صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
* رفتار گرایی
٠ رفتار گرایی بررسی عل
صفحه 5:
٠ رفتار كرايان فرض مى كنند رفتار از ياسخ هايى تشكيل مى
DES
SESS erga ee
ا اا
0
تقويت رابظه و ييوند بين محرى و باسح در
انسان». از reser ال 3
صفحه 6:
٠ در تدريس رفتار كرا
oe ey OF ا ا ا ل ) بطور
واضح و روشن برای فرا گیران بیان می شود تا آنان بتوانند
انتظارات را در نظر كرفته و در باره ى أن قصَاوك كتتد كه آنا
به نتايج بيش .بينى شده رسيذه اند يا خيرء
0011
۰ فراگیر در یادگیری منفعل یا اثر پذیر است به عار
فراكير به مثابه لوح سفيدى است كه كارهاق معلم و دا
صفحه 7:
اذ تظر روانشناس فعا ركراء هنون هوي اتفاقى تمقتاده لست
تنها وقتی که
ere Por ee re ne 1۱
میتوانید از نتیجه سمینار یا کلاس سح
صفحه 8:
el Sy ere er)
ee Coe OB Ser 2
۱
bay
ad] porns p ae com Cet ee
آزمون می دهند , از نقاط قوت و
صفحه 9:
Een yes eee UCC ReneS eee
SST gees eae
۰ SSE ae ens
SV Se yy) Eset] Dee ا
باسخ هاى مناسب دانش آموزان را از طريق تشويق و ليد
تقویت می ا
تعویت می سود"
صفحه 10:
۰ 1 ) روشهای افزایش رفتار موجود
۰ 1-1) تقویت مثبت
وارد کردن یک محرک خوشاید
۰ 21)تعميم
كسترش ياسخ از مه
TN ۳
See
رخا
پا Mi
1 000 ۰
خارج کردن یک ‘Nn
0
حذف میشود.(سیف,1384)
۰ تشابه تقویت مثبت. ee
(سيف,1384)
صفحه 11:
۰ 2)روش ایجاد رفتار تازه
53
۰ 32) شکل دادن ؛ ذرا
دهیم.(هرگنهان و | ۱
ا
۱۳
ا ا 0
که به صورت محرک های تمیزی برای پاسخ دیگر عمل :
sae teres 1
زنجیره سازی گویند.(هرگنهان و السون ,2005).
صفحه 12:
0 1
ده سس پم
۳ لا ee enon
ay ۳ ese)
)2005, السون
1-2-3) فاصله ای ثابت :در این برنامه حیوا
ميشود. .(هركنهان و السون ,2005)
Li OR POT CES
صفحه 13:
4) روشهای تقلیل دادن یا محو
ا 0 اه 1
صفحه 14:
صفحه 15:
رفتار
هاش آموز برسشی خوب میبرسد.
رفتار
انش آموز تکلفش را سوت انجام
Auge
معلمبهطور کللامی
دانش آموز را
إرقتار
دانش آموز حرف معلم را قطع می کند.
بخ می کند.
به یاد داشته باشید که تقویت بهصورت مثبت و مفی است و در هر دو صورت: یامدهای
رختار افزايش مىيابد. در تنبيه رفتار کاهش میباید.
صفحه 16:
5205-87 که مجنوا 0
vr By 2 ویژ
در تدریس خود از سخنرا
۳
صفحه 17:
در ابتد با دیدن غذا بزاغ سگ ترشح می کند.
اما پاولوف می خواهد به او بیاموزد که با
صداى زنك نيز بزاغ ترشح كند. بنابراين در
زمان رائه غذا زنگ را نیز به صدا در می آورد.
و بزاغ مجددا ترشج می کند. اما در مرحله
آخر بزاغ سگ تنها با شنیدن صدای زنك
ترشح می کند. چرا که تداعى كر غذا مى
باشد
همانطور که در تصویر می بینید در مرحله دوم
بزاغی ترشح تشد. چون زنگ بدون حضور غذا
به صدا در آمد.
صفحه 18:
(© JESTER, Columbia College.
مهمترین کشف ما موشهاء شرطی کردن انسانهاست.
آنها ا یک اهرم ساده کنترل هستند؛
کافی است این اهرم را بزنی» تا هر ایند وبه توپنیریدهند.
صفحه 19:
Sod
بندورا به مفاهیم اولیهی رفتارگرایی»
7 1
قرار نیست همهی محرکها و پاداش و تنبیهها را
خودمان تجربه كنيم؟
و
صفحه 20:
۱ BS) esr eee ٠
wiS obbiel grb jl ola Le °
صفحه 21:
* كارشناسى برنامه ريزى كروه هاى آموزشى
eee] DCP vrrerre للا 001
نت یادگیری (1) رفتار گرایی ترا وزارء
