به همان صورت که در ذهن ثبت شده اند ، فراخوانده می شوند.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید