برق و الکترونیک

دینامیک و کنترل سیستم های قدرت

DynamicControlPowerSystem

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دینامیک و کنترل سیستم های قدرت”

دینامیک و کنترل سیستم های قدرت

اسلاید 1: دینامیک و کنترل سیستمهای قدرت تهیه و تنظیم از : مهدی امینی کاظمی

اسلاید 2: فصل اول: مقدمهتعریف سیستم : مجموعه ای از اجزاء که با هم ارتباط و تعامل دارند و به نظر می رسد یا این گونه در نظر گرفته می شود که عملکرد یکپارچه ای را ارائه می دهند.تعریف اغتشاش : عبارتست از ایجاد آشفتگی در سیستم در اثر بروز هرگونه تغییر شرایط ( آشفته شدن خروجی در اثر ایجاد اختلال در ورودی ) هرسیستم دینامیکی دارای رابطه ای بین ورودی و خروجی می باشد که این رابطه لحظه ای نیست. یعنی مدتی طول می کشد تا ورودی – خروجی لازم را تولید کند. دینامیک سیستم رفتار سیستم قبل از تغییرات تا پس از تغییر در ورودی یا اعمال اغتشاش تا رسیدن به حالت پایدار جدید است. اگر به حالت پایدار هم نرسد همان رفتار پس از اعمال تغییر یا اغتشاش را دینامیک سیستم می گوییم.یک سیستم دینامیکی دارای رفتارهای متفاوتی می باشد دو رفتار اصلی هر سیستم عبارتست از حالت لحظه ای یا گذرا (Transient ) و حالت دائمی یا مانا ( Steady State)در سیستمهای قدرت معمولا پس از هرگونه تغییر در ورودیها و یا بروز هرگونه اغتشاش نوساناتی در فرکانس – ولتاژ – توان اکتیو بوجود می آید و در نتیجه واکنشی از طرف سیستم صورت می گیرد.علت اصلی دینامیکی بودن سیستمهای قدرت داشتن عناصر ذخیره کننده انرژی ( سلف-خازن-جرم – فنر – اینرسی روتور – دمپر) می باشد.حضور عناصر ذخیره کننده انرژی باعث می شود که رابطه ی بین ورودی و خروجی لحظه ای نباشد. تبادل انرژی در یک سیستم رفتار دینامیکی آنرا رقم می زند.

اسلاید 3: گام های دینامیکی در جهت اصلاح سیستم قدرت: آ.مدلسازی : پیدا کردن رابطه ریاضی بین ورودی و خروجی سیستم روشهای مدلسازی :روش تحلیلی یعنی ساخت فرمول ریاضی- روش آزمایشی یعنی بررسی نتایج و برازش عددی و در نهایت بدست آوردن فرمولب. شبیه سازی : با استفاده از مدل ریاضی بدست آمده یک سیستم مصنوعی یا مجازی مبتنی بر رایانه و نرم افزار ایجاد می نماییم.پ. تجزیه و تحلیل سیستم : بدست آوردن عکس العمل سیستم تحت ورودیها و شرایط کاری مختلف و اثر پارامترهای سیستم روی حالات گذرا و پایدار آنت. طراحی کنترل کننده : بعد از شناخت مشکلات سیستم با طراحی یک کنترل کننده مناسب بدنبال پایدار کردن و بهبود حالت گذرای آن هستیم و در نهایت اعمال فوق را روی سیستم واقعی انجام می دهیم.

اسلاید 4: ضرورت انجام مطالعات دینامیکی سیستم قدرت: به دلیل پیوستگی و یکپارچه بودن شبکه های قدرتدلایل اقتصادی شبکه های مدرن تولید و انتقال و توزیع طولانی بودن خطوط انتقال نیرواستفاده حداکثر از سرمایه گذاری صورت گرفته در تولید که در حد بالای ظرفیت خود کار می کنند لذا پایداری سیستم کم می شود.

اسلاید 5: تعریف پایداری سیستم قدرت: سیستمی پایدار است که به ازای هر ورودی محدود- خروجی محدود ایجاد نماید بعبارت دیگر سیستمBIBO Bounded Input- Bounded OutPut) باشد.سیستم قدرت وقتی ناپایدار است که سیستم های کنترلی از عهده اغتشاش بر نیایند و برای حفظ سلامت اجزاء سیستم رله های حفاظتی وارد عمل شوند.اتصال کوتاه سه فازخارج شدن ژنراتور ها از حالت سنکروندور روتورها بی نهایت می شودجدا شدن روتور از درون استاتوربدون رله و حفاظت

اسلاید 6: خصوصیات سیستم قدرت مدرن: 1-اتصال شبکه قدرت بصورت پیوسته و یکپارچه 2-تولید و انتقال و توزیع بصورت متناوب یا AC3-طولانی بودن خطوط انتقال نیرو ( فاصله زیاد بین نیروگاه و مصرف کننده)4-تولید نیروگاههای برق با ظرفیت بالا5-کارکرد نیروگاهها نزدیک به ظرفیت نامی یا اسمی6- نمی توان به آسانی و سهولت انرژی الکتریکی را با مقدار زیاد ولتاژ و جریان ذخیره نمود.

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید